نکاتی برای ایمنی در جاده های پر پیچ و خم

نکاتی برای ایمنی در جاده های پر پیچ و خم

هر یک از ما آگهی های خودروهای اسپورت را دیده است که عجیب و غریب و قدرتمند بوده و به راحتی می توانید از آنها در جاده های پر پیچ و خم ساحلی استفاده کنید. مگر اینکه شما یک بدلکار حرفه ای آموزش دیده باشید، در غیر اینصورت سناریو های پر زرق و برق در این نوع تبلیغات خودرو می تواند برایتان مرگبار به حساب آید. جاده های مرگبار پر پیچ و خم باعث ایجاد انواع مختلف حوادث می شوند، به ویژه اگر در آنها با احتیاط کافی رانندگی نکنید. دانستن نکاتی در مورد رانندگی محتاطانه خالی از لطف نمی‌باشد.

اگر شما در جاده های کوهستانی رانندگی کنید یا بخواهید در میدان شهر خود دور بزنید، کنترل فرمان در اطراف پیچ ها می تواند خطرناک و دشوار باشد و ممکن است باعث شود کنترل خودروی خود را از دست بدهید.

از این رو مجموعه سورنا مطلبی در باب رعایت نکاتی ایمنی در سفر و جاده های خطرناک برای مشتریان اجاره خودرو سورنا گردهم آورده تا بتواند راهنمایی برای مسافران محترم باشد.

 

 نکاتی که در جاده های پر پیچ و خم باید در نظر داشته باشیم:

تمام رانندگان باید درک اولیه ای از خطرات جاده های پر پیچ و خم داشته باشند. هنگامی که یک وسیله نقلیه از پیچ عبور می کند، دو نوع حرکت به وجود می آید: لاستیک های خودرو به دلیل شتاب بدنه وسیله نقلیه به سمت جلو حرکت می کند. حرکت های در خلاف جهت یکدیگر می تواند گاهی اوقات باعث ایجاد لغزش و ایجاد وضعیت های خطرناک در حین رانندگی شوند. اکنون که متوجه شدید چرا پیچ جاده ها خطرناک هستند، می توانید اطمینان حاصل کنید که اقدامات احتیاطی لازم را اتخاذ کنید.

از سرعت خود بکاهید! با کم کردن سرعت وسیله نقلیه، به راحتی می توانید از وقوع بیشتر تصادفات در پیچ جاده ها جلوگیری کنید. قبل از نزدیک شدن به یک پیچ، از سرعت خود بکاهید. با توجه به علائم راهنمایی رانندگی می توانید متوجه نزدیک شدن به پیچ ها شوید و زمان لازم برای کاهش سرعت پیش از رسیدن به پیچ های جاده ها را داشته باشید. توصیه می شود که با سرعتی پایین تر از حد مجاز که بر روی تابلوها ذکر شده است رانندگی کنید.

تا حد امکان از جاده های پر پیچ و خم دوری کنید. یک روش خاص از رانندگی برای عبور از پیچ ها وجود دارد که به کمترین میزان چرخش نیاز دارد. هنگامی که به یک پیچ نزدیک می شوید، سعی کنید در خطی رانندگی کنید که در نزدیکی جهت مقابل پیچ قرار دارد.

به عنوان مثال، اگر جاده پیچی به سمت چپ دارد، به سمت راست خط رانندگی خود حرکت کنید. همانطور که در طول پیچ پیش می روید، وسیله نقلیه خود را به سمت طرف دیگر خط خود هدایت کنید. در نهایت، از پیچ مورد نظر به سمت جاده ای که از آن حرکت خود را آغاز کرده اید، خارج شوید. این استراتژی رانندگی، شدت پیچ و خطر لغزش را کاهش می دهد.

اگر رانندگان مراقب نباشند، اغلب در حین رانندگی در پیچ ها به سمت دیگر در خط عبور خود می روند. اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل های بالا برای جلوگیری از احتمال خروج از خط رانندگی خود استفاده کنید. با این حال، شما همچنین باید مراقب نزدیک شدن رانندگان در مسیر مقابل به هنگام عبور از پیچ ها باشید.

رانندگان در جهت مقابل که در هنگام رانندگی تمایل بیشتری به عبور از مرکز جاده در حین عبور از پیچ ها دارند می توانند شما را در معرض خطر تصادف قرار دهند. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که پیچ مورد نظر را بیش از حد عریض در نظر نگیرید که ممکن است شما را از مسیر تردد خود خارج کند. اگر این اتفاق افتاد، سرعت خود را کم کنید و به آرامی به مسیر اصلی برگردید. از ترمز کردن ناگهانی خودداری کنید.

پس از عبور از پیچ شتاب بگیرید. پس از اینکه به سلامت از پیچ مورد نظر عبور کردید، می توانید شتاب و سرعت حرکت خود را افزایش دهید. اما اگر این کار را خیلی زود انجام دهید، ممکن است با خطر لغزش خودروی خود مواجه شوید.

رانندگان باید بدانند وقتی که یک خودرو می لغزد، خود به خود حرکت می کند و فقط به دلیل افزایش شتاب خودرو نیست. هنگامی که یک ماشین دچار لغزش می شود، شتاب دهنده، ترمز و فرمان به طور طبیعی کار نخواهند کرد. روش های کاربردی عادی احتمالا برای مواجهه با این شرایط کارساز نخواهند بود.

گاهی اوقات ممکن است کنترل یک وسیله نقلیه با مشکل مواجه شود، یک نوع لغزش که زمانی اتفاق می افتد که وسیله نقلیه به شدت بچرخد و شروع به لغزش بر روی لاستیک های خود کند.

احتمال وقوع این اتفاق را می توان با کاهش سرعت وسیله نقلیه در حین رانندگی در نزدیکی پیچ ها کاهش داد. اگر در حین رانندگی در جاده های پر پیچ و خم با لغزش وسیله نقلیه خود مواجه شدید، چندین استراتژی وجود دارد که می توانید مجددا کنترل ماشین خود را بدست بیاورید

 

چگونه می توان کنترل ماشین را به دست آورد؟

بلافاصله پای خود را از روی پدال ترمز و گاز بردارید. هیچکدام از این موارد لغزش خودروی شما را متوقف نخواهند کرد و بلکه می توانند آن را بدتر کنند. هر دو دست خود را با فاصله بر روی فرمان قرار دهید. از حرکت دادن ناگهانی فرمان خود خودداری کنید. این ممکن است موجب چپ شدن خودروی شما شود.

پس از آنکه سرعت وسیله نقلیه شما پس از چند ثانیه کم شد، پای خود را به آرامی بر روی پدال ترمز فشار دهید و فرمان را در جهتی که می خواهید خودروی شما حرکت کند بچرخانید. در اینجا یک نکته هوشمندانه در مورد تمرکز بر روی جهت حرکت شما آورده شده است

پس از اینکه از یک پیچ تند یا لغزش خودرو به سلامت عبور کردید، بهترین عملکرد خود را داشته باشید تا هیچ گونه حرکت ناگهانی انجام ندهید. هر چند که لغزش خودرو می تواند یک تجربه ترسناک باشد، مهم است که آرام باشید و تمرکز خود را از دست ندهید.

بسیاری از جاده های پر پیچ و خم بر روی شیب های تند، سرازیری ها یا مناطق صخره ای قرار دارند. اگر در چنین مواردی دچار لغزش شوید، ممکن است مجبور شوید اقدامات جدی را در نظر بگیرید تا از خروج وسیله نقلیه خود از مسیر عادی جلوگیری کنید. از عقل و قدرت تحلیل خود استفاده کنید و گزینه های خود را تا آنجا که ممکن است بررسی کنید تا کنترل خودروی خود را مجددا به دست بیاورید.

پیچ ها می توانند کشنده باشند. نکته اصلی که در هنگام رانندگی در جاده های پر پیچ و خم باید در نظر داشته باشید، این نکته است که کمی کاهش سرعت می تواند به میزان زیادی احتمال لغزش خودروی شما را کاهش دهد.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید