معرفی قدرتمندترین شاسی بلند های جهان

معرفی قدرتمندترین شاسی بلند های جهان

قدرتمندترین شاسی بلند های جهان را باید گران‌ترین خودرهای شخصی دنیا نیز دانست. همه ما عاشق خودروهای شاسی بلند هستیم. این خودروها احساسات خاصی را در راننده ایجاد می‌کند. از جمله احساس قدرت فراوان، که اعتماد به نفس شما را در رانندگی افزایش می‌دهد. البته این احساس دور از واقعیت نیست. قدرت و امنیت یک شاسی بلند با سایر مدل‌های خودرو قابل مقایسه نیست؛ و امروزه لوکس شدن چهره این مدل خودروها نیز باعث محبوبیت دوچندان آنها شده است.

این روزها دیگر سواری شاسی بلندها مانند گذشته خشک و خشن نیست؛ و امکانات رفاهی آنها شانه به شانه خودروهای سواری سدان پیش می‌رود. در این نوشته وب‌سایت موسسه اجاره خودرو سورنا سیر، به معرفی ۴ نمونه از قدرتمندترین شاسی بلند های جهان پرداخته‌ایم.

گرند چروکی ترک هاوک محصول کمپانی جیپ

برای بسیاری از ما کمپانی جیپ پدر تمامی شاسی بلند سازهای جهان است. بنابراین می‌شود انتظار داشت اولین و قدرتمندترین شاسی بلند دنیا را در این کمپانی بیابیم. گرند چروکی ترک هاوک، با داشتن یک پیشرانه ۷۰۷ اسب بخاری، به‌طور رسمی پر زورترین خودروی انتخابی است.

پیشرانه ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ این خودرو در کنار ۷۰۷ اسب بخار قدرت، قادر به تولید گشتاور ۸۷۵ نیوتون متر است. در نهایت نتیجه این موتور قدرتمند را باید در شتاب صفر تا صد ۳٫۷ ثانیه‌ای این خودروی سنگین وزن (حدودا ۲۴۰۰ کیلوگرم) دانست. این خودرو در بازارهای جهانی به قمیت تقریبی ۸۹ هزار دلار به فروش می‌رسد.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Jeep Grand Cherokee Trackhawk

کاین توربو S محصول کمپانی پورشه

پورشه کاین توربو S با ۶۸۰ اسب بخار قدرت، در رده دوم این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. این در حالی است که با قیمت حدودا ۱۶۳ هزار دلاری و با یک حساب سرانگشتی، متوجه می‌شوید که تقریبا دو برابر خودروی شماره یک، یعنی جیپ گرند چروکی قیمت دارد. البته که با پرداخت این مبلغ، شام یک پورشه سوار خواهید شد. یک خودروی قدرتمند و در عین حال کاملا لوکس، که نوید تجربه‌ای لذت‌بخش را به شما خواهد داد.

این خودرو با داشتن یک پیشرانه ۴ سیلندر توانسته این میزان اسب بخار قدرت را در کنار گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری تولید کند؛ که بسیار جالب توجه و قابل تحسین است. البته کاین توربو S این ویژگی را مرهون موتور هیپریدی خود است. در نهایت با این خودرو می‌توانید در ۳٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید.


آشنایی با بهترین خودرو هیبریدی در ایران و دنیا

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne

اوروس محصول کمپانی لامبورگینی

باز هم نامی دیگر از یک کمپانی نام‌آشنا و معتبر. اوروس لامبورگینی با هیبتی جذاب و نفس‌گیر، در رده سوم قدرتمندترین شاسی بلند های جهان قرار می‌گیرد. موتور ۴ لیتری و توربو این خودرو، توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. اوروس را باید یک خودروی سوپر اسپرت دانست؛ چراکه اگر مقایسه ما بر اساس پرشتاب‌ترین شاسی بلندهای جهان بود؛ این خودروی هیجان‌انگیز با شتاب صفر تا صد ۳٫۶ ثانیه‌ای خود، در رده اول قرار می‌گرفت.

خریداری اوروس ۲۱۱ هزار دلاری کار هرکسی نیست؛ اما رویای داشتن یکی از بهترین لامبورگینی‌های تاریخ را دست کم نگیرید.


بهترین ماشین 2022

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

بنتایگا اسپید محصول کمپانی بنتلی

نام این خودرو را در ایران کمتر شنیده‌اید. شاید علت آن وارد نشدن محصولات کمپانی مشهور بنتلی به ایران است. به هر حال چهارمین شاسی بلند قدرتمند دنیا با توانایی تولید ۶۳۵ اسب بخار قدرت، به این محصول خاص تعلق می‌گیرد. شاید بتوان گفت فارغ از توانایی پیشرانه و سایر ویژگی‌های فنی، خصیصه اصلی این محصول مانند سایر محصولات کمپانی بنتلی، ظاهر خاص و عجیب آن است.


پرفروش ترین ماشین شاسی بلند در ایران

Bentley Bentayga Speed
Bentley Bentayga Speed

با این حال این خودرو نیز از یک موتور ۶ لیتری توئین توربو برای تولید ۶۳۵ اسب بخار قدرت در کنار ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ تا به شتاب صفر تا صد ۳٫۹ ثانیه برسد. اگر از علاقمندان این ظاهر خاص هستید؛ بتنلی با قیمت ۲۴۱ هزار دلاری، یکی از قدرتمندترین شاسی بلند های جهان را در اختیار شما خواهد گذاشت.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید