مقایسه Benzc200 & BMWi32

مقایسه بنز سی 200 و بی‌ام و آی320 برای اجاره خودرو قسمت اول

بی ام و ۳۲۰i و مرسدس بنز C200، از زمانی که این ماشین‌های سدان از نمایشگاه خارج شده اند و در خیابان های شهر تردد می کنند خیلی نمی‌گذرد.

واقعیت پشت افسون نشان‌های ‌ستاره‌سه‌پر و پروانه‌ای این دو مدل، موتورهای پایه پرصدا و مشخصه‌هایی بود که سرنشینان را مجبور می‌کرد دسته پنجره را ول نکنند. اما دیگر اینطور نیست و شما می‌توانید بنز CLA-Class را به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت چهار‌در برای این سدان‌های سنتی داشته باشید. برای آشنایی با انواع خودروهای اجاره‌ای که در حال حاضر مورد پسند مشتریان قرار گرفته به مقاله ای در این باب که توسط مجموعه سورنا سیر برای شما جمع آوری شد، مراجعه فرمایید.

با توجه به اینکه مدل‌های متوسط ۳۲۰i و C250 و به دنبال عرضه مدل جدید C-Class به بازار، آنها را در ماه گذشته در برابر رقبای شان آزمایش کردیم.

در صورتی که برای اجاره خودرو هنوز انتخابی نکرده اید با مطالعه این مقاله می توانید تصمیم گیری جدیدی داشته باشید و از رانندگی با این ماشین ها لذت ببرید.

تست خودرو های بنز و بی ام و

برای این نبرد بین مونیخ تا اشتوتگارت در آلمان، اندرو بیکر (Andrew Beecher) مدیر عامل شرکت CarAdvice و جیمز وارد (James Ward) ناشر وابسته را هم آوردیم. هر دو آنها چندین سال است که مدل‌های سری ۳ و C-Class دارند و بنابراین خیلی راحت می‌توانند آخرین تجدید نظرها را ارزیابی کنند.

هزینه‌ی ۳۲۰i و C200 امروزی خیلی پایین است و این روزها بسیار مجهزند.

هر دو مدل با چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، کنترل سیستم تهویه مطبوع دوگانه، کنترل کروز، استارت بدون کلید با فشار یک دکمه و ناوبری ماهواره‌ای با USB، AUX و اتصال صوتی و موبایل و بلوتوث همراه هستند. حتی می‌توانید هر یک از چهار پنجره را به صورت برقی بالا و پایین ببرید.

همچنین هر دو مدل، سنسور پارکینگ جلو و عقب دارند. سیستمی که درصورتی که مانعی در نقطه کور راننده باشد می‌تواند اطلاع دهد و به فن‌آوری مجهز هستند که می‌تواند اندازه محدوده پارکینگ را تشخیص دهد، به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید که آیا سدان در آن محدوده جا می شود یا خیر، و سپس شما با تنظیم دریچه گاز به طور خودکار، ماشین را به داخل محدوده پارکینگ هدایت کنید.

بی ام دبلیو شما یک دوربین دید از همه طرف دارد در حالی که بنز فقط عقب خودرو را می‌بینید که در صفحه نمایش مرکزی نشان داده می‌شود.

در سری ۳ اگر نزدیک دستگیره درب ماشین بروید و کیلدتان هم داخل جیب‌تان باشد، یک سنسور حضور شما را تشخیص می‌دهد و درب خودرو را به طور خودکار باز می‌کند. این سیستم در رقیب سری ۳ اختیاری است.

کلاس C یک رادیو دیجیتال انحصاری دارد که می‌تواند در ابتدا به شما هشدار دهد که یک تصادف قریب الوقوع در شرف رخ دادن است و در صورتی که راننده نتواند به موقع ترمز بگیرد خودش ماشین را متوقف می‌کند، و ۹ کیسه هوانیز در سری ۳ وجود دارد.

تفاوت های بنز و بی ام و

به محض اینکه بر روی صندلی مرسدس بنز بنشینید بلافاصله متوجه می‌شوید که این ماشین سه سال نسبت به آخرین نسل بی ام دبلیو جدیدتر است.

داشبورد C-Class رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی دارد، اما نمونه سیاه و نقره‌ای، همه چیز را استاندارد و ساده نگه می‌دارد و باعث درخشش طراحی S-Class مانند آن می‌شود.

پلاستیک‌های استاندارد به طور منظم هماهنگ هستند، حتی اگر به دنبال پوشش روکش‌های چرمی نباشید.

پنج دریچه مدور در کل داشبود خیلی آرام می‌چرخند و می‌توان مستقیما از زیر آنها به کنترل تهویه مطبوع دسترسی پیدا کرد. با ساعت آنالوگی که وسط آنها قرار دارد نیز ظاهر بسیار شیکی پیدا کرده‌اند.

صندلی‌های نرم و راحت (با پوشش چرم مصنوعی که ظاهر آن دقیقا شبیه به چرم طبیعی است) با دسته صندلی‌های زیبا و دستگیره‌های در و پنجره‌ها بسیار هماهنگ هستند.

در مقابل، در حالی که اکثر طراحی‌های بی ام دبلیو سری ۷ بزرگ، با سدان بزرگ سری ۵ یکی است، در عوض سری ۳ بیشتر ویژگی‌هایش را از سری ارزان تر ۱ وام گرفته است.

این موضوع در پلاستیک‌های سفت‌تر و تیره‌تر، صندلی‌های جلوی کوچک‌تر و ابزارهای ساده‌تر مشهود است.

به عنوان مثال یک نمایشگر کامپیوتری تک‌رنگی بین کیلومترشمار و سرعت‌سنج سری ۳ وجود دارد، در حالی که صفحه نمایش C-Class رنگی و بزرگتر است.

همچنین یک جعبه ذخیره‌ی کنسول مانند کوچک در بی ام دبلیو وجود دارد و هیچ فضای اضافه‌ای در زیر کنترل‌های تهویه مطبوع نیست، در حالی که بنز یک جعبه ذخیره بزرگ با یک درب کشویی و یک منطقه ذخیره سازی ثانویه پوشیده دارد.

بیکر با اشاره به عقربه‌های نارنجی کلاسیک که مشخصه نسل‌های قبل از نسل سری ۳ است، فضای داخلی بی ام دبلیو را بی نظیر توصیف می‌کند.

سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive نیز با سهولت بیشتری نسبت به همتایش در اتومبیل رقیب عمل می کند.

نمایشگر رنگی ۶٫۵ اینچی ۳۲۰i، در C200 نیم اینچ کوچک تر و بر روی یک پنل ثابت، اما شناور مانند قرار دارد که ظاهرا برای نمایشگر ۸٫۸ اینچی به صورت اختیاری طراحی شده است.

برای بنز باید سیستم Comand را به صورت اختیاری به ازای ۲۳۰۰ دلار به ماشین خود اضافه کنید، که در این صورت به یک نمایشگر ۸٫ ۸ اینچی، کنترل صدا، اینترنت و ثبت موسیقی ۱۰ گیگابایتی دسترسی خواهید داشت. این سیستم جایگزین یونیت استاندارد ناوبری ماهواره‌ای می‌شود و ارزش هزینه‌ای که برایش می‌کنید را دارد.

با این حال حتی سیستم Comand اختیاری نیز به پای iDrive نمی‌رسد.

تشریفات خودرو سورنا سیر با در اختیار داشتن انواع ماشین های اقتصادی و لوکس آماده ارائه خدمات اجاره ماشین در تهران و اجاره ماشین در اکثر شهرهای ایران می باشد.

امکانات داخلی

در هر دو مدل یک شماره‌گیر چرخشی در کنسول مرکزی قرار گرفته است، اما بر روی شماره‌گیر بنز یک درپوش با دکمه‌های خانه، عقب و گزینه‌ها می‌آید. این درپوش کمی دست و پا گیر است، بنابراین نمی‌توانید امتیاز ارگونومی رقیب خود را بدست آورد، هرچند صفحه لمسی بزرگ بالای صفحه بسیار کاربردی و کاربر پسند است. بر روی شماره‌گیر چرخشی بی ام و، علاوه بر دکمه‌های خانه، عقب و گزینه‌ها، دکمه‌ میانبر، رادیو، رسانه‌ها و تلفن نیز وجود دارد که باعث می‌شود حرکت بین عملکردهای سریع‌تر و آسان‌تر شود.

۳۲۰i دارای مزایای دیگری نیز هست و آن اینکه در کنار دنده‌ کنار فرمان، اهرم دنده سنتی نیز دارد که البته کاربرد کمتری دارد. فضای پای سرنشینان عقب در C200 کمی بیشتر از رقیبش است، به خصوص در قسمت مرکزی صندلی، اما سقف در این قسمت پایین‌تر است. سانروف نیز بخشی از گزینه اختیاری این ماشین و شامل یک نمایشگر رنگی و چراغ‌های LED کامل با پرتو خودکار است.

پیشرانه و مصرف سوخت

موتور هر دو مدل ۳۲۰i و C200، چهار سیلندر ۲٫۰ لیتری است اما امروزه برای افزایش خروجی توربوشارژ می‌شوند.

قدرت هر دو موتور مشابه و ۱۳۵ کیلو وات است، اما گشتاور بنز بیشتر است، ۳۰۰ نانومتر درمقابل ۲۷۰ نانومتر۳۲۰i با این حال به لطف توربوی کارآمد، محدوده چرخش در C200-1200rpm و در ۳۲۰i – 1250rpm است. گرچه C200 یک اتومبیل سبک‌ وزن محسوب می‌شود، اما یک رقیب سبک وزن‌تر نیز دارد، وزن C200 به ۱۴۶۵ کیلوگرم و وزن ۳۲۰i ۱۴۲۰ کیلوگرم می‌باشد. مصرف سوخت هر دو مدل ۶ لیتر بنزین بدون سرب در هر ۱۰۰ کیلومتر است و صفر تا ۱۰۰ هر کدام ۷٫۳ ثانیه است. با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که بنز سریع‌تر حرکت می‌کند. صدای موتور C200 لطیف‌تر و نرم‌تر، اما صدای موتور ۳۲۰i خشن‌تر و پرتنش‌تر است.

رئیس بزرگ ما (که در حال حاضر گرند کوپه ۴۲۸i را می‌راند) با واردی و من، موافق است که آن ۴۵kw/ با ۸۰Nm اضافی ۳۲۸i که موتور آن با ۴۲۸i مشترک است. نسبت به ۳۲۰i، باعث می‌شود که سطح مشخصه بالا، ارزش همه هزینه‌های اضافی را داشته باشد.

در مقابل، ۲۰ kw/ با۵۰ Nm اضافی موجود در C250 نسبت از C200، در واقعیت به سختی احساس می‌شود.

آزمایش اخیر ما روی ۳۲۸i و C250، نشان داد ۳۲۸i در عملکرد و دینامیک بالاتر است ، اما C250 برای محیط داخلی‌اش پیشی گرفت.

مقایسه سیستم تعلیق

هر دو مدل، سیستم تعلیق چند حالته اختیاری تولیدکننده دارند، تعلیق Adapative M در BMW و Airmatic مرسدس بنز، هر دو به شیوه خودشان فوق‌العاده عمل می‌کنند.

ما در اینجا توانایی‌های ۳۲۰i و C200 را بر روی تعلیق و چرخ‌های استاندارد امتحان کردیم. در مسیر آزمایش ما، C200 فورا همه را تحت تاثیر قرار داد. این نسل جدید بنز یک ماشین آرام و بی‌صداست و در مسیر پر از سنگ و ناهمواری‌هایی که برای این آزمایش در نظرگرفته بودیم، تنهایی صدایی که از ماشین شنیده می‌شد، فقط یک صدای سوت خفیف بود. اما بی ام و اینطور نبود، علاوه بر صدای موتور، صدای برخورد با جاده نیز شنیده می‌شد. درجایی که C250 با تعلیق ۱۵ میلیمتری اجباری با چرخ های ۱۹ اینچی با ضخامت کم می‌تواند خشن و سنگین باشد، C200 از ضربه‌های بزرگتر جلوگیری می‌کند.

این هنوز هم نمی‌تواند سواری نرم و ابریشمی تعلیق اختیاری Airmatic دو حالته Comfort و Sport را فراهم کند. ۳۲۸i بر روی فواصل انبساط آزاد راه‌ها به راحتی حرکت می‌کند. اما زمانی است که حرکت موجی بیشتر شود، سیستم تعلیق استاندارد بی ام و نمی‌تواند بدنه را به خوبی کنترل کند.

در بخش پستی بلندی جاده با محدودیت سرعت استاندارد ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، ۳۲۰i بر روی یکی از سرعت‌گیر‌های مشخص شده ابتدا ایستاد، سپس به اندازه کافی بر روی عقب شناور شد تا کنترل ثباتش را فعال کند. در همان جاده و بر روی همان سرعت‌گیر، C200 به مراتب نظم بیشتری داشت.

بی ام و سری ۳ همیشه به عنوان یک سدان اسپورت کلاس اجرایی شناخته شده است، و در جاده‌های صاف، پویایی ۳۲۰i مثال‌زندنی است. چرخش سریع فرمان و شاسی عقب، تعادل نرم و زیبایی دارند. کلاس C کمی سنگین‌تر است و خیلی چابک نیست، هرچند به علت تعلیق قوی‌ترش، کمتر تکان می‌خورد و همین موضوع به راننده اطمینان بیشتری در تمام سطوح جاده‌ها می‌دهد.

در رابطه با چرخش سر پیچ‌ها، واردی از این متعجب شده بود که ۳۲۰i بیشتر از C200 می‌چرخد، در حالی که پویایی خیلی زیادی داشت که معمولا نمی‌توان از یک مرسدس بنز لوکس انتظار داشت. هر دو نسل جدید C-Class و سری ۳ با ترکیبی از عملکرد، اقتصاد، اندازه کابین متناسب و تکنولوژی، نسبت به نسل‌های پیشین خود عملا در همه موارد بهتر شده‌اند. اتومبیل‌های اجرایی ما نشان دادند که تنها یکی از این اتومبیل‌ها به اندازه‌ای خوب است که لازم نیست آن را با فهرستی از آپشن‌های مختلف پر و یا یک موتور درجه بالاتر انتخاب کنید تا احساس کنید ارزش هزینه‌ای که برایش کرده‌اید را دارد.

البته از آنجایی که قیمت سیستم تعلیق Airmatic بنز پایین است، پیشنهاد می‌کنیم این آپشن را اضافه کنید. درنهایت، با C200 طراحی داخلی برتر، عملکرد قوی‌تر و اصلاحات بیشتر، برنده این مسابقه شد.

 

تشریفات خودرو سورنا سیر با در اختیار داشتن انواع ماشین های اقتصادی و لوکس آماده ارائه خدمات اجاره ماشین در تهران و اجاره ماشین در اکثر شهرهای ایران می باشد.

5 1 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید