بهترین ماشین کره ای در ایران از نظر زیبایی و مشخصات فنی

بهترین ماشین کره ای در ایران

نوآوری، کارآمدی و زیبایی سه شاخصه اصلی هستند که در دنیا، خودروهای کره‌ای را با آنها توصیف می‌کنند. چند سالی می‌شود که کره‌ای‌ها در صنعت خودروسازی گوی سبقت را از رقیب ژاپنی خود ربوده‌اند و امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان برجسته نه تنها در شرق آسیا بلکه در سطح جهان شناخته می‌شوند.

محصولات برندهای خودروسازی کره‎ای معمولا به طراحی خیره‎کننده، عملکرد فنی عالی و مقرون‌ به صرفه بودن مشهور هستند. ضمن اینکه این خودروسازان به دلیل اطمینان از کیفیت تولیدات خود، ضمانت‌های فوق‌العاده‌ای را به مشتری عرضه می‌کنند و حتی برخی از خودروهای‌شان تا 7 سال ضمانت دارند. در این مقاله از اجاره خودرو سورنا قصد داریم لیست بهترین ماشین کره ای در ایران را معرفی کنیم.

بهترین ماشین کره ای در ایران

هیوندا اکسنت

این محصول یک سدان با کیفیت کره‌ای است که برای سواری در شهر طراحی شده و می‌تواند بهترین انتخاب برای خریدارانی باشد که به فکر تهیه وسیله نقلیه‌ای جمع و جور اما کارآمد هستند. موتور هیوندا اکسنت 4 سیلندر است و می‌تواند سرعت خودرو را تا حداکثر 184 کیلومتر بر ساعت برساند.

یکی از بهترین نقاط قوت این خودرو، مصرف سوخت کم آن است. هیوندا اکسنت به صورت ترکیبی برای طی کردن هر 100 کیلومتر مسافت فقط 6.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند. سنسور عقب، تنطیم آینه برقی، حسگر نوری، دوربین عقب و کروز کنترل از جمله آشپن‌های خاص و متفاوت این محصول محسوب می‌شوند.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

این سری از تولیدات کمپانی کیا، ظاهری بسیار جذاب داشته و به همین خاطر در بازار مشهور به خودروی جوان‌پسند است. بدنه اسپورتیج از نوع کراس اوور بوده که به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. موتور 7 سیلندر این خودرو توان تولید 176 اسب بخار قدرت را دارد و می‌تواند تا 180 کیلومتر بر ساعت سرعت برود. کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر و ترمز کمکی از جمله آپشن‌ هایی هستند که با خرید کیا اسپورتیج می‌توانید از تکنولوژی به کار رفته در طراحی‌شان بهره‌مند ببرید.

کیا پیکانتو

کیا پیکانتو

پیکانتو یک هاچ بک اقتصادی و به صرفه است که معمولا در صدر لیست گزینه‌های افرادی قرار دارد که قصد خرید هاچ بک را دارند. اولین سری از این محصول در سال 2012 وارد ایران شد و از آن همان زمان توانست در دل طرفداران خودروهای کره‌ای جایی برای خود باز کند. موتور این خودرو با وجود مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر، توان تولید 185 اسب بخار را دارد و از این نظر به عنوان یکی از اقتصادی‌ ترین خودروهای کره‌ای بازار نیز شناخته می‌شود.

این محصول ضمن ایمنی بالا، مجهز به امکانات رفاهی متعددی است که کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور عقب، سنسور باران، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، دی لایت، اتولایت چراغ مه شکن جلو و عقب و سانروف تنها بخشی از آنها هستند. پیکانتو از نظر استاندارد آلایندگی موفق به دریافت گواهینامه یورو 4 شده و از نظر سرعت نیز یکی از سریع‌ترین هاچ بک‌های کره‌ای با حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت است.

کیا سراتو كوپه

کیا سراتو كوپه

اگر ظاهر شیک اولویت شما در انتخاب خودرو است؛ سراتو کوپه را برای خرید به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول دقیقا مانند تمام تولیدات کمپانی کیا، هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم بر اساس آخرین استانداردهای روز طراحی، تولید شده است. ضمن اینکه این خودروساز در ساخت سراتو کوپه، علاوه بر طراحی ظاهری جذاب، به تنوع آپشن‌ها و امکانات رفاهی نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

با خرید این خودرو می‌توانید از آپشن‌هایی مانند کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش، ترمز ضد قفل و دوربین عقب استفاده کرده و تجربه رانندگی را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید. این محصول از نظر کارایی فنی نیز یک خودرو متفاوت محسوب می‌شود.

موتور نصب شده روی سراتو کوپه توان تولید 159 اسب بخار را دارد و می‌تواند حداکثر 210 کیلومتر سرعت برود. یکی از نقاط ضعف این محصول، مصرف سوخت بالای آن است. علاوه بر اینکه موتور کیا سراتو کوپه فقط 159 اسب بخار قدرت دارد و از این نظر قافله را به رقبا باخته؛ مصرف سوخت بالایی نیز داشته و به صورت ترکیبی برای طی کردن هر 100 کیلومتر حدود 7.4 لیتر بنزین می‌سوزاند.

هیوندا النترا

هیوندا النترا

این سدان کره‌ای که از محبوبیت بالایی در بین ایرانی‌ها بر خوردار است؛ یکی از کم استهلاک‌ترین محصولات ساخت شرکت‌های کره‌ای محسوب می‌شود و بازار فروش آن در داخل کشور بسیار پررونق است. محبوبیت بالا و فروش فوق‌العاده این محصول باعث شد که شرکت کرمان موتور، نسل سوم از آن را در داخل مونتاژ و به مشتریان عرضه کند.

طراحی بسیار زیبا و استهلاک پایین دو ویژگی اصلی النترا محسوب می‌شوند. روی این خودرو موتوری با توان تولید 153 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت نصب شده است. مصرف سوخت ترکیبی این موتور نزدیک به 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.

از کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور، سیستم صوتی با کیفیت و دوربین عقب می‌توان به عنوان اصلی‌ترین آپشن‌های این محصول نام برد.

هیوندا سانتافه

هیوندا سانتافه

این خودرو یک کراس اوور پرطرفدار ساخت کمپانی کره‌ای هیوندا است که مدل‌های ساخت 2016 تا 2018 آن را می‌توانید در بازار فروش خودروهای دسته دوم پیدا کنید. اگر اهل سفر هستید و برای جاده نیاز به یک خودروی کره‌ای مطمئن و زیبا دارید؛ هیوندا سانتافه تقریبا بهترین ماشین کره ای در ایران برای شما محسوب می‌شود.

صندوق عقب و داخل کابین این خودرو فضای زیادی دارد و برای سفرهای جاده‌ای و خانوادگی گزینه بسیار خوبی است. از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های خاص این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، چراغ خوش‌آمدگویی و بدرقه، ایزوفیکس صندلی و آینه عقب الکتروکرومیک اشاره کرد.

کیا اپتیما هیبریدی

کیا اپتیما هیبریدی

کیا اپتیما که سری اول آن در سال 1398 به بازار ایران وارد شد؛ تقریبا کم مصرف‌ترین و بهترین ماشین کره ای در ایران از نظر مصرف‌کنندگان به حساب می‌‌آید. روی این خودرو پرتقاضا و زیبا، آپشن‌های بسیار لوکسی نظیر کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، سنسور هشدار دهنده عقب و جلو، سنسور باران، سنسور باد تایر، توزیع نیرو ترمز، سیستم ترمز ضد قفل، سانروف، سیستم صوتی حرفه‌‌ای، سیستم ترمز پارک برقی و آینه برقی تاشو با گرمکن نصب شده که همراه با مصرف سوخت پایین و قدرت تولید گشتاور بالا باعث شده‌اند اپتیمای هیبریدی در بازار داخلی طرفداران بسیاری پیدا کند.

هیوندا سوناتا

هیوندا سوناتا

سوناتا علاوه بر بهترین ماشین کره ای در ایران لقب پرفروش‌ترین سدان کره‌ای در بازار خودروهای دسته دوم را نیز یدک می‌کشد. این خودرو که مدل‌های ساخت 2015 تا 2017 آن را می‌توانید در بازار داخلی پیدا کنید؛ از نظر عملکرد فنی و کیفیت سواری، یکی از بهترین‌ها در زمان خود بود.

البته در حال حاضر و با وجود اینکه بیش از 7 سال از ورود آخرین مدل‌های آن به بازار می‌گذرد باز هم این خودرو با تکیه بر امکانات رفاهی فراوان خود نظیر کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور عقب و جلو، سنسور باران، ارتفاع نور اتومات، نویگیشن و ایزوفیکس صندلی می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که قصد خرید خودرو کره‌ای را دارند.

مصرف سوخت این ماشین به صورت میانگین 8 لیتر در هر صد کیلومتر است؛ حداکثر سرعتی که می‌توانید با آن برانید 208 کیلومتر بر ساعت است و حجم باک آن گنجایش 70 لیتر بنزین را دارد.

هیوندا توسان

هیوندا توسان

اگر به دنبال کراس اووری پرقدرت می‌گردید که علاوه بر طراحی زیبای بدنه، مصرف سوخت مناسبی نیز داشته باشد؛ هیوندا توسان را به شما پیشنهاد می‌کنید. روی این خودرو موتوری 4 سیلندر با گنجایش 2 لیتر نصب شده که توان تولید 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور را دارد. ضمن اینکه راندمان این موتور نیز به شدت بالا است.

از این رو در برخی از منابع از هیوندا توسان به عنوان کم استهلاک‌ترین خودروی کره‌ای بازار نیز یاد می‌شود. این محصول با احتمال خرابی پایین و توان فنی بالا خود، نسبت به خودروهای چینی که جدیدا بازار را قبضه کرده‌اند می‌تواند دردسر کمتری برای شما داشته باشد. حتی اگر فقط بتوانید مدل‌های پایین آن را بخرید باز هم از این نظر به‌صرفه است.

هیوندا i20

هیوندا i20

به عقیده بسیاری از کارشناسان، هیوندا i20 که اولین نسل آن در اوایل دهه 90 شمسی به بازار ایران وارد شد؛ زیباترین ماشین کره ای است که می‌توانید هم نمونه مونتاژ شده آن و هم نسخه‌های وارداتی‌اش را در بازار داخلی پیدا کنید. طراحی جذاب این خودرو باعث شد که کرمان خودرو بعد از 5 سال از ورود اولین نسخه‌ها، اقدام به مونتاژ آن در داخل کند.

کیفیت ساخت بالا، فرمان‎پذیری خوب، کابین جادار و استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب از جمله ویژگی‌های بسیار شاخص هیوندا i20 محسوب می‌شوند. این خودرو با بهره‌مندی از موتوری 1.4 لیتری که فقط توان تولید 99 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ بیشتر برای شهر مناسب است و نمی‌توانید در سفرهای جاده‌ای سواری هیجان‌ انگیزی را از آن انتظار داشته باشید. با این وجود مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و استهلاک پایین از جمله اصلی‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند مشتریان نقاط ضعف این خودرو را نادیده بگیرند.

در این مقاله 10 خودروی کره‌ای بسیار محبوب در ایران را معرفی کرده و به صورت مختصر در مورد مزایا، معایب، شرایط فنی و امکانات رفاهی آنها توضیح دادیم. اما اینکه از بین این لیست، کدام محصول مناسب شماست؟ بستگی به عوامل مختلفی دارد. به عنوان مثال باید قبل از انتخاب خودروی مورد نظرتان از بین این ده خودرو به این سوال پاسخ دهید که چه توقعی از خودرو دارید و با خرید این محصول قرار است کدامیک از نیازهای شما تامین شود؟ با پاسخ به این دو سوال مهم تا حدود زیادی مسیر انتخاب برای‌تان روشن می‌شود و احتمال اینکه بعدها پشیمان شوید نیز کاهش پیدا می‌کند.

2.8 4 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید