درآمد مکانیک ماشین های خارجی چقدره؟ {مقایسه ایران با کشورهای خارجی}

درآمد مکانیک ماشین های خارجی

اطلاع از درآمد مکانیک ماشین های خارجی برای افرادی که قصد دارند به تازگی وارد این حوزه شوند، بسیار ضروری است. البته افراد تازه‌کار بهتر است علاوه بر درآمد، به میزان تخصص و مهارت تعمیرکار هم دقت کنند. هنگامی که فرد تخصص و مهارت بالاتری داشته باشد، مشتریان هم دستمزد بیشتری به او می‌پردازند. با این حال اگر همه تلاش کنند، می‌توانند به میزان درآمد و دستمزد دلخواه خود در زمینه تعمیر خودرو و حوزه‌های مربوط به آن دست پیدا کنند.

یک مکانیک ماشین های خارجی چقدر درآمد دارد؟

همانطور که هزینه‌های نگهداری از ماشین‌های خارجی با ماشین‌های ایرانی متفاوت است، دستمزد مکانیک هم تفاوت دارد. البته اینکه در کدام شهر و کدام منطقه به مکانیک مراجعه می‌کنید، به طور مستقیم روی دستمزد آن تاثیر دارد. علاوه بر این اگر به سراغ ماهرترین مکانیک شهر بروید، مطمئنا دستمزد بیشتری نسبت به مکانیک‌های تازه‌کار دریافت می‌کند.

در جدول زیر میزان درآمد مکانیک ماشین های خارجی در ایران را مشاهده می‌کنید. البته قبل از اینکه به سراغ جدول برویم، باید به چند نکته درباره میزان درآمد مکانیک ماشین های خارجی توجه کنید. اول اینکه نوع خارجی بودن ماشین یعنی چینی، کره‌ای، آلمانی و غیره در نوع دستمزد متفاوت است. همچنین اگر مکانیک علاوه بر موارد گفته شده در جدول، کارهای تعمیراتی دیگری هم انجام دهد؛ هزینه آن متفاوت خواهد بود.

نوع خدمات به ماشین‌های خارجی

دستمزد مکانیک

هزینه قطعه

تعویض لنت جلو

100 تا 200 هزار تومان

1 تا 3 میلیون تومان 

تعویض فیلتر هوا

200 تا 450 هزار تومان

200 تا 500 هزار تومان 

تعویض لنت عقب

200 تا 250 هزار تومان

1 تا 1.5 میلیون تومان 

تعویض فیلتر بنزین

200 تا 300 هزار تومان

400 تا 700 هزار تومان 

شمع خودرو

600 تا 800 هزار تومان

8 تا 11 میلیون تومان 

تعویض روغن ماشین

100 تا 200 هزار تومان

500 تا یک میلیون تومان 

تعمیر جلوبندی خودرو

2 تا 2.5 میلیون تومان

16 تا 20 میلیون تومان 

عواملی بر درآمد مکانیک ماشین های خارجی

چه عواملی بر درآمد مکانیک ماشین های خارجی تاثیرگذار است؟

تخصص نه تنها بر درآمد مکانیک ماشین های خارجی تاثیر می‌گذارد، بلکه در هر رشته و حوزه‌ای هم موثر است. بنابراین اگر شما مکانیکی با تجربه بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای و تخصصی باشید، متوسط درآمد بالاتری نسبت به دیگر همکاران خواهید داشت. بنابراین مهم‌ترین عامل موثر میزان تخصص و دانش مکانیک است که بتواند عیب و ایرادات ماشین را به سرعت متوجه شود. علاوه بر این، موارد زیر هم روی دستمزد تاثیرگذار هستند:

  • ساعت کاری: مکانیک‌هایی که همه روزهای هفته از صبح زود تا دیروقت را کار می‌کنند، متوسط درآمد بالاتری خواهند داشت.
  • سرعت انجام کار: برخی از افراد در هنگام انجام تعمیرات بسیار سرعت بالایی دارند؛ در نتیجه می‌توانند در یک زمان مشخص تعداد خودروهای بیشتری را تعمیر کنند. این کار به طور مستقیم روی افزایش درآمد آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت.
  • جایگاه کاری: فردی که سال‌ها در زمینه تعمیر ماشین کار کرده و در حال حاضر صاحب کسب‌وکار خود است، درآمد بیشتری از یک کارگر ساده دریافت می‌کند.
  • همچنین مواردی مانند شهر و محل تعمیرگاه، تعداد رقبا، نوع خودروی تخصصی و نوع کسب‌وکار روی میزان درآمد تاثیر می‌گذارند.

راهکارهای کلیدی برای افزایش درآمد مکانیک خودروهای خارجی

برای اینکه در هر زمینه از جمله تعمیرات خودروهای خارجی، درآمد بیشتری کسب کنید باید ابتدا سطح دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید. هرچه فرد متخصص‌تری باشید، مشتریان حاضر به پرداخت دستمزد بالاتری به شما هستند. بنابراین برای آموزش خود وقت بگذارید و در دوره‌های تخصصی شرکت کنید. بعد از پایان دوره، کارآموزی انجام دهید و کناردست تعمیرکارهای حرفه‌ای کار کنید.

بعد از گسترش مهارت‌ها، برای افزایش درآمد مکانیک ماشین های خارجی باید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. سرمایه اولیه برای شروع کسب‌وکار زیاد است اما به همان میزان متوسط درآمد هم بالاتر خواهد بود. البته اگر در ابتدا سرمایه کافی ندارید می‌توانید به صورت آزاد کار کنید. برای این کار می‌توانید کارت ویزیت خود را به نزدیکان و آشنایان دهید و خودروی آن‌ها را در محل تعمیر کنید. تعمیر ماشین در محل، طرفداران زیادی دارد، زیرا بسیاری از مردم وقت کافی برای مراجعه به تعمیرگاه ندارند. با این کار می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

روش دیگری هم که برای افزایش درآمد توصیه می‌شود این است که در نمایندگی‌های مختلف مشغول به کار شوید. البته برای این کار باید به یک خودرو یا ماشین‌های یک برند کاملا آشنا باشید. با استخدام در نمایندگی‌ها می‌توانید درآمد خود را به عنوان یک تعمیرکار خودرو افزایش دهید.

مکانیک ها در کشورهای دیگر چقدر درآمد دارند؟

با درآمد مکانیک ماشین های خارجی در ایران و عوامل تاثیرگذار روی‌ آن آشنا شدیم. با این حال ممکن است شما قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را داشته باشید. بنابراین باید از قبل اطلاع داشته باشید که فردی با میزان مهارت و تخصص شما می‌تواند تا چه میزان درآمد کسب کند. در این صورت برنامه ریزی برای مهاجرت خود خواهید داشت. در جدول زیر میانگین درآمد مکانیک ماشین های خارجی در هر کشور را مشاهده می‌کنید.

کشورهای مختلف

متوسط درآمد مکانیک خودرو (سالانه)

مکانیک خودرو در ایالات متحده 

52 هزار دلار 

مکانیک خودرو در انگلستان

30 هزار پوند 

مکانیک خودرو در اسپانیا 

30 هزار یورو 

مکانیک خودرو در آلمان

41 هزار یورو 

مکانیک خودرو در کانادا 

60 هزار دلار 

مکانیک خودرو در امارات 

132 هزار درهم 

مکانیک خودرو در ترکیه 

3 هزار لیر 

مکانیک خودرو در قطر 

5 هزار ریال قطر 

یادگیری ورود به شغل مکانیک خودروی خارجی

اگر به دنبال کسب مهارت تخصصی در زمینه ی مکانیک خودرو های خارجی را دارید بهتر است از ابتدا مطلع باشید که برای ثابت قدم ماندن در این راه باید صبور و سرسخت باشید زیرا در کشور ما برای ماهر تر شدن در این تخصص حتما باید علاوه بر دوره های آموزشی در تعمیرگاه هایی که حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنن دوره کارآموزی نیز بگذرانید تا تمام جنبه های این تخصص را فرا بگیرید.

 

2.5 4 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید