اجاره ماشین و مواردی که باید بررسی شود

اجاره خودرو تهران

شرکت های اجاره خودرو به سختی برای حفظ و نگهداری از هر وسیله نقلیه در ناوگان خود کار می کنند. از تمیز کردن داخلی و خارجی، تعویض روغن، چک کردن لاستیک ها و غیره، ماشین های اجاره ای احتمالا نیاز به توجه بیشتری نسبت به وسایل نقلیه خصوصی دارند.
با این حال، قبل از اجاره ماشین، بررسی جنبه های مختلف یک ماشین و مدارک لازم برای اجاره خودرو مهم است.

مقدار سوخت خودرو باید بررسی و کنترل شود زیرا بسیاری از آژانس های اجاره ماشین مقدار بنزینی که موقع تحویل وسایل نقلیه اجاره داده شده در باک ماشین موجود باشد را در زمان باز گرداندن خودرو در باک مطالبه خواهند کرد.
در صورت کمتر بودن مقدار بنزین، حجم مصرف شده محاسبه خواهد شد. در صورتی که این شرط در قرارداد اجاره خودرو شما ذکر شده باشد، قبل از باز گرداندن خودرو باک آنرا پر کنید.

در طی ماه های تابستان و روزهای گرم، تهویه مطبوع باید کنترل شود. نه فقط چند دقیقه بلکه به مدت طولانی آنرا آزمایش کنید تا مقدار سرما و جریان هوای قوی را بررسی کنید. در صورت اشکال در تهویه مطبوع آنرا به مسئول شرکت اجاره ماشین اطلاع دهید. حتی می توانید قبل از تحویل خودرو آنرا با ماشین دیگری جایگزین کنید.

اجاره ماشین در ماه های سرد

در زمستان و ایام سرد، سیستم گرمایشی باید برای جریان هوای کافی و مدت زمان مناسب برای ماشین برای گرم کردن مورد بررسی قرار گیرد.
در روزها و شب های زمستان یا در صورت رفتن به مناطق کوهستانی و سرد مقدار و موجود بودن ضد یخ خودرو نیز باید بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که خودرو به درستی کار خواهد کرد. در صورت موجود نبودن ضد یخ، سرما و یخزدگی موتور می تواند هزینه های زیادی را در بر داشته باشد.

اگر چه تشریفات سورنا سیر معمولا تمامی ماشین ها را قبل از تحویل چک و بررسی می کنند، اما یک مشتری خوب می تواند سطوح روغن، مایع شیشه جلو اتومبیل، مایع ترمز و غیره را بررسی کند. همه آنها باید در سطوح مناسب پر شده باشند.
سطوح بیرونی خودرو باید به خاطر خراش، رنگ رفتگی ها و خرابی ها بررسی شود. در صورت خط و خش یا آسیب دیدگی بدنه، این خسارات به عنوان خسارات موجود ثبت می شود و پس از بازگشت به حساب مشتری منظور نخواهد شد.

در موقع تحویل خودرو دقت کنید چون مواردی که ثبت نشده باشند در زمان بازگرداندن خودرو بر عهده مشتری خواهد بود.
داخل خودرو باید برای هر گونه آسیب، لکه ها یا بوی ناخوشایند بررسی شود. برای مثال، اگر در داخل ماشین بوی دود سیگار باشد، مشتری ممکن است بخواهد یک ماشین اجاره ای بدون بوهای ناخوشایند داشته باشد.

خسارات و لکه های پیش از آن ثبت می شود و پس از آن به مشتری تحمیل نمی شود.
اگر شما قصد دارید از وسایل سرگرمی خودرو استفاده کنید، رادیو، دستگاه پخش سی دی / کاست و / یا پخش کننده دی وی دی باید حداقل به طور خلاصه عمل کند تا مطمئن شود که آنها به درستی کار می کنند.

کمربندهای صندلی باید برای سهولت استفاده و همچنین هر گونه خسارت یا آسیب بررسی شود.
اگر یک صندلی کودک برای اتومبیل استفاده می شود، قبل از انتخاب یک ماشین اجاره ای، آن را با استفاده از کمربند ایمنی خودرو یا سیستم LATCH نصب کنید. اگر نصب بسیار دشوار باشد، انتخاب یک ماشین متفاوت ممکن است بهترین باشد.

مجموعه اجاره خودرو سورنا سیر یکی از لوکس ترین مراکز اجاره ماشین و دارای لوکس ترین خودرو ها برای علاقه مندان به اجاره خودرو می باشد.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید