آئودی A8 مدل ۲۰۱۹ سدان لوکس آلمانی

audi a8 2019

آئودی، شرکت خودروسازی آلمانی توانسته با محصولات جذاب و لوکس در طول سال‌های فعالیتش علاقه‌مندان پروپا قرصی پیدا کند. کیفیت ساخت کم‌نظیر، طراحی جذاب و هوشمندانه و قابلیت حرکتی بالا از مشخصات خودروهای آئودی است که همواره در حال رقابت با محصولات وطنی‌اش مرسدس بنز و BMW است. در این مقاله با یکی از کم‌نظیرترین سدان‌ های دنیا یعنی آئودی A8 مدل ۲۰۱۹ آشنا خواهیم شد.

رقبای اصلی آئودی A8، مرسدس S کلاس و BMW سری ۷ هستند. مجله بریتانیایی CarWow مقایسه‌ای بین این سه خودروی لوکس آلمانی انجام داده است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد طراحی داخلی آئودی A8 با استفاده از تکنولوژی‌های کم‌نظیر صورت گرفته است. عملکرد کلی این خودرو در جاده نیز بسیار درخشان است. درباره قیمت خودرو نیز باید گفت قیمت آئودی A8 از BMW سری ۷ کمی بیشتر و از مرسدس S کلاس ارزان‌تر است.

اگر علاقه‌مند به تجربه رانندگی با خودروهای خودروسازان آلمانی نظیر مرسدس بنز، پورشه، BMW و… هستید با اجاره خودرو تکنولوژی‌های جدید این خودروها را امتحان کنید.

 

امکانات آئودی A8 مدل ۲۰۱۹

آئودی A8 خودرو سدانی با پیشرانه شش سیلندری است که ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر تولید می‌کند. پیشرانه آئودی A8 مجهز به دیفرانسیل مرکزی با قفل خودکار است و به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک متصل است.

شتاب این خودرو در ۵٫۷ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

طیف وسیع آپشن‌های آئودی A8 نظیر ۱۰ رنگ بدنه، دو طرح رینگ، پکیج نورپردازی شامل چراغ جلو ماتریکس LED و چراغ عقب OLED، کنسول مرکزی چرمی، میزهای تاشونده، چراغ مطالعه ماتریکس LED، صندلی ریلکس جانبی در عقب خودرو با قابلیت ماساژ پا، شیشه دوجداره آکوستیک، دوربین دید از بالا، دید در شب و… با پرداخت مبلغ اضافه در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

Possibilities Audi A8 2019

سیستم پارک خودکار این امکان را فراهم می‌کند آئودی A8 بدون حضور راننده درون خودرو و با استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند در مکان مورد نظر پارک شود. دوربین جلوی خودرو نیز موانع و دست‌اندازها در مسیر را تشخیص داده و سیستم تعلیق خودرو را پیش از رسیدن به مانع تنظیم می‌کند. سیستم تعلیق فعال در آئودی A8 با قابلیت پیش‌بینی دست‌انداز، باعث می‌شود ارتفاع خودرو به طور خودکار کاهش و افزایش ‌یابد تا بهترین تجربه رانندگی را برای راننده به ارمغان بیاورد.

آئودی A8 از قابلیت فرمان‌پذیری تمام‌چرخ بهره می‌برد. چرخ‌های عقب این خودرو از قابلیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و می‌توانند تا ۵ درجه در خلاف جهت چرخ‌های جلوی خودرو بچرخند. این چرخ‌ها پس از پارک خودرو و خاموش کردن آن، به حالت مستقیم و بدون زاویه قرار خواهند گرفت.

 

طراحی ظاهری و داخلی آئودی A8 مدل ۲۰۱۹

Marc Lichte مدیر طراحی آئودی، این خودرو را طراحی کرده است و شباهت آن به پرولوگ سال ۲۰۱۴ بی‌دلیل نیست. پرولوگ یکی از اولین طراحی‌های Lichte برای خودروسازی آئودی بود. آئودی A8 با کابینی بزرگ و لوکس طراحی شده است اما از نظر ظاهری نسبت به نسل قبلی مسطح‌تر به نظر می‌آید. با این وجود همچنان از جلوه بی‌نظیر یک خودرو سدان لوکس برخوردار است. در ساخت این خودرو آلومینیوم، فولاد، منیزیم و پلیمر فیبر کربن تقویت‌یافته به کار رفته است.

سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی آئودی A8 با استفاده از یک نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی که در بخش میانی داشبورد نصب شده، دستورها را به راننده ارائه می‌کند. این نمایشگر هیچ دکمه‌ای ندارد و با دکمه‌های موجود روی فرمان خودرو یا فرمان‌های صوتی کار می‌کند. در این خودرو یک نمایشگر لمسی دیگر نیز وجود دارد که راننده می‌تواند با استفاده از آن امکانات رفاهی، سیستم تهویه و… را کنترل کند.

در بخش جلوی آئودی A8 چراغ‌ها خودنمایی می‌کند. چراغ‌های جلوی خودرو با استفاده از فناوری ماتریکس LED کار می‌کند. شدت روشنایی این چراغ‌ها بسیار بالاست و در سرعت بالاتر از ۷۰ کیلومتر در ساعت تا دو برابر میزان معمول افزایش می‌یابد. با این کار دید بهتری برای راننده فراهم می‌شود. در صورت فعال بودن نور بالا، چراغ‌های جلو بخشی از نور را که برای رانندگان روبرو ایجاد مزاحمت می‌کند کم می‌کند.

سقف شیب‌دار آئودی A8 باعث می‌شود نمای جانبی خودرو همچون کوپه به نظر برسد. در دو طرف خودرو در قسمت پایین درب‌ها، خط ظریفی به چشم می‌خورد که تا قسمت صندوق عقب ادامه دارد. در عقب خودرو چراغ‌ها تفاوت چشمگیری با نسل قبلی پیدا کرده‌اند. چراغ‌ها به صورت یک نوار باریک در فضای پشت خودرو قرار رفته‌اند. چراغ‌های عقب آئودی A8 مجهز به فناوری OLED هستند.

Audi A8 interior design

اگر مراسم ازدواجتان در پیش است و مایل هستید خودروی لوکسی را برای قشنگ‌ترین شب زندگیتان اجاره کنید، شرایط و خدمات اجاره خودرو سورنا سیر را بررسی کنید و خودروی دلخواه خود را از میان خودروهای متنوع این موسسه انتخاب کنید.

 

مشخصات آئودی A8 2019

  • نوع جعبه دنده: اتوماتیک هشت دنده
  • حجم موتور: ۳۰۰۰ سی‌سی
  • تعداد سیلندر: ۶
  • تعداد سوپاپ: ۲۴
  • قدرت موتور: ۳۴۰ اسب بخار
  • گشتاور: ۵۰۰ نیوتن متر
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • وزن: ۱۹۹۵ کیلوگرم
  • طول، عرض و ارتفاع: ۵۱۷۲×۱۹۴۵×۱۴۷۳ میلی‌متر
  • شتاب: ۵٫۷ ثانیه
  • مصرف سوخت: ۱۰ لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۶
  • تهویه مطبوع: دوگانه اتوماتیک
  • کیسه هوا: شامل کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی جلو و عقب، پرده‌ای و زانویی
2 2 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
علی

چه میکنی این آ۸

امیر

خسته نباشین این ماشین رو برای اجاره دارین ؟

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید