معرفی چند برنامه ای کاربردی خودرو برای گوشی های اندروید

Three car apps for Android phones

خودرو یکی از تجهیزاتی است که بسیار در زندگی انسان ها تاثیر داشته با توجه به رشد روز افزونه تکنولوژی گوشی‌های هوشمند تحول شگرفی در زندگی ما ایجاد کرده‌ و سبک بسیاری از فعالیت‌هایمان را دستخوش تغییرات عمده کرده‌ است. یکی از امکانات این گوشی‌ها دسترسی به برنامه های کاربردی خودرو است که رانندگی ایمن و متفاوتی را برای رانندگانی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند امکان‌پذیر می‌سازد. در این مقاله اپلیکیشن های خودرو برای گوشی های اندروید را معرفی می‌کنیم

در حال حاضر سازندگان خودرو، گوگل، اپل و دیگر افراد متخصص حوزه فناوری تلاش می‌کنند برنامه‌های کاربردی و موثری برای تجربه بهتر رانندگی تولید و ارائه کنند. شرکت های که اجاره خودرو در تهران دارند با نصب یکی از این برنامه ها کامل از موقعیت مکانی و زمانی ماشین آگاه هستند پس با ما همراه باشید تا به معرفی این برنامه های کاربردی بپردازیم.

برنامه های اندروید مخصوص خودرو

خودرو به تنهایی وسیله‌ای است که توانسته در عرض حدود یک قرن زندگی انسان را متحول کند؛ اما به لطف تغییرات تکنولوژیکی دو دهه گذشته، تاثیر این صنعت بر روی زندگی انسان دو چندان شده است. استفاده از تکنولوژی‌های مختلف مانند برنامه کاربردی خودرو برای گوشی های اندروید می‌تواند با کمک به شما از طرق مختلف، زندگی را آسان‌تر کند. برخی از این برنامه‌ها برای یافتن مشکلات فنی خودرو طراحی شده و برخی نیز با کمک به شناسایی مسیرهای پرترافیک، لذت رانندگی را افزایش می‌دهند. در ادامه با معرفی چند نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای استفاده در خودرو، این ادعا را اثبات می‌کنیم.

برنامه برای مانیتور ماشین

خودروهای امروزی که در داخل خود مانیتور هم دارند، بخشی از نیازهای اساسی رانندگان را برطرف می‌کنند. یکی از این نیازها، این بوده که بدون نگاه کردن به گوشی موبایل، بتوانند مسیر خود را تا مقصد پیدا کنند. بنابراین راه ساده‌تر این است که یک نرم افزار مناسب را روی مانیتور ماشین نصب کرده تا مسیریابی را به راحتی انجام دهد. 

علاوه بر این، برخی از این برنامه‌ها جنبه سرگرمی هم دارند. به عنوان مثال یک پلیر مناسب برای موزیک که در هنگام پخش بتواند اطلاعات بیشتری را هم منتشر کند؛ بسیار مناسب است. مثلا نصب کردن نرم افزاری مانند اسپاتیفای می‌تواند شما را با دنیای بی‌نهایتی از موسیقی روبرو کند. اغلب موزیک‌های روز و برتر دنیا در این اپلیکیشن موجود هستند. همچنین می‌توانید به انواع پادکست‌های فارسی و انگلیسی هم گوش دهید. در نتیجه اینکه ساعات رانندگی و ماندن در ترافیک برایتان به یکی از ساعات سرگرم کننده تبدیل می‌شود. 

نرم افزارهای کاربردی مانیتور خودرو

بسیاری از ما فرصت کافی برای مطالعه کتاب را نداریم. برای چنین افرادی، مطالعه کتاب صوتی توصیه می‌شود که با گوش دادن به راحتی می‌توان از محتوای کامل یک کتاب بهره‌مند شد. یکی از بهترین زمان‌ها برای کتاب صوتی، در هنگام رانندگی است. به خصوص که در شهرهای بزرگ همیشه با مشکلی مانند ترافیک روبرو هستیم. در نتیجه می‌توانیم به راحتی از این زمان بهره‌مند شویم.

یکی از نرم افزارهای کاربردی مانیتور خودرو، اپلیکیشن‌هایی هستند که در آن‌ها امکان گوش دادن به کتاب صوتی را دارید. در نرم افزارهای فارسی نوار، طاقچه و فیدیبو جز بهترین‌ها هستند. برای گوش دادن به کتاب‌های انگلیسی زبان صوتی هم می‌توانید کتابخوان‌های مختلف را دانلود کنید. 

همچنین می‌توانید برای تقویت مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی، به سراغ گوش دادن به پادکست‌های آموزشی بروید. یکی از معروف‌ترین آن‌ها TED Talks و BBC Learning English است. با توجه به هر سطحی که دارید می‌توانید محتواهای انگلیسی را با نصب روی مانیتور خودرو گوش دهید. 

برنامه های کاربردی مانیتور ماشین 

برنامه های کاربردی مانیتور ماشین باید با توجه به سیستم عامل موجود روی خودرو نصب شوند. بنابراین حتما دفترچه راهنمای اتومبیل خود را مطالعه کنید. سپس با مراجعه به گوگل پلی یا اپ استور، نرم افزار مناسب را راه اندازی کنید. نکته مهمی که در این باره باید توجه کنید این است که از دانلود و نصب نرم افزارهای زیاد پرهیز کنید زیرا عملکرد سیستم را کند می‌کند.

بلکه با توجه به اینکه چه نیازهایی دارید، اپلیکیشن مناسب همان را هم راه‌اندازی کنید. علاوه بر برنامه های کاربردی برای گوش دادن به موزیک، می‌توانید در طول مسیر به اخبار هم گوش دهید. رادیو NPR که رادیو ملی آمریکا است یکی از معروف‌ترین برنامه‌های رادیویی بوده که درباره موضوعات مختلف در آن صحبت می‌شود. 

همچنین اگر بخواهید می‌توانید از نرم افزارهای پخش پادکست مانند گوگل پادکست، اخبار روز را هم گوش دهید. 

برنامه های مانیتور خودرو 

نصب برنامه های مختلف روی مانیتور خودرو، در هنگام کرایه اتومبیل هم اهمیت دارد. بسیاری از کاربران عادت به استفاده از این نرم‌ افزارها ندارند بنابراین ممکن است در طول مسیر گیج شوند. به همین دلیل باید در هنگام اجاره ماشین از مسئول مورد نظر در مورد نرم افزارها و روش‌های کار با آن حتما صحبت کنید. 

البته از آن جایی که این برنامه‌ها برای استفاده همه طراحی شده، بنابراین کار کردن با آن‌ها سخت نیست. بلکه با صرف کمی زمان می‌توانید به راحتی آن‌ها را یاد بگیرید. در نتیجه برای مسیریابی، گوش دادن به موزیک، پیش بینی وضعیت هوا و مواردی این چنینی از آن استفاده کنید. فقط به هیچ عنوان بدون اجازه روی خودروی اجاره‌ای نرم افزار جدید نصب نکنید زیرا ممکن است مشکلات مختلفی در سیستم عامل آن پیش بیاید.

بهترین برنامه های مناسب استفاده در ماشین اندروید

امروزه تلفن‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده و فقط برای برقراری ارتباط نیستند. در حال حاضر می‌توانید با دانلود برنامه‌های مناسب، به سرعت تلفن خود را به یک همراه عالی هنگام رانندگی تبدیل کنید. با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های بسیاری در مارکت برای بهبود تجربه رانندگی وجود دارد؛ ما سعی کردیم در این بخش مفیدترین آنها را به شما معرفی کنیم

Android Auto

اندروید اتو برنامه‌ای بسیار کاربردی برای دستیابی به برنامه‌های پیام‌رسان، برنامه‌های پخش موسیقی، نقشه‌های گوگل و… است. فقط کافی است گوشی خود را به مانیتور خودرو وصل کنید و از خدمات کم‌نظیر آن استفاده کنید.برنامه اندروید اتو در گوشی‌های اندروید ۰/۵ Lollipop یا بالاتر کار می‌کند. هر کدام از برنامه‌های اندروید اتو را که مایل به استفاده باشید انتخاب و دانلود کنید. بهتر است گوشی خود را روی استند در جلوی داشبورد قرار دهید تا به آسانی صفحه آن قابل دیدن باشد. یکی از قابلیت‌های خوب این برنامه امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل برای دستیابی به پاسخ سوالاتتان است.

گوش کردن به موسیقی عمده‌ترین کار در هنگام رانندگی است و کمک می‌کند زمان معطل شدن در ترافیک یا مسافت زیاد تا مقصد را کمتر احساس کنیم. در اندروید اتو چند برنامه برای پخش موسیقی وجود دارد: پاندورا، Spotify، Google Play Music، YouTube Music و Rain wave. پاندورا انتخابی ایده آل برای علاقه‌مندان به موسیقی است. این سرویس رادیو اینترنتی با رابط کاربری بسیار ساده، به طور مداوم برای مخاطبان موسیقی پخش می‌کند.

Android Auto

Spotify این امکان را برای شما فراهم می‌کند موسیقی‌های مورد علاقه خود را در خودرو گوش دهید. از طریق این سرویس می‌توانید به آلبوم‌ها، کتابخانه‌ها، لیست‌های پخش، آیتم‌های اخیر و… دسترسی داشته باشید.

Google Play Music دسترسی به میلیون‌ها آهنگ را برای شما امکان‌پذیر می‌سازد. این سرویس قابلیت آپلود ۵۰ هزار آهنگ را دارد و می‌توان به صورت رایگان آنها را در اندروید، آیفون و وب گوش داد.

Rain wave یک وب‌سایت رادیو تعاملی است که مخاطبان موزیک خود را به آن درخواست می‌دهند. موسیقی بازی‌های ویدئویی در این سرویس در دسترس است. دسترسی به آلبوم‌های مورد علاقه، کتابخانه، آهنگ‌های در حال پخش و… از ویژگی‌های دیگر Rain wave در اندروید اتو است.

ممکن است مایل باشید در حین رانندگی به جای موسیقی به کتاب صوتی گوش دهید. با برنامه اندروید اتو می‌توانید کتاب‌های صوتی که قبلا دانلود کرده‌اید گوش دهید. برای این کار برنامه Audiobooks را روی گوشی اندروید خود نصب کنید و آن را به مانیتور خودرو وصل کنید.امکان استفاده از GPS برای مکان‌یابی و هشدارهای ترافیکی، ارسال و دریافت پیام از طریق دستیار صوتی با اس ام اس، واتساپ، تلگرام، اسکایپ، وی چت، استفاده از نقشه‌ها، اخبار و… از دیگر امکانات بی‌نظیر اندروید اتو است.

Drivvo

دومین برنامه کاربردی خودرو برای گوشی های اندروید که قصد معرفی آن را داریم Drivvo است. با این اپلیکیشن می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به خودروی خود شامل تعمیرات، نگهداری، کیلومتر طی‌شده، مصرف سوخت و… را ذخیره کنید تا مدیریتی هوشمندانه را تجربه کنید. این نرم‌افزار تمام هزینه‌های مربوط به خودروی افراد را ثبت می‌کند تا بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند.

اطلاع از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های سوخت بر نقشه، مدیریت میزان مصرف سوخت با گزینه‌های پیشرفته، یادآوری برای تعمیرات و چک ماهیانه و سالیانه خودرو، کیلومتر شمار پیشرفته، قابلیت ذخیره‌سازی ابری و همگام‌سازی داده‌ها و… از دیگر امکانات برنامه Drivvo هستند.

myCARFAX

myCARFAX اپلیکیشنی برای مدیریت خودرو است و با آن می‌توان از مشکلات تعمیراتی خودرو آگاهی یافت. این برنامه به شما یادآوری می‌کند خودرو را برای چک، تعمیرات، اندازه‌گیری روغن، تنظیم باد تایرها و در کل معاینه فنی خودرو به تعمیرگاه ببرید.یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های myCARFAX جست‌وجوی تعمیرگاه‌های نزدیک به شماست. برآورد هزینه‌های تعمیرات، اعلام مسافت پیموده شده، هشدار برای زمان بعدی تعمیرات خودرو، قابلیت اتصال از طریق فیس‌بوک و… از دیگر امکانات این برنامه است.

1Weather

این برنامه بدون شک بهترین برنامه پیش‌بینی هواشناسی موجود در بازار است. 1Weather دارای طراحی ساده و صفحه‌بندی شده‌ای است که شرایط فعلی آب و هوا، پیش بینی تا 12 هفته آینده و آمارها جالب و مفید دیگری را در مورد هواشناسی به شما نشان می‌دهد. همراه با آن، مجموعه نسبتا مناسبی از ویجت‌ها با قابلیت تنظیم مانند اعلان طوفان را دریافت خواهید کرد تا بتوانید نزدیک شدن طوفان و باران‌های شدید را پیش‌بینی کنید. نسخه رایگان این اپ که حاوی آگهی‌های تبلیغاتی است؛ در حال حاضر در مارکت‌هایی مانند گوگل استور در دسترس است.

Radarbot

این برنامه تنها برنامه‌ای است که می‌تواند محل وجود دوربین‌های کنترل سرعت را از طریق GPS تشخیص دهد. Radarbot هم قادر است دوربین‌های ثابت کنترل سرعت پلیس و هم دوربین‌های شخصی که کاربران به برنامه گزارش داده‌اند را نشان دهد. دوربین‌های داخل تونل و دوربین‌های چراغ راهنمایی و مناطق ترافیکی خطرناک نیز در این برنامه ثبت شده‌اند. چیزی نزدیک به 2 میلیون راننده در سراسر جهان اطلاعات مورد نیاز این اپلیکیشن را تامین می‌کنند.

FIXD

آیا تا به حال در درک مشکل مکانیکی خودروی خود احساس ضعف کرده‌اید؟ این برنامه می‌تواند شایع‌ترین مشکلات مکانیکی خودرو را به ساده‌ترین شکل ممکن به زبان انگلیسی بیان کند. علاوه بر این می‌توانید این برنامه را برای یادآوری زمان تعمیرات و نگهداری خودرو یا زمان تعویض روغن تنظیم کنید. FIXD زمان‌های اعلام شده را با استفاده از هشدارهای خودکار به شما اطلاع می‌دهد.

اپلیکیشن های ضروری برای رانندگان

برخی از اپلیکیشن‌ها برای بهبود تجربه رانندگی مناسبند و برخی نیز وجودشان برای راننده‌ها ضروری است. برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای رانندگان ضروری هستند:

Waze

زمان صرف شده در ترافیک‌های شهری بدون استفاده از نرم‌افزار Waze بسیار پر استرس خواهد بود. این اپلیکیشن علاوه بر عملکرد ناوبری یکپارچه، هشدارهایی را در مورد ترافیک، حضور پلیس یا هر خطر دیگری که در ادامه مسیر در انتظار شماست ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید با علامت‌گذاری آنها در برنامه، دیگر رانندگان را از این خطرات آگاه کرده و به بهبود اطلاعات ثبت شده در اپلیکیشن کمک کنید.

EOBD Facile

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت خود، معنی کدهای خطای موتور و گیربکس (DTC) و کدهای خطاهای خاص در ماشین‌هایی نظیر BMW، Ford، Audi، Volkswagen، Skoda و سایر برندها را درک کنید. خطاهای مربوط به سرعت ماشین، سرعت موتور، مقدار هوای ورودی و گشتاور نیز در این اپلیکیشن تعریف شده‌اند.

برنامه های کاربردی برای مانیتور ماشین

برخی از نرم ‎افزارها برای مانیتور خودرو طراحی شده‌اند تا به کمک فناوری بتوانند امکانات اتومبیل را ارتقا دهند. دو نمونه از بهترین نرم افزار مانیتور خودرو را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

Mirror Screen

با استفاده از این برنامه برنامه مانیتور ماشین، صفحه نمایش لمسی خودروی شما، برنامه‌ها را به همان شکلی که در گوشی نمایش داده می‌شود نشان خواهد داد. این عملکرد باعث می‌شود که بتوانید با استفاده از کنترل‌های صوتی یا انگشتی، با خیال راحت رادیو پخش کنید یا پیامک بنویسید بدون اینکه چشمتان را از جاده بردارید.

Google Maps

این برنامه کاربردی در حال حاضر روی اکثر خودروها نصب است و می‌توانید از آن برای پیدا کردن مسیرها، مسیرهای جایگزین و دریافت اطلاعات به‌روز در مورد ترافیک شهری استفاده کنید.

 

5 1 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید