نکاتی در مورد رانندگی محتاطانه

Tips on safe driving

چگونه محتاطانه رانندگی کنید

هنگامی که شما در ابتدا رانندگی را یاد می‌گیرید، یکی از چیزهایی که شما بارها و بارها می شنوید این است که با احتیاط رانندگی کنید. این بدان معنا نیست که شما همیشه باید نگران وقوع تصادف باشید. این بدان معناست که شما باید به طور مداوم مراقب عملکرد رانندگان دیگر باشید و پیش بینی کنید که آنها می خواهند چه اقدامی انجام دهند. اگر شما قادر به انجام این کار باشید، شما قادر به جلوگیری از وقوع بسیاری از حوادث خواهید بود و می توانید همواره از رانندگی خود لذت ببرید.

با اجاره خودرو برای نوجوانان خود حس یک رانندگی باشکوه را به آنها هدیه بدهید. ولی قبل از اجاره بهتر است مقاله مهم‌ترین نکات استفاده از خودروی اجاره‌ای را مطالعه نمایید، تا بتوانید با رعایت نکات ایمنی رانندگی لذت بخشی را تجربه کنید.

آماری در مورد رانندگان جوان و یا تازه کار

رانندگان بسیاری وجود دارند که به دلیل عدم داشتن تجربه کافی در پشت فرمان، حوادثی را رقم می‌زنند. این یکی از دلایلی است که در ابتدا رانندگان تازه کار نباید از شهر خارج شوند، بنابراین رانندگان تازه کار همیشه باید در سال اول فقط در شهرها رانندگی کنند. در اینجا آماری در مورد رانندگان تازه کار برای شما گردآوری شده است.

  • بیش از ۲۵٪ از تمام حوادث با اشتباهات رانندگان نوجوان رخ داده است، هرچند رانندگان نوجوان تنها کمتر از ۷٪ از تمام رانندگان در جاده ها را تشکیل می‌دهند.
  • علت اصلی مرگ و میر در بین جوانان بین ۱۸ تا ۲۰ ساله تصادفات جاده‌ای است.
  • نوجوانان در بیش از ۵۰۰۰ حادثه در هر ۱۰۰۰۰۰ حادثه حضور دارند که در مورد رانندگان باتجربه این آمار ۵۰۰ حادثه در هر ۱۰۰۰۰۰ مورد است.

نکات رانندگی محتاطانه

چند مورد وجود دارد که باید در مورد رانندگی محتاطانه بدانید و در اینجا چند مورد از مهمترین آنها را برای رانندگان تازه کار پیدا خواهید کرد. آنها واقعا برای هر کسی که رانندگی می‌کند مهم هستند و مهم نیست چند سال تجربه رانندگی دارند، بخصوص اگر نسبت به اجاره خودرو لوکس اقدام کرده اید. این نکات به شما کمک می‌کند تا بدانید که در بسیاری از موارد چه کاری باید انجام دهید تا بتوانید کاملا ایمن و سالم به مقصد خود برسید.

نکته اول: هنگام رانندگی هرگز از تلفن همراه استفاده نکنید

اگر شما در حال چت کردن با تلفن همراه یا ارسال و دریافت پیام‌های متنی هستید، شما توجه کافی را معطوف رانندگی نخواهید کرد و متوجه نیستید رانندگان دیگر در اطراف شما مشغول چه کاری هستند. استفاده از یک تلفن همراه تمرکز شما را به هم می ریزد و شما فقط باید هنگامی که ماشین شما پارک شده است از تلفن همراه خود استفاده کنید.

نکته دوم: به تمام علائم ترافیکی توجه کنید

این چیزی است که بسیاری از رانندگان نادیده می‌گیرند و با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی می‌کنند و وارد مسیر اشتباه در جاده‌های یکطرفه می‌شوند. اگر به تمام علائم ترافیکی توجه داشته باشید، می‌دانید که حد مجاز سرعت چقدر است و سرعت خود را در آن محدوده حفظ می‌کنید که مهمترین نکته در مورد رانندگی محتاطانه است.

شما فقط نباید کارهایی که راننده جلویی شما انجام می‌دهد را تکرار کنید. چرا که ممکن است او از قوانین راهنمایی رانندگی تبعیت نکند و در اینصورت شما نیز در حال قانون شکنی هستید که به سرعت می تواند منجر به وقوع یک تصادف شود. اطمینان حاصل کنید که به تمام چراغ‌های راهنمایی نیز توجه می‌کنید. یک دور زدن اشتباه ممکن است باعث وقوع یک حادثه وحشتناک شود.

نکته سوم: هرگز بیش از حد نزدیک به وسیله نقلیه جلویی خود رانندگی نکنید

شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که فاصله کافی بین وسیله نقلیه شما و وسیله نقلیه جلوتر از شما وجود دارد، چرا که ممکن است هر لحظه نیاز به توقف سریع داشته باشد.

در صورتی که فضای کافی بین خودرو شما و خودروی جلویی وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که به علت توقف ناگهانی خودروی جلویی، با آن برخورد کنید، هر چند این اشتباه راننده دیگری است اما در صورتی که از عقب با ماشین جلویی خود برخورد کنید مقصر خواهید شد و باید هزینه‌ها را شما پرداخت کنید. پس همیشه فاصله خود را رعایت کنید تا در هنگامی که نسبت به اجاره ماشین جدید اقدام کردید از خطرات و خسارت های احتمالی جلوگیری نمایید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که حداقل به اندازه دو اتومبیل بین وسیله نقلیه شما و جلویی فاصله وجود داشته باشد. به این ترتیب، اگر شما یا خودروی جلویی نیاز به توقف ناگهانی داشته باشید مشکلی پیش نخواهد آمد، این فاصله در شرایط برفی و یخبندان حتی باید بیشتر باشد چون زمان بیشتری طول می‌کشد تا خودروی شما به طور کامل متوقف شود.

نکته چهارم: سعی کنید رانندگی در همه شرایط آب و هوایی را یاد بگیرید

آب و هوا می تواند عامل بسیاری از حوادث وسایل نقلیه موتوری باشد، بنابراین بهتر است که در آب و هوای بد؛ و یا حتی در تاریکی رانندگی نکنید، تا اینکه اعتماد به نفس کافی برای رانندگی را پیدا کنید.

در عین حال، از نکات زیر به هنگام رانندگی در شرایط آب و هوایی بد پیروی کنید:

تا زمانی که مهارت کافی را پیدا کنید اگر در شب رانندگی می‌کنید سعی کنید همیشه یک فرد باتجربه در کنار خود داشته باشید. به هنگام رانندگی در زمستان باید توجه داشته باشید که احتمال وقوع تصادف بسیار بالا بوده پس بهتر است ایمنی کافی را رعایت کنید تا اینکه بعدا متاسف نشوید.

نکته پنجم: حق تقدم را رعایت کنید

ممکن است گاهی اوقات به چهارراه یا تقاطعی برسید که تشخیص حق تقدم برای شما مشکل باشد. هنگامی که شما در این وضعیت قرار می‌گیرید، بهتر است حق تقدم را به سایر رانندگان بدهید. اگر شما به مسیر خود ادامه دهید و به سایر خودروها بی توجه باشید و همزمان راننده دیگری نیز مثل شما فکر کند، ممکن است با یکدیگر برخورد کنید. این کار فقط چند ثانیه طول می‌کشد اما می‌تواند ایمنی شما و سایر رانندگان را تضمین کند.

دریافت گواهینامه رانندگی یک دستاورد واقعا عالی است و پس از آن فقط یک گام تا رسیدن به تکامل بزرگسالی فاصله خواهید داشت. به یاد داشته باشید، هنگامی که مجوز رانندگی دریافت می کنید، مجموعه جدیدی از مسئولیت‌ها را بر عهده گرفته‌اید. شما نه تنها مسئولیت خودتان را بر عهده دارید، بلکه مسئولیت سایر سرنشینان نیز بر عهده شما است و همچنین باید سعی کنید ایمنی و سلامت سایر رانندگان در اطراف خود را نیز به خطر نیندازید.

هنگامی که شما با احتیاط رانندگی می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کنترل همه چیز در پشت فرمان در دستان شما است و قادر به پیش بینی اقدامات سایر رانندگان خواهید بود، بنابراین شما می‌توانید برای هر چیزی آماده بوده و از وقوع حوادث جلوگیری کنید. ارزانترین اجاره خودرو در تهران ، سورنا سیر امیدوار است ازاین متن راضی بوده باشید.

5 1 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید