نکاتی در مورد رانندگی در باران

Tips on driving in the rain

رانندگی در باران، چه یک نم باران و چه یک رگبار شدید، می‌تواند یکی از سخت‌ترین شرایط رانندگی برای یک راننده باشد. شرایط بارانی به طور مستقیم با نرخ‌های تصادف بالاتر مرتبط هستند. مهم نیست که در چه بخشی از کشور زندگی می‌کنید، لازم است که در برخی موارد اتومبیل خود را در باران رانندگی کنید.  هنگامی که اقدامات لازم را برای اجاره خودرو به عمل آورده اید و حال با یک روز بارونی روبرو می شوید و این می تواند برای شما دلهره آور باشد. دانستن این که چقدر جاده‌های مرطوب و کاهش دید می‌تواند بر نحوه کنترل وسیله نقلیه شما تاثیر بگذارد در هنگام رانندگی در شرایط بارانی به شما کمک خواهد کرد که ایمن بمانید.

۱۰ واقعیت در مورد رانندگی در باران

  1. اگر هنگام رانندگی در باران احساس ناراحتی می‌کنید، سفر و یا رفت و آمد خود را به تعویق بیاندازید، صبر کنید تا هوا قبل از رانندگی بهتر شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که اگر رانندگی در شرایط مرطوب لازم نباشد، خود را در خطر قرار دهید.
  2. دقت کنید که تجهیزات خودروی شما قبل از مواجهه با آب و هوای بارانی کارآیی خود را خواهند داشت. چراغ‌های جلوی اتومبیل، چراغ‌های عقب و برف پاک کن‌های جلویی اتومبیل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که زمانی که به آن‌ها نیاز است، به خوبی کار خواهند کرد. همچنین چرخ‌های اتومبیل تان را چک کنید. لاستیک‌های فرسوده می‌توانند اصطکاک را به شدت در جاده‌های مرطوب کاهش دهند و در هنگام رانندگی در باران می‌توانند حادثه ساز باشند.
  3. آرام باشید، نه تنها باید با حد مجاز سرعت در هنگام رانندگی در شرایط آب و هوای مرطوب پایبند باشید، باید به طور قابل‌توجهی کندتر از حالت عادی رانندگی کنید. جاده‌های مرطوب بسیار خطرناک هستند. دانستن نکاتی در مورد رانندگی محتاطانه می‌تواند شما را از به وجود آمدن فاجعه دور نگاه دارد. زمان واکنش وسیله نقلیه شما بسیار کندتر از زمانی است که باران نمی‌بارد. کاهش سرعت در آب و هوای بارانی امری ضروری است.
  4. در اغلب جاده‌ها رانندگان نیاز دارند که هنگام رانندگی در باران، چراغ‌های ماشین را روشن کنند. حتی اگر فقط یک نم باران باشد، روشن کردن چراغ‌های جلوی وسیله نقلیه شما هم قابلیت دید شما و هم توانایی رانندگان برای دیدن خودروی شما در جاده را افزایش خواهد داد.
  5. از برف پاک کن اتومبیل استفاده کنید. در حالی که این ممکن است یک حس مشترک به نظر برسد، برخی از مردم فراموش می‌کنند که در باران سبک از برف‌پاک‌کن استفاده کنند. اکثر برف پاک کن خودروها برای تمیز کردن رطوبت از شیشه در مه و یا در رگباری شدید قابل تنظیم هستند. همچنین محصولات متعددی وجود دارند که می‌توانند بر روی شیشه اسپری شوند یا با پاک کردن شیشه بوسیله آنها جمع شدن آب باران را بر روی شیشه به تعویق اندازند.
  6. فاصله بیشتری بین خودروی خود و وسیله نقلیه مقابل خود داشته باشید. متوقف‌کردن اتومبیل زمان رانندگی در باران مشکل‌تر خواهد بود. بین خودروی خود و اتومبیل جلو فاصله بیشتری را حفظ کنید.
  7. از ترمز سنگین اجتناب کنید. سعی کنید سرعت وسیله نقلیه خود را با برداشتن پا از روی پدال گاز زودتر از آنچه که به طور معمول برای کم کردن یا توقف آماده می‌کنید، کم کنید.
  8. مراقب آب‌های جمع شده بر روی سطح جاده باشید. رفتن داخل آب جمع شده در سطح جاده می‌تواند باعث از دست رفتن کنترل اتومبیل شما شود. در اطراف مکان‌هایی که آب جمع شده است با تغییر مسیر از کنار این مناطق که آب جمع شده‌اند با احتیاط عبور کنید. ولی در هنگام تغییر جهت احتیاط کنید تا ماشین دیگری در کنار شما قرار نداشته باشد، تغییر ناگهانی فرمان می تواند خطرات زیادی داشته باشد.
  9. اگر در زمان رانندگی در باران متوجه شدید که اتومبیل‌تان از کنترل شما خارج شده است، پا را از روی پدال گاز بردارید و به آرامی پدال ترمز را فشار دهید. از ایجاد تغییر مسیر ناگهانی و یا کوبیدن بر روی ترمزها خودداری کنید.
  10. باران باعث افزایش رطوبت می‌شود. ممکن است متوجه شوید که شیشه‌های اتومبیل وقتی که شیشه‌های پنجره خودرو بالا هستند، مه‌آلود می‌شود. اکثر سیستم‌های تهویه ماشین دارای خروجی هوا در نزدیکی شیشه و پنجره‌های جلو هستند که برای کاهش این نوع مه به کار می‌روند. اگر دیگر قادر به دیدن بیرون از پنجره‌های خود نیستید، ضروری است که توقف کرده و با روشن کردن سیستم تهویه این مه را از روی شیشه‌های خودرو پاک کنید.

رانندگی کردن در هوای بارانی و مرطوب ساده است اگر شما یک تلاش آگاهانه برای در نظر گرفتن این اقدامات احتیاطی انجام دهید. به یاد داشته باشید که کاهش سرعت و استفاده مناسب از چراغ‌ها دو تا از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای کاهش شانس تصادف ناشی از آب و هوای مرطوب و بارانی است. امیدواریم متن فوق برای شما موثر بوده باشد، سورنا سیر همواره در تلاش است تا با راهنمایی های خود از خطرات روبروی شما بکاهد پس بدون هیچ ترسی برای اجاره خودرو لوکس مورد علاقه خود با ما همراه باشید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
مینا

مرسی بابت مطلب خوبتون من واقعا برای رانندگی تو باران مشکلات داشتم ولی این مطلب برام مفید بود.

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید