اشتباهات متداول در هنگام رانندگی در زمستان

Common mistakes when driving in the winter

رانندگان تازه کار و مجرب به مانند یکدیگر می‌توانند در عین رانندگی مرتکب اشتباه شوند و رانندگی در زمستان حتی ممکن است شرایط را بیشتر خطرناک کند. پس بهتر است قبل از سفر نکاتی برای رانندگی ایمن در زمستان را دانسته تا از بروز حوادث جلوگیری نماییم.

۵ اشتباهی که باید در هنگام رانندگی در زمستان از آنها خودداری کنید

در صورت بروز حادثه در زمان اجاره ماشین علاوه بر هزینه‌های خودروی دیگر باید هزینه‌هایی هم برای جبران خسارت به شرکتی که از آن خودرو اجاره کرده‌اید پرداخت کنید. با رعایت موارد ایمنی از پرداخت هزینه‌های اضافه جلوگیری کنید در کل باید گفت که رانندگی در برف بسیار متفاوت می باشد و یک سری اشتباهات رایج وجود دارد که نباید آنها را انجام دهیم

جایی که لاستیک با جاده در تماس است

اگر تابه‌حال در منطقه‌ای کوهستانی زندگی کرده‌اید و هر لحظه احتمال وجود طوفان وجود داشته است، شرایط خطرناکی را دیده‌اید که می‌توانند اتفاق بیافتند. جاده بر روی آنهایی بسته می‌شود که زنجیر چرخ ندارند. در چنین مناطقی حتی می‌توان چندین فروشگاه را پیدا کرد که زنجیر چرخ می‌فروشند و وصل می‌کنند. این امر به این دلیل است که نداشتن اصطکاک مناسب می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی شود، که نه تنها برای رانندگانی خطرناک است که کنترل ماشین را از دست داده و به همین دلیل جهت حرکت را نیز گم می‌کنند، بلکه چنین چیزی برای تمامی رانندگان صادق است.

همچنین تایرهایی که در طول تابستان تا حدودی عاج آنها کم شده‌اند، ممکن است در هنگام وجود یخ و برف بر روی جاده به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند. به یاد داشته باشید که چنین لاستیک‌هایی در هر زمان از سال خطر آفرین هستند، مخصوصا زمانی که جاده خیس است. اما شرایط زمستانی تنها به عامل ریسک اضافه می‌کند. بنابراین، این نوع تایرها را سریعا عوض کنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که اغلب به زنجیر چرخ نیاز است، یک جفت از آنها را خریده و نحوه گذاشتن آنها را یاد بگیرید، قبل از اینکه دچار موردی اضطراری شوید.

سرعت نامناسب برای شرایط خاص

حداقل سرعت نوشته شده را نباید همیشه به عنوان حداقل سرعت خود در نظر بگیرید، مخصوصا در مواقعی که شرایط نامناسب است. در واقع، شما ممکن است به دلیل سرعت رفتن در آب و هوای نامناسب توسط پلیس متوقف شوید، بدون توجه به اینکه سرعت مجاز را رعایت کرده‌اید. تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که با سرعتی بروید که احساس ایمنی به شما می‌دهد و بعدا حتی سرعت خود را کمتر نیز کنید. گزارشات نشان می‌دهند که در موقع رانندگی بر روی برف، یک نکته مهم این است که سرعت خود را به یک چهارم سرعت مجاز آن ناحیه برسانید. در ادامه نکات بیشتری را در مورد رانندگی در برف می‌بینیم.

عدم آمادگی

اول از هر چیز، قبل از شروع رانندگی در جاده‌های نامناسب و حتی در میان شهرهای مختلف، پیش بینی‌های آب و هوا را تماشا کنید. در واقع، حتی آب و هوای مقصد خودتان را نیز بررسی کنید. برف ممکن است سنگین و سریع باشد، جاده‌ها خطرناک‌تر بوده و دید بسیار کمتر شود. تگرک نیز می‌تواند چنین تاثیری داشته باشد. همچنین با وجود گرم و صاف بودن صبح باز هم احتمالا جاده‌ها از یخ پوشیده خواهند شد. کاهش شدید دما ممکن است باعث به وجود آمدن یخ شود و حتی یک تکه کوچک نیز می‌تواند یک رانندگی ایمن را به یک تهدید جدی و بالقوه تبدیل کند.

به غیر از این، باید جعبه کمک‌های اولیه را در ماشین خود داشته باشید. بسیاری از رانندگان در ماشین خود حبس شده و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند، چرا که آمادگی کامل را نداشته و ابزار مخصوص رانندگی در زمستان را در ماشین خود نگذاشته‌اند. در واقع گاهی اوقات رانندگان به دلیل نداشتن چنین چیزهایی جان خود را از دست داده‌اند. پس اطمینان حاصل کنید چند لباس گرم و پتو، چراغ قوه، کبریت، کمی خوراکی، آب، جعبه کمک‌های اولیه، یخ شکن و چند باتری اضافی را در ماشین گذاشته‌اید، چرا که همین چیزها می‌توانند تفاوت میان زندگی و مرگ را تعیین کنند.

واقع گرا نبودن در مورد رانندگی در تعطیلات

شب سال نو می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین شب‌ها برای رانندگی باشد، چرا که تعداد رانندگان بی احتیاط افزایش خواهند یافت. بسیاری از رانندگان قصد انجام کارهای زیادی را دارند و سپس شروع به رانندگی می‌کنند. چنین چیزی اصلا درست نیست، مخصوصا اگر برای اجاره خودرو نیز اقدام کرده باشید و همین طور در شرایط سخت زمستانی نیز باشید، همه چیز می تواند خطرناک باشد. همچنین برای آنهایی که بی تجربه هستند، این موقعیت بسیار خطرناک خواهد بود.

زمانی که شک دارید، به فکر چیزهای دیگر باشید. تاکسی کرایه کنید، به هتل بروید یا از میزبان مهمانی بپرسید که آیا می‌توانید حداقل برای چند ساعت بیشتر آنجا بمانید. حتی اگر شروع به رانندگی کنید و بفهمید که فکر چندان خوبی نیست، سعی نکنید به هر طریق ممکن به خانه برسید. در صورت نیاز، سعی کنید مقداری پول اضافه برای رفتن به هتل یا کرایه تاکسی در جیب داشته باشید. در عین حال، رانندگی در عین خستگی می‌تواند تا این حد خطرناک باشد. اگر بعد از مهمانی سال نو خسته شده‌اید یا در طول ماه‌های زمستانی رانندگی می‌کنید، تا سر حد خستگی مفرط رانندگی نکنید.

جا گذاشتن ماشین

اگرچه همه نمی‌خواهند به آن فکر کنند، همیشه احتمال حبس شدن در ماشین وجود دارد. اگر چنین چیزی اتفاق بیافتد، یکی از بزرگترین اشتباهات رانندگان این است که ماشین را جا بگذارند تا به دنبال کمک بروند. مگر اینکه در جاده یا در وضعیتی ناامن باشد، ماشین می‌تواند تنها جای ایمن، خشک و گرم باشد که شانس ماندن در آن را دارید.

مخصوصا اگر جعبه کمک‌های اولیه را داشته باشید چنین چیزی کاملا صادق است. در صورت داشتن منور آنها را در نزدیکی خود نگه دارید. اگزوز خود را از گل، یخ یا برف پاک کنید و چند دقیقه در ساعت ماشین را روشن کنید تا گرم بماند. در صورت ماندن در پناهگاه و به دنبال کمک نگشتن شانس بقای بیشتری دارید.

اگرچه نباید از رانندگی در زمستان بترسید، باز هم باید از این حقیقت آگاه باشید که شرایط در این فصل از سال بسیار متفاوت خواهد بود. این نکته‌ها را در ذهن نگه دارید و از عقل و درایت خود استفاده کنید؛ بدین صورت مطمئنا مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. بسیاری از رانندگان بسیاری از روزهای زمستانی را بدون مشکل به رانندگی می‌گذرانند. ریسک رانندگی را به وسیله باهوش، آماده و ایمن بودن کاهش دهید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید