طراحی خارق العاده مرسدس بنز ویژن AVTR

کمپانی مرسدس بنز خودروی الکتریکی مفهومی خود با نام مرسدس بنز ویژن AVTR را در نمایشگاه CES معرفی کرد. این خودرو با الهام از فیلم موفق و پرفروش آواتار اثر جیمز کامرون ساخته شده است. هدف از ساخت این خودرو ایجاد تصوری از ظاهر خودروهای آینده برای مخاطبان است. طراحی مرسدس بنز AVTR به گونه‌ای است که مانند تم اصلی فیلم آواتار بر همکاری کامل انسان، ماشین و طبیعت تاکید می‌کند.

فیلم علمی تخیلی آواتار که در سال ۲۰۰۹ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جیمز کامرون ساخته شد، به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود و بیش از دو میلیارد دلار فروش داشته است. در این فیلم جامعه‌ای از موجودات زنده شبیه به انسان با نام ناوی در سیاره‌ای با نام پاندورا زندگی می‌کنند که تحت تاثیر ماشین‌ها قرار گرفته‌اند. این مشخصه منبع الهامی برای طراحان خودروسازی مرسدس بنز برای طراحی خودروی مفهومی AVTR شد.

با اجاره خودرو بنز علاوه بر انتخاب خودروی لوکس مورد علاقه خود و لذت بردن از رانندگی در جاده‌های زیبای کشور در فصل‌های مختلف، می‌توانید در هزینه‌های خرید و نگهداری خودرو صرفه‌جویی کنید.

نمای ظاهری و امکانات داخلی

ویژن AVTR شباهتی به خودروهای موجود در بازار خودروی جهان ندارد. این خودرو فاقد فرمان و کنترل‌کننده‌های سنتی خودروهای دیگر است. در عوض یک کنترلر مرکزی در این خودرو در نظر گرفته شده که با قرار گرفتن دست کاربر روی آن ضربان قلب و نبضش را ارزیابی می‌کند. پس از آن ارتباط ذهنی با خودرو ایجاد می‌شود و می‌توان به امکانات بی‌نظیر خودرو دستیابی پیدا کرد. نمایشگر بزرگی که در بخش مرکزی خودرو وجود دارد کاربر را به سفر مجازی می‌برد.

در طراحی منحصربه‌فرد مرسدس بنز ویژن AVTR سنسورها و تراشه‌های فوق پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده که کیفیت رانندگی با این خودرو را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. انرژی این بخش از طریق صفحات یکپارچه خورشیدی که در پشت خودرو وجود دارد تامین می‌شود.

Interior facilities mercedes vision avtr
امکانات و نمای داخلی مرسدس بنز ویژن

ویژن AVTR به دلیل استفاده از مواد بازیافتی در ساخت آن، در رده محصولات دوست‌دار محیط زیست قرار می‌گیرد. باتری‌های این خودرو قابل بازیافت هستند و با ظرفیتی معادل ۱۱۰ کیلووات ساعت، انرژی لازم برای رانندگی در مسافتی حدود ۷۰۰ کیلومتر را تنها با ۱۵ دقیقه شارژ باتری ایجاد می‌کنند. چهار موتور برقی برای هر چهار چرخ خودرو در نظر گرفته شده است که در مجموع ۴۷۰ اسب بخار تولید می‌کنند.

نورپردازی داخل خودرو و ترکیب رنگ آن با الهام از سیاره تخیلی پاندورا طراحی شده است. صندلی‌های خودرو نیز به شکل برگ به نظر می‌رسد و محل خواب ساکنان آن سیاره را در ذهن تداعی می‌کند. بیشتر قسمت‌های کابین از جمله صندلی‌ها، داشبورد و… از مواد بازیافتی مانند چرم مصنوعی تهیه شده‌اند. برای پوشش صندلی‌ها از چرم دینامیکا استفاده شده است. این چرم مصنوعی را از مواد بازیافتی لباس‌ها و بطری‌های پلاستیکی می‌سازند. برای کف خودرو نیز، چوب‌های کاران به کار رفته است. کاران از چوب‌های خیزرانِ مناطقی مانند اندونزی ساخته می‌شود.

نمای بیرونی

خودروی الکتریکی ویژن AVTR خودرویی اسپرت و ۴در است که ارتفاع کمی از سطح زمین دارد. در نگاه کلی این خودرو یک سدان با ابعادی متناسب و جمع‌وجور به نظر می‌رسد. چرخ‌های این خودرو دارای نورپردازی خاص و چشمگیری است و نمای تنه درخت را در ذهن بیننده به وجود می‌آورد. آرم ستاره مرسدس بنز در وسط چرخ قرار گرفته و توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.

طراحی چراغ‌های جلو و عقب ویژن AVTR شبیه به عروس دریایی‌هایی است که در فیلم آواتار وجود داشتند. در انتهای سقف آن به سمت پشت خودرو ۳۳ بالچه کوچک چندمنظوره به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد نشان‌دهنده تنفس موجودات زنده باشد. این بالچه‌ها با وجود قابلیت تغییر زاویه، آیرودینامیک این خودروی افسانه‌ای را در شرایط گوناگون ارتقا می‌دهد.

3.3 3 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید