نکاتی در مورد تغییر خطوط هنگام رانندگی

Overtaking

خطاهای معمول در هنگام تغییر خطوط، یکی از شایعترین علل تصادفات خودروها است. اگر شما در یک جاده شلوغ چهار خطه در یک کلان شهر رانندگی می کنید یا در یک بزرگراه بین شهری، باید هر زمانی که قصد تغییر خط دارید، از تکنیک های مناسب برای تغییر مسیر استفاده کنید، تا از تصادفات احتمالی جلوگیری نمایید. شاید این موارد بنظر کم اهمیت بیاید ولی با دانستن نکاتی در مورد رانندگی محتاطانه از خطرات پیش روی فرزندان خود جلوگیری نمایید یا حتی هنگامی که  نسبت به اجاره خودرو از یک کمپانی اقدام می کنید با رعایت اصول ایمنی می توانید رانندگی ایمن داشته باشید و از لحظات خود لذت ببرید.

در زیر چند نکته کلی درباره تغییر خطوط که هر راننده ای باید از آن آگاه باشد، آورده شده است

در یک جاده چهار خطه که در آن دو خط در یک جهت و دو خط دیگر در جهت مخالف حرکت می کنند، یا با یک خط میانی برای چرخش در مرکز، خط راست به عنوان مسیر اصلی رانندگی طراحی شده است. خط چپ برای این در نظر گرفته شده است که رانندگان بتوانند از خودروهایی که با سرعت کمتری در حال حرکت هستند به طور ایمنی سبقت بگیرند. شما نباید در خط چپ برای مدت زمانی طولانی یا مسافتی زیاد رانندگی کنید.

تمام رانندگان باید خط چپ را برای تردد وسایل نقلیه اضطراری خالی نگه دارند. حق تقدم همیشه با این وسایل نقلیه است.

هرگز با تغییر خط به طور مداوم به سمت داخل و خارج ترافیک تغییر مسیر ندهید. بسیار محتمل است که انجام این کار باعث وقوع حادثه شود.

مراحل خاصی وجود دارند که هر راننده باید هر بار که از یک خط به سمت دیگر تغییر مسیر می دهد، باید رعایت کند. این مراحل باید همیشه برای تامین ایمنی در حین رانندگی رعایت شوند.

 

چگونه می توان با رعایت ۸ مرحله ساده یک تغییر خط ایمن انجام داد

۱) اگر خودرویی در مسیر شما قرار دارد که با سرعت کمتری نسبت به شما رانندگی می کند و سرعت شما نیز کمتر از حد مجاز است، این امکان پذیر است که به آرامی به خط سمت چپ تغییر مسیر دهید و از خودروی موردنظر عبور کنید. در ابتدا، راهنمای سمت چپ خود را روشن کنید تا رانندگان دیگر از قصد شما برای حرکت به سمت چپ مطلع شوند.

۲) از آینه عقب و آینه های جانبی خود استفاده کنید تا از حضور سایر وسایل نقلیه در خط مورد نظر شما که قصد ورود به آن را دارید مطمئن شوید.

۳) نقطه کور خودروی خود را بررسی کنید. در اینجا یک راهنمای کوچک آورده شده است که به شما کمک می کند تا با نقاط کور به طور موثر مواجه شوید، بسیار مهم است که نقطه کور خودروی خود را قبل از تغییر خط، بررسی کنید. آینه های خود را دوباره بررسی کنید.

۴) در حالی که سرعت خود را حفظ می کنید، به طور ملایم به سمت چپ حرکت کنید تا وسیله نقلیه شما به آرامی از خط راست خارج شده و وارد خط چپ شود.

۵) چراغ راهنمای خود را خاموش کنید. در حین عبور از وسیله نقلیه آهسته تر، رانندگی در خط چپ را ادامه دهید.

۶) چراغ راهنمای سمت راست خود را روشن کنید تا رانندگان دیگر از قصد شما برای حرکت به سمت خط راست مطلع شوند.

۷) آینه عقب و آینه های جانبی خود را برای مشاهده سایر رانندگان بررسی کنید. نقطه کور خودروی خود را بررسی کنید. آینه های خود را دوباره چک کنید.

۸) در حالی که سرعت خود را حفظ می کنید، به راحتی به سمت راست حرکت کنید تا وسیله نقلیه شما به آرامی از خط چپ خارج شده و به خط راست بازگردد.

به یاد داشته باشید که به هنگام مواجه شدن با سایر رانندگان صبور باشید، به ویژه مواردی که سرعت کمتری نسبت به میانگین دارند. هرگز نباید خطوط رانندگی خود را بدون در نظر گرفتن هر یک از مراحل فوق با دقت بسیار بالا، تغییر دهید. در حالی که توانایی استفاده از یک خط اضافی برای رانندگی کندتر، کار بسیار راحتی است، اما این کار همچنین شما را در معرض خطر بیشتری برای تصادف قرار می دهد. وقتی برای اجاره خودرو لوکس اقدام می کنید در نظر داشتن این موارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر بار که خطوط خود را عوض می کنید، باید سه مورد مختلف را بررسی کنید: آینه های سمت چپ و راست، آینه عقب و نقطه کور خودرو. به یاد داشته باشید هنگام تغییر خطوط باید دقت بالایی به خرج دهید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید