با کیفیت ترین و بهترین خودرو شاسی بلند چینی از نظر مشتریان

با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی

این روزها تولید محدود و تنوع کم خودروهای داخلی به همراه تحریم‎های مربوط به صنعت خودرو باعث شده که طیف متنوعی از محصولات چینی در بازار ایران یافت شود و تقریبا همه آنها هم فروش خوبی داشته باشند. به همین دلیل ما تصمیم داریم تا با معرفی با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی و کراس اوورهای ساخت کمپانی‌های این کشور صنعتی، به خریداران این محصولات کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشند.

معرفی بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران

همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد؛ دلایل متعددی باعث شده که تعداد معاملات خودروهای چینی، حجم قابل توجهی از فروش این بازار را از آن خود کند. اما آیا هر خودروی چینی ارزش خرید دارد؟ ما در این مقاله با معرفی 10 نمونه از با کیفیت‎ترین و بهترین خودروهای شاسی بلند چینی در ایران به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد.

در انتخاب خودروهای این لیست فاکتورهای مهمی مانند مشخصات فنی، آپشن، گستردگی خدمات پس از فروش، میزان استهلاک، میزان مصرف سوخت و… لحاظ شده است.

جک S5

جک S5

این خودرو زمانی که در سال 1394 به بازار ایران معرفی شد؛ هنوز خودروهای تولید کمپانی‌های چینی تا این حد طرفدار نداشتند. به همین خاطر، فروش این محصول در سال‌ های ابتدایی پس از ورود به بازار داخلی زیاد نبود.

اما با این وجود S5 با تکیه بر پیشرانه قدرتمند، آپشن‌های خاص و متنوع و همچنین طراحی داخلی و خارجی جذاب و چشم‌نواز خود، امروزه به عنوان زیباترین ماشین چینی بازار شناخته می‌شود.

با وجود استقبال گسترده خریداران، قیمت جک S5 طی چند سال اخیر افزایش شدیدی را تجربه کرده و تقریبا به قیمت خودروهای جدید و مدرن بازار رسیده است. بنابراین برای آن دسته از خریدارانی که نگران افت قیمت خودروهای چینی هستند؛ خرید این محصول کاملا منطقی است.

چری آریزو 5

چری آریزو 5

کراس اوورها در ایران هم مثل اکثر نقاط جهان طی چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‎اند و از جایگاه خوبی در لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان برخوردار هستند. اغلب خودروهای چینی که بدنه‌ای به سبک کراس اوور دارند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

چری آریزو 5 یکی از پرفروش‌ترین سواری‌های چینی در بازار ایران است که آن را با نام ام‌وی‌ام آریزو 5 نیز می‌شناسند. شرکت مدیران خودرو این محصول را از سال 1395 و طی نسخه‌های مختلفی مونتاژ می‎کند.

طراحی جذاب، مشخصات فنی معقول، آپشن‎های قابل قبول و خدمات پس از فروش گسترده از جمله مهم‌ترین مزایایی هستند که برای این خودرو می‌توان از آنها نام برد. یکی از نقاط ضعف آریزو 5، قیمت گران آن نسبت به خودروهای هم‌رده است. گرچه کارشناسان معتقدند که این محصول از نظر قیمتی، نسبت به آریزو 6 معقول‌تر است و ارزش خرید را دارد.

فونیکس تیگو 8 پرو

فونیکس تیگو 8 پرو / پرو مکس

گرچه چری تیگو 8 پرو از نظر قیمتی خودروی گرانی محسوب می‌شود؛ اما تقریبا بهترین شاسی بلند چینی از نظر مشتریان به حساب آمده و در بین محصولات مشابه فروش خوبی دارد. این محصول از سال 1400 و با نام فونیکس تیگو 8 توسط شرکت مدیران خودرو مونتاژ شده و از فضای جادار داخل کابینت، آپشن‌ های متعدد و مشخصات فنی فوق‌ العاده می‌توان به عنوان مهم‌ترین نقاط قوتش نام برد.

نسخه پرو مکس این خودرو نیز از اواخر سال 1401 به بازار آمد. این نسخه جدید با وجود اینکه از نظر آپشن تقریبا با نسخه پرو یکسان است؛ اما استفاده از پیشرانه 2 لیتری توربو 252 اسب بخاری و سیستم دو دیفرانسیل در تولیدش آن را به با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی تبدیل کرده است.

هر دو این مدل‌های تیگو 8 از نظر قیمتی جزء خودروهای گران قیمت بازار محسوب شده؛ اما به دلیل داشتن آپشن‌های کامل، قابلیت رقابت با رقبای مدرن وارداتی خود را دارند و جزء خودروهای چینی لوکس بازار به حساب می‌آیند.

KMC T8

KMC T8

KMC T8 که از نظر سبک بدنه جزء خودروهای پیکاپ به شمار می‌رود نیز این روزها جای خود را در بین خریداران ایرانی پیدا کرده و سهم خوبی از بازار فروش خودروهای چینی را به خود اختصاص داده است. این خودرو برای اولین بار در اواخر سال 1399 به بازار داخلی معرفی شد و توانست ظرف مدت کوتاهی، نظر بسیاری از خریداران و حتی کارشناسان صنعت خودروسازی را جلب کند.

بر اساس آمارهای رسمی مربوط به فروش 9 ماهه شرکت‌های خودروسازی داخلی، KMC T8 با اختلاف پرتیراژترین پیکاپ دو دیفرانسیل کشور است. البته قیمت این خودرو باعث شده که کمتر کسی از آن برای حمل بار استفاده کند و بیشتر خریداران آن را جوانانی تشکیل می‌دهند که به قصد آفرود به دنبال با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی هستند.

طراحی جذاب و منحصربه‌فرد نسبت به کلاس بدنه، اعتبار برند مادر (جک)، آپشن‌های قابل قبول و خدمات پس از فروش گسترده از جمله دلایلی هستند که باعث شده‌اند این خودرو سهم خوبی از بازار فروش خودروهای چینی را به خود اختصاص دهد.

هایما S7

هایما S7

گرچه هایما S7 از نظر برخی از ویژگی‌ها مانند طراحی ساده و قدیمی، قابل رقابت با برخی از با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی نیست؛ اما وجود نقاط قوتی مانند مشخصات فنی مناسب، آپشن‌های قابل قبول، استهلاک منطقی و خدمات پس از فروش گسترده در این محصول باعث شده که کارشناسان آن را در لیست بهترین‌ها برای خرید و یا رنت ماشین قرار دهند. این خودروی شاسی‌بلند و پرطرفدار از نظر قیمتی در همان رنج قیمتی جک S5 است.

دیگنیتی

دیگنیتی

گروه خودروسازی بهمن جدیدا محصولی را به بازار معرفی کرده که از نظر طراحی، تقریبا متفاوت‌ترین خودروی چینی حال حاضر محسوب می‌شود و طرفدار زیادی دارد. دیگنیتی از نظر فنی یک کراس اوور کوپه است که گرچه نسخه پرایم آن از مشخصات فنی و آپشن‌ های اغواکننده‌ ای برخوردار نیست؛ اما ظاهر جذاب، کیفیت بالای مونتاژ و خدمات پس از فروش گسترده گروه خودروسازی بهمن باعث شده که حتی بسیاری از منتقدان هم آن را در لیست با کیفیت ترین خودرو شاسی بلند چینی قرار دهند. تفاوت قیمت کارخانه‌ای این محصول با قیمت آن در بازار آزاد زیاد است و به همین خاطر می‌توان گفت که سودآورترین خودروی چینی نیز به حساب می‌آید.

فیدلیتی

فیدلیتی

این محصول که حجم زیادی از قطعات داخلی آن در کشور تولید شده و توسط گروه خودروسازی بهمن موتور مونتاژ می‌شود؛ از نظر فنی برادر ناتنی دیگنیتی محسوب شده و در لیست پرفورش‌ترین و بهترین خودروهای چینی داخل ایران از جایگاه خوبی برخوردار است.

قیمت این محصول استراتژیک و مهم در ابتدا توسط شرکت بسیار رقابتی اعلام شد و از نظر فنی نیز با توجه به ویژگی‌هایی نظیر طراحی ظاهری خوب، مشخصات فنی عالی و آپشن‎های متعدد به عنوان یک کراس اوور خانوادگی ارزنده‌ در بین کارشناسان شناخته می‌شود.

شرکت خودرو سازی بهمن با جایگزین کردن یک گیربکس دو کلاچه نرم (Wet DCT) با گیربکس دو کلاچه خشکی که قبلا در خط تولید استفاده می‌شد توانست مهم‌ترین نقطه ضعف فیدلیتی را در اواخر سال 1401 برطرف کند.

فوتون تونلند G7

فوتون تونلند G7

فوتون تونلند G7 هم دقیقا مانند KMC T8 از نظر فنی نوعی پیکاپ محسوب می‌شود؛ اما با تکیه بر مشخصات فنی عالی خود توانسته در لیست بهترین خودروهای چینی برای خرید و یا اجاره خودرو ارزان جای بگیرد. ایران خودرو دیزل، کمپانی مونتاژ کننده این محصول در اواخر سال 1401 نسل جدید این ماشین را با بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک در خط تولید به بازار معرفی کرد.

این نسخه جدید علاوه بر دارا بودن گیربکس اتوماتیک، از آپشن‌های بیش‌تری نسبت به نسخه‌های قدیمی این خودرو برخوردار است. گرچه قیمت این محصول نسبت به دیگر پیکاپ‌های چینی بازار کمی بالاست؛ اما به همان نسبت از مشخصات فنی بالاتری نیز برخوردار است و ارزش خرید را دارد.

لاماری ایما

لاماری ایما

آرین موتور با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه‌ای که در زمینه عرضه و ارائه خدمات پس از فروش به دارندگان خودروهای برندهای مطرحی مانند میتسوبیشی و DS به دست آورده است؛ توانسته جدیدا دانگ فنگ T5 EVO را با نام لاماری ایما به بازار عرضه کند و جزء تولیدکنندگان داخلی خودروهای چینی اسم و رسمی برای خود دست و پا کند.

گرچه این محصول از نظر آپشن، مزیت متفاوتی نسبت به رقبا ندارد؛ اما مشخصات فنی آن عالی است و همین موضوع باعث شده که به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی داخل ایران تبدیل شود. قیمت بازار آزاد لاماری ایما نیز مانند قیمت دیگنیتی با نرخ رسمی کارخانه تفاوت زیادی دارد.

البته پیش‌بینی می‌شود با گذشت چند ماه از عرضه اولیه آن به بازار، تب خریداران فروکش کرده و این اختلاف قیمت کمتر شود. اگر زیاد در قید و بند آپشن داشتن خودرو نیستید؛ لاماری ایما را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس

این محصول در ماه‌های اولیه عرضه خود توسط ایران خودرو، به دلیل قیمت مناسب و آپشن‌های به‌روز، جزء بهترین‌ها در بین خودروهای چینی محسوب می‌شد؛ اما متاسفانه تحریم‌ها باعث شد که شرکت خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت این خودرو را از خط تولید خود خارج کند.

استفاده از موتور پرقدرت TU5 در تولید این محصول، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت H30 کراس به حساب می‌آید. این موتور دقیقا همان پیشرانه‌ای است که ایران خودرو برای ساخت اکثر محصولات خود از آن استفاده می‌کند. بنابراین خریداران H30 کراس می‌توانند از بابت تامین قطعات موتور خیال‌شان راحت باشد.

یکی دیگر از نقاط قوت این کراس اوور چینی و پرطرفدار، قیمت نسبتا منطقی آن در بازار آشفته خودرو است. بنابراین اگر ظاهر بدنه زیاد برای‌تان مهم نیست و نگران کمبود قطعه هستید؛ H30 کراس می‌توان همان گزینه‌ای باشد که به دنبالش هستید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی 10 نمونه از بهترین خودروهای چینی در بازار داخلی به افرادی که  قصد خرید دارند کمک کنیم که انتخاب خوبی داشته باشند. اگر اطلاعات درج شده در این مقاله نتوانست شما را مجاب به تصمیم‌گیری نهایی کند و شرایط اجاره خودرو را دارید؛ توصیه می‌کنیم چند مدلی که به نظرتان جزء گزینه‌های اصلی هستند و بین آنها شک دارید را چند روزی اجاره کنید و خودتان کیفیت سواری و آپشن‌های آنها را امتحان کنید. اما به نظر ما خرید این گزینه‌ها با توجه به مجموع عوامل در شرایط فعلی با ریسک کمتری همراه است.

2 4 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید