مزایا و فواید برتر اجاره خودرو

Benefits of Car Rentals

در سناریوی کنونی ما برای اجاره ماشین با دو نوع از مردم مواجه هستیم. افرادی که می‌خواهند اتومبیل شخصی خود را برای سفر یا حرکت از یک مکان به مکان دیگر خریداری کنند و برای سال‌ها از آن استفاده کنند. اما در طرف دیگر افرادی را می‌بینیم که این گزینه را رد می‌کنند و بنا به دلایل زیادی اجاره اتومبیل‌های ارزان را ترجیح می‌دهند. فواید اجاره خودرو به موقعیت و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر از اجاره ماشین با راننده استفاده کنید، می‌توانید در تمام وقت استراحت و یا کارهای متعلق به شرکت را تکمیل کنید. برای اطلاع از شرایط و خدمات اجاره خودرو سورنا سیر به مقاله ما در این رابطه مراجعه فرمایید.

اگر به عنوان توریست و یا برای مسافرت کاری به ایران سفر کرده‌اید و با مشکل حمل و نقل مواجه شدید، انتخاب شما چه خواهد بود؟ یا اگر برای مناسبت خود به دنبال اجاره خودرو  هستید چه خواهید کرد؟ این وضعیت به موقعیت و ترجیحات شما بستگی دارد. اما اگر به آن فکر کنید متوجه خواهید شد که هر دو گزینه دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.

  • اگر شما در ایران زندگی می‌کنید و محل زندگی شما مکانی برای پارک خودرو دارد خرید و استفاده یک ماشین شخصی گزینه‌ای مناسب برای شما می باشد، زیرا شما می‌توانید هزینه‌های آن را پرداخت کنید.
  • اما اگر برای چند روز نیاز به استفاده از ماشین دارید، شما باید به دنبال اجاره خودرو باشید، پس این گزینه مناسب‌تری برای شما است.

مزایا اجاره ماشین

سورنا سیر مفتخر است که توانسته مجموعه ای از ماشین‌های اجاره‌ای را برای افرادی که بنا به هر دلیلی نیازمند اجاره خودروی مناسب هستند، را فراهم آورد. حال اگر همچنان نسبت به اجاره تردید دارید می توانید ما را در مقاله مزیت های برتر برای اجاره خودرو همراهی نمایید و سپس با ما در این مقاله همراه باشید تا دیگر مزایا را به شما معرفی نماییم.

 

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های تعمیر

هنگامی که شما گزینه اجاره ماشین را انتخاب می‌کنید، باید به دقت تمام جزئیات مربوط به خودرو را بررسی کنید. از آنجا که اگر شرکت اجاره ماشین متوجه آسیبی شود که قبلا توسط شما گزارش نشده است، بنابراین هزینه‌هایی را از شما برای تعمیرات دریافت می‌کنند. اگر ماشین کرایه‌ای مورد نظر شما شرایط خوبی نداشته باشد، شما می‌توانید این گزینه را رد کنید و به دنبال یک ماشین دیگر برای اجاره و یا یک شرکت کرایه اتومبیل دیگر باشید.

اما اگر شما ماشین شخصی خود را خریداری کنید، باید به طور منظم به منظور تعمیر و نگهداری به مکانیکی بروید و پول زیادی را برای ماشین خود خرج کنید تا ماشین را در وضعیت خوبی نگه دارید.

 

از دست دادن پول در حین خرید خودرو

اگر ماشین جدیدی را خریداری کنید و سپس بخواهید آن را بفروشید، هرگز مبلغ اولیه پرداختی خود را دریافت نمی‌کنید و قطعا مبلغی را از دست خواهید داد. اما اگر از یک شرکت اجاره ماشین ایرانی استفاده کنید، می‌توانید این مبلغ را بدون پرداخت پول اضافی بپردازید. به این ترتیب شما هیچ پولی را در اجاره اتومبیل از دست نخواهید داد.

 

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های جانبی

اگر ماشین شخصی خود را خریداری کنید، باید هزینه‌های مالیات و عوارض را به صورت سالانه به عنوان قواعد و مقررات دولتی پرداخت کنید. اما اگر از ماشین‌های کرایه‌ای استفاده کنید دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافه نخواهید داشت. بنابراین شما می‌توانید در پول و زمان خود صرفه جویی کنید.

 

زمان استراحت

اگر ماشین شخصی خود را داشته باشید و بخواهید به طور منظم از دفتر کار خود به خانه رانندگی کنید و دفتر شما در فاصله دوری قرار داشته باشد، به علت رانندگی، مشکل ترافیکی و پیدا کردن پارکینگ دچار مشکلاتی خواهید شد. ممکن است نیاز باشد وقت بیشتری را برای رسیدن به دفتر کار خود صرف کنید.

 

عدم نیاز به پارکینگ

اگر از ماشین خود برای اهداف کاری یا مسافرتی استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلات پارکینگ مواجه شوید. اما استفاده از خودروی کرایه‌ای در زمان و تلاش شما برای پیدا کردن پارکینگ صرفه‌جویی می‌کند و این کار دیگر باعث سردرد و یا پرداخت هزینه پارکینگ نمی‌شود.

 

جلوگیری از استهلاک خودروی شخصی

مزیت بزرگ خودرو های کرایه‌ای، جلوگیری از استهلاک خودروی شخصی است. هنگام برنامه‌ریزی برای یک سفر جاده‌ای طولانی، بهترین گزینه اجاره ماشین است، چراکه علاوه بر جلوگیری از استهلاک ماشین، کیلومتر خودرویتان نیز بالا نمی‌رود. در صورتی که هزینه‌های بلند مدت اینکار را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد با کرایه خودرو برای سفرهای طولانی، درواقع در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی نیز کرده‌اید.

صرفه‌جویی در مصرف بنزین

از مزایا اجاره ماشین به جای ماشین شخصی این است که می‌توانید خودرویی انتخاب کنید که مصرف بنزین آن به مراتب کمتر از خودرو شخصی خودتان باشد. اگر اتومبیل‌تان قدیمی است یا مصرف بنزین آن بالاست، با کرایه یک اتومبیل کم مصرف، هم در هزینه مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌کنید و هم آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زنید.

بهترین گزینه در این زمینه، کرایه خودروهای هیبریدی است که امروز طرفداران زیادی پیدا کرده و تبدیل به اولین گزینه اتومبیل کرایه‌ای در اکثر شرکت‌های اجاره خودرو در تهران شده است. قبل از عقد قراداد، مطمئن شوید که مدل خودرویی که شرکت برای شما در نظر گرفته با دیگر نیازهای شما نیز مطابقت داشته باشد.

تاثیر گذاشتن بر دیگران

چه با دوستان قدیمی‌تان قرار ملاقات دارید و یا می‌خواهید به یک قرار کاری بروید و برای‌تان مهم است تاثیر مثبتی بر روی طرف مقابل‌تان بگذارید، به کمک یک اتومبیل لوکس کرایه‌ای، بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید این اتومبیل، می‌توانید همان تاثیری که به دنبالش هستید را بگذارید. در اکثر موارد، اتومبیل شما می‌تواند تاثیر ماندگاری از شما بر روی مردم بگذارد، و بهترین راه برای ارتقاء این تاثیر بدون نیاز به صرف هزینه‌های بالا، کرایه یک اتومبیل لوکس است.

خودوری مناسب با هر موقعیت

از مزایا اجاره ماشین این است که می‌توانید برای هر موقعیتی، خودروی متناسب با آن موقعیت را کرایه کنید. فرقی نمی‌کند می‌خواهید یک ماشین بزرگ و جادار برای رفتن به سفر با تمامی دوستان‌تان کرایه کنید یا به دنبال یک خودوری لوکس برای تبدیل کردن روز عروسی‌تان به یک روز فراموش‌نشدنی هستید، چون به کمک ماشین های کرایه‌ای می‌توانید نیازهای مختص به هر موقعیت‌ را برطرف کنید.

خرید چندین اتومبیل برای استفاده در موقعیت‌های مختلف اصلا منطقی و مقرون‌به‌صرفه نیست، اما به کمک اتومبیل‌های کرایه‌ای به راحتی می‌توانید برای هر موقعیتی، اتومبیل مخصوص به آن موقعیت را داشته باشید.

عدم نیاز به نگرانی درباره خرابی اتومبیل

اگرچه بیشتر شرکت‌های کرایه اتومبیل، همیشه خودروهای خود را در بهترین شرایط نگه می‌دارند، با این حال اگر اتومبیلی خراب شود، لزومی ندارد نگران شوید. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، اکثر شرکت‌های اجاره ماشین در تهران ، شما را راهنمایی می‌کنند که برای تعمیر خودرو با چه کسی تماس بگیرید.

اگر ماشین در مدت زمانی کوتاه تعمیر نشود، شرکت بدون دریافت هزینه اضافی یک اتومبیل دیگر به شما تحویل می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود مشتریان با اطمینان خاطر بیشتری اتومبیل کرایه کنند و نگران اتفاقات برنامه‌ریزی نشده‌ای که همیشه امکان وقوع آنها وجود دارد نباشند.

امکان انتخاب از میان خودروهای متنوع

از مزایا اجاره خودرو این است که تنوع اتومبیل‌های موجود در اکثر شرکت‌های اجاره ماشین بسیار زیاد است. فرقی نمی‌کند نیاز شما برای کرایه ماشین چه باشد، چون شرکت‌های اجاره خودرو در تهران همیشه می‌توانند نیاز شما را در این زمینه برطرف کنند و خودروی مناسب را در اختیار شما قرار دهند.در اکثر شهرهای بزرگ، اگر شرکتی خودروی مورد نظر شما را موجود نداشته باشد، شما می‌توانید آن خودرو را از طریق یکی از نمایندگی‌های دیگر شرکت سورنا سیر پیدا کنید. اگرچه اغلب شرکت‌ها، خودروهای دنده اتوماتیک ارائه می‌دهد، اما اگر شما به دنبال خودرویی با دنده دستی هستید، باز هم شرکت‌های کرایه می‌توانند نیاز شما را در این مورد نیز برطرف کنند.

سودمندی از محدودیت‌های موجود در رابطه سن رانندگان

شاید این موضوع خیلی به مذاق رانندگان جوان خوش نیاید، اما اگر به دنبال کرایه خودروهای لوکس یا اسپورت هستید، از محدودیت‌های اعمال شده در مورد حداقل سن لازم برای رانندگی که اکثر شرکت‌های کرایه‌ خودروی بزرگ اعمال می‌کنند، سود خواهید برد.آمار نشان می‌دهد که رانندگان جوان هنگام رانندگی با یک خودروی اسپورت یا لوکس گران‌قیمت، غیرمسئولانه عمل کرده و در نهایت باعث آسیب وارد آمدن به خودرو می‌شوند.

در نتیجه، برای اجاره این نوع خودروها، محدودیت سنی وجود دارد. این امر برای این است که وقتی می‌خواهید چنین خودروهایی را کرایه کنید، مطمئن شوید در بهترین شرایط و حالت ممکن قرار دارند.

اعتبار و شهرت شرکت کرایه اتومبیل

در رابطه با شرکت‌های اجاره ماشین ، همانند سایر بازارها، تکیه بر اعتبار برند می‌تواند مزیت بزرگی باشد. شرکت‌های کرایه اتومبیل که چندین دهه در این زمینه تجربه دارند، بر روی همین نام و اعتبار خود تکیه می‌کنند.این شرکت‌ها بر قدرت شبکه‌های ملی خود متکی هستند تا بهترین گزینه‌ها را به مشتریان خود ارائه دهند. علاوه بر این، این شرکت‌ها همچنین بهترین برنامه‌های تعمیرات و نگهداری را برای اتومبیل‌های کرایه‌ای خود دارند که اطمینان مصرف‌کننده به کیفیت اتومبیل کرایه‌ای را تحکیم می‌کند.

بدترین تجربه‌ای که هر مشتری ممکن است با آن مواجه شود، خراب شدن اتومبیل کرایه‌ای، آنهم درست در زمانی است که به آن نیاز دارد. به همین دلیل بستن قرار داد با شرکت‌های معتبر و پرداخت کمی هزینه بیشتر تضمین می‌کند که چنین مشکلاتی برای‌تان پیش نیاید.

بهره‌مندی از مزایا اجاره ماشین بلند مدت

بسیاری از شرکت‌های بزرگ اجاره خودرو ، تخفیف‌های خوبی برای کسانی که می‌خواهند برای بلند مدت اتومبیل کرایه کنند قائل می‌شوند. البته تعداد روزهای ممکن برای کرایه اتومبیل شرکت‌ها با یکدیگر تفاوت دارد، بنابراین میزان تخفیف‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود نیز متفاوت است.

همچنین برای بهره‌مندی بیشتر از این دست مزایا،در هنگام عقد قرارداد اجاره ماشین، می‌توانید در برنامه‌های تکریم مشتری که شرکت به شرکت متفاوت است نیز ثبت نام کنید. در این صورت امکان بهتری برای صحبت کردن در مورد آپشن‌ها و تخفیفات موجود در زمینه کرایه اتومبیل با شرکت خواهید داشت.

تحویل اتومبیل کرایه‌ای از هرجایی

اگرچه اکثر شرکت‌های بزرگ اجاره ماشین در اکثر نقاط نمایندگی دارند و شما می‌توانید اتومبیل کرایه‌ای خود را از هرجایی که خودتان بخواهید تحویل بگیرید، اما بعضی از این شرکت‌ها این امکان را دارند که اتومبیل کرایه‌ای را خودشان به شما تحویل دهند.

این ویژگی یک مزیت بزرگ برای مصرف‌کنندگانی است که بنا به هر دلیل برنامه‌ریزی نشده‌ای، به اتومبیل خود دسترسی ندارند. به این ترتیب به جای تاکسی گرفتن برای رفتن به شرکت اجاره خودور، ماشین کرایه‌ای از شرکت به مکان مورد نظر خود شما آورده می‌شود. البته هر شرکتی چنین آپشنی ندارد، بنابراین بد نیست قبل از گیر افتادن در چنین موقعیت‌هایی، در مورد شرکت‌هایی که چنین آپشنی دارند تحقیق کنید.

عدم نگرانی در مورد از دست رفتن ارزش خودرو

بزرگ ترین مزایا اجاره ماشین در مقایسه با داشتن ماشین شخصی، نداشتن هزینه‌های استهلاک خودرو است. ولی اجاره ماشین از مزایای متعددی برخوردار است. مصرف‌کننده نه تنها می‌تواند با خیال راحت هر نوع و مدل خودرویی را سوار شود، بلکه لزومی ندارد نگران از دست رفتن ارزش خودرو در بازار باشد. درصورتی که قرارداد کرایه کامل باشد، شخصی که خودرو را کرایه می‌کند هیچ مسئولیت مالی متحمل نمی‌شود (البته با فرض بر اینکه هیچ تصادفی که به ماشین خسارت بزند اتفاق نیفتد).

در اکثر موارد، یک ماشین جدید به محض اینکه با آن رانندگی شود، بیش از ۳۰ درصد از ارزش کلی خود را از دست می‌دهد.

عدم نیاز به صرف هزینه زیاد برای بیمه‌

در صورتی که شما بخواهید ماشینی را کرایه کنید، شرکت های اجاره خودرو ماشین های خود را بیمه کرده اند. همان بیمه خودروی کرایه‌ای، بدون نیاز به صرف هزینه‌های بالا زمانی که شما آن اتومبیل را کرایه کرده اید، آن خودرو را پوشش می‌دهد.

شما باید بیمه‌نامه خودرو را برای مدت زمان اجاره در نظر بگیرید. در صورتی که خودرویی که شما کرایه کرده اید در تصادف آسیب ببیند در صورت داشتن بیمه دیگر لازم به پرداخت هزینه زیاد نخواهید بود. تقریبا همه شرکت‌های کرایه خودرو، پوشش‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهند که می‌توانید به عنوان بخشی از قرارداد کرایه، هزینه آن را پرداخت کنید. این هزینه‌ معمولا ارزان‌تر از تهیه بیمه از شرکت‌های بیمه به مدت محدود است.

عدم نیاز به پیگیری تعمیرات و نگهداری خودرو

هزینه تعمیرات و نگهداری خودرو گاهی سر به فلک می‌زند، اما از طرفی قصور در انجام به موقع تعمیرات و نگهداری خودرو، ممکن است منجر به رخدادهای فاجعه‌باری شود که در صورت وقوع شما را مجبور می‌کنند خودرو را برای انجام تعمیرات در تعمیرگاه بگذارید. مزیت بزرگ خودروهای کرایه‌ای این است که دیگر لزومی ندارد مصرف‌کننده‌ نگران تعمیرات و نگهداری خودرو باشد.

خود شرکت کرایه خودرو، تمامی کارهای لازم برای تعمیرات و نگهداری خودروها را انجام می‌دهد، و تنها کاری که مصرف‌کننده باید انجام دهد پر کردن باک بنزین خودرو است. البته در برخی از قراردادها پرکردن باک هم آژانس اجاره خودرو انجام می دهد.

برای کسانی که خودرو را برای بلند مدت کرایه می‌کنند نیز شرکت کرایه خودرو معمولا دوره‌های زمانی را مشخص می‌کند که ماشین را برای انجام تعمیرات دوباره به شرکت ببرید و یا با یک ماشین دیگر تعویض کنید.

بهره‌مندی از مزایای برنامه‌های تکریم مشتری

از دیگر مزایای بزرگ استفاده از وسایل نقلیه کرایه‌ای، بهره‌مندی از مزیت‌های برنامه‌های تکریم مشتری است. اکثر شرکت‌های اجاره ماشین برای حفظ وفاداری مشتری‌های خود، برنامه‌هایی برای تکریم از مشتری‌ها ارائه می‌دهند که طی آنها می‌توانید از تخفیف‌های ویژه و حتی امکانات رایگان بهره‌مند شوید.

برای امکان شرکت در برنامه‌های برخی از شرکت‌های اجاره ماشین ، باید قبل از بستن قرارداد، برای برنامه مورد نظر ثبت نام کنید. بنابراین قبل از انتخاب شرکت کرایه خودرو و بستن قرارداد از این موضوع مطلع شوید.

 

معایب اجاره ماشین

اجاره ماشین ممکن است معایبی نیز داشته باشد پس پیش از انجام این کار مطمئن شوید که ارزش این را دارد و باعث هدر رفتن زمان و پول شما نخواهد بود. در اینجا برخی از این معایب آورده شده است:

 

دامنه محدودی از خودروهای موجود:

برای اغلب کرایه کنندگان خودرو، نظر کاربران قبلی که از آنها خودرو کرایه کرده و از مدل مورد نظر راضی بوده اند حائز اهمیت می باشد. این بدین دلیل است که خودروهای خاصی در مناطق خاص مطلوب و پرطرفدار می باشند.

قیمت:

اجاره ماشین باعث افزایش هزینه های سفر شما خواهد شد که ممکن به همین دلیل از انجام این کار منصرف شوید.

خطر:

هنگامیکه یک خودرو اجاره می کنید پرداخت میزان خسارتی که به آن وارد می کنید در طول مدت اجاره ماشین به عهده شما خواهد بود. پس از بیمه ای که شرکت اجاره ماشین برای پوشش هزینه ها به شما ارائه می دهد مطلع باشید.

 

شما ممکن است به خودرو نیاز نداشته باشید:

پیش از آغاز سفر و اجاره خودرو به طور کامل فکرهای خود را در این مورد کرده و تصمیم بگیرید چرا که ممکن است پس از سفر به مقصد مورد نظرتان متوجه شوید که به طور کلی به خودرو نیاز ندارید.

 

نگرانی های مربوط به پارکینگ:

پیدا کردن مکانی برای پارک خودرو می تواند یک مسئله و نگرانی باشد بخصوص هنگام اجاره ماشین در تهران و ممکن است مجبور به پرداخت هزینه هایی برای پارکینگ به هنگام بازدید از مکان های توریستی داشته باشید. به علاوه، برای پارک کردن خودروی خود در هتل نیز باید هماهنگی هایی انجام دهید که قطعا مستلزم پرداخت هزینه هایی خواهد بود.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید