ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران در سال 1402 [ارزش واقعی خودرو خارجی]

ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران

ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران کدام است؟ احتمالا بارها این سوال را از خود پرسیده‌اید؛ یا در جمع دوستان درباره قیمت خودرو در سایر کشورها صحبت کرده‌اید. به‌ خصوص با توجه به محدودیت‌ هایی که در بازار خودروی ایران وجود دارد؛ همیشه بررسی قیمت ماشین‌ های مختلف در سایر کشورها بسیار جالب است. در واقع با انجام این بررسی‌ هاست که متوجه می‌شویم بسیاری از خودروهایی که در ایران گزینه‌ های لوکس و جذاب محسوب می‌شوند؛ در خارج از کشور انتخاب‌ های ساده، ارزان‌ قیمت و اقتصادی هستند و اغلب در کشور ما به عنوان ماشین اجاره ای مورد استفاده قرار می گیرند.

ارزان ترین ماشین صفر دنیا به پول ایران

با این مقدمه و بدون به حاشیه رفتن، می‌خواهیم شما را با 4 خودرو در لیست ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران آشنا کنیم. این خودروها را از میان مدل‌های صفر کیلومتر دنیا انتخاب کرده‌ایم.

کرایسلر 200 مدل 2016

کرایسلر 200 مدل 2016

یکی از ارزان ترین ماشین های دنیا را می‌توانید در کشور آمریکا بیابید. شاید باور آن سخت باشد که کرایسلر 200 مدل 2016 را می‌توان تنها با پرداخت حدود 15 هزار دلار در بازار جهانی خریداری کرد. عددی که معادل ریالی آن کمتر از 800 میلیون تومان می‌شود. نسل اول این مدل از کرایسلر در سال 2014 وارد بازار شد. تولید این نسل تا سال 2017 ادامه داشت. البته امروزه نسل جدید این خودرو نیز که در سال 2022 طراحی شده، با تغییرات جذابی در بازار وجود دارد.

از نظر فنی کرایسلر 200 نیز یک خودروی سدان چهار درب محسوب می‌شود. این خودرو به یک پیشرانه 4 سیلندر مجهز است. با این وجود توان تولید 184 اسب بخار در این پیشرانه قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از سویی جعبه دنده 9 سرعته و اتوماتیک کرایسلر 200 به خوبی با این پیشرانه هماهنگ بوده و رانندگی راحت و نرمی را در شهر و جاده فراهم می‌کند. به همین دلایل نیز این خودرو در لیست ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران و البته در بازارهای آمریکای شمالی، طرفداران زیادی دارد.

هیوندای النترا مدل 2023

هیوندای النترا مدل 2023

حتما تعجب خواهید کرد که هیوندا النترا مدل 2023 نیز می‌تواند در لیست ارزان ترین ماشین دنیا قرار بگیرد. بله، در واقع این خودرو در سطح جهانی در رده خودروهای ارزان قیمت قرار می‌گیرد. با این وجود تا به ایران برسد؛ و به دلایل همان محدودیت‌های همیشگی، قیمتش سر به فلک کشیده و تبدیل به خودرویی لوکس می‌شود. به هر حال این خودروی زیبا ساخت کشور کره جنوبی است؛ و در بازارهای جهانی با قیمتی حدود 20 هزار دلار و در کشور امارات به قیمت 50 هزار درهم به فروش می‌رسد. در نتیجه با یک محاسبه ساده می‌توان گفت ارزش ریالی این خودرو در ایران حدود یک میلیارد تومان است.

از نقطه نظر فنی هیوندا النترا گزینه جذابی برای خانواده‌هاست. این خودروی سدان، علی‌رغم فضای مناسب سرنشینان، همچنان در رده خودروهای کامپک قرار دارد. با این وجود قلب تپنده آن، به نسبت اندازه و قیمت، فراتر از انتظار است. به‌طور دقیق‌تر این پیشرانه 4 سیلندر می‌تواند 147 اسب بخار قدرت تولید کند. عددی که سرعت، شتاب و قدرت بسیار مناسبی را برای این خودروی سبک فراهم می‌نماید.

سوزوکی ایگنیس

سوزوکی ایگنیس

سوزوکی ایگنیس با نام لاتین Suzuki Ignis برای اولین بار در سال 2000 به بازارهای جهانی عرضه شد. امروزه نیز تولید مدل جدید این خودرو در کشور روسیه ادامه دارد. در واقع وقتی به دنبال ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران باشیم؛ بدون شک می‌توان سوزوکی ایگنیس را در لیست خود قرار دهیم. امروزه این خودرو در بازار روسیه قیمتی بین 700 هزار تا یک میلیون روبل (واحد پول روسیه) دارد.

بنابراین به قیمت ایران برای خرید آن باید حدود 450 تا 650 میلیون تومان را پرداخت کرد. البته این قمیت (و سایر قیمت‌های ریالی موجود در این مقاله) با معادل گرفتن ارز ریال ایران با روبل انجام شده است؛ و مواردی مانند هزینه‌های گمرکی و واردات در آن در نظر گرفته نشده است.

از نظر طراحی این خودروی جمع و جور در دسته ماشین‌های کوچک یا کامپک قرار می‌گیرد. برای درک بهتر ابعاد، می‌توانید آن را با خودروهایی مانند هیوندای آی 10 در بازار ایران مقایسه کنید. بنابراین این یک خودروی شهری است که با وزنی حدود 900 کیلوگرم می‌تواند برای سفرهای کوتاه شهری بسیار جذاب باشد. در نهایت موتور 89 اسب بخاری سوزوگی ایگنیس به کمک فناوری هیبریدی ملایم 12 ولتی، می‌تواند طی 12.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

شورولت اسپارک مدل 2016

شورولت اسپارک مدل 2016

آخرین ماشین صفر معرفی شده در لیست ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران از کمپانی مشهور شورولت است. شورولت اسپارک مدل 2016 با قیمتی حدود 10 هزار دلار آمریکا، در واقع ارزان‌ترین گزینه معرفی شده در این لیست خودروهای صفر کیلومتر است. بنابراین به ریال ایران برای خرید آن در بازارهای جهانی تنها نیاز به پرداختی مبلغی حدود 500 میلیون تومان است. عددی که در ایران تنها می‌شود با آن برخی از خودروهای ارزان ایرانی را خریداری نمود.

شورولت اسپارک 200 نیز یک ساب کامپک محسوب می‌شود. بنابراین در بازار جهانی نیز به عنوان گزینه‌ای برای رانندگی شهری محسوب می‌شود. با این حال این کوچولوی دوست داشتنی آنچنان ضعیف نیست؛ و پیشرانه 4 سیلندر آن با ارائه 98 اسب بخار قدرت (تقریبا قدرتی برابر با موتور پژو پارس) به راحتی از پس حرکت دادن سریع و تند و تیز این خودرو برمی‌آید.

البته برای تولید یک خودروی صفر کیلومتر در این رنج قیمتی باید قید برخی از امکانات مهم را زد. در این خودرو نیز خبری از دنده اتوماتیک نیست؛ و گیربکس 5 سرعته دستی آن را باید تحمل کنید. هرچند در برخی نسخه‌های گران‌تر امکان داشتن گیربکس اتوماتیک نیز فراهم شده است.

ارزان ترین ماشین کار کرده دنیا به پول ایران

در بخش دوم از مقاله ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران می‌خواهیم نگاهی به بازار خودروهای دست دوم داشته باشیم؛ تا ببینیم با پرداخت چه مبالغی می‌توان صاحب برخی خودروهای موجود در بازارهای کشورهای مختلف شد. نکته جالب اغلب این خودروها قیمت بسیار پایین‌تر آن در مقایسه ماشین‌ های صفر کیلومتر است. در واقع در اغلب کشورها، به دلیل در دسترس بودن خودروهای نو به صورت اقساطی و…، خودروهای کارکرده با افت قیمت بالایی روبه‌رو می‌شوند. در نتیجه فرصت مناسبی برای خرید خودروهای دست دوم با قیمت مناسب وجود دارد. بر همین اساس در ادامه 5 نمونه جالب را با هم بررسی می‌کنیم.

نیسان ورسا SV مدل 2012

نیسان ورسا SV مدل 2012

در بازار خودروهای دست دوم امریکا، نیسان ورسا با توجه به قیمت بسیار مناسبش از محبوبیت خوبی برخوردار است. به عنوان مثال میانگین قیمت مدل‌های 2012 این خودرو با حدود 40 هزار کیلومتر کارکرد، چیزی حدود 3800 دلار است. بنابراین خریداران آمریکایی می‌توانند تنها با پرداخت 200 میلیون تومان به پول ایران، این خودرو را صاحب شوند.

توجه کنید این قیمت ارزان دلیلی بر کیفیت پایین نیست. در واقع می‌توان نیسان ورسا را در میان رقبای هم‌رده خود، خودرویی ایمن و جادار نیز دانست. جالب است بدانید که این خودروی ژاپنی نقاط مشترک زیادی با خودروهای ساخت کمپانی داچیا (تولیدکننده اصلی تندر 90 و ساندرو) دارد.

ویژگی‌های فنی نیسان ورسا نیز امیدوارکننده است. داشتن یک موتور 1.6 لیتری که توان تولید 109 اسب بخار قدرت را دارد؛ نوید خودرویی نسبتا قدرتمند را می‌دهد؛ که انتظارات معمول رانندگی‌های متداول را برآورده می‌کند. همچنین این خودرو با وجود پیشرانه نسبتا قدیمی، از مصرف سوخت پایینی برخودار است؛ و در این زمینه نیز ماشین کم‌خرجی محسوب می‌شود.

مزدا 3 مدل 2008

مزدا 3 مدل 2008

مزدا 3 از دیگر خودروهایی است که در مقاله ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران به بررسی آن پرداخته‌ایم. این خودرو در ایران بسیار شناخته شده و محبوب است. بنابراین از جذابیت‌های آن هرچه بگوییم اضافه‌گویی است. با این وجود این ماشین نسبتا قدیمی که در ایران تنها زیر پای قشر متوسط به بالا دیده می‌شود را در کشورهای بسیاری می‌توان با قیمت‌های بسیار مناسبی خریداری کرد. به عنوان مثال یک مزدا 3 مدل سال 2008 که تنها 80 هزار کیلومتر کار کرده است را می‌توانید با میانگین پرداختی 3700 دلار خریداری کنید. در واقع خرید این خودرو نیز به کمتر از 200 میلیون تومان به پول ایران نیاز دارد.

این خودرو از نظر فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فارغ از جزئیات خاص و آپشن‌های مختلف، درباره مزدا 3 باید به پیشرانه 2 لیتری و قدرتمند آن اشاره کرد؛ که توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور را دارد.

آئودی A3 مدل 2009

آئودی A3 مدل 2009

شاید باورش راحت نباشد که حتی کمپانی آئودی نیز در لیست ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران جایگاهی دارد. در واقع کافی است نگاهی به آئودی A3 داشته باشید. این خودروی جذاب اگرچه از نظر طراحی بیرونی کمی قدیمی به نظر می‌رسد؛ اما همچنان یکی از پرطرفدارترین خودروهای جادار و بزرگ سدان در بازار اروپا است. به عنوان مثال آئودی A3 مدل سال 2009 با کارکردی حدود 80 هزار کیلومتر را می‌توانید تنها با پرداخت میانگین مبلغ 4 هزار دلار خریداری کنید. بنابراین خرید آن نیز همین امروز برای ساکنان اروپا و به پول ایران، کمتر از 220 میلیون هزینه خواهد داشت.

آئودی A3 مدل 2009 به یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو شارژ مجهز است. به همین دلیل نیز قدرت 160 اسب بخاری و 250 نیوتون متر گشتاوری آن جای تعجب نیست. همچنین این خودرو به گیربکس اتوماتیک نیز مجهز است. به‌طور خلاصه دستیابی به بهترین تکنولوژی‌های موجود در خودروسازی آلمان، تقریبا هزینه‌ای برابر با یک الی دو ماه از حقوق ماهانه این کشور را بر دوش مصرف‌کننده می‌گذارد.

دوج دارت SXT مدل ٢٠١٣

دوج دارت SXT مدل ٢٠١٣

پرفروش‌ترین خودروی کوچک دنیا و همچنین ایمن‌ترین خودروی کوچک دنیا را نیز در بخش دست دوم‌های این مقاله بررسی کرده‌ایم. دوج دارت مدل SXT با سال ساخت 2013 را می‌توانید با قیمتی حدود 4000 دلار آمریکا خریداری کنید. بنابراین قیمت آن نیز به ریال ایران معادل حدود 220 میلیون تومان خواهد شد.

علی‌رغم قد و قواره کوچک، پیشرانه 2 لیتری این خودرو با قدرت تولید 160 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر، قدرت کافی برای اغلب مانورها را خواهد داشت.

بى ام و 328 سدان مدل 2007

بى ام و 328 سدان مدل 2007

آخرین گزینه‌ای که می‌خواهیم در مقاله ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران به شما معرفی کنیم؛ یکی از خودروهای سریع و اسپرت کمپانی بی ام و است. بی ام و 328 یک سدان بسیار جذاب، سریع و قدرتمند است. نکته جالب درباره خودروهای سوپر اسپرت بی ام و، افت قیمت بالای آنها در بازار دست دوم است. به هر حال جالب است بدانید که مدل 2007 این خودرو با 70 هزار کیلومتر کارکرد را می‌توان به‌طور میانگین با قیمت 4 هزار دلار خریداری کرد.

بنابراین باز هم با 220 میلیون تومان به پول ایران، می‌توان در اغلب کشورهای اروپایی به این خودرو دسترسی داشت. این خودروی شش سیلندر با 258 اسب بخار قدرت و سه لیتر حجم موتور، گزینه‌ای بسیار جذاب و البته کمی پرخرج (در نگهداری) است.

4.3 7 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید