کیا سورنتو ۲۰۲۱ رقیبی جدید برای کراس اوورهای دنیای خودرو

KIA Sorento 2021

کیا در طراحی و تولید خودروی کراس اوور خود، سورنتو ۲۰۲۱ جسارت به خرج داده و بر جذابیت ظاهر آن افزوده است. کیا سورنتو ۲۰۲۱ از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره برده است تا بتواند در بازار عظیم خودرو و با رقیبانی همچون مزدا CX-9، لکسوس RX، نیسان مورانو، جیپ گرند چروکی، هیوندای سانتافه و تویوتا هایلندر به رقابت بپردازد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر با این پرچم‌دار کیا آشنا شویم.

رانندگی با خودروهای پیشرفته و لوکس جهان لذتی وصف‌ناشدنی را برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند. با اجاره خودرو می‌توانید با توجه به بودجه خود خودرویی را انتخاب کرده و تجربه یک سفر خاطره‌انگیز با خودرویی لوکس را برای خود رقم بزنید.

مشخصات فنی

کیا سورنتو ۲۰۲۱ با یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری هیبریدی جدید عرضه می‌شود که می‌تواند ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور ایجاد کند. پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربو بنزینی نیز قابل سفارش است که توان تولید ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. کیا اعلام کرده از سال آینده پیشرانه‌های قدرتمندتر پلاگین هیبرید و بنزینی توربو را نیز برای سورنتو ۲۰۲۱ ارائه خواهد کرد.

طراحی داخلی سورنتو 2021
طراحی داخلی سورنتو ۲۰۲۱

نیروی تولیدشده توسط پیشرانه‌های درنظر گرفته‌شده برای کیا سورنتو ۲۰۲۱ از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو و یا چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.
سیستم جلوگیری از چند تصادف متوالی برای اولین بار در میان تمام خودروهای کیا و هیوندای در سورنتو ارائه شده است. پس از عدم کنترل راننده در هنگام اولین تصادف، این سیستم با استفاده از ترمز اضطراری خودکار وارد عمل شده و از ایجاد تصادفی دیگر جلوگیری می‌کند.

طراحی ظاهری

نسل چهارم کیا سورنتو دارای ابعادی به طول ۴۸۱۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۰۰ میلی‌متر و فاصله بین محورهای آن ۲۸۱۵ میلی‌متر است. طول و عرض خودرو نسبت به مدل قبلی سورنتو از افزایش ۱۰ میلی‌متری برخوردار بوده است. چراغ‌های جلوی خودرو به حالت کشیده و باریک مانند مدل‌های قبلی سورنتو طراحی شده است. برای اینکه سورنتو ۲۰۲۱ اسپرت به نظر برسد LED روشنایی روز در زیر چراغ اصلی نصب شده است که زیبایی نمای جلوی خودرو را دوچندان کرده است.
در دو طرف خودرو خطوط حجم‌دهنده‌ای دیده می‌شود که به کیا سورنتو ۲۰۲۱ حس تهاجمی بخشیده است. محافظ سپر به رنگ نقره‌ای ظاهری لوکس و چشمگیر به خودرو بخشیده است.

طراحی عقب خودرو تغییرات قابل ملاحظه‌ای داشته است. چراغ‌های عقب به سمت پایین متمایل هستند و نمای بسیار مدرنی برای خودرو ایجاد کرده‌اند. اگزوز درون سپر عقب تعبیه شده است. در گوشه‌های سپر عقب نیز حفره‌هایی به چشم می‌خورد که نقششان کمک به هدایت هوا از روی چرخ‌های خودرو است.

طراحی ظاهری سورنتو 2021
طراحی ظاهری سورنتو ۲۰۲۱

با اینکه ابعاد سورنتو ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده اما به دلیل استفاده از مواد سبک در ساخت آن، وزن خودرو نسبت به مدل قبلی ۸۰ کیلوگرم کاهش داشته است. بخش زیادی از داشبورد، فرمان و تودری‌ها با استفاده از چرم آماده شده است.

فضای داخلی کیا سورنتو ۲۰۲۱ هیچ چیز از امکانات رفاهی کم ندارد. فضای داخل کابین با بهترین امکانات تجهیز شده و اصلا برای سرنشینانش خسته‌کننده نیست.
کابین این خودرو دارای ظرفیت ۶ نفر و در ردیف دوم دو صندلی جداگانه نصب شده است. همچنین صندلی‌های ردیف سوم را می‌توان خم کرد تا به ابعاد فضای بار افزوده شود. صندلی‌های ردیف اول و ردیف دوم از سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع برخوردار هستند.

نمایشگر لمسی با اندازه ۱۰٫۲۵ اینچ برای این خودرو در نظر گرفته شده است که امکانات متنوع و به‌روزی را در اختیار سرنشینان کیا سورنتو ۲۰۲۱ قرار خواهد داد، اما نمایشگر ۱۲٫۳ اینچ هم قابل سفارش خواهد بود.

سورنتو ۲۰۲۱ دارای ۸ ایربگ از جمله ایربگ زانو برای راننده است. این خودرو مجهز به سیستم هشدار ترافیک از عقب است. این سیستم زمانی که سرنشین خودرو بخواهد پیاده شود در حالی که در کنار خودرو خودروی دیگری در حال عبور باشد هشدار می‌دهد. از دیگر امکانات آن نیز می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی همراه هوشمند، اتصالات بی‌سیم بلوتوثی، کروز کنترل هوشمند، حفظ خودرو بین خطوط و… اشاره کرد.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید