8 نکته و قانونی که باید قبل از اجاره ماشین به آن توجه کرد

نکاتی که قبل از اجاره ماشین باید توجه کرد

فارغ از اینکه هدف شما از اجاره ماشین ، کسب و کار و یا لذت بردن است، قبل از ترک محل ایده خوبی است که خودرو و آژانس اجاره خودرو را بررسی کنید. این نکات می توانند به شما در انتخاب خودرو و آژانس مناسب برای کرایه خودرو کمک کنند. قبل از اینکه بتوانم ماشین را اجاره کنم چه اسنادی نیاز دارم؟ سازمان های اجاره خودرو بعضی اوقات قبل از تحویل خودرو اجاره ای، مدارکی را درخواست می کنند. این ممکن است شامل گواهینامه رانندگی، یک آدرس یا مواردی دیگر باشد. سورنا سیر یکی از بهترین مراکز کرایه ماشین می باشد، پس اجاره خودرو در تهران را با سورنا سیر تجربه کنید.

آیا می توانم یک خودرو را بدون ارائه چک ضمانت اجاره کنم؟ چک های ضمانت در گذشته برای اجاره خودرو ضروری بودند، اما بسیاری از سازمان ها اکنون انواع دیگر پرداخت را نیز قبول می کنند. با این وجود بدون چک ضمانت ممکن است از شما بخواهند که اسناد اضافی و یا سپرده امنیتی ارائه دهید. آیا نرخ در روزهای خاص ارزان تر خواهد بود اگر من برای آخر هفته رزرو خود را انجام دهم؟ بسیاری از آژانس های اجاره ماشین برای اجاره آخر هفته هزینه کمتری را نسبت به اجاره همان خودرو در طول هفته دریافت می کنند.

محدودیت مسافت پیموده شده چه میزان است؟ یک وسیله نقلیه دارای محدودیت مسافت پیموده شده روزانه می باشد، که ممکن است بسته به اینکه تا چه میزان دورتر از خانه قصد سفر دارید، متفاوت باشد. هزینه پیمودن مسافت اضافی چه میزان است؟ آژانس های اجاره وسیله نقلیه، مسافت پیموده شده توسط خودرو را قبل از اینکه شما محل را ترک کنید و زمانی که دوباره به آنجا بر می گردید، ثبت می کنند. اگر از محدوده مسافت پیموده شده فراتر رفته باشید، مبلغی معین برای هر مایل اضافی دریافت خواهند کرد.


لیست قیمت اجاره ماشین

از تمام موارد قبل از اجاره ماشین آگاهی پیدا کنید

آیا من نیاز به خرید بیمه آسیب و خسارت از آنها دارم؟ آژانس های اجاره اتومبیل بیمه هایی برای حوادث و سرقت ارائه می دهند، اما اگر شما در حال حاضر خود یک ماشین دارید، بیمه اتومبیل شخصی شما ممکن است هر گونه خسارت و یا ضرر و زیان به اتومبیل اجاره ای را پوشش دهد. چه هزینه هایی از قبیل مالیات یا هزینه های دیگر به هزینه اجاره اضافه می شود؟ همیشه قبل از تصمیم گیری برای اجاره اتومبیل، ایده خوبی است که در مورد همه ی هزینه ها از قبیل مالیات و سایر هزینه های احتمالی اطلاعاتی بدست آورید.

وقتی ماشین را پس می دهم، چقدر سوخت باید در مخزن باشد؟ سیاست های سازمان های اجاره ماشین متفاوت است. برخی از آنها ترجیح می دهند مخزن سوخت به هنگام تحویل پر باشد در حالیکه برخی دیگر پر یا خالی بودن باک را در نظر نمی گیرند. با این حال، سازمان های دیگر ممکن است از شما بخواهند خودرو را با همان مقدار سوخت که تحویل گرفته اید، بازگردانید. تا چه زمانی فرصت دارم که خودرو را برگردانم؟ برخی از آژانس های اجاره ماشین معمولا علاقه دارند دقیقا در زمان مقرر خودرو کرایه ای را تحویل بگیرند، اما بعضی ها ممکن است یک گزینه به شما ارائه دهند، که حتی با کمی تاخیر نیز امکان تحویل خودرو برایتان وجود داشته باشد

هزینه های مربوط به تحویل دیرتر از موعد چه میزان است؟ ممکن است شرایط غیرمنتظره ای رخ دهد و شما نتوانید قادر به تحویل ماشین قبل از زمان مشخص شده باشید. بهتر است این مواقع را پیش بینی کنید و اطلاعاتی در این خصوص نیز قبل از اجاره ماشین کسب کنید. تشریفات سورنا سیر آماده ارائه خدمات اجاره ماشین در تهران و اجاره خودرو در اکثر شهرها می باشد.

خطرات اجاره خودرو

بیشتر موسسات کرایه اتومبیل تمام تلاش خود را می‌کنند تا مشتریان‌شان تجربه لذت‌بخشی از خدمات آنها داشته باشند. اما گاهی این تلاش یک طرفه کافی نیست و خود مشتریان نیز باید به نکات مهمی در زمان اجاره خودرو توجه کنند تا تجربه کاملا موفقی شکل بگیرد. اگر تمایل دارید بیشتر با نکات مهم قبل از اجاره ماشین آشنا شوید؛ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

اصلی‌ترین خطری که باعث می‌شود برخی از مشتریان به خاطر آن، از اجاره خودرو منصرف شوند؛ تصادفات رانندگی است. به خصوص اگر خودرویی که قصد اجاره آن را دارند لوکس و قیمتی باشد. خوشبختانه با وجود گسترش خدمات بیمه‌ای و پوشش خسارات مختلف توسط این خدمات، مسئولیت مشتری که خودرو اجاره می‌کند در قبال تصادفات رانندگی و خسارات مشابه به حداقل‌ترین حالت ممکن رسیده است. اما این کاهش مسئولیت به شرطی محقق می‌شود که در زمان اجاره خودرو، بیمه مناسبی از موسسه دریافت کنید. بیشتر موسسات با دریافت مبلغی جدا از اجاره خودرو، پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی را به مشتری عرضه می‌کنند. بنابراین حق انتخاب با مشتری است و اوست که تصمیم می‌گیرد با انتخاب کدام بیمه مسئولیت خود را چه میزان کاهش دهد.

نکات مهم اجاره خودرو

موارد زیر بخشی از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در زمان اجاره خودرو به آنها توجه کنید:

  • تعیین نوع خودروی اجاره‌ای: برای تعیین نوع و مدل خودرو باید به هدف خودتان توجه کنید. به عنوان مثال اگر قصد انجام یک سفر خانوادگی با خودرو را دارید؛ بهتر است یک ماشین جادار و مناسب سفر انتخاب کنید.
  • نوع سرویس: شما می‌توانید یک خودرو را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید. این انتخاب هم به هدف شما از اجاره خودرو بستگی دارد.
  • بیمه خودرو: همانطور که اشاره شد؛ هنگام عقد قرارداد با موسسات کرایه اتومبیل می‌توانید از طیف متنوعی از بیمه‌ها برای پوشش خسارات احتمالی استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که در بین تمام گزینه‌ها، بهترین را انتخاب کنید.
  • محدودیت‌های شرکت: برخی از موسسات بر اساس قوانین داخلی خود، محدودیت‌هایی مانند منع عبور از مرزهای بین‌المللی را به مشتریان تحمیل می‌کنند. قبل از امضای قراداد حتما این مورد را چک کنید.

میزان بودجه جهت اجاره ماشین

ناوگان اکثر موسسات کرایه اتومبیل مملو از خودروهای متنوعی است که هر کدام تعرفه خاص خود را دارند. با این حساب شما به طیف گسترده‌ای از خودروهای سواری، شاسی بلند، اسپرت، کروک و… دسترسی دارید. بهترین اقدام در این شرایط این است که بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید؛ خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید.

مدل خودرو برای اجاره ماشین

خودروها معمولا بر اساس نوع بدنه به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. خودروهای بدنه کروک بیشتر مناسب استفاده دو نفر، خودروهای سدان مخصوص خانواده‌های کم جمعیت و خودروهای شاسی بلند نیز برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب هستند. بنابراین شما باید ابتدا نوع بدنه خودرو را بر اساس نیاز خود انتخاب کرده و سپس به سراغ مدل‌های متنوع خودرو در آن گروه خاص بروید.


11 مدل بهترین خودرو کروک دنیا

سهولت در تحویل و عودت خودرو

یکی از شرایط درج شده در قرارداد موسسات کرایه اتومبیل، نحوه تحویل و عودت خودرو است. اکثر این موسسات شرایط تحویل بسیار ساده‌ای دارند که بر اساس آن خودرو در محل تعیین شده از سوی مشتری تحویل داده می‌شود. این یعنی نیازی نیست که شما برای تحویل خودرو، جابه‌جایی داشته باشید و زمان صرف کنید. ضمن اینکه بر اساس همین قوانین، گاهی امکان عودت ماشین در محلی که خود مشتری حضور دارد نیز امکان‌پذیر است.

امکان اجاره خودرو بدون چک و سند

مشتریان باید در زمان عقد قرارداد، مدارکی به عنوان تضمین عودت خودرو به صورت سالم تحویل شرکت دهند. یکی از اصلی‌ترین مدارکی که از شما درخواست می‌شود؛ چک و یا سند ملکی است که دسترسی به آن برای همه مشتریان میسر نیست. به این افراد توصیه می‌کنیم برای اجاره خودرو به موسساتی مراجعه کنند که شرایط ساده‌تری را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند و مدارک کمتری در زمان عقد قرارداد نیاز دارند. اگر شما هم جزء این گروه از افراد هستید؛ در اولین قدم از شرکت بپرسید که آیا امکان اجاره خودرو بدون چک و سند وجود دارد؟

هزینه خسارت‌های ناشی از تصادف در اجاره ماشین

اگر طبق یک روند طبیعی و استاندارد خودرو اجاره کنید؛ وظیفه جبران خسارات احتمالی به عهده شرکت بیمه‌ای است که از آن در زمان عقد قرارداد بیمه‌نامه خریداری کرده‌اید. اما اگر بیمه مناسبی را انتخاب نکنید؛ ممکن است دچار چالش‌های ناشی از عدم پوشش خسارات این چنینی شوید.

محدودیت مسافت طی شده

طبق عرف و قانونی که در این صنف وجود دارد؛ خودروهای اجاره‌ای محدودیت مسافت طی شده دارند. در واقع شما با خودرویی که برای 24 ساعت اجاره کرده‌اید نمی‌توانید هر مقدار مسافتی که مد نظرتان است را طی کنید. در غیر این صورت مشمول هزینه مازادی می‌شوید که بر اساس مقدار کیلومتر اضافه‌ای که طی کرده‌اید محاسبه می‌شود. پس حتما دقت کنید که در متن قرارداد، چه مقدار مسافت به عنوان کیلومتر مجاز برای شما تعیین شده است.

بررسی خودرو پیش از اجاره ماشین

بازرسی بدنه و شرایط فنی خودرو قبل از امضای قرارداد، یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است در زمان عودت خودرو، مشمول هزینه‌های پنهانی شوید که از قبل فکرش را هم نمی‌کردید. متاسفانه برخی از موسسات غیرمجاز و تقلبی، با این حربه، مقدار قابل توجهی خسارت از مشتریان دریافت می‌کنند و باعث ایجاد ذهنیت بد در آنها نسبت به موسسات کرایه اتومبیل می‌شوند. اگر تمام خط و خش‌های روی بدنه خودرو، مشکلات فنی آن و خرابی‌های داخل کابین مانند پارگی روکش‌ها و… را قبل از تحویل همراه با مامور شرکت بازرسی و پیدا کنید؛ می‌توانید از وقوع چنین کلاهبرداری جلوگیری کنید.

بررسی سابقه شرکت اجاره ماشین

این روزها موسسات زیادی مدعی این هستند که بهترین و معتبرترین شرکت اجاره خودرو در ایران می‌باشند. این در شرایطی است که با بررسی سوابق این موسسات، به راحتی می‌توانید اعتبار آنها را بسنجید. بنابراین حتما قبل از انجام هر اقدامی، سعی کنید اول با بررسی دقیق سابقه، شرکت خوشنامی را برای دریافت این خدمات پیدا کنید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید