راهنمایی برای رانندگی دفاعی(ایمن) در جاده

رانندگی دفاعی

عبارت “رانندگی دفاعی” معمولا برای توصیف افرادی که در حال تلاش برای ایجاد ایمنی در رانندگی هستند، استفاده می شود. رانندگی دفاعی یکی از نکات در مورد رانندگی محتاطانه” نکات در مورد رانندگی محتاطانه می‌باشد، که در چندین سال گذشته رایج شده است و به بسیاری از رانندگان کمک کرده است که ایمن تر و محافظه کارتر شوند.

رانندگی دفاعی بر جلوگیری از حوادث و اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از حوادث قبل از وقوع آنها تاکید دارد. در مواقعی که برای اجاره ماشین مورد علاقه خود اقدام می نماید این مقاله راهنمایی های لازم را در اختیار شما می گذارد. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد رانندگی دفاعی هستید، می توانید از مجموعه DVD یا از روش یادگیری آنلاین استفاده کنید. در عین حال، در اینجا برخی از اصول اولیه رانندگی دفاعی آورده شده است.

 

۵ مفهوم اساسی رانندگی دفاعی

۱)از قوانین ترافیکی اصلی پیروی کنید. در محدوده سرعت یا پایین تر از حد مجاز رانندگی کنید، در محل های توقف به صورت کامل توقف کنید و دنبال روش های ادغام مناسب باشید. مفهوم رانندگی دفاعی به رانندگان می آموزد که قوانین ترافیکی برای حمایت از رانندگان وضع شده است. پیروی از این مقررات، اولین خط دفاعی در برابر حوادث است.

۲)بسیاری از رانندگان در مورد قانون سه ثانیه چیزهایی را شنیده اند. این قانون توصیه می کند که نباید زودتر از ۳ ثانیه از زمانی که وسیله نقلیه جلویی شما از یک شی ثابت در کنار جاده عبور می کند، به آن شی ثابت برسید. در حالی که بسیاری از رانندگان با این قانون آشنا هستند، اما بر این باورند رعایت این قانون اهمیت چندانی در زمینه رانندگی دفاعی بهینه ایفا نمی کند.

۳)رانندگی دفاعی باعث می شود احتمال وقوع حادثه ناشی از حواس پرتی راننده کاهش یابد. تلفن همراه خود را کنار بگذارید، GPS خود را در موقعیتی قرار دهید که مانع از دید شما از جاده نشود و مطمئن شوید که مسافران با صدای آهسته با یکدیگر صحبت می کنند.

۴)از تحریک شدن توسط رانندگان تهاجمی که علاقه به رانندگی با سرعت بالا، حرکات مارپیچ و نمایشی دارند اجتناب کنید. هیچ منفعتی از رقابت با چنین رانندگانی و شرکت کردن در حرکات آنها نصیب شما نخواهد شد. اگر چنین رانندگانی را در مسیر حرکت خود دیدید، سرعت خود را کاهش داده و به آنها اجازه دهید از شما دور شوند.

۵)آگاه باشید کلیدی ترین مفهوم رانندگی دفاعی آگاهی است. دوره های رانندگی دفاعی برای همه رانندگان نیاز است: رانندگان وسایل حمل و نقل، رانندگان مسن، رانندگان جوان و حتی رانندگان ماشین های سنگین. کسب اطلاعات بیشتر در مورد رانندگی کارآمد و ایمن به کاهش تصادفات و آسیب های در حین رانندگی و ایجاد تجربیات رانندگی لذت بخش تر کمک می کند.

 

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد مفاهیم ایمنی رانندگی که باید در جاده ها رعایت شوند، آورده شده است:
اگر شما علاقه مند به رانندگی دفاعی هستید، به اینترنت مراجعه کنید و یک دوره کلاس های رانندگی دفاعی که در نزدیکی شما برگزار می شود را پیدا کنید. در بعضی موارد گواهی تائید پایان دوره رانندگی دفاعی به شما کمک می کند به هنگام بیمه کردن خودروی خود تخفیفات ویژه ای دریافت کنید.

 

اگر قصد اجاره خودرو در تهران یا سایر شهرها را دارید می توانید با تشریفات سورنا سیر تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید