تویوتا کرولا ۲۰۱۹ خودرویی محبوب در جهان

toyota corolla

خودروهای تویوتا، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به دلیل برخورداری از کیفیت و قیمت مناسب همواره مورد استقبال قرار گرفته‌اند. تویوتا کرولا نخستین بار در سال ۱۹۶۶ پس از چند سال آزمون و خطا پا به عرصه وجود گذاشت. این کامپکت اصیل ژاپنی با قیمت مقرون‌به‌صرفه، کیفیت ساخت عالی، پیشرانه قوی و کاربرپسندی در طول سال‌ها توانسته محبوبیت خود را بیش از پیش افزایش دهد. در این مقاله با تویوتا کرولا ۲۰۱۹ بیشتر آشنا خواهیم شد.

کرولا ۲۰۱۹ سدانی است که بیش از مدل‌های قبل به طراحی و ظاهر آن اهمیت داده شده است و در کل با وجود طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی، پیشرفته‌تر از مدل‌های کمری، آوالون و CH-R تولید شده است. استفاده از سیستم تعلیق چندمیله‌ای، حذف نمونه میله پیچشی و افزایش فاصله بین دو چرخ با سپرهای خودرو تغییرات مهم این مدل تویوتا محسوب می‌شود.رانندگی با خودروهای پیشرفته و لوکس جهان لذتی وصف‌ناشدنی را برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند. با اجاره خودرو می‌توانید با توجه به بودجه خود خودرویی را انتخاب کرده و تجربه یک سفر خاطره‌انگیز با خودرویی لوکس را برای خود رقم بزنید.

مشخصات فنی

تویوتا کرولا با پیشرانه ۱٫۸ لیتری قدرت محرکه‌ای برابر با ۱۲۰ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۴۲ نیوتون متر تولید می‌کند. با این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو حدود ۱۱ ثانیه خواهد بود.کرولا در رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم عملکرد قابل قبولی دارد و با وجود رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی به خوبی در پیچ‌های جاده پایدار است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین عملکرد کرولا در رانندگی شهری به نمایش گذاشته شده است. این خودرو افرادی را که به دنبال هیجان رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم باشند ناامید می‌کند اما در رانندگی آرام و باحوصله رضایت راننده را به خوبی جلب خواهد کرد.

Toyota Corolla hatchback 2019
تویوتا کرولا هاچبک ۲۰۱۹

کرولا ۲۰۱۹ به کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی جلوگیری از انحراف از خطوط و تشخیص علایم جاده مجهز است که به راننده اجازه رانندگی با سرعت غیرمجاز را نمی‌دهد. سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده و… از دیگر امکانات این خودرو است. کرولا ۲۰۱۹ حرکت خودروهای دیگر، عابران پیاده و حتی دوچرخه‌سواران را در شب تشخیص می‌دهد و با هشدار به‌موقع از تصادفات جلوگیری می‌کند.

یکی از مزیت‌های اصلی کرولا ۲۰۱۹ کارآیی این محصول با توجه به مصرف سوخت پایین است. مصرف سوخت این خودرو ۴٫۳ تا ۵٫۱ لیتر و از نظر آلایندگی دی‌اکسید کربن نیز میزان آن ۷۳ گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

نمای ظاهری و امکانات داخلی

نمای جلوی کرولا ۲۰۱۹ بسیار جذاب و حالتی تهاجمی دارد. چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۸ اینچ به ظاهر این خودرو هیجان کم‌نظیری بخشیده است. خطوط بدنه این مدل طوری طراحی شده است که ارتفاع خودرو از سطح زمین کم به نظر می‌رسد.کابین خودرو به زیبایی طراحی شده و در ساخت آن مواد باکیفیتی به کار رفته است. در داخل خودرو صفحه نمایش ۸ اینچی، صندلی‌های جلوی گرم‌شونده، دوربین دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع و… ارائه شده است. در مدل‌های مختلف کرولا امکانات خاصی دیده می‌شود. مدل دیزاین با رینگ‌های ۱۷ اینچی، آینه جانبی برقی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، مه‌شکن LED تجهیز شده است و مدل Excel از پوشش چرمی کابین، صندلی‌های اسپرت و رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد.

 

interior of toyota corolla 2019
امکانات داخلی تویوتا کرولا ۲۰۱۹

از سال ۱۹۶۶ که اولین کرولا وارد بازار خودروی جهان شد تا امروز بیش از ۴۶ میلیون دستگاه تویوتا کرولا عرضه شده است. کیفیت ساخت مطلوب، کابین راحت و در مجموع امکانات و سیستم ایمنی پیشرفته این خودرو قطعا انتظارات علاقه‌مندان را برآورده خواهد ساخت.

مشخصات تویوتا کرولا ۲۰۱۹

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری
  • گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
  • قدرت: ۱۲۰ اسب بخار
  • مصرف سوخت: ۵٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
  • میزان آلایندگی: ۱۱۹ گرم در هر کیلومتر
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰٫۹ ثانیه
0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید