چگونگی کسب مهارت در پارک کردن خودرو

get skills in parking a car

فناوری به تدریج جایگزین توانایی ما برای انجام برخی وظایف خاص شده است و پارک کردن خودرو یکی از آنهاست. در نهایت ما نیازی به پارک کردن خودرو به صورت دستی نخواهیم داشت چون وسایل نقلیه ما قادر خواهند بود این کار را به تنهایی انجام دهند. در بعضی موارد، در حال حاضر نیز برخی از آنها قادر به انجام این کار هستند. اما تا زمانی که تقریبا تمام وسایل نقلیه قادر به مانور دادن وسیله نقلیه شما در یک فضای محدود و تنگ نباشند، باید با سه روش پارک کردن خودرو که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد، آشنا باشید تا بتوانید با اتومبیل شخصی و یا در زمان اجاره خودرو به راحتی ماشین خود را پارک کنید.

پارک کردن خودرو زاویه‌دار

پارک کردن زاویه‌دار در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فضای پارکینگ در یک زاویه حاد با لبه جاده یا دیوار قرار داشته باشد. تقریبا در همه موارد، شما از جلو وارد آن می‌شوید و به صورت دنده عقب از آن خارج می‌شوید. بخش دنده عقب معمولا خطرناک است زیرا محدوده دید جاده توسط ستون‌های عقب خودرو مسدود می‌شود. به همین دلیل، دوچرخه سواران در هنگام عبور از فضاهای پارکینگ زاویه دارد توجه ویژه‌ای به خودروهای پارک شده باید داشته باشند.

به هنگام پارک کردن زاویه‌دار اگر وسیله نقلیه شما دارای یک اسپلیتر جلو، کیت بدنه یا سپری است که پایین‌تر از لبه جاده است باید دقت بیشتری به خرج دهید چرا که در غیر این صورت شما ممکن است به گوشه‌ای از آن آسیب برسانید.

پارک کردن خودرو عمودی

پارکینگ عمودی موردی است که در آن فضای پارکینگ در زاویه ۹۰ درجه نسبت به دیوار یا لبه جاده قرار دارند. چنین فضاهایی قدرت مانور محدودی به شما می‌دهند و باید کمی گسترده‌تر باشند، بنابراین باید فضای بیشتری نسبت به پارک کردن زاویه‌دار داشته باشید. ورود به یک فضای پارکینگ عمودی به صورت دنده عقب بسیار موثر است، زیرا در این صورت شما می‌توانید یک زاویه مانور نسبتا گسترده‌تر داشته باشید و هنگام خروج از فضای پارکینگ ایمنی بیشتری داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید که معمولا فضاهای پارکینگ عریض هستند و کار سختی برای پارک کردن ماشین خود نخواهید داشت، اما باید نکات ایمنی را رعایت کرد.

پارک کردن موازی

پارک کردن موازی زمانی است که در آن شما ماشین خود را به موازات دیوار و یا لبه جاده پارک می‌کنید. در این صورت یک خطر وجود دارد که شما با برخورد به لبه جاده به رینگ و لاستیک خود آسیب بزنید، اما در صورتی که بدانید چه زمانی فرمان خود را بچرخانید، پارک موازی بسیار آسان خواهد شد.

توصیه می‌شود اگر شما در حال پارک کردن در سرپایینی هستید این نکته را در نظر بگیرید که ترمز دستی ممکن است نتواند خودروی شما را در جای خود حفظ کند و باید خودرو را در دنده پارک و یا در یکی از دنده‌ها مانند دنده دو قرار دهید. اگر فکر می‌کنید که در این مورد ضعف دارید، احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. راننده خیلی زود نباید بچرخد و با یک زاویه بیش از حد وارد پارک شود و به طور کلی باعث ایجاد یک خرابکاری واقعی شود.

فن آوری پارک کردن خودرو

سنسورها

در حال حاضر بیشتر خودروهای جدید دارای سنسورهای عقب هستند و بسیاری از آنها همچنین دارای سنسورهایی در قسمت جلو و پیرامونی هستند. سنسورها در طرفین به شما در پارک کردن موازی و عمودی اتوماتیک کمک می‌کنند و همچنین سیستم هشدار عقب می‌تواند به سرعت جاده را اسکن کند و اطلاعات کافی به شما در حین خروج از فضای پارکینگ ارائه دهد.

گاهی اوقات سنسورها با استفاده از یک بوق که دارای فرکانس افزایشی است به شما اطلاع می‌دهند که بیش از حد به یک مانع نزدیک می‌شوید؛ گاهی اوقات شما ممکن است یک نمایش تصویری بر روی صفحه نمایش دریافت کنید؛ گاهی اوقات هر دو گزینه در خودروها وجود دارند و به شما در پارک کردن خودرو کمک می‌کنند.

یکی از مواردی که هر راننده در طول رانندگی خود با آن روبرو می‌شود، پارک کردن خودرو است. برای انجام این کار باید راننده مهارت بالایی داشته باشد تا بتواند به طور مطلوبی این کار را انجام دهد. پارک کردن خودرو در پارکینگ‌ها به علت داشتن فضای کافی برای پارک کار چندان سختی نخواهد بود و هر راننده‌ای قادر به انجام آن است، اما در خیابان‌های شلوغ پارک کردن خودرو کار آسانی نخواهد بود و برای انجام این کار باید مهارت بالایی داشت.البته در این روزها تکنولوژی به کمک رانندگان آمده و کار پارک کردن خودرو را آسان‌تر کرده و با کمک سنسورها و دوربین‌ها راننده را از وجود موانع با خبر می‌کند و از حوادث می‌کاهد. البته سیستم‌هایی هم به بازار آمده‌اند که کار پارک کردن خودرو را به طور اتوماتیک انجام می‌دهند و حتی بدون راننده هم خودرو را پارک کرده و آن را از پارک خارج می‌کنند. در زمان اجاره ماشین اگر از این سیستم‌ها کمک بگیرید به راحتی می‌توانید خودرو را پارک کنید.

دوربین‌ها

بسیاری از اتومبیل‌ها در حال حاضر دارای دوربین‌های عقب هستند. طرح‌های مدرن اتومبیل دارای پنجره‌های عقب کوچک‌تری هستند و همچنین ستون‌های عقب آنها ضخیم‌تر بوده و کمربندهای آنها ایمن‌تر و سبک‌تر هستند. این موارد محدوده دید شما در عقب را محدود می‌کنند در نتیجه پیدا کردن گوشه‌های اتومبیل کار دشواری خواهد بود.بعضی از سیستم‌های دوربین یک طرح گرافیکی ارائه می‌دهند که به زاویه فرمان متصل هستند و دارای خطوطی هستند که مسیر پیشروی شما را پیش بینی می‌کنند. تلاش‌های دیگر برای شناسایی اشیاء که بر روی یک صفحه نمایش دیده می‌شوند کمی دشوارتر است، مانند گوشه‌های تیز ساختمان‌ها یا تیرهای چراغ برق و ستون‌ها. اتومبیل‌های جدید ممکن است دارای دوربین‌هایی باشند که در جلو یا طرفین وسیله نقلیه قرار دارند که به شما اطلاعاتی در مورد فاصله وسیله نقلیه تا لبه جاده و جدول‌ها ارائه می‌دهند.

سیستم پارکینگ کمکی خودرو

این سیستم‌ها عمدتا در روش پارک کردن موازی استفاده می‌شوند، گرچه بعضی از آنها در پارک کردن‌های عمودی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. راننده معمولا به کنترل چرخ دنده‌ها، دریچه گاز و ترمز می‌پردازد در حالی که وظیفه کنترل فرمان را نیز بر عهده دارد. این سیستم‌ها بدون نقص نیستند، باران‌های سنگین و شرایط بسیار تاریک باعث می‌شود تا آنها نتوانند به طور موثر کار کنند، اما تقریبا در تمام اوقات دیگر کار می‌کنند.

پارکینگ مستقل

پارکینگ مستقل زمانی است که وسیله نقلیه شما به طور خودکار می‌تواند خودروی شما را پارک کند، اما لازم نیست که درون آن باشید. وسیله نقلیه تمام جنبه‌های مانور پارکینگ مانند ترمز، دریچه گاز و فرمان را بر عهده می‌گیرد. هنگامی که شما به ماشین خود بر می‌گردید، وسیله نقلیه شما از فضای پارکینگ خارج می‌شود و سپس می‌توانید وارد آن شوید.این سیستم در برخی از خودروهای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها ممکن است کمی غیرپایدار به نظر برسند، اما در نهایت خودرو را وارد فضای مورد نظر پارک خواهند کرد. انتظار می‌رود این تکنولوژی را در اکثر وسایل نقلیه در چند سال آینده مشاهده کنید. این سیستم مراحل مقدماتی خود را طی می‌کند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده با کم شدن قیمت آنها گسترش بیشتری پیدا کند.

پارکینگ خودکار

ساختمان‌های پارکینگ خودکار کنترل ماشین شما را بر عهده می‌گیرند و با استفاده از یک صفحه مکان یاب کامپیوتری خودروی شما را پارک می‌کنند. این نمونه را می‌توانید در پارکینگ فولکس واگن مشاهده کنید، زیرا این شبیه به پارکینگ خودکار در شهرهایی است که فضای پارکینگ در آنها بسیار محدود است.سیستم‌های کاملا اتوماتیک فقط محدود به پارکینگ‌های عمومی نمی‌شوند. برخی از ساختمان‌های مسکونی منحصر به فرد، از این مورد برای پارک کردن خودرو استفاده می‌کنند و مجهز به این امکانات هستند.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید