نکاتی برای رانندگی ایمن در زمستان

Safe-Winter-Driving

رانندگی در برف می تواند بسیار خطرناک و ترسناک باشد! در اینجا چند راهنمایی برای رانندگی ایمن در آب و هوای زمستانی و چیزهایی که باید هنگام رانندگی در برف مراقب آن باشید، آورده شده است. در ادامه آن می توانید به مقاله‌ی نکاتی در مورد رانندگی محتاطانه مراجعه نمایید، و از رانندگی خود نهایت لذت را ببرید.

برای رانندگی ایمن برف را از روی وسیله نقلیه پاک کنید

اطمینان حاصل کنید که برف بر روی سقف، شیشه جلو، کاپوت، برف پاک کن ها، چراغ عقب و چراغ جلو را کاملا پاک کرده اید. اگر برف روی سقف باقی بماند و ناگهان ترمز کنید، برف می تواند بر روی شیشه جلو سرازیر شود و دید شما را محدود کندقبل از رانندگی باید دانست که اصول رانندگی در برف به چه صورتی است چون برف سطح جاده را لغزنده می کند قواعدی دارد که به راحتی به مقصد برسید.

قبل از سوار شدن به ماشین، برف را از کفش های خود پاک کنید

کفش های پوشانده شده با برف می توانند باعث تغییر در حساسیت شما در هنگام گاز، ترمز یا کلاچ شوند. علاوه بر این، ممکن است پای شما بر روی پدال سر بخورد و وضعیت خطرناکی را برایتان ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از وارد شدن به ماشین، برف را از کفش های خود پاک کنید.

سعی کنید از توقف در شانه جاده خودداری کنید

شانه در جاده می تواند با برف پوشیده شود و لاستیک ها می توانند در چاله گیر بیافتند. ماشین دیگری که کنترل خود را از دست داده است می تواند با ماشین شما برخورد کند. حتی برای استفاده از تلفن همراه و یا سوار کردن مسافر، سعی کنید تا آنجا که ممکن است از توقف در شانه خودداری کنید.

اما اگر واقعا باید متوقف شوید، مطمئن شوید چراغ اضطراری بر روی خودروی شما قرار داده شده باشد.

از ترمز دستی استفاده نکنید

اگر ماشین را برای مدت طولانی در مناطق برفی پارک کنید، ترمز دستی احتمال دارد یخ بزند و دیگر نمی توانید آن را آزاد کنید. سعی کنید از استفاده از ترمز دستی اجتناب کنید و خودرو را در حالت پارک (P) برای وسیله نقلیه اتوماتیک یا دنده یک (یا دنده عقب) برای وسیله نقلیه دنده ای قرار دهید.

برف پاک کن های شیشه جلو اتومبیل را از روی شیشه بلند کنید

اگر می خواهید برای مدت زمانی طولانی خودروی خود را در مکانی برفی پارک کنید، برف پاک کن های شیشه جلو اتومبیل را بلند کنید. با این کار، قبل از آغاز رانندگی، برف به سادگی می تواند از روی شیشه جلو پاک شود. اگر این کار را نکنید، قطعات لاستیکی برف پاک کن ها می تواند به شیشه چسبیده و جداکردن آن دشوار باشد.

از انجام حرکت ناگهانی خودداری کنید

پیش بینی و آماده شدن برای توقف و چرخش بر روی یک جاده برفی بسیار حائز اهمیت است و بهتر است از حرکات ناگهانی غیرمنتظره جلوگیری شود ترمز ناگهانی می تواند ماشین را از کنترل خارج کند و منجر به ایجاد حادثه و تصادف شود. به یاد داشته باشید به آرامی شتاب بگیرید، به آرامی بچرخید، و با دقت بر روی یک جاده برفی ترمز کنید و باید بدانید تاثیر هوای سرد بروی ترمز ماشین بسیار زیاد است و قبل از هر حرکت نامتعارفی باید این اصول و قواعد را دانست.

از خودروی جلویی خود به میزان لازم فاصله بگیرید

سطوح یخ زده ۱۰ برابر بیشتر از سطوح خشک لغزنده می باشند. در نتیجه رعایت فاصله عادی در جاده های لغزنده بسیار خطرناک است. اطمینان حاصل کنید که “سه برابر” بیشتر از فاصله عادی از خودروی جلویی خود فاصله بگیرید تا از احتمال بروز تصادف بکاهید.

همیشه با چراغهای روشن رانندگی کنید

چراغهای جلو را حتی در نور روز و همچنین در شرایط دید کم و شب روشن نگه دارید. این نه تنها دید شما را بهبود می بخشد، بلکه باعث می شود که دیگر رانندگان و عابران پیاده نیز شما را به راحتی ببینند. برای جلوگیری از تصادف، با چراغهای جلوی روشن رانندگی کنید این شرایط برای هوای مه گرفته است رانندگی در مه یک سری شرایط بخصوص خود دارد که یکی ازآنها چراغ روشن است و از ترمزهای ناگهانی جلوگیری شود

از سطوح یخی در نقاط خاص آگاه باشید

نقاط زیر به راحتی می توانند یخ بزنند. لطفا هنگام رانندگی در این نقاط بیشتر مراقب باشید

  • تقاطع ها و مناطق اطراف آن
  • پل ها و گذرگاه ها
  • جاده های کوهستانی سایه دار
  • نزدیک ورودی یک تونل

نکته

از وجود یخ آگاه باشید. “یخ سیاه” یک پوشش نازک از یخ روی سطح جاده است و به نظر می آید که جاده مرطوب است. خیلی سخت است که بین یخ سیاه و آسفالت تمایز قائل شوید. وقتی یک جاده براق سیاه را می بینید، فرض کنید که یخ سیاه است و به آرامی رانندگی کنید بر روی یک جاده یخی، تایرهای خودرو می توانند کنترل خود را به راحتی از دست بدهند. هنگام رانندگی در شب و در صبح زود، به طور ویژه مراقب باشید.

نکته

رانندگی در زمستان باعث افزایش مصرف سوخت می شود. اگر قصد دارید در زمستان در مسافتی طولانی رانندگی کنید، سعی کنید باک سوخت خود را به طور مکرر پر کنید.

تشریفات سورنا سیر آماده ارائه خدمات اجاره ماشین در تهران و در اکثر شهرها می باشد.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید