برترین ماشین های تیونینگ شده ایرانی + ترفندهای تیونینگ ماشین ایرانی

ماشین های تیونینگ شده ایرانی

تیونینگ خودرو برای هر کسی می‌تواند یک مفهوم خاص داشته باشد. به عنوان مثال برای برخی از افراد، تیونینگ به معنای تغییر پارامترهای فنی خودرو و اصلاح موتور آن است و برای برخی به معنای نصب اسپویلر و لامپ زنون زیر بدنه است. اما در اصل تیونینگ به معنای بهبود عملکرد خودرویی است که از خط تولیدی خارج شده که با همان پلتفرم میلیون‌ ها دستگاه در آنجا تولید شده است.

به طور کلی اکثر خودروهایی که به صورت انبوه و سریالی تولید می‌شوند؛ از نظر عملکرد در ابتدایی‌ ‎ترین حالت خود هستند. این به این معنی است که می‎توانند هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری عملکرد بهتری داشته باشند. اما چرا خودروسازان این سیاست را برای تولید خود انتخاب می‌کنند؟ چون هدف آنها این نیست که خودرویی را به شما ارائه دهند که توانایی خرید یا نگهداری از آن را ندارید؛ بلکه رسیدن به تعادل ایده‎آل بین قیمت و عملکرد، سیاست‌ های کلی آنها را تعیین می‌کند. اینجاست که تیونینگ وارد می‎شود و با اصلاح ویژگی‌ های فنی و ظاهری خودرو، مصرف‌ کننده را به ماشینی که در رویاهای خود به آن فکر می‌کرد می‌ رساند.

بهترین ماشین های تیونینگ شده ایرانی

همانطور که اشاره شد؛ خودروها را می‌توان به طرق مختلفی تیونینگ کرد. در واقع تیونینگ می‌تواند از طریق تعویض یک فیلتر هوای ساده یا اضافه کردن هدرز و توربوشارژ عملکرد خود را از هر نظر بهبود دهد. در ادامه این بخش 5 خودرویی را معرفی می‌کنیم که در بازار ایران وجود دارند و برای تیونینگ عالی هستند.

پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷

این خودرو یک هاچ بک بسیار زیبا و جذاب، به‌خصوص از نظر جوانان است که در صدر لیست بهترین و مناسب‌ ترین ماشین های تیونینگ شده ایرانی قرار دارد. طراحی جذاب ظاهری این محصول را می‌توان به کمک یک کیت بدنه و افزودن بال عقب تکمیل‌تر کرد. موتور 16 سوپاپ تیوفایو پژو 207 هم قابلیت ارتقا فنی و افزایش توان را دارد.

معمولا با تغییراتی مانند تعویض خروجی اگزوز با نمونه استیل یا هدرز، افزودن کیت هوای اسپرت، افزودن کیت تزریق آب و همچنین ریمپ ایسیو در موتور تیوفایو به راحتی می‌توان این تغییرات فنی را اعمال کرد و توان فنی موتور را افزایش داد.

تندر ۹۰

تندر ۹۰

درست است که ظاهر تندر 90 یا همان خودرویی که در بازار آن را به اسم L90 می‌ شناسند کمی مردانه و زمخت است؛ اما اضافه کردن کیت‌های بدنه و بال عقب به این خودرو می‌تواند این نقیصه را کاملا برطرف کرد و ظاهری اسپرت‌تر به آن بدهد. تندر 90 از نظر فنی هم خودرو بسیار با کیفیتی است؛ ولی با این وجود با انجام چند تغییر می‌توان کارایی فنی آن را از این هم بهتر کرد.

البته منظور ما از تغییر فنی اضافه کردن توربو نیست؛ چرا که انجام این کار هم نیاز به تخصص بالایی دارد و هم هزینه‌ بر است. اما خیلی راحت می‌توان با استفاده از مواردی مثل کیت مکش اسپرت، خروجی دود استیل یا همان هدرز و لوله‌های اگزوز استیل با کاتالیزور توان موتور این ماشین را ارتقا داد.

رنو ساندرو

رنو ساندرو

ساندرو از نظر پلتفرم، موتور و گیربکس تقریبا مشابه با L90 است و نقاط اشتراک زیادی با این محصول دارد. تنها تفاوت بین این دو خودرو، ظاهر هاچ بک رنو ساندرو است که آن را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای تیونینگ تبدیل کرده است. شما می‌توانید با تعویض کیت خروجی اگزوز، استفاده از لوله اگزوز های استیل و فیلتر هوای اسپرت، ریمپ نرم‌افزاری موتور و مواردی از این دست توان موتور 1.6 لیتری رنو ساندرو را افزایش دهید. البته این خودرو از نظر بدنه و پلتفرم قابلیت تغییرات بیشتر را دارد و می‌تواند توان‌ های بالاتر را نیز به راحتی تحمل کند. به همین خاطر از نظر قابلیت اعمال تغییر، در صدر لیست و در کنار پژو 207 و تندر 90 در بین خودروهای ایرانی جای می‌گیرد.

کیا سراتو سایپایی ۲۰۰۰

کیا سراتو سایپایی ۲۰۰۰

کیا سراتو مونتاژ سایپا که به سراتو سایپایی نیز شهرت دارد نیز یکی از بهترین ماشین های تیونینگ شده ایرانی است. البته این خودرو از نظر توان و شتاب، عملکرد بسیار عالی دارد و معمولا از کیفیت بالای ساخت، پلتفرم مستحکم و شرایط فنی عالی به عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های آن نام برده می‌شود.

با این وجود می‌توان با تغییراتی مانند  استفاده از کیت مکش اسپرت، خروجی اگزوز استیل، تقویت نرم‌افزاری یا ریمپ ایسیو و استفاده از کیت سردکننده هوا عملکرد آن را تا حدودی تقویت کرد. با انجام این تغییرات خیلی راحت می‌توان قدرت و شتاب بالاتری را از این خودرو انتظار داشت. در سری‌های فول آپشن 2 لیتری این خودرو، به دلیل وجود شیفتر دنده پشت فرمان، در صورت ارتقا قدرت می‌توان هیجان بیشتری را در زمان تعویض دنده تجربه کرد.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

این مدل دنا به صورت استاندارد و فابریک دارای سیستم پرخوران است و نسبت به مدل‌های معمولی توان بیشتری دارد. با این وجود حتی می‌توان با تغییرات بیشتر، سواری هیجان‌انگیزتری را با آن تجربه کرد. از آنجایی که استفاده از شاتون پیستون‌های فابریک، استهلاک موتور EF7  توربو این خودرو را افزایش می‌دهد؛ یکی از بهترین روش‌ها برای رفع این مشکل استفاده از شاتون پیستون‌های تقویت شده و با کیفیت‌ تر است.

با این روش علاوه بر بهبود عملکرد فنی، می‌توان بروز ایراداتی مثل شاتون زدن را به حداقل رساند. استفاده از کیت تزریق آب، منیفولد دود استیل، لوله اگزوزهای استیل، کیت مکش هوای اسپرت و ریمپ نرم‌افزاری بهترین روش‌هایی هستند که می‌توان با استفاده از آنها موتور دنا پلاس توربو را تقویت کرد.

جمع‌ بندی

در این مقاله از وبسایت اجاره خودرو سورنا 5 خودرو پرطرفدار بازار ایران را معرفی کردیم که برای تیونینگ و به اصلاح ارتقا فنی و ظاهری عالی هستند. اما از آنجایی که تیونینگ ماشین ایرانی نیاز به تخصص و تجربه دارد؛ توصیه می‌کنیم قبل از اینکه انتخاب کنید کدام خودرو را بخرید تا بتوانید با تغییر در آن، تجربه خود را از رانندگی لذت‌ بخش‌ تر کنید حتما با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

علاوه بر این تیونینگ و تغییراتی که در ظاهر و توان فنی خودرو ایجاد می‌کنید باید طبق قانون باشد. به همین خاطر اگر می‌خواهید درگیر قانون نشوید و دردسر برای خودتان ایجاد نکنید؛ هرگز خودسرانه دست به ایجاد این تغییرات نزنید و از کسی برای این کار کمک بگیرید که به قوانین آشنایی دارد.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید