چیدمان وسایل در خودرو با روش ژاپنی کن ماری

konmari method in car

وقتی تصمیم می‌گیریم با خودرو سفر کنیم، لازم است چمدان‌ها و وسایل زیادی را همراه خود به سفر ببریم. صندوق عقب خودرو فضای محدودی دارد، بنابراین بهتر است چیدمان وسایل در خودرو را به صورت منظم و اصولی انجام دهیم تا بتوانیم وسایل ضروری بیشتری را همراه خود داشته باشیم. در این مقاله از وب‌سایت اجاره خودرو سورنا یاد می‌گیریم چطور با استفاده از روش کن ماری (KonMari) لوازم سفر را در صندوق عقب خودرو قرار دهیم.

اجاره خودرو در سفرهای نوروزی (لینک به مقاله) مزایای بسیاری دارد که بعضی افراد با وجود داشتن خودروی شخصی، ترجیح می‌دهند آن را انتخاب کنند. با توجه به بودجه خود خودروی مناسبی برای سفر در جاده را انتخاب کنید و از سفر نوروزی در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

 

کن ماری روشی برای مرتب کردن وسایل

ماریا کوندو (Marie Kondo) به همراه مشاورانش روش کن ماری را ابداع کرده است. او مشاوری حرفه‌ای در زمینه چیدمان مناسب وسایل است و تاکنون چندین کتاب در این زمینه منتشر کرده است. کتاب‌های کوندو به چند زبان ترجمه شده و در کشورهای زیادی به فروش رفته است. با روش کن ماری چیدمان وسایل، کاری آسان و حتی دلچسب می‌شود. چیدمان وسایل سفر در صندوق عقب با استفاده از روش کن ماری کمک می‌کند علاوه بر مرتب چیدن وسایل در کمترین زمان، فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم دیگر داشته باشید.

لوازم را در صندوق عقب خودرو بر اساس این سه اصل قرار دهید:

  1. حذف وسایل غیرضروری: قبل از سفر فکر می‌کنیم که به وسایل زیادی در طول سفر احتیاج خواهیم داشت. اما واقعیت این است که خیلی از وسایل غیرضروری است و جای زیادی را در خودرو اشغال می‌کند. به موقعیت خود در سفر فکر کنید و سعی کنید فقط وسایل ضروری را همراه داشته باشید. بهتر است فهرستی از وسایل مورد نیاز را تهیه کنید تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.
  2. بسته‌بندی اصولی لباس‌ها و قرار دادن وسایل کوچک‌تر در فضای مجزا: لباس‌ها را به درستی تا بزنید و آنها را به طور عمودی در چمدان قرار دهید. لوازم بهداشتی و آرایشی را در فضای جدا قرار دهید. برای وسایل خیلی کوچک کیف یا جعبه‌ای جداگانه در نظر بگیرید و سپس آن را در چمدان قرار دهید.
  3. قرار دادن وسایل ضروری در جلوی خودرو و قرار دادن چمدان‌ها به طور عمودی در صندوق عقب: وسایل ضروری مانند خوراکی، دارو و عروسک کودکان را در دسترس و در قسمت جلوی خودرو قرار دهید تا برای استفاده مجبور نباشید خودرو را متوقف کنید و در صندوق عقب را باز کنید. چمدان‌ها را نیز به طور عمودی در صندوق عقب بچینید تا فضای کمتری را اشغال کند و ظاهر مرتب‌تری داشته باشد.

نکات قابل توجه برای چیدمان وسایل در خودرو

برای چیدن وسایل در صندوق عقب به ظرفیت بار خودرو توجه کنید. هر خودرویی ظرفیت بار مشخصی دارد. خودروهای سواری معمولا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم تحمل بار دارند. هرگز نباید در صندوق عقب بیش از حد مجاز وسایل قرار داد زیرا ممکن است ایمنی خودرو در زمان حرکت دچار مشکل شود.

بهتر است وسایل سنگینی که قرار است در صندوق عقب قرار بگیرد در قسمت جلوی آن باشد. اگر خودرو شاسی بلند باشد وسایل سنگین باید در وسط خودرو قرار داده شود تا لغزش آن هنگام حرکت کاهش یابد. به خاطر داشته باشید تمام لوازم سنگین را در صندوق عقب قرار ندهید تا فشار اضافه به کمک فنر خودرو وارد نشود. می‌توانید برای منظم چیدن وسایل سفر در صندوق عقب از ارگانایزر خودرو استفاده کنید. این محصول را در صندوق عقب قرار دهید و وسایل خود را در بخش‌های مختلف آن قرار دهید.

از قرار دادن لوازم سفر در قسمت عقب داخل کابین خودرو خودداری کنید، زیرا دید عقب راننده را مختل می‌کند یا ممکن است حواس رانندگان دیگر را پرت کند. در نتیجه امنیت شما و همرانتان به خطر می‌افتد. با به‌کارگیری روش کن ماری در چیدمان وسایل در خودرو به بی‌نظمی صندوق عقب پایان دهید و لحظات خوبی را در سفر تجربه کنید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید