راهنمای اجاره ماشین برای اولین بار

اجاره ماشین برای اولین بار می‌تواند در عین حال هیجان انگیز و ترسناک باشد. یک شرکت ماشین اجاره‌ای می‌تواند انتخابات بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما قرار دهد، اما در‌این میان باید از بعضی معایب این کار اجتناب کنید. ما اینجا هستیم تا راهنمای اجاره ماشین را برایتان آورده و اطمینان حاصل کنیم که شما آن احساس هیجان را بدون هیچ مشکلی تجربه کنید. برای اطلاع از مدارک لازم برای اجاره خودرو به مقاله ما در این زمینه مراجعه فرمایید یا با ما در تماس باشید.

در ابتدا این نکته را به خاطر بسپارید که رزرو ماشین یک کار کم خطر است که بسیار به رزرو اتاق هتل شبیه است. نحوه پرداخت به ۲ صورت می باشد، آنهایی که در زمان تحویل گرفتن ماشین پول را پرداخت می‌کنند و همچنین آنهایی که از پیش پرداخت استفاده می نمایند. وقتی برای اولین بار برای اجاره کردن یک خودرو اقدام می کنید، معمولا اگر از گزینه پرداخت در زمان تحویل استفاده کنید راحت‌تر خواهید بود تا در صورت تجدید نظر مجبور به پرداخت هیچ جریمه‌ای نشوید.


لیست قیمت اجاره ماشین

چیزی که حتما باید قبل از اجاره ماشین بدانید

  1. بعضی وقتها قیمت‌ها برای رانندگان جوان‌تر بسیار بالاتر هستند. اشخاصی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند معمولا باید هزینه‌هایی را به صورت روزانه پرداخت کنند که حتی ممکن است از قیمت آن ماشین اجاره‌ای هم فراتر روند.‌ این افزایش قیمت‌ها توسط شرکت اجاره ماشین اضافه می‌شوند، مگر‌اینکه شخص قبلا ماشین را تحت یک نرخ خاص رزرو کرده باشد و از‌این قیمت‌های اضافی معاف شود.
  2. باید گواهینامه رانندگی و چک ضمانت داشته باشید. اولین چیزی که شرکت از شما می‌پرسد این است که آیا گواهینامه رانندگی و چک ضمانت دارید. فتوکپی گواهینامه اصلا قابل قبول نیست. همچنین بدون ارائه کارت ملی هیچ کاری پیش نخواهد رفت. شاید بتوانید ماشین را با استفاده از پول نقد اجاره کنید، اما باز هم به احتمال زیاد مشکلاتی برایتان به وجود خواهد آمد.
  3. در صورت درخواست بیمه احتمالا باید رقم بالاتری را پرداخت کنید. بخش بزرگی از قرارداد به مواقعی برمی‌گردد که ماشین دچار تصادف می‌شود و اینکه چه کسی مسئول خسارات وارده است. قبل از اجاره ماشین، باید بررسی‌های لازم را انجام دهید و بهترین نوع بیمه‌ای که در مواقع لزوم بهترین خدمات را ارائه می‌دهد را پیدا کنید و همچنین اینکه سرنشینان ماشین‌های اجاره‌ای را هم پوشش می‌دهد.


نکات مهم قبل از اجاره ماشین

در زمان تحویل گرفتن ماشین چه باید بکنید

کارت شناسایی و کد تایید خود را به همراه داشته باشید. شرکت‌های اجاره ماشین ارزان تهران همچنین درخواست خواهند کرد که گواهینامه رانندگی را هم ببینند. همچنین می‌خواهند به آنها اطلاع دهید که آیا ماشین را در محل اصلی شرکت تحویل خواهید گرفت، یا اینکه می‌خواهید آن را در یکی از مکان‌های مخصوص شرکت در جایی دیگر تحویل بگیرید، و به همین منظور همیشه بهتر است که کد تایید را پیش خود نگه دارید.

به زمان تحویل و بازگردانی ماشیندقت کرده و بدان احترام بگذارید، چرا که از نظر شرکت‌ها بسیار مهم است. اگر ماشین را زودتر از موعد تحویل بگیرید یا اینکه دیرتر از زمان مشخص شده تحویل دهید، به احتمال زیاد قیمت‌ها تغییر خواهند کرد. به یاد داشته باشید که کارمندان شرکت فقط به خاطر شما تا دیر وقت منتظر نخواهند بود و باید ماشین را روز بعد برگردانید.ماشین را بررسی کنید. قبل از‌اینکه سوار ماشین شوید و از پارکینگ بیرون بروید، قسمت‌های خارجی، شیشه و همچنین داخل ماشین را بدقت بررسی کنید. از هر گونه خراش یا آسیب موجود عکس بگیرید و از شرکت بخواهید که آنها را ثبت کند.

از گزینه‌های اضافی و گران اجتناب کنید. شرکت اجاره ماشین ممکن است گزینه‌هایی اضافی را به شما پیشنهاد دهند که از جمله آنها می‌توان به باک بنزین پر یا رادیوی ماهواره‌ای اشاره کرد.‌این گزینه‌ها ممکن است بسیار عالی به نظر رسند، اما ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشند که شامل مالیات و حق الزحمه نیز می‌شوند. توصیه ما این است که در مورد تمام هزینه ها قبل از اینکه اقدام به اجاره نمایید، حتما سوال فرمایید.


توصیه هایی برای اجاره خودرو ی موفق

بعد از تحویل دادن ماشین چه کاری باید انجام دهید

اول از هر چیز باک بنزین را پر کنید. فرض کنیم که شرکت اجاره ماشین به شما پیشنهاد داده که ماشین را با باک پر به شما تحویل دهد و شما آن را قبول کرده‌اید.‌ این یعنی شما باید ماشین را با باک پر بازگردانید. تحقیق کنید و یک پمپ بنزین را در فاصله ۱۵ کیلومتری شرکت پیدا کنید.ماشین را در طول ساعات کاری برگردانید. بعضی از شرکت‌های اجاره خودرو لوکس به شما اجازه می‌دهند که ماشین را بعد از ساعات کاری بازگردانید، که ماشین را در محوطه شرکت پارک کرده و کلیدها را داخل یک صندوق می‌گذارید. ما چندان این روش را توصیه نمی‌کنیم، از آنجا که تا زمان بازگشایی دوباره شرکت و بررسی ماشین شخص اجاره کننده مسئول وضعیت ماشین خواهد بود.

هر گونه صدمه وارد شده را ثبت کنید. اگر ماشین در طی دوره اجاره صدمه دیده است، شرکت از شما گزارشی در مورد آن خواهد خواست. برای ثبت دقیق میزان خسارت یادتان نرود که از آنها عکس بگیرید. مگر‌اینکه گزارش تصادف را در اختیار داشته باشید که شخصی دیگر را مسئول کامل خسارات وارده می‌داند، در غیر‌این صورت شرکت هزینه خسارات را از شما خواهد خواست.برخی از شرکت‌ها هستند که به مشتریان اجازه می‌دهد هزینه‌های کوچک (مانند برف پاک‌کن شکسته) را در زمان تحویل ماشین پرداخت کنند؛ اگر میزان خسارت بر عهده یک تخمین زننده قیمت باشد، میزان پول پرداختی بسیار بیشتر خواهد بود. حتی اگر ماشین در طول مدت اجاره آسیبی ندیده باشد، باز هم بهتر خواهد بود که چندین عکس از آن بگیرید تا اگر هر موقعی مشکلی پیش آمد مدرک کافی در دست داشته باشید.

رسید بگیرید. رسید برگشت ماشین، چه به صورت ایمیل یا به صورت پرینت شده، نشان می‌دهد که شما ماشین را در یک تاریخ مشخص شده و با کیلومتر شمار و میزان بنزین خاص به شرکت تحویل داده‌اید.اگرچه ممکن است قوانین و شرایط اجاره ماشین بسیار زیاد به نظر رسند، همه آنها دلایل خوبی دارند. ماشین‌های جدید قیمت متوسط بالاتری دارند. زمانی که به سراغ اجاره ماشین می‌روید، در حقیقت بخش کوچکی از قیمت کل ماشین را پرداخت می‌کنید. داشتن بیمه برای چنین مواقعی بسیار مهم است، با داشتن بیمه تجربه اولتان به احتمال زیاد عاری از هر گونه اتفاق ناخوشایند خواهد بود.

4 1 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید