آرم خودروهای معروف جهان چه معنایی دارند؟

famous cars logo

از سال ۱۷۶۹ که نیکلاس ژوزف کوگنات اولین خودروی جهان را که با موتور بخار کار می‌کرد اختراع کرد تا به همین امروز که خودروها اینقدر زیبا و پیشرفته شده‌اند خودروها برای ما جذابیت دارند. صرف‌نظر از طراحی کلی خودرو که باعث جذب افراد می‌شود آرم خودرو در شناخته‌شدن آن بسیار اهمیت دارد. بسیاری از آرم‌های خودرو معنای عمیقی دارند که اشاره‌ای به آغاز فعالیت آن خودروسازی دارد. آرم خودروهای معروف جهان به دلیل طراحی‌های ویژه و معنای پنهان در آنها اهمیت ویژه‌ای برای خودروسازان دارند.

در ادامه به بررسی چند آرم از شناخته‌شده‌ترین آرم‌های خودرو در جهان می‌پردازیم. خودروهای لوکسی نظیر شورولوت و فراری که اگر امکان خرید آن فراهم نباشد می‌توان با اجاره ماشین از رانندگی با آنها لذت برد.

 

بی ام و


آرم بی ام و بسیار نمادین است و افراد فورا آن را تشخیص می‌دهند. خودروسازی ب ام و (Bavarian Motor Works) آرم خودروهایش را با دایره‌ای به رنگ‌های سفید و آبی برگرفته از رنگ‌های پرچم ایالت جنوب شرقی باواریای آلمان طراحی کرده است. خودروسازی ب ام و در این ایالت قرار دارد.

مردم تا مدت‌ها تصور می‌کردند آرم ب ام و نشان‌دهنده موتور هواپیماست که محصول سابق این شرکت محسوب می‌شود اما بعدها معلوم شد که این آرم ربطی به موتورهای هواپیما ندارد.

 

فورد


اولین آرم خودروی فورد در سال ۱۹۰۳ با ظاهری ویکتوریایی و طرحی بسیار پیچیده برای مدل A استفاده شد. بعدها در سال ۱۹۲۷ آرم امروزی خودرو فورد ساخته شد. این آرم یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین آرم‌های خودرو در جهان به شمار می‌آید. آرم فورد به شکل بیضی و با دو رنگ آبی تیره و سفید طراحی شده است. در درون کادر بیضی آن، امضای معروف هنری فورد خودنمایی می‌کند. در سال ۲۰۰۳ و در جشن صد سالگی شرکت فورد رنگ سفید آرم خودرو به رنگ نقره‌ای تغییر کرد و پهنای قالب بیضی آرم هم کمی عریض‌تر شد.

 

آئودی


لوگوی آئودی، شرکت خودروساز آلمانی به صورت چهار حلقه متصل به‌هم طراحی شده است. این طراحی ساده اما درخشان معنای منحصربه‌فردی را در خود پنهان کرده است. شاید عده کمی از معنای این لوگو باخبر باشند. در واقع این چهار حلقه که با هم هم‌پوشانی دارند نمادی برای ادغام چهار شرکت خودروسازی است. آئودی در سال ۱۹۳۲ با شرکت‌های واندرر، DKW و Horch ادغام شد و آئودی امروزی به وجود آمد.

 

شورولت

شرکت خودروسازی محبوب آمریکایی شورولت با نام مستعار Chevy را لوئیس شورولت و ویلیام سی دورانت در سال ۱۹۱۱ تاسیس کردند. داستان‌های مختلفی درباره طراحی آرم شورولت نقل شده است. می‌گویند دورانت در یکی از سفرهایش به پاریس مجذوب طرح یک کاغذ دیواری می‌شود و تکه‌ای از آن را همراه خود می‌برد و بعدها بر اساس آن لوگو را طراحی می‌کند.

در بعضی از نقل‌قول‌ها آمده دورانت با الهام از طرح پاپیون لوگوی شورولت را طراحی کرده است. عده‌ای نیز معتقدند آرم شورلت از طرح پرچم سوئیس الهام گرفته شده است. همین داستان‌ها به جذابیت آرم شورولت افزوده است. لوگوی شورولت با طرح صلیبی خود و نام شرکت که به پهنای صلیب قرار گرفته است فورا برای مخاطبان قابل تشخیص است و آنها را یاد خودروهای لوکس این برند خودروسازی می‌اندازد.

 

میتسوبیشی


آرم خودروهای معروف جهان هر کدام به فراخور شرایط داستان‌های مختلفی دارند. آرم میتسوبیشی منحصربه‌فرد است و داستانی بی‌نظیر برای به وجود آمدن آن وجود دارد. در زبان ژاپنی میتسو یعنی سه و بیشی معنای الماس می‌دهد. بنابراین میتسوبیشی یعنی سه الماس. این آرم از ترکیب دو نشان خانوادگی تشکیل شده است.

 

فراری


آرم خودروی فراری در پس‌زمینه‌ای به رنگ زرد، اسب سیاه زیبایی را در حالی که بر دو پایش بلند شده نشان می‌دهد. این آرم نمایش‌دهنده قدرت فراری است. رنگ زرد از پرچم شهر مودنا زادگاه موسس شرکت فراری و رنگ‌های سبز، سفید و قرمز از پرچم ایتالیا الهام گرفته شده است. گاهی اوقات رنگ نقره‌ای جایگزین رنگ سیاه اسب در لوگو می‌شود.

شرکت خودروسازی فراری را انزو فراری در سال ۱۹۳۹ در ایتالیا تاسیس کرد. طراحی و تولید خودروهای لوکس، اسپرت و سوپراسپرت در برنامه این شرکت قرار دارد.

 

تویوتا


آرم تویوتا با ادغام سه بیضی در هم، معنای جالبی را در خود پنهان کرده است. این آرم هدف تویوتا را که جلب رضایت مشتریان، اطمینان از خرید و اعتماد به برند است نشان می‌دهد. شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۳ تولید خودروهایش را آغاز کرد.

 

مرسدس بنز


آرم مرسدس بنز به صورت ستاره سه‌گوش برای اولین بار در سال ۱۹۰۹ طراحی شد. این ستاره سمبل حرکت در زمین، هوا و آب است. سال‌ها بعد این ستاره در یک دایره جای گرفت. مرسدس بنز زیرمجموعه شرکت دایملر AG است. این شرکت به همراه دو شرکت آئودی و ب ام و، سه خودروساز مشهور آلمانی هستند که در عین حال پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان محسوب می‌شوند.

فهرست آرم خودروهای معروف جهان طولانی است و هر کدام از آنها داستان‌های کم‌نظیر و منحصربه‌فردی دارند که برای مخاطبان هیجان‌انگیز است. به آرم خودروها توجه کنید و ببینید در نظر شما چه چیزی را تداعی می‌کنند؟

تجربه لذت رانندگی با خودروهای معروف جهان آرزوی خیلی از افراد است. با بررسی شرایط اجاره خودرو سورنا سیر و تصمیم برای اجاره خودرو آرزویتان را برآورده کنید.

4.7 3 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید