چگونه با خیال راحت و ایمن رانندگی کنید

رانندگی ایمن با خودرو اجاره ای

رانندگی شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد. ولی اگر نتوانید نکاتی را رعایت کنید، می‌تواند برایتان دردسرساز شود. دانستن نکاتی در مورد رانندگی محتاطانه به شما کمک خواهد کرد، تا از وقایع خطرناک دور بمانید، و با خیالی راحت به رانندگی بپردازید. حتی دانستن نکات برای راهنمایی فرزندانتان نیز مفید می‌باشد

پیروی از قوانین جاده در رانندگی

رعایت محدودیت سرعت، این ممکن است واضح به نظر بیاد، اما رعایت محدودیت سرعت بخش مهمی از رانندگی ایمن است. با توجه به اداره ایمنی ترافیک شهری ملی، در سال ۲۰۱۱، “سرعت بالا در ۳۰ درصد تصادفات مرگبار عامل اصلی بوده است. به یاد داشته باشید که سرعت بالا، زمان کمتری برای عکس العمل در اختیار شما قرار می دهد و در صورت برخورد با سرعت بالا، برخورد بسیار جدی تر خواهد بود. در سفرهای کوتاه، سرعت بخشیدن تنها چند دقیقه در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد، اما خطر یک حادثه جدی را تا حد زیادی افزایش می دهد. اگر شما باید در زمان مشخصی به مکانی برسید، بهتر از مبدا خود را کمی زودتر و به موقع ترک کنید.

از قانون ۳ ثانیه پیروی کنید. بسیار مهم است که از خودروی جلویی خود فاصله مناسب را داشته باشید و از چسبیدن به آن اجتناب کنید، زیرا اگر راننده خودروی مقابل شما تصمیم به توقف یا چرخش ناگهانی کند، زمان کمتری برای نشان دادن واکنش در اختیار شما خواهد بود . برای ایمنی بیشتر رانندگی به رانندگان توصیه می شود فاصله ای ۳ ثانیه ای با خودروی جلویی خود حفظ کنند. فاصله با فاکتور زمان و نه فوت (یا واحد های دیگر اندازه گیری) اندازه گیری می شود، زیرا ممکن است محاسبه فاصله در هنگام رانندگی دشوار باشد. آنچه که به عنوان فاصله امن منظور می شود بسته به سرعت متفاوت است.

برای محاسبه حداقل فاصله امن با توجه به قانون سه ثانیه، یک جسم ثابت در کنار جاده ها مانند یک چراغ پست یا صندوق پستی را انتخاب کنید. هنگامی که ماشین شما از مقابل این شی می گذرد، شروع به شمارش ثانیه ها کنید – حداقل سه ثانیه باید گذشته باشد تا زمانیکه شما از همان شی دوباره عبور کنید. در شرایط رانندگی خطرناک، مراقبت و احتیاط بیشتری داشته باشید: راننده خوب کسی است که رانندگی خود را با شرایط اطراف تطبیق دهد. فارغ از اینکه با آب و هوای بد، دید ضعیف و یا رانندگی در شب مواجه شوید.

رانندگی در شرایط دشوار، مستلزم آن است که بیشتر از زمان معمول محتاط باشید – باید راننده کمتر از حد مجاز سرعت داشته باشد، فضای اضافی بیشتری بین خود و ماشین جلویی خود نگه دارد و در اطراف پیچ و دوربرگردان ها بسیار مراقب باشد. اگر هوا تاریک، مه و یا بارانی باشد، همچنین باید به یاد داشته باشید که چراغ های خود را روشن کنید . اگر می خواهید از وقوع تصادف جلوگیری کنید، باید بتوانید به خوبی مسیر را ببینید! البته، ایمن ترین کار این است که در کل از رانندگی در شرایط آب و هوایی بد خودداری کنید. اگر باران، برف یا یخ در جاده بسیار بد باشد، باید در صورت امکان در منزل اقامت داشته باشید.

از آینه های خود استفاده کنید و نقاط کور را بررسی کنید: فقط به اتومبیل ها و جاده ها توجه نکنید باید به طور مداوم با استفاده از آینه های خود اتومبیل ها در هر دو طرف و پشت سرتان را به طور مداوم کنترل کنید. با این حال، هر وسیله نقلیه دارای نقاط کور است. بنابراین نقاط کور خودروی خود را شناسایی کنید و همیشه قبل از چرخیدن یا تغییر خطوط، با نگاه کردن از بالای شانه خود، نقطه کور خود را بررسی کنید. شما همچنین می توانید یک آینه برای دیدن نقطه کور خودروی خود نصب کنید، اما آگاه باشید که هر چیزی در آن بسیار کوچکتر از اندازه واقعی به نظر می رسد. محدوده دید خود را مسدود نکنید. از قرار دادن چوب لباسی در پنجره های خود و یا آویزان کردن اشیاء شل (مانند خز) در محدوده دید آیینه عقب خود خودداری کنید.

مواجهه با خطرات خاص در رانندگی

هنگام رانندگی در یخ مراقب باشید. رانندگی در یخ نیاز به مراقبت ویژه دارد، بنابراین در اینجا به برخی نکات اشاره خواهد شد: اگر خود را به طور ناگهانی در شرایط جاده ای یخ زده (یا یخ سیاه و سفید) یافتید، به طور ناگهانی ترمز نگیرید؛ چرا که ممکن است تمام کنترل را از دست بدهید. اگر قصد نگهداشتن خودروی خود را دارید، وسیله نقلیه خود را در یک دنده پایین تر قرار دهید و / یا به آرامی پای خود را روی ترمز قرار دهید و فرمان خود را مستقیم نگه دارید. هنگام رانندگی در یخ، فرمان خود را زیاد نچرخانید: حوادث جدی اغلب در زمستان رخ می دهند، زمانی که رانندگان چرخ های خود را روی یخ می چرخانند. چرخش فرمان تا زمانی که ماشین روی یخ حرکت می کند اثر کمی دارد یا هیچ تاثیری ندارد. هنگامی که لاستیک ها را می چرخانید، وسیله نقلیه به شدت به سمت طرفین حرکت می کند و به طور بالقوه باعث تصادف می شود.

در نزدیکی کامیون ها بیشتر محتاط باشید کامیون ها خطرات خاصی هستند؛ رانندگان آنها نمی توانند سایر وسایل نقلیه را آنطور که شما می توانید از درون ماشین خود ببینید، مشاهده کنند. بنابراین، مهم است که فضاهای اضافی در اختیار کامیون ها قرار دهید؛ شما باید از یک قانون شش ثانیه ای (به جای سه ثانیه) هنگام رانندگی در نزدیکی کامیون استفاده کنید. هنگام سبقت گرفتن از کامیون بسیار مراقب باشید. اگر یک تصادف بین ماشین و یک کامیون وجود داشته باشد، راننده ماشین یکی از کسانی است که بیشترین خطر او را تهدید می کند. هرگز از چراغ قرمز عبور نکنید. هنگامی که شما سعی می کنید که از چراغ قرمز عبور کنید، خطر دیگری را به وجود می آورید چرا که یک ماشین دیگر در مقابل شما درست در مسیر خود قرار خواهد گرفت.

آژانس اجاره خودرو سورنا سیر از مراکز لوکس اجاره خودرو تهران می باشد. می توانید با اجاره ماشین از مجموعه سورنا سیر با لوکس ترین خودروها سفری ایمن و راحت را تجربه کنید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
hossin

ممنون خیلی کمک کرد.

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید