یک تجربه خاص با مرسدس بنز CLS500 شوتینگ بریک

خودروهای گران‌قیمت و محبوب بسیاری در بازار خودرو وجود دارد؛ که هرکسی آرزو می‌کند حتی برای یک مرتبه هم که شده و حتی به شکل اجاره خودرو، رانندگی با آن را تجربه کند. اما در این میان تجربه رانندگی با اجاره مرسدس بنز CLS500 شوتینگ بریک، قطعا یک تجربه بسیار خاص است. چراکه این خودرو در کنار تمامی مشخصه‌های فنی و امکانات رفاهی خاص مرسدس بنز، از جمله خودروهای کمیاب بازار ایران است. اگر می‌خواهید با این خودروی جذاب بیشتر آشنا شوید؛ خواندن ادامه این نوشته را از دست ندهید.

سرآمد همه CLSها

اولین خودروهای مرسدس بنز موسوم به CLS در سال ۲۰۰۵ طراحی شد. این نسل تنها یک خودروی سدان بود. در سال ۲۰۱۰ نسل تازه‌ای از این خودرو توسط این شرکت آلمانی به بازار عرضه شد. این نسل در دو نسخه سدان و استیشن واگن (شوتینگ بریک) وارد بازار شد.
یک فیس‌لیفت جزئی در سال ۲۰۱۴ و یک تغییر نسل در سال ۲۰۱۸، مرسدس بنز CLS500 شوتینگ بریک را در نسخه‌های تازه، دارای ویژگی‌های یک خودروی کامل و به بلوغ رسیده کرده است.

متاسفانه از آنجا که از سال ۲۰۱۲ ورود خوردوهای بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی به داخل کشور ممنوع شده است؛ نسخه‌های انگشت‌شماری از آن را می‌توانید در ایران بیابید. البته سلیقه عمومی مردم نیز که این سبک خودروها را نمی‌پسندند؛ در تعداد بسیار محدود آن موثر است.

نمای ظاهری CLS500 شوتینگ بریک

این نسخه بسیار شبیه به برادر سدان خویش است. در واقع تنها تفاوت این دو خودرو، در بخش انتهایی است که در نسخه استیشن واگن، حالت کروی شکل به خود گرفته و باعث تغییر در شکل قرار گرفتن ستون D خودرو نیز شده است. البته نتیجه این تغییر، نمای کمی متفاوت خودرو از پشت نیز بوده است.

در سایر نماها خودرو شباهت کاملی با نسخه سدان داشته و همان جذابیت و اصالت همیشگی خودروهای کمپانی مرسدس را یدک می‌کشد. شوتینگ بریک یک خودروی کاملا خانوادگی و مخصوص مسافرت است. فضای بزرگ کابین آن نیز همین موضوع را تصدیق می‌کند. مثل تمامی خودروهای این سبک، شما قادر خواهید بود صندلی‌های پشتی را جمع کنید. اگر این کار را انجام دهید با دیدن کفی کاملا چوبی بخش پشتی شگفت‌زده خواهید شد. مرسدس در یک طراحی انقلابی کفی این بخش را از چوب بسیار مرغوب درخت آلبالو طراحی و تولید کرده است.

Appearance CLS500
نمای ظاهری CLS500

در کابین این CLS500 شوتینگ بریک همه چیز در نهایت زیبایی و کاربردپذیری طراحی و چیده شده است. ۵ طراحی داخلی متفاوت، ۵ رنگ تریم داخلی متفاوت و ۳ نوع پارچه متفاوت، حق انتخاب بسیار خوبی را در اختیار مشتریان قرار داده تا خودرویی نزدیک به سلیقه شخصی خود داشته باشند.

همچنین استفاده از چرم و چوب بسیار باکیفیت به مقدار زیاد، فضای داخل کابین این خودرو را بسیار لوکس و دلنشین کرده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های فنی CLS500 شوتینگ بریک

این خودرو در زمینه فنی نیز دست مشتریان را باز گذاشته است. قابلیت انتخاب ۴ مدل موتور متفاوت به صورت دیزلی یا بنزینی، اجازه می‌دهد تا هرکسی بنابر نیاز و سلیقه خود پیشرانه مدنظر را انتخاب کند. اما محبوب‌ترین و پرقدرت‌ترین مدل پیشرانه CLS500 یک موتور هشت سیلندر ۴٫۶ لیتری بوده که قادر است در دور موتور ۵۰۰۰ در دقیقه، ۴۰۲ تا ۴۰۸ اسب بخار انرژی و ۵۹۹ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

با چنین موتور قدرتمندی، این خودرو قادر است در ۵٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ که رکوردی بسیار جذاب برای یک خودروی استیشن است. یک مرسدس بنز، همیشه یک مرسدس بنز است. این خودرو تجربه رانندگی خاصی را برای شما به ارمغان می‌آورد. خودرویی که با فشردن دکمه استارت آن، همانند یک موجود زده از خواب بیدار شده و در خدمت‌رسانی آماده است.

حالا نوبتی هم باشه نوبت آخرین ساخته شرکت بنز هست

همونظور که در مقاله خواندین حالا شما فقط بخش کمی از ساخته های شرکت بزرگ بنز را فهمیدین مانندی قطره ای از یک اقیانوس بی کران در آخرین نسخه ارائه شده با استفاده از SLS AMG Coupé Electric Drive ، مرسدس-AMG وارد دوره جدیدی می شود: اتومبیل فوق العاده اسپرت بدون آلایندگی با فناوری پیشرفته از دنیای فرمول ۱ ، منحصر به فردترین و پویاترین شکل موتور الکتریکی است. چهار موتور الکتریکی را درایو کنید باطری سوخت خروجی ۵۵۲ کیلووات / ۷۵۰ اسب بخار حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت / ۱۵۵ مایل در ساعت برد ۲۵۰ کیلومتر در ۱۵۵ میلی لیتر این دست آورد دلچسب حاصل سال ها تلاش وکوشش شبانه روزیه که امروزه این کمپانی توانسته جان تازه ای به صنعت خودروسازی دنیا ببخشه اید شاید توی ذهنتون سوال بشه که یعنی چی جان تازه ای بخشیده چه معنی میده اصلا خب داره کارش رو میکنه سودش رو دریافت میکنه اما نه به این دلیل که توانسته سیستم های برقی و نوآوری که در ماشین های فرمول وان استفاده شده رو بیاره توی ماشین خیابونی این یعنی دوبرابر سختی چرا دوبرابر به این دلیل که متخصص های جداگانه فقط وظیفه جدا سازی این سیستم از ماشین های فرمول وان رو داشتن این یعنی چند تیم متخصص و کار بلد که همه گی مثل چرخدنده های ساعت سریع و بدون نقض کار میکنن و بعد نوبت به مهندسی معکوس میرسه که خودش علمی جداگانه میخواد توانایی پیاده سازی اجرا این پروژه سخت و نفس گیر برروی یک آناتومی که متعلق به ماشین خیابونی که باید آنقدر تسط انجام شود تا خیال تمامی مهندسان از عملکرد ماشین راضی باشند شاید جالب باشد که بدانید بیش از میلیون ها بار آبشن ها لوازم برقی کامپیوتر ها در بد ترین شرایط آب وهوایی تسط میشن شرکت بنز ماشین های خودش رو در دمای منفی۴۰ درجه و مثبت ۷۰ درجه تسط میکنه تا مطمئن شه ۴ چرخی که درست کرده به خوبی کار میکنه و هیچ مشکلی ندارد.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید