نکات ایمنی برای رانندگی در جاده‌های بین شهری

6 Important Safety Tips for Driving on Intercity Roads

امروز برای صبحانه چه غذایی خوردید؟ مهم نیست که روز خود را چگونه شروع کرده‌اید، چیزی که در بشقاب شما وجود دارد به خاطر تلاش‌هایی است که یک سری رانندگان کامیون حرفه‌ای، با پشتکار خود آن را انجام داده‌اند. اغلب اوقات رانندگان هنگام رانندگی در جاده‌هایی که تریلرهای ۱۸ چرخ در آن جاده‌ها تردد دارند، دچار ترس و اضطراب می‌شوند؛ با این حال، این رانندگان کامیون مسئولیت زیادی را برای ایجاد راحتی ما در زندگی مدرن ایفا می‌کنند. نکاتی در مورد رانندگی محتاطانه می‌تواند کمک حال رانندگان بوده و از ایجاد حوادث جلوگیری نماید.

در زمان اجاره ماشین برای رانندگی در جاده‌هایی که کامیون‌ها تردد دارند، اتومبیل‌ها و SUV‌ها مهم است که یاد بگیرند چگونه با در نظر گرفتن اقدامات ایمنی، با خیال راحت در این جاده‌ها رانندگی کنند.

۶ نکته ضروری برای ایمنی بیشتر هنگام رانندگی در جاده‌های بین شهری

 

احترام

آیا می‌دانستید که جاده‌های بین شهری برای تانکرها و کامیون‌های حمل و نقل راهی برای رساندن کالاهای مصرفی به مقصد هستند. امروزه، رانندگان هجده چرخ وابسته به سیستم‌های بین استانی هستند تا کالاهای خود را به مقصد مورد نظر شما و در نهایت فروشگاه‌ها منتقل کنند. همیشه به این خودروها احترام گذاشته و حسن نیت خود را به آنها نشان دهید حتی اگر حضور آنها در جاده‌ها شما را ناراحت می‌کند. در صورت وجود فضای کافی، همیشه فضایی را برای ورود کامیون‌ها به جاده، خالی رها کنید.

مسئولیت پذیر باشید

فکر نکنید که یک راننده هجده چرخ می‌تواند شما را در جاده ببیند. رانندگان وسایل نقلیه سنگین در حالی وسیله نقلیه خود را رانندگی می‌کنند که به سختی می‌توانند دید کافی از جوانب خودرو داشته باشند: دید محدود، فاصله طولانی ترمز، جعبه دنده با بیش از شانزده دنده، محدودیت زمانی و اغلب کمبود استراحت می‌تواند به شدت خطرناک باشد. در هنگام رانندگی در مجاورت آنها مسئولیت ایمنی خود را بر عهده راننده هجده چرخ نگذارید. فرض کنید که آنها شما را نمی‌بینند و همیشه در برابر آنها احتیاط کنید.

از قرارگیری در نقاط کور وسایل نقلیه سنگین خودداری کنید

اگر بیش از حد نزدیک یک تریلر باشید و یا به موازات آن رانندگی کنید، راننده به سختی می‌تواند شما را ببیند. اگر در یک بزرگراه بین شهری چند خطه رانندگی می‌کنید، یک فاصله ایمن، حداقل به طول سه تا چهار طول ماشین، باید با وسیله نقلیه سنگین فاصله داشته باشید. به سرعت از سمت چپ هجده چرخ عبور کنید یا سرعت خود را کم کنید تا آنها بتوانند سریعا از سمت راست شما عبور کنند، تا از بروز هرگونه خطر احتمالی هنگام اجاره خودرو جلوگیری نمایید.

به شایعات دامن نزنید!

یک شایعه رایج است که رانندگان می‌توانند با استفاده از آیرودینامیک تریلر و کامیون‌های انتقال دهنده بار، با رانندگی در نزدیکی آنها مصرف سوخت را می‌توان بهبود بخشید. هرگز بیش از حد به یک وسیله نقلیه، به خصوص به یک کامیون و یا تریلر انتقال دهنده بارهای سنگین نزدیک نشوید. نه تنها این کار به این شایعه دامن می‌زند، بلکه شما و دیگر رانندگان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

به دوربرگردان‌های راستگرد توجه داشته باشید

کامیون‌های حمل و نقل باید هنگام چرخش به سمت راست دقت بالایی داشته باشند تا تریلرهایشان از مسیر خارج نشود. این اغلب بدان معنی است که آنها نیاز به فضای بیشتری برای تغییر خط و یا چرخش به سمت راست یا چپ دارند. هرگز وسایل نقلیه خود را دقیقا در نزدیکی سمت راست یک وسیله نقلیه سنگین پارک نکنید به ویژه اگر راهنمای آنها برای چرخش روشن باشد که نشان می‌دهد قصد گردش به سمت راست را دارند.

هنگامی که آب و هوا نامناسب است، وارد جاده نشوید

باران‌های سنگین، یخبندان، بادهای شدید و برف، شرایط جاده‌ای خطرناک را ایجاد می‌کنند. اگر رانندگی در آب و هوای نامطلوب ضروری نباشد، وارد جاده‌ها نشوید! رانندگان هجده چرخ باید با شجاعت وارد این جاده‌ها شوند تا اجناس ضروری را به مقصد برسانند. اجتناب از رانندگی در این شرایط از وقوع حوادث جلوگیری می‌کند. به یاد داشته باشید، آگاهی از چالش‌هایی که راننده هجده چرخ با آن مواجه است، ایمنی بیشتری را برای افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند ایجاد می‌کند.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید