بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت در تابستان

A memorable summer trip with car rental

تعطیلات تابستانی همیشه برای رفتن به سفر وسوسه‌کننده است. مدرسه بچه‌ها تمام شده و حالا نوبت استراحت و تفریح رسیده است. با یک برنامه‌ریزی خوب همه اعضای خانواده می‌توانند دسته‌جمعی به سفر بروند و تجدید انرژی کنند. درست است که سفر با هواپیما در زمان ما صرفه‌جویی می‌کند و سفر با قطار برای مقصدهایی خاص مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است، اما سفر با اتومبیل لذت دیگری دارد.

گذشتن از جاده‌های مختلف و دیدن مناظر طبیعی، ایستادن کنار جاده و نوشیدن چای یا خوردن قاچ‌های هندوانه، گرفتن عکس‌های یادگاری کنار رودخانه، صرف صبحانه با چای زغالی یا ناهار در کنار خانواده همه و همه را با سفر با اتومبیل می‌توان تجربه کرد. اگر خودروی شخصی ندارید یا خودروتان دچار مشکل فنی است می‌توانید با اجاره خودرو سفری خاطره‌انگیز را برای خود و عزیزانتان بسازید.

ممکن است از خارج کشور برای گذراندن تعطیلات و یا دیدار اقوام به ایران آمده‌ باشید و مایل باشید با خودرو ایران‌گردی کنید. ایران کشور چهار فصلی است و شما می‌توانید در اوج گرمای تابستان شهرهایی را برای سفر انتخاب کنید که هوای خنک و مطبوعی دارند. از آنجایی‌ که شمال کشور همیشه مقصد سفر دلخواهی برای اکثر مردم به شمار می‌آید پنج مقصد گردشگری در این خطه را به شما معرفی می‌کنیم که در فصل گرم تابستان هوای خنکی دارند. شما می توانید از ماشین های مناسب طبیعت گردی به این مناطق بروید و از تابستانتان لذت ببرید.


بهترین شهر برای مسافرت تابستان

فیلبند

فیلبند روستایی ییلاقی در بخش جنوبی دو شهر بابل و آمل است. در فیلبند انگار بر روی دریایی از ابرها ایستاده‌اید. ارتفاع این منطقه ۲۷۰۰ متر از سطح دریاست. مناظر فوق‌العاده این منطقه باعث شده گردشگران بسیاری به آنجا سفر کنند و از نزدیک زیبایی‌های آن را لمس کنند. اگر از تهران به فیلبند می‌روید باید به جاده هراز بروید. بعد از گذشتن از رودهن و آبعلی به روستای سنگچال می‌رسید. حالا دیگر راهی تا فیلبند نمانده است.

جواهرده

جواهرده روستایی در شهرستان رامسر است که با وجود طبیعت زیبا و هوای مطبوع گردشگران بسیاری را در طول سال به سوی خود فرا می‌خواند. در سفر به جواهرده از دیدن جویبارهای بالادست و آبشارهای مختلف لذت خواهید برد و رستوران‌های متنوعی غذاهای محلی شمالی نظیر کباب ترش، بادمجان قلیه، میرزا قاسمی و انواع ترشی‌ها را در اختیارتان خواهند گذاشت. صرف غذا در رستوران‌های جواهرده با چشم‌اندازی به کوه‌های سرسبز و پوشیده از درختان سبز و درخچه‌های گل خاطرات وصف‌نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

آلاشت

آلاشت شهرستانی در سوادکوه استان مازندران و زادگاه رضاشاه پهلوی است. اگر از سمت تهران قصد سفر به این منطقه را دارید و تصمیم به اجاره ماشین گرفته‌اید، باید جاده فیروزکوه را انتخاب کنید. بعد از گذشتن از شهر پل سفید وارد دوراهی آلاشت شوید. بعد از ۳۷ کیلومتر به این منطقه رویایی خواهید رسید. آلاشت در لغت به معنای آشیانه عقاب است و به دلیل بلندی این منطقه این نام به آن تعلق گرفته است. اگر مایل به تجربه چشم‌اندازهای خاص و بکر هستید به آلاشت سفر کنید. طبیعت وصف‌ناپذیر این منطقه گردشگران بسیاری را از سراسر ایران مجذوب خود کرده است. آبشارها و غارهای دیدنی همچون سرخ غار در اطراف آلاشت وجود دارند که هر بیننده‌ای را محظوظ می‌کنند.

ماسال

ماسال ییلاقی وصف‌ناپذیر در استان گیلان همیشه سرسبز است. اگر عکس‌های این منطقه را دیده باشید احتمالا آن را با مناظر اروپایی اشتباه گرفته‌اید. روستای اولسبلنگاه با چشم‌اندازی بی‌نظیر معروف‌ترین منطقه گردشگری ماسال است. اگر از تهران قصد سفر به ماسال را دارید به رشت که رسیدید به سمت صومعه‌سرا رانندگی کنید. به دوراهی ماسال که رسیدید لذت سفر دوچندان می‌شود.

داماش

داماش از روستاهای ییلاقی شهر رودبار است که بین لوشان و منجیل قرار گرفته است. وقتی از جاده‌های پرپیچ و خم کوهستانی گذر کردید و به داماش ‌رسیدید انگار بال پرواز باز کرده‌اید و در آسمان و کنار ابرها سیر می‌کنید. ارتفاع این منطقه از سطح دریا زیاد است و به همین دلیل تابستان‌های خنک و معتدلی را تجربه می‌کند. روستای سوسن چلچراغ شناخته‌ترین جاذبه گردشگری داماش است که در اوایل فصل تابستان تماشای مناظر بکر و استثنایی را نصیب گردشگرانش می‌کند.

با اجاره ماشین برای سفر راحت و بدون دغدغه به هر کجای ایران می خواهید حرکت کنید. با توجه به نوع جاده خودروی مناسب را انتخاب کنید؛ خودرویی که نیازهای شما را برطرف کند، برای اطلاع از شرایط اجاره خودرو سورناسیر با ما در مقاله مرتبط با آن همراه باشید. تشریفات سورناسیر تابستان خوشی را برایتان آرزومند است !

مواردی که قبل از مسافرت با ماشین باید بازرسی شود

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید