بررسی بی ام و Z4 جدید و مدل های قبلی آن

بررسی بی ام و Z4

بی ام و Z4 یکی از جذاب ترین اتومبیل های اسپورت موجود است. این مدل جانشین Z3 شده است و در حال حاضر تنها خودروی اسپرت شرکت است که فقط دو درب دارد. ویژگی های این مدل عبارتند از: موتور در جلو ، کم ارتفاع، کاپوت طولانی و فاصله زیاد راننده و سرنشین از جلوی اتومبیل. این ماشین فوق‌العاده تنها یکی از خودروهای اجاره‌ای موجود در سورنا سیر می‌باشد، برای آشنایی با انواع خودروهای اجاره‌ای به مقاله ما در این موضوع مراجعه نمایید.

در حالی که اولین Z4 دارای سقف انعطاف پذیر تاشو بود، مدل فعلی Z4 دارای یک سقف محکم جمع شونده است که باعث می شود این خودروی اسپورت جذاب، یک گزینه مطلوب در تمام شرایط آب و هوایی باشد.

Z4 فعلی نشان دهنده یک تغییر جزئی در فلسفه شرکت بی ام و است. این خودرو برای دستیابی به راحتی بیشتر، فرمان پذیری کلی خودرو را قربانی کرده است اما دارای یک موتور بنزینی با چهار سیلندر توربوشارژ بسیار کارآمد می باشد.

در نتیجه یکی از بهترین خودروهای اسپورت که می توانید خریداری کنید، به بازار عرضه شده است. هر چند به مقدار زیادی پول نیاز خواهید داشت، چرا که آخرین مدل Z4 مطمئنا ارزان نیست.

 

بی ام و Z4 فعلی

Z4 فعلی با انتقال دهنده قدرت محرک به چرخ های عقب، در سه مدل ارائه شده است: sDrive28i، sDrive35i و sDrive35is مدل ۲۸i دارای موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ Inline-4 است که ۲۴۰ اسب بخار و ۲۶۰ پوند گشتاور تولید می کند.

یک گیربکس دستی شش سرعته استاندارد یا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در دسترس خواهد بود. مدل ۳۵i دارای یک توربوشارژ ۳٫۰ لیتری Inline-6 بوده که ۳۰۰ اسب بخار و ۳۰۰ پوند گشتاور تولید می کند.

این مدل دارای انتقال دهنده تکی با کلاچ دستی دوگانه هشت سرعته DCT است. ۳۵is با استفاده از DCT و نسخه تجدید نظر شده از موتور ۳۵i معمولی، دارای ۳۳۵ اسب بخار و ۳۳۲ پوند فوت گشتاور می باشد که پمپ گشتاور قدرت توانایی ایجاد ۳۶۹ پوند گشتاور را به صورت موقتی خواهد داشت.

اگر چه تمایز عمده بین این مدل ها ملموس نمی باشد، تفاوت های مختلفی در تجهیزات آنها وجود دارد. sDrive28i استاندارد دارای چرخ های ۱۷ اینچی، چراغ های زنون کلاسیک، استارت موتور بدون نیاز به کلید، سیستم کنترل اتوماتیک کنترل از راه دور دوگانه، بلوتوث و تنظیمات رانندگی قابل تنظیم است که برنامه ریزی بر روی فرمان، دریچه گاز و دنده اتوماتیک را امکان پذیر می کند.

sDrive35i به چرخ های ۱۸ اینچی، لوازم داخلی چرمی و صندلی های ورزشی مجهز شده است. sDrive 35is نیز مشابه ۳۵i است، اما سیستم صوتی و بسته M Sport آن (در سایر Z4 ها اختیاری است) ارتقا یافته است. قابلیت های برجسته عبارتند از: گرمکن صندلی و فرمان، سنسورهای پارکینگ جلو و عقب و یک سیستم جهت یابی.

طبق بررسی های انجام شده، آخرین مدل بی ام و Z4 یک خودروی جذاب و شیک ورزشی بوده که دارای ظاهر داخلی بی نظیر و فضای وسیع در صندوق عقب است و همچنین مجهز به سقف کشویی می باشد.

اگرچه موتور توربو ۴ قدرت کمتری نسبت به حالت Inline تولید می کند، اما گشتاور بیشتری داشته و به لحاظ مصرف سوخت اقتصادی می باشد. اگر قدرت بیشتری می خواهید، مدلهای شش سیلندر فوق العاده نیز در دسترس می باشند.

Z4 به طور کلی یک تجربه رانندگی فوق العاده برای شما رقم می زند، مخصوصا اگر شما بسته اختیاری M Sport را انتخاب کرده و تنظیمات رانندگی را در حالت اسپورت قرار دهید.

با این حال، رفلکس و ارتباط آن با راننده کمی ضعیف است که به دلیل قدرت پایین سیستم فرمان است. با این وجود، ما فکر می کنیم بیشتر خریداران از سواری Z4 و عملکرد کلی آن راضی خواهند بود. رانندگی با Z4 با سقف باز یک راه عالی برای گذراندن یک روز آفتابی است.

 

مدل های قبلی بی ام و Z4

نسل دوم بی ام و Z4 به طور کامل در سال ۲۰۰۹ طراحی شده است، به طوریکه مدل های کوپه و رودستر قبلی با طراحی سقف محکم جمع شونده با یکدیگر ترکیب شدند.

ظاهر طراحی جدید دارای انحنای بیشتری نسبت به نسل اول آوانگارد است، در کنار اینکه فضای داخلی بزرگتر شده، طراحی و مواد آن نیز بهبود یافته است.

اگر شما به نسل دوم Z4 ها نگاه کنید، تغییرات قابل توجهی را خواهید یافت. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، Z4 به عنوان sDrive30i شناخته می شد و این خودرو دارای موتور ۳٫۰ لیتری Inline-6 بود که ۲۵۵ اسب بخار و ۲۲۰ پوند فوت گشتاور تولید می کرد.

سیستم انتقال قدرت به صورت شش سرعته دستی یا اتوماتیک اختیاری بود. دارای یک موتور فوق العاده با مزایای خاص خود است، اما این موتور به اندازه توربو ۴ که در سال ۲۰۱۲ جایگزین آن شد sDrive28i به لحاظ سوخت مقرون به صرفه نبود.

سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک نیز در همان زمان معرفی شد، که جایگزین سیستم شش سرعته قبلی بود. مدل sDrive35is که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد مجهز به بسته ورزشی M بود. در نهایت، sDrive35i تا سال ۲۰۱۵ دارای سیستم انتقال قدرت شش سرعته بود.

نسل اول BMW Z4 در ۲۰۰۳ معرفی شد. در اصل، دو مدل در دسترس بود که تحت عنوان ۲٫۵i یا ۳٫۰i شناخته می شد. مدل ۲٫۵i دارای موتور ۲٫۵ لیتری خطی بود که ۱۸۴ اسب بخار تولید می کرد.

تجهیزات استاندارد شامل چرخ های ۱۶ اینچی و۱۷ اینچی برای مدل های ۳٫۵i، یک سقف انعطاف پذیر با کنترل دستی (به همراه شیشه عقب) و لوازم داخلی چرمی برای مدل های ۳٫۰i بود. قابلیت های ویژه شامل چراغ های زنون و یک سیستم جهت یابی بود.

به روز رسانی های قابل توجهی در سال ۲۰۰۶ رخ داد، در حالی که سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک گزینه ای اختیاری بود. سیستم انتقال SMG که به شدت مورد انتقاد بود به کلی کنار رفت.

سایر تغییرات شامل اصلاح سیستم تعلیق استاندارد برای ارتقا کیفیت رانندگی، اصلاحاتی در موتور برای بهبود شتاب و طراحی ظاهر جدید می شد. نسخه های بالاتر Z4 مجهز شده به قابلیت M نیز به طور جداگانه در اینجا مورد بررسی قرار می گیرند.

اگرچه ما مدل های به روز شده ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ را ترجیح می دهیم، اما حتی نسل اول بی ام و Z4 یک تجربه رانندگی فوق العاده را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در نظرسنجی ها، کاربران این خودرو عموما رفلکس های سریع خودرو و شتاب بالای آن را تحسین کرده اند. مدل های کوپه با توجه به استحکام بدنه آنها، توانایی بیشتری در کنترل فرمان از خود نشان داده اند.

بی ام و Z4 یکی از خودروهای موجود در سورنا سیر می باشد که شما می توانید برای اجاره ماشین و اجاره خودرو در تهران آنرا اجاره کرده و از رانندگی با آن لذت ببرید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید