شرایط اجاره خودرو سورنا سیر

در این مقاله قصد داریم به شرایط اجاره خودرو در تهران بپردازیم با ما همراه باشید.

یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که قصد مسافرت دارند، افرادی که به دنبال تفریح هستند، گردشگران، افرادی که برای امور شغلی به شهر یا کشور دیگری می روند و … در حالی که خودروی شخصی ندارند و به وسایل نقلیه دسترسی ندارند، اجاره ماشین است. خوشبختانه امروزه در تمامی شهرهای کشور شرکت های متعددی وجود دارند که در زمینه اجاره انواع خودروهای داخلی و خارجی از برندها پی مختلفی همچون بنز، پورشه، بی ام و، هیوندای، کیا، پژو و … فعالیت می کنند. شرایط اجاره ماشین در هر کدام از شرکت های رنت کار متفاوت است و هر کدام از این شرکت ها برای اجاره ماشین های خود به افراد ایرانی و خارجی مدارک مختلفی را دریافت می کنند.

اجاره خودرو می تواند مزایای متعددی برای افراد داشته باشد اما از آنجایی که بسیاری از ماشین ها امروزه از قیمت های چندصد میلیونی و میلیاردی برخوردار هستند شرایط ویژه ای برای اجاره آنها وجود دارد. در ادامه به بررسی شرایط اجاره ماشین و مدارک مورد نیاز آن در حالت های مختلف پرداخته خواهد شد.

شرایط اجاره خودرو از سورنا سیر

اجاره خودرو از شرکت سورنا سیر در مقایسه با سایر شرکت‌های اجاره خودرو از شرایط ساده‌تر و سریع‌تری برخوردار است. این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید با حداکثر راحتی ممکن و در زمانی کوتاه، خودروی مدنظر خود را از شرکت سورنا سیر اجاره کنید.

هزینه‌های اجاره خودرو

هزینه‌های اجاره خودرو بر اساس دو عامل اصلی تعیین می‌شود. در درجه اول نوع خودروی اجاره‌ای موثرترین عامل برای تعیین تعرفه اجاره خودرو است. طبیعتا خودروهای گران‌قیمت‌تر تعرفه اجاره بالاتری دارند؛ و در مقابل خودروهای ارزان‌تر با تعرفه پایین‌تری قابل اجاره کردن هستند.

به عنوان مثال در حال حاضر اجاره هیوندای جنسیس از شرکت سورنا سیر، روزانه حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ در حالی که این تعرفه برای اجاره یک روزه خودرویی مثل پورشه پانامرا حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

دومین عامل مهم در تعیین تعرفه اجاره خودرو از شرکت سورنا سیر مدت زمان اجاره است. اجاره خودرو در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه دارای تعرفه‌های متفاوتی است؛ و هرچه مدت زمان اجاره بالاتر برود؛ هزینه‌های اجاره برای یک روز کاهش می‌یابد. به عنوان مثال در حال حاضر هزینه اجاره کیا اسپورتیج به‌صورت روزانه ۳۵۰ هزار تومان، به‌صورت هفتگی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و به‌صورت ماهانه ۹ میلیون تومان است.

در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه‌های اجاره خودرو می‌توانید به صفحه لیست قیمت در وب‌سایت شرکت سورنا سیر مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو

خودروهای اجاره‌ای معمولا از گران‌ترین انواع خودروهای موجود در بازار هستند. در این شرایط بسیار طبیعی است که شرکت‌های اجاره خودرو برای سپردن خودرو به مشتریان، مدارک مهم و ضمانت‌های کاملی را دریافت کنند. مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو از شرکت سورنا سیر برای متقاضیان ایرانی و خارجی متفاوت است. برای متقاضیان ایرانی ارائه چکی در وجه حامل به اندازه ارزش خودروی اجاره شده اولین شرط است.

دومین ضمانت لازم برای اجاره خودرو از سورنا سیر، ارائه یکی از مدارک زیر است:

یک جلد سند مالکیت ملک در تهران با حداقل ارزش برابر با خودرو

  1. جواز کسب معتبر
  2. مدارک مربوط به شرکت
  3. یا روزنامه رسمی

در نهایت و پس از تامین مدارک بالا، کارت ملی و گواهینامه معتبر خود را نیز به شرکت ارائه کند.

اما متقضیان خارجی شرکت سورنا سیر نیز، با ارائه مدارک متفاوتی می‌توانند اقدام به انجام این کار نمایند. بلیط رفت و برگشت با تاریخ معتبر، گذرنامه تاریخ دار و گواهینامه معتبر بین‌المللی از جمله مدارکی است که متقاضیان خارجی باید به همراه مبلغ ۵۰۰۰ دلار نقدی جهت ضمانت، در اختیار شرکت سورنا سیر قرار دهند.

معیار ها و ملاک های تعیین کننده نرخ اجاره خودرو

شرکت های متعددی در سراسر کشور در زمینه رنت خودرو فعالیت می کنند و هر کدام از این شرکت ها خدمات مختلف و متعددی به مشتریان خود ارائه می کنند. از آنجایی که تعیین نرخ اجاره خودرو تحت تاثیر عوامل مختلفی است نمی توان برای آن یک قیمت واحد عنوان کرد. از جمله مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت اجاره خودروها موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •       شرایط و ضوابط شرکت اجاره دهنده ماشین
  •       موقعیت جغرافیایی شرکت رنت کار
  •       برند و کشور تولید کننده ماشین
  •       مدل و سال ساخت ماشین
  •       میزان کارکرد ماشین و سلامت آن
  •       رنگ ماشین و هدف از اجاره (عروسی، تشریفات و …)
  •       نوع ماشین (سدان، کراس اور و …)
  •       قیمت و ارزش روز ماشین
  •       داشتن راننده و یا عدم داشتن راننده و …

البته قیمت نهایی اجاره خودرو می تواند تحت تاثیر فاکتورهای دیگری نیز باشد که مهم ترین آنها شامل خدمات ویژه شرکت مانند گل آرایی ماشین عروس، قرار دادن صندلی کودک و …، تصادفات و خسارت های احتمالی وارد شده به ماشین، هزینه مصرف بنزین و … می باشند.

انواع اجاره با راننده و بدون راننده

شرکت سورنا سیر این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است؛ که خودروی مدنظر را با راننده یا بدون راننده اجاره نمایند. در مواردی مثل سفرهای خانوادگی، اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا خودرو را بدون راننده اجاره کنند. در حالی که برای استفاده از خودرو به عنوان حمل و نقل تشریفاتی و ماشین عروس، بسیاری از افراد اجاره به همراه راننده را ترجیح می‌دهند.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده، احساس راحتی افراد و تسلط کامل بر امور است. در مقابل در این شرایط مسئولیت سلامت خودرو و رانندگی کاملا بر عهده شماست. این در حالی است که اجاره آن با راننده اگرچه محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند؛ اما مسئولیت رانندگی و حفظ سلامت خودرو دیگر بر عهده شما نیست.

آشنایی با ویژگی‌های خاص خدمات سورنا سیر

شرکت‌های بسیاری در زمینه خدمات اجاره خودرو فعال هستند. اما این تفاوت در جزئیات است که اجاره از شرکت سورنا سیر را جذاب و به‌صرفه می‌کند. ما در سورنا سیر برای مشتریان خود مزایای خاصی را در نظر گرفته‌ایم. مزایایی که موجب می‌شود اجاره خودرو از سورنا سیر ساده‌تر، سریع‌تر و جذاب‌تر باشد. در ادامه لیستی از ویزگی‌های خاص اجاره از سورنا سیر را مشاهده می کنید:

  • تحویل خودرو درب منزل یا محل کار یا هر مکان مدنظر مشتری
  • اجاره به مشتریان ویژه و دائمی بدون نیاز به مدارک شرح داده شده
  • پشتیبانی شما در طول دوره اجاره خودرو و ارائه خدمات تعمیر و نگهداری
  • تعویض خودروی اجاره‌ای در طول دوره اجاره در صورت درخواست مشتری
  • ارسال خودروی مشابه و جایگزین در صورت خرابی خودرو یا عدم رضایت مشتری
  • ارائه تخفیف به مشتریان ویژه بر اساس میزان کیلومتر استفاده شده از خودرو
  • اجاره همه خودروها با داشتن بیمه بدنه کامل

نکاتی درباره اجاره خودرو مناسب

برای اجاره خودرو مناسب با نیازتان، بهتر است موارد گوناگونی را در نظر بگیرید. از جمله این موارد توجه به هدف‌تان از اجاره خودرو است. اگر قصد دارید به یک سفر خانوادگی و یا گروهی بروید؛ طبعا خودروهای قدرتمندتر و نمونه‌های شاسی بلند پیشنهاد می‌شود. این خودروها راحتی بیشتری را در طول سفرهای تفریحی برای سرنشینان فراهم می‌کند. در این زمینه خودروهایی مثل هیوندا IX35 و IX45 و همچنین کیا توسان، پیشنهادهای به‌صرفه و جذابی هستند.

اگر قصد شما از اجاره خودرو استفاده از آن به عنوان ماشین عروس است؛ انتخاب یک سواری کوپه یا دو در می‌تواند گزینه جذاب و گیرایی باشد. هیوندای جنسیس، BMW Z4 و پورشه پانامرا از جمله مواردی است که می‌توانند برای این کار انتخاب شوند. برای خودروی تشریفات، انواع بنزها و BMW های سواری و چهار در، بهترین پیشنهاد هستند. خودروهای تشریفاتی معمولا مشکی رنگ بوده و از امکانات رفاهی کاملی برای سرنشینان برخوردار است.

در نهایت اگر قصد سفر گروهی برای امور کاری و … را دارید؛ اجاره ون بهترین پیشنهادی است که می‌تواند با هزینه‌ای مناسب کار شما را به بهترین وجه پیش ببرد.

مهم‌ترین نکات استفاده از خودروی اجاره‌ای

معمولا روال اجاره خودرو چنین است که شما خودرو را سالم و با باک بنزین پر تحویل گرفته؛ و سالم و با باک بنزین پر تحویل می‌دهید. بنابراین بهتر است هنگام تحویل خودرو به دقت ظاهر آن را بررسی کرده و در صورت وجود اشکال در ظاهر، این مسئله را به اطلاع شرکت اجاره‌دهنده برسانید. همچنین میزان بنزین موجود در باک را ثبت کنید؛ که خودرو را با همان مقدار بنزین تحویل دهید. در نهایت فراموش نکنید که خودروی اجاره‌ای امانتی در دستان شماست. بنابراین اگر می‌خواهید خاطره خوبی از اجاره خودرو داشته باشید؛ هنگام استفاده از آن دقت لازم را به خرج دهید، تا دچار دردسر های ناشی از حوادث احتمالی نشوید.

در صورت بروز تصادف با ماشین اجاره‌ای چه کار کنیم؟

۶ کاری که باید در صورت تصادف با ماشین اجاره‌ای انجام دهید

  1. موقعیت را ارزیابی کنید. اول از هر چیز اطمینان حاصل کنید که همه افراد ایمن هستند و کسی آسیب ندیده است. اگر کسی صدمه دیده باشد، سریعا با اورژانس تماس بگیرید. اگر صحنه تصادف خطرناک است، با پلیس تماس بگیرید تا آن را گزارش دهید.
  2. مدارک و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. شماره تماس و اطلاعات بیمه خود را با رانندگان و افراد آسیب دیده دیگر به اشتراک بگذارید. از مامور پلیس بخواهید گزارش تصادف را در اختیار شما قرار دهد و شماره پرونده تصادف را از او بپرسید. از صحنه تصادف و آسیب‌های وارد شده چندین عکس بگیرید.
  3. با شرکت ماشین اجاره‌ای خود تماس بگیرید. از شماره اضطراری شرکت استفاده کنید تا با آنها تماس گرفته و تصادف را گزارش دهید. از شرکت بپرسید که می‌خواهند با ماشین چه کار کنید، در صورت کار کردن ماشین آن را به کجا ببرید و اگر قابل رانندگی نباشد آن را به کجا یدک کش کنید. اسم و شماره تماس نماینده خدمات مشتریان شرکت اجاره خودرو لوکس را بگیرید و بعد از آن زمان و روز تماس و چیزهایی که به شما گفته شده را یادداشت کنید.
  4. در صورتی که نمایندگان شرکت بیمه به محل تصادف برای تعیین خسارت مراجعه کنند، تا آمدن آنها صحنه تصادف را ترک نکنید. در غیر این صورت شما و وسیله نقلیه دیگر باید به محل تعیین خسارت شرکت بیمه مراجعه کنید تا مراحل قانونی انجام شود. با شرکت تماس بگیرید تا اگر قرار باشد نماینده‌ای به محل تصادف بیاید، قبل از آمدن نمایندگان بیمه این کار انجام شود.
  5. از ماشین مراقبت کنید. شما در زمان اجاره ماشین در قبال آن مسئولید. اگر ماشین قابل راندن باشد، آن را به دفتر شرکت یا جای دیگری ببرید که متعلق به شرکت است. اگر ماشین کار نمی‌کند، از خدمات جاده‌ای استفاده کنید و ماشین را به محل پارکینگ شرکت انتقال دهید.
  6. گزارش تصادف را به شرکت ماشین اجاره‌ای بدهید. گزارش تصادف چیزهایی مانند جزئیات تصادف، اشخاص درگیر در تصادف و اطلاعات بیمه را نشان خواهد داد.

شرایط پرداخت هزینه

همانطور که گفته شد شرایط اجاره ماشین و پرداخت هزینه های آن در هر کدام از شرکت ها متفاوت است و هر کدام از اتباع ایرانی و خارجی می توانند در شرایط مختلف هزینه های اجاره خودرو را پرداخت کنند. بسیاری از شرکت های رنت کار کل مبلغ اجاره را در هنگام عقد قرارداد دریافت می کنند. البته ممکن است که شرکت های دیگری با توجه به آنکه مدارک مختلفی همچون چک، سفته، سند، دیپوزیت و…  دریافت می کنند هزینه های اجاره را در پایان قرارداد از مشتریان دریافت کنند. به صورت کلی می توان گفت که شرایط پرداخت هزینه ها به توافقات طرفین بستگی دارد.

  1. بعضی وقتها قیمت‌ها برای رانندگان جوان‌تر بسیار بالاتر هستند. اشخاصی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند معمولا باید هزینه‌هایی را به صورت روزانه پرداخت کنند که حتی ممکن است از قیمت آن ماشین اجاره‌ای هم فراتر روند.‌ این افزایش قیمت‌ها توسط شرکت اجاره ماشین اضافه می‌شوند، مگر‌اینکه شخص قبلا ماشین را تحت یک نرخ خاص رزرو کرده باشد و از‌این قیمت‌های اضافی معاف شود.
  2. باید گواهینامه رانندگی و چک ضمانت داشته باشید. اولین چیزی که شرکت از شما می‌پرسد این است که آیا گواهینامه رانندگی و چک ضمانت دارید. فتوکپی گواهینامه اصلا قابل قبول نیست. همچنین بدون ارائه کارت ملی هیچ کاری پیش نخواهد رفت. شاید بتوانید ماشین را با استفاده از پول نقد اجاره کنید، اما باز هم به احتمال زیاد مشکلاتی برایتان به وجود خواهد آمد.
  3. در صورت درخواست بیمه احتمالا باید رقم بالاتری را پرداخت کنید. بخش بزرگی از قرارداد به مواقعی برمی‌گردد که ماشین دچار تصادف می‌شود و اینکه چه کسی مسئول خسارات وارده است. قبل از اجاره ماشین، باید بررسی‌های لازم را انجام دهید و بهترین نوع بیمه‌ای که در مواقع لزوم بهترین خدمات را ارائه می‌دهد را پیدا کنید و همچنین اینکه سرنشینان ماشین‌های اجاره‌ای را هم پوشش می‌دهد.

در زمان تحویل گرفتن ماشین چه باید بکنید

کارت شناسایی و کد تایید خود را به همراه داشته باشید. شرکت‌های اجاره ماشین ارزان تهران همچنین درخواست خواهند کرد که گواهینامه رانندگی را هم ببینند. همچنین می‌خواهند به آنها اطلاع دهید که آیا ماشین را در محل اصلی شرکت تحویل خواهید گرفت، یا اینکه می‌خواهید آن را در یکی از مکان‌های مخصوص شرکت در جایی دیگر تحویل بگیرید، و به همین منظور همیشه بهتر است که کد تایید را پیش خود نگه دارید.

به زمان تحویل و بازگردانی ماشیندقت کرده و بدان احترام بگذارید، چرا که از نظر شرکت‌ها بسیار مهم است. اگر ماشین را زودتر از موعد تحویل بگیرید یا اینکه دیرتر از زمان مشخص شده تحویل دهید، به احتمال زیاد قیمت‌ها تغییر خواهند کرد. به یاد داشته باشید که کارمندان شرکت فقط به خاطر شما تا دیر وقت منتظر نخواهند بود و باید ماشین را روز بعد برگردانید.

ماشین را بررسی کنید. قبل از‌اینکه سوار ماشین شوید و از پارکینگ بیرون بروید، قسمت‌های خارجی، شیشه و همچنین داخل ماشین را بدقت بررسی کنید. از هر گونه خراش یا آسیب موجود عکس بگیرید و از شرکت بخواهید که آنها را ثبت کند.

از گزینه‌های اضافی و گران اجتناب کنید. شرکت اجاره ماشین ممکن است گزینه‌هایی اضافی را به شما پیشنهاد دهند که از جمله آنها می‌توان به باک بنزین پر یا رادیوی ماهواره‌ای اشاره کرد.‌این گزینه‌ها ممکن است بسیار عالی به نظر رسند، اما ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشند که شامل مالیات و حق الزحمه نیز می‌شوند. توصیه ما این است که در مورد تمام هزینه ها قبل از اینکه اقدام به اجاره نمایید، حتما سوال فرمایید.

بعد از تحویل دادن ماشین چه کاری باید انجام دهید

اول از هر چیز باک بنزین را پر کنید. فرض کنیم که شرکت اجاره ماشین به شما پیشنهاد داده که ماشین را با باک پر به شما تحویل دهد و شما آن را قبول کرده‌اید.‌ این یعنی شما باید ماشین را با باک پر بازگردانید. تحقیق کنید و یک پمپ بنزین را در فاصله ۱۵ کیلومتری شرکت پیدا کنید.

ماشین را در طول ساعات کاری برگردانید. بعضی از شرکت‌های اجاره خودرو لوکس به شما اجازه می‌دهند که ماشین را بعد از ساعات کاری بازگردانید، که ماشین را در محوطه شرکت پارک کرده و کلیدها را داخل یک صندوق می‌گذارید. ما چندان این روش را توصیه نمی‌کنیم، از آنجا که تا زمان بازگشایی دوباره شرکت و بررسی ماشین شخص اجاره کننده مسئول وضعیت ماشین خواهد بود.

هر گونه صدمه وارد شده را ثبت کنید. اگر ماشین در طی دوره اجاره صدمه دیده است، شرکت از شما گزارشی در مورد آن خواهد خواست. برای ثبت دقیق میزان خسارت یادتان نرود که از آنها عکس بگیرید. مگر‌اینکه گزارش تصادف را در اختیار داشته باشید که شخصی دیگر را مسئول کامل خسارات وارده می‌داند، در غیر‌این صورت شرکت هزینه خسارات را از شما خواهد خواست.

برخی از شرکت‌ها هستند که به مشتریان اجازه می‌دهد هزینه‌های کوچک (مانند برف پاک‌کن شکسته) را در زمان تحویل ماشین پرداخت کنند؛ اگر میزان خسارت بر عهده یک تخمین زننده قیمت باشد، میزان پول پرداختی بسیار بیشتر خواهد بود. حتی اگر ماشین در طول مدت اجاره آسیبی ندیده باشد، باز هم بهتر خواهد بود که چندین عکس از آن بگیرید تا اگر هر موقعی مشکلی پیش آمد مدرک کافی در دست داشته باشید.

رسید بگیرید. رسید برگشت ماشین، چه به صورت ایمیل یا به صورت پرینت شده، نشان می‌دهد که شما ماشین را در یک تاریخ مشخص شده و با کیلومتر شمار و میزان بنزین خاص به شرکت تحویل داده‌اید.

اگرچه ممکن است قوانین و شرایط اجاره ماشین بسیار زیاد به نظر رسند، همه آنها دلایل خوبی دارند. ماشین‌های جدید قیمت متوسط بالاتری دارند. زمانی که به سراغ اجاره ماشین می‌روید، در حقیقت بخش کوچکی از قیمت کل ماشین را پرداخت می‌کنید. داشتن بیمه برای چنین مواقعی بسیار مهم است، با داشتن بیمه تجربه اولتان به احتمال زیاد عاری از هر گونه اتفاق ناخوشایند خواهد بود.

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید