نکاتی که باعث کم شدن هزینه اجاره خودرو می شود!

کم شدن هزینه اجاره خودرو

به دنبال معامله بهتری برای اجاره ماشین هستید؟ شرکت‌های کرایه ماشین می‌توانند نرخ‌های بسیار جالبی را برای اجاره بصورت هفتگی و ماهانه پیشنهاد دهند، اما اغلب باید کمی در مورد آنها اطلاعات داشته باشید. دانستن اطلاعاتی جزئی در مورد تجربه سفری بی نظیر با اجاره خودرو ارزان به شما کمک خواهد کرد بهترین معامله ممکن را انجام دهید و هزینه‌های اضافه‌ای را پرداخت نکنید.

دلایل اجاره خودرو چیست؟

افراد به دلایل مختلفی خودرو کرایه می‌کنند. اما عمده دلیل اکثر آنها، دسترسی به یک وسیله نقلیه راحت، شیک و مدرن برای برگزاری مراسم‌های خاص مانند جشن عروسی و سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی است. با اجاره خودرو این روزهای خاص در بهترین شرایط ممکن سپری می‌شود.

شرایط کلی برای اجاره خودرو چیست؟

روند اجاره خودرو از عقد یک قراداد قانونی بین نماینده شرکت و مشتری آغاز می‌شود. در این قرارداد مفاد و بندهای مختلفی وجود دارد که تماما وجهه قانونی دارند. علاوه بر این شرایط، گاهی برخی از موسسات کرایه اتومبیل، قوانین داخلی خاصی را وضع می‌کنند که رعایت آنها مانند رعایت قوانین کلی حاکم بر این صنف، کاملا الزامی است. به غیر از این شرایط، مشتری ملزم است که در زمان ثبت قراداد، مدارک مختلفی را به عنوان مدارک هویتی و تضمینی به شرکت تحویل دهد. کارت ملی و گواهینامه معتبر دو مدرک هویتی هستند که تمام مشتریان در زمان عقد قرارداد باید به همراه داشته باشند. علاوه بر این، به دلیل اینکه اکثر خودروهای موجود در ناوگان موسسات کرایه اتومبیل، گران قیمت و لوکس هستند؛ مشتریان باید بابت تضمین بازگشت خودرو در شرایط ایده‌آل مدارک ضمانتی نیز ارائه دهند. معمولا ارائه سند ملکی به ارزش خودرو و یا چک معتبر بدون تاریخ و در وجه حامل برای ثبت قرارداد اجاره اتومبیل کافی است. اما گاهی نیز بسته به شرایط خاص، ممکن است مدارک تضمینی دیگری نیز از شما دریافت شود.

قبل از ساعت قرارداد ماشین اجاره‌ای را تحویل نگیرید

ممکن است در قراردادی که با شرکت دارید ساعتی را ذکر کرده باشند، همیشه در این مواقع از قرارداد پیروی کنید. در صورتی که قبل از ساعت مشخص خودرو را تحویل بگیرید در برخی مواقع ممکن است مجبور به پرداخت اضافه شوید. در واقع، بیشتر شرکت‌ها قرارداد خود را از نقطه شروع مشخصی تعریف می‌کنند، که در برگه قرارداد ذکر شده است. اگر ماشین اجاره‌ای خود را قبل از وقت مشخص تحویل بگیرید، ممکن است هزینه‌های اضافه شامل حال شما شود.
اما استثناهایی هم وجود دارند، در این موارد، شرکت زمان مشخصی برای آغاز قرارداد خود مشخص نمی‌کند. در این قراردادها اجاره خودرو از زمان تحویل ماشین محاسبه می‌شود و ساعت مشخصی را تعیین نمی‌کنند. حتما در هنگام اجاره ماشین به قرارداد توجه داشته باشید تا شامل شرایطی نشوید که مجبور به پرداخت اضافه شوید.
اگر در فرودگاه ماشین اجاره‌ای را بخواهید تحویل بگیرید و زمان مشخصی را اعلام کردید، در صورتی که قبل از موعد مقرر به مقصد رسیدید، ابتدا با شرکت اجاره ای تماس بگیرید و از شرایط اجاره خودرو لوکس درج شده در قرارداد مطمئن شوید و سپس برای تحویل گرفتن خودرو اقدام کنید، اگر در قرارداد ساعتی مشخص شده باشد تا رسیدن به آن زمان صبر کنید و بعد خودرو را تحویل بگیرید.


لیست قیمت اجاره ماشین

اجاره ماشین بصورت هفتگی

در زمانی که شما قصد اجاره ماشین برای چند روز را دارید، از شرکت اجاره ماشین بخواهید شرایط اجاره برای چند روز و یا یک هفته را به شما اعلام کند. در بسیاری از شرکت‌ها، اجاره ماشین بصورت هفتگی شامل تخفیف خواهد شد، در صورتی که اگر شما همان خودرو را برای پنج یا شش روز اجاره کنید شاید شامل تخفیف نشود و یا تخفیف کمی را داشته باشد. اگر خودرو را برای چند روز بخواهید اجاره کنید، اجاره آن بصورت هفتگی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
البته در بعضی مواقع شرکت‌ها تخفیف‌هایی را برای روزهای آخر هفته در نظر می‌گیرند. البته باید نکاتی را هم در نظر داشت، اگر ماشین را قبل از ظهر پنجشنبه نیاز دارید، پس نرخ آخر هفته را رزرو نکنید. رزرو ماشین‌های اجاره‌ای همیشه به همان صورت باقی می‌مانند، که در آنها نرخ، مکان و زمان تحویل و بازگشت مشخص شده است.
ما اشخاصی را دیده‌ایم که ماشین را برای تحویل گرفتن در ظهر پنجشنبه رزرو کرده‌اند و بعدا به خاطر اینکه نمی‌توانند ماشین را قبل از ظهر همان روز تحویل بگیرند شگفت‌زده می‌شوند. بعضی از شرکت‌های اجاره ماشین حتی اجازه نمی‌دهند که ماشین‌ها ۱۵ دقیقه زودتر از زمان رزرو تحویل گرفته شوند. اگر می‌خواهید از مزایای نرخ‌های آخر هفته‌ها بهره‌مند شوید، پس ظهر روز پنجشنبه زمان شروع شماست.


نکات مهم قبل از اجاره ماشین

اجاره ماشین بصورت ماهانه

برخی شرکت ها شرایط خوبی را برای اجاره ماشین بصورت ماهانه در نظر گرفته اند. در صورت اجاره ماهانه مبلغ اجاره شامل تخفیف خوبی خواهد شد، تخفیف حتی تا بیش از بیست درصد هم خواهد بود. فقط با پرداخت هزینه بیست و پنج روز می توانید خودرویی را برای یک ماه اجاره کنید. برای مسافرت‌های خانوادگی اجاره ماشین ماهانه یکی از به صرفه‌ترین گزینه‌ها بوده و شما می‌توانید در کنار خانواده از مسافرت خود لذت ببرید. در صورت اجاره ماشین ماهانه نیازی نیست برای هر جابجایی منتظر تاکسی یا آژانس باشید و باعث بالا رفتن هزینه‌های جابجایی شما شود. شما می‌توانید هر جایی که مایل بودید بروید و از بودن در کنار خانواده لذت ببرید.
همیشه در زمان عقد قرارداد اجاره ماشین به متن آن دقت کنید تا تمام شرایط شرکت اجاره اتومبیل را بدانید در برخی مواقع رعایت نکردن نکات کوچک هزینه‌های پرداختی شما را افزایش خواهد داد. از طرف دیگر همیشه از تخفیف‌های شرکت سوال کنید، شما ممکن است با اجاره یک روز بیشتر تخفیف خوبی از شرکت دریافت کنید و شرایط به صرفه تری برای شما ایجاد شود. البته همیشه قرار نیست ماهانه باشد شما می توانید اجاره ماشین طولانی مدت را امتحان کنید که زمان آن را طرفین می تونانند مشخص کنند.


شرایط و خدمات اجاره خودرو سورنا سیر

مزایای اجاره خودرو چیست؟

فرقی نمی‌کند که با چه هدفی قصد اجاره خودرو را دارید؛ در هر حال، گاهی بهترین و تنهاترین راه حمل و نقل، اجاره اتومبیل است. اگر می‌پرسید چرا؟ باید مزایای این سرویس را بدانید. برخی از مهم‌ترین مزایای اجاره ماشین عبارتند از:

کم هزینه و مقرون‌به‌صرفه

اجاره خودرو شما را از نگرانی بابت پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری و استهلاک خودرو نجات می‌دهد. اگر واقعا هر روز به ماشین نیاز ندارید و فقط در مواقع خاص از آن استفاده می‌کنید؛ بهتر است از خدمات اجاره اتومبیل موسسات معتبر استفاده کنید تا از زیر بار هزینه بیمه، مالیات، تعویض روغن، تعمیرات دوره‌ای و… نجات پیدا کنید.

آزادی عمل بیشتر

اجاره خودرو به خصوص هنگام سفر، به شما آزادی عمل بیشتری برای گشت و گذار و بازدید از امکان مختلف را می‌دهد. سفر با یک عده افراد غریبه با اتوبوس یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی از شما امکان تماشای مناظر و مکان‌های دیدنی را می‌گیرد. علاوه بر این می‌توانید مسیر خود را از قبل تعیین کرده و یا از مسیرهای جایگزین استفاده کنید. بنابراین، به جرات می‌توان گفت که سفر با ماشین کرایه‌ای بسیار راحت‌تر است.

راحتی بیشتر

کرایه ماشین به شما این امکان را می‌دهد که برنامه شخصی خودتان را داشته باشید و به هر روشی که راحت‌تر هستید مسیر مبدا تا مقصد را طی کنید.

برآورد بهتر نیازها

با استفاده از این سرویس ارزشمند شما می‌توانید بسته به نیازهای خاصی که ممکن است داشته باشید؛ وسیله نقلیه خود را انتخاب کنید. معمولا ناوگان موسسات معتبر کرایه اتومبیل مملو از خودروهای متنوع است که هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند. به عنوان مثال خودروهای شاسی بلند بیشتر برای سفرهای خانوادگی و دسته جمعی مناسبند و خودروهای اسپرت و کروک را بیشتر برای مراسم عروسی و به عنوان ماشین عروس انتخاب می‌کنند. بنابراین دست شما برای انتخاب خودرو باز است و قادر هستید بسته به نیاز خود، خودروی دلخواه را انتخاب کنید.

مشکلات اجاره خودرو

از موارد زیر نیز به عنوان مشکلات اجاره خودرو یاد می‌شود:

  • این یک واقعیت است که هزینه اجاره خودرو بیشتر از قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی است. بنابراین، اگر می‌خواهید سفر اقتصادی داشته باشید؛ به فکر اجار خودرو نباشید.
  • اکثر شرکت‌های اجاره خودرو شرایط و ضوابط یکسانی دارند که یکی از اصلی‌ترین آنها، عودت خودرو مثل روز اول و بدون هیچ آسیب‌دیدگی است. به غیر از این، در صورت تخلف یا خسارات وارده، جریمه‌ای برای مشتری در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند هزینه‌های او را به شدت افزایش دهد.
  • گاهی به دلیل عدم اطلاع از شرایط، مشتریان هزینه‌های اضافی را متحمل می‌شوند. بنابراین قبل از امضای قرارداد حتما تمام شرایط و توافقات را بخوانید.
  • همه افراد مجاز به کرایه اتومبیل نیستند. شما باید گواهینامه داخلی و یا بین‌المللی داشته باشید و به سن قانونی رسیده باشید تا بتوانید خودرو اجاره کنید.

ویژگی های اجاره خودرو

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این سرویس، ارائه امکان تست خودروهای مختلف است. به عنوان مثال اگر قصد دارید که خودروی گران قیمتی بخرید؛ اما هنوز در مورد سواری آن مطمئن نیستید می‌توانید با اجاره این خودرو برای مدت محدودی، بدون پرداخت هزینه زیاد سواری آن را تست کرده و سپس با خیال راحت خرید کنید. اگر در حال برنامه‌ریزی برای یک قرار عاشقانه یا یک سفر رمانتیک هستید نیز می‌توانید از این خدمت نهایت بهره را ببرید و یک سفر و دیت عالی و شگفت‌انگیز داشته باشید.

خدمات شرکت های اجاره خودرو

بیشتر شرکت‌های کرایه اتومبیل، خدمات متنوعی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. به عنوان مثال سرویس کرایه اتومبیل با راننده یکی از این خدمات است که موجب کاهش بار مسئولیتی می‌شود که با اجاره خودرو بدون راننده بر دوش شما می‌باشد. تحویل خودرو درب منزل و فرودگاه، تعویض خودرو در محل به دلیل مشکلات فنی، ترانسفر فرودگاهی و کرایه خودروهای مسافربری بزرگ مانند اتوبوس و مینی بوس برای برگزاری تورهای گروهی از دیگر خدمات این موسسات هستند که تجربه شما را از کرایه اتومبیل حتی بهتر و راحت‌تر می‌کنند.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید