بهترین ماشینهای شاسی بلند ژاپنی 2024 [بررسی کیفیت و طول عمر]

ماشینهای ژاپنی شاسی بلند

وقتی صحبت از قابلیت اطمینان یک محصول خاص مانند خودرو می‌شود؛ می‌توان کمپانی‌های فعال در صنعت خودروسازیی ژاپن را به عنوان کارآمدترین و قابل اعتمادترین تولیدکنندگان شاسی بلند در دنیا معرفی کرد. به عنوان مثال کمپانی‌هایی مانند تویوتا و لکسوس محصولاتی بسیار انعطاف‌پذیر و کارآمد تولید می‌کنند که سال‌هاست میلیون‌ ها عاشق شاسی بلند را در سراسر جهان مجذوب خود کرده‌اند.

برندهای ژاپنی دیگری مانند هوندا، مزدا و سوبارو نیز در صنعت خودروسازی ژاپن حضور دارند که تولیدات‌شان هیچ وقت شما را ناامید نکرده و حتی می‌توان از آنها به عنوان بهترین شاسی بلندهای ژاپنی یاد کرد. در این مقاله قصد دارید از بین چندین خودروی شاسی بلند ژاپنی، چند نمونه از مقاوم‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم. خودروهایی که در این پست به شما معرفی می‌کنیم؛ از نظر دوام و کارایی جزء بهترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند شناخته می‌شوند.

مزدا CX-5

مزدا CX-5

مزدا یکی از برندهای شناخته شده ژاپنی است که طی چند دهه اخیر تولیداتش به کیفیت بالا و قابلیت اعتماد زیاد شهره شده‌اند. CX-5 یک شاسی بلند کوچک اما بسیار ایمن تولید شده توسط کمپانی مزداست که کیفیت بالا و طراحی بدنه جذاب دو ویژگی اصلی آن محسوب می‌شود. مزدا CX-5 به دلیل کوچک بودن بدنه، یکی از ارزان‌ترین شاسی بلندهایی است که می‌توانید در بازار خودروهای ژاپنی پیدا کنید. بنابراین اگر علاوه بر جثه کوچک و قابلیت اطمینان بالا، به دنبال خودرویی ارزان اما باکیفیت و عمری هستید که تولید یکی از کمپانی‌های مطرح ژاپنی باشد؛ خرید مزدا CX-5 را به شما توصیه می‌کنیم.

آکورا RDX

آکورا RDX

آکورا یک کمپانی کمتر شناخته شده و زیر مجموعه شرکت موتورسیلکت‌سازی هونداست که محصولات بسیار پرطرفدار خود را با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا و با بهره‌گیری از تجربه مهندسین شرکت مادر به بازار عرضه می‌کند. RDX جدیدترین خودروی تولیدی این کمپانی است که با موتور 3.5 لیتری V6 به بازار عرضه می‌شود. این ماشین برای افرادی که به دنبال شاسی بلندی با ظاهر لوکس و کیفیت عالی هستند بسیار مناسب است. کیفیت عالی نسبت به قیمت، ایمنی و کارایی بالا و آپشن‌های متعدد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی تولیدات آکورا محسوب می‌شوند.

هوندا CR-V

هوندا CR-V

کمپانی هوندا یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای تولیدکننده خودرو در جهان است که محصولات آن به ایمنی و طول عمر بالا شهرت دارند. CR-V از نظر دوام و کیفیت تولید، سرآمد محصولات این کمپانی به حساب می‌آید. این خودرو سابقه تولید طولانی ندارد و اولین نمونه از آن در سال 1997 به بازارهای بین‌المللی عرضه شده است.

نیسان x-trail

نیسان x-trail

نیسان در کنار برندهای شناخته شده دیگر مانند هوندا و تویوتا، تقریبا جزء قدیمی‌ترین واحدهای صنعتی در خودروسازی ژاپن به حساب می‌آید. نیسان روگ یا ایکس تریل یکی از ایمن‌ترین و در عین حال بهترین شاسی بلندهای ژاپنی است که نسبتا به دیگر محصولات این لیست از بدنه و جثه‌ای کوچک‌تر برخوردار است.

این خودرو با وجود امکانات و آپشن‌های مختلف، قیمت بسیار مناسبی دارد. پس اگر بودجه محدودی برای خرید خودرو دارید و می‌خواهید گزینه‌ای را انتخاب کنید که هم SUV باشد و هم سال‌ها بدون مشکل کار کند؛ نیسان روگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خودرو یک ویژگی بسیار بارز دیگر نیز دارد و آن هم هزینه کم تعمیر و نگهداری است. به طور کلی همه تولیدات کمپانی نیسان به دوام و عمر طولانی مشهور هستند؛ اما نیسان روگ از این نظر یکی از بهترین‌هاست.

هوندا HR-V

هوندا HR-V

هوندا HR-V از نظر بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، یکی از بهترین خودروهای ژاپنی در دسته ساب کامپکت‌هاست که هم کیفیت بالایی دارد و هم سال‌ها می‌تواند بدون هزینه تعمیر و نگهداری برای مشتری کارایی داشته باشد. گرچه مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو به اندازه شاسی بلندهای امروزی آپشن و امکانات رفاهی ندارند اما به جهت فنی یک سر و گردن از محصولات هم‌رده خود بالاترند. ضمن اینکه از نظر قیمتی نیز در رتبه خوبی در بین بهترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند قرار می‌گیرد. قیمت پایه مناسب در کنار مصرف سوخت پایین دو دلیلی هستند که بسیاری از طرفداران خودروهای شاسی بلند را به خرید هوندا HR-V ترغیب می‌کنند.

لکسوس NX

لکسوس NX

گرچه از خودروهای تولیدی لکسوس نمی‌توان به عنوان محصولات ارزان صنعت خودروسازی نام برد؛ اما این خودروها به جهت طول عمر و کیفیت، عملکرد بسیار خوبی دارند. بر خلاف آنچه که در تصور بسیاری از مصرف‌کنندگان عادی وجود دارد؛ هزینه نگهداری لکسوس NX آنچنان هم بالا نیست. ضمن اینکه قطعات این خودرو به جهت کیفیت بالا، از طول عمر بسیار قابل قبولی نیز برخوردار هستند. NX با تکیه بر قابلیت‌های فنی خود به عنوان یک SUV باکیفیت و لوکس در بین طرفداران خودروهای شاسی بلند شناخته می‌شود.

تویوتا RAV4

تویوتا RAV4

تویوتا با هدف کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده توانسته تولیداتی را به بازار خودرو معرفی کنند که از نظر طول عمر بسیار سرآمد هستند و برخی از آنها حتی به عنوان بهترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند نیز شناخته می‌شوند. RAV4 که در ایران نیز طرفداران بیشماری دارد؛ یکی از این محصولات بسیار باکیفیت، ایمن و عمری است. بنابراین اگر می‌خواهید شاسی بلندی کوچک اما با کیفیتی داشته باشید و تا سال‌ها بدون پرداخت هزینه اضافی از سواری راحت و ایمن آن لذت ببرید؛ RAV4 تنها گزینه‌ای است که باید به آن فکر کنید. توان بالای موتور در کنار فروش بالا در بازارهای جهانی، تنها دو دلیلی هستند که می‌توانند شما را به خرید این خودرو ترغیب کنند. شما عزیزان می توانید با اجاره تویوتا لندکروز پیش از خرید اطمینان حال کنید که می خواهید از این برند معتبر خودرو تهیه کنید یا خیر.

لکسوس LX 570

لکسوس LX 570

لکسوس LX از نظر کارشناسان فنی صنعت خودرو، بهترین شاسی بلند اورسایزی است که در ژاپن تولید می‌شود. این ماشین از آپشن‌های بسیار پرکاربردی برخوردار است که استفاده از هر کدام از آنها می‌تواند رانندگی را برای شما لذت‌بخش کند. مصرف سوخت پایین در کنار جادار بودن فضای داخلی کابین سرنشینان دو عامل دیگری هستند که باعث شده‌اند ما LX 570 را در لیست بهترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند قرار دهیم. گرچه این گزینه نسبت به برخی از خودروهای معرفی شده در این لیست از قیمت پایه بالاتری برخوردار است؛ اما در مجموع می‌توان گفت که مزایایی آن به نسبت معایبش بسیار پررنگ‌تر است. کیفیت بالای قطعات به کاررفته در تولید این محصول باعث شده که هزینه نگهداری آن به اندازه هزینه نگهداری یک خودرو سدان معمولی شود.

تویوتا Highlander

تویوتا Highlander

هایلندر یک SUV سایز متوسط است که از چند جهت نسبت به سایر رقبا برتری دارد. ظاهر جذاب و طراحی به‌روز و خارق‌العاده دو ویژگی بسیار شاخص این محصول محسوب می‌شوند. ضمن اینکه هایلندر مصرف سوخت معقولی دارد و مدل هیبریدی آن نیز در کمپانی تویوتا تولید می‌شود. این خودرو به دلیل تعبیه ردیف سوم صندلی، یکی از جادارترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند نیز محسوب می‌شود.

مزدا CX-90

CX-90 نیز یکی از شاسی بلندهای تولیدی شرکت مزداست که در بین مصرف‌کنندگان به داشتن کابین بزرگ و جادار و آپشن‌های پرطرفدار معروف است. این مدل مزدا با سه موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود و نوع هیبریدی آن با قیمت بیشتر از مدل‌های پایه نیز در دسترس است. این خودرو 7 نفره در 11 تیپ مختلف تولید می‌شود که پرطرفدارترین و محبوب‌ترین آنها تیپ Preferred Plus است. این مدل CX-90 مجهز به موتوری 3.3 لیتری و 6 سیلندر توربور است و علاوه بر آن سیستم چهارچرخ محرک نیز دارد. قیمت مدل‌های مختلف مزدا CX-90 از حدود ۴۷ هزار دلار شروع می‌شود. گرچه از کیا تلوراید و هوندا پایلوت در بسیاری از منابع تخصصی نقد و بررسی خودرو به عنوان رقبا این مدل مزدا یاد می‌شود؛ اما کیا تلوراید کابینی به ظرافت مزدا ندارد.

مزدا CX-90

گرچه قیمتش نسبت به مزدا CX-90 مناسب‌تر است. هوندا پایلوت نیز در مقایسه با این مدل مزدا یک نقطه ضعف اساسی دارد که آن هم عدم تولید نسخه هیبریدی‌اش است. برخی معتقدند که خریداران مزدا CX-90 می‌توانند لینکلن آویاتور را نیز به عنوان محصول جایگزین انتخاب کنند. این در حالی است که لینکلن آویاتور حدود ۱۰ هزار دلار گران‌تر از بهترین نسخه CX-90 است. بنابراین اگر بین این دو مدل شاسی بلند تردید دارید و بودجه خریدتان محدود است قطعا CX-90 بهترین انتخاب است.

سوبارو کراس

سوبارو کراس یکی از بهترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند با قابلیت آفرود است. وجود سیستم چهارچرخ متحرک در کنار کابینت باکیفیت و بادوام باعث شده که ما این خودرو را در لیست بهترین تولیدات شاسی بلند ژاپنی قرار دهیم. این محصول 5 نفره در 5 تیپ مختلف تولید می‌شود که نسخه پریمیوم 27 هزار دلاری آن محبوب‌ترین تیپ این محصول محسوب می‌شود. موتور این مدل سوبارو کراس 2 لیتر گنجایش داشته و همراه با سیستم چهار چرخ متحرک در خودرو نصب می‌شود. نسل سوم این خودرو نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دو تفاوت مهم دارد؛ اول اینکه طراحی مدرن‌تری دارد و دوم کابینش کمی بزرگ‌تر و جادارتر است.

سوبارو کراس

تجهیز کابینت داخلی به نمایشگر جدید 11.6 اینچی و استفاده از صندلی‌های راحت‌تر باعث شده که نسل سوم این خودرو طرفداران بیشتری داشته باشد. البته نسخه هیبریدی از لیست مدل‌های تولید سال 2024 این خودرو حذف شده است. کراس‌های تولیدی سال 2024 قرار است به موتوری 2 لیتری تجهیز شوند که 152 اسب بخار قدرت دارد. البته این خودرو قرار است با موتور 2.5 لیتری و 182 اسب بخاری نیز به بازار عرضه شود.

گرچه برخی‌ها معتقدند که هوندا HR-V رقیب سرسختی برای سوبارو کراس است؛ اما کابینت بهتر کراس در کنار توانایی آفرود آن باعث شده که بسیاری از مصرف‌کنندگان محصول سوبارو را به هوندا ترجیح دهند. جیپ رنگید نیز به عنوان دیگر رقیب این محصول شناخته می‌شود؛ اما به دلیل اینکه گران‌تر است معمولا انتخاب اول مصرف‌کنندگان محسوب نمی‌شود. کیا سلتوس نیز گرچه در مقایسه با کراس ترک قیمت پایینی دارد اما فاقد سیستم چهار چرخ محرک استاندارد است.

نیسان آریا

نیسان آریا

آریا جدیدترین خودروی برقی دیفرانسیل جلو و مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک کمپانی نیسان است. این محصول در 7 نسخه تولید شده که از بین آنها مدل Evolve+ e-4ORCE با قیمت حدود ۵۵ هزار دلار محبوب‌ترین و پروفروش‌ترین نسخه محسوب می‌شود. آریا دومین خودرو بدون آلایندگی کمپانی نیسان است که علاوه بر لیف قوی و موتور قدرتمند، سواری بسیار نرم و لذت‌بخشی نیز دارد. کابینت جادار و بزرگ از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده این خودرو محسوب می‌شود.

باتری آریا قادر است با یک بار شارژ نزدیک به 350 کیلومتر را طی کند. اما طراحان این محصول برای افزایش شعاع حرکتی آن، باتری بهبوددهنده‌ای را به موتورش متصل کرده‌اند که توانایی خودرو را به طی کردن حدود 490 کیلومتر با یک بار شارژ رسانده است. آریا مجهز به سیستم کمک‌راننده که یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز صنعت خودرو است مجهز بود و از نظر امکانات نسبت به رقبای اصلی خود یعنی هیوندای آیونیک ۵، کیا EV6 و فورد موستانگ مک ای یک سر و گردن بالاتر است.

لکسوس RX

لکسوس RX

RX جدیدترین محصول تولیدی لکسوس است که در لیست بهترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند جایگاه بسیار خوبی دارد. این خودرو میان سایز ترکیبی از ویژگی‌های بسیار شاخص از جمله سواری راحت، استفاده از تکنولوژی، کارایی بالا و طراحی زیبا را در خود جای داده است. ترکیب این ویژگی‌ها باعث می‌شود که تمام نیازها و انتظارات مصرف‌کننده به راحتی برآورده شود. این خودرو 5 نفره در 11 تیپ مختلف تولید و روانه بازار می‌شود.

از بین این مدل‌ها، مدل RX 350 F SPORT Handling AWD که حدود ۵۸ هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد محبوب‌ترین نسخه این خودرو است. برخلاف نسل قبلی، RX های جدید و تولید شده در سال 2024 فقط به‌صورت ۵ نفره عرضه شده و دیگر خبری از نسخه L نیست.

RX از نظر گنجایش یکی از جادارترین گزینه‌ها در فهرست بهترین و ایمن‌ترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند است و علاوه بر فضای کافی برای زانوی سرنشینان، فضایی برای تکیه سر نیز دارد. این محصول با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال و به دو صورت بنزینی و هیبریدی تولید می‌شود. جدیدترین عضو این خانواده نیز مدل پلاگین هیبریدی ۴۵۰h+  است.

آلفارومئو استلویو و بی ام و X5 از جمله رقبای اصلی و سرسخت RX محسوب می‌شوند. گرچه این گزینه‌ها ممکن است بعضا سواری جذاب‌تری داشته باشند؛ اما از نظر راحتی به گرد پای RX  نیز نمی‌رسند. در برخی از منابع از جنسیس GV80 و لینکلن ناتیلوس نیز به عنوان نزدیک‌ترین رقبای لکسوس RX یاد می‌کنند.

هوندا پایلوت

هوندا پایلوت

پایلوت یکی از جذاب‌ترین محصولات شاسی بلند تولید شده توسط کمپانی‌های ژاپنی است که بیش از هر خودروی دیگری مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است. این محصول برخلاف ظاهری خشن و بدنه‌ای قوی، کابینتی بسیار جادار و راحت دارد. اگر به دنبال حداکثر امکانات رفاهی و راحتی زیاد هستید باید این خودرو را در صدر لیست گزینه‌های خود قرار دهید. این خودروی ۸ نفره در ۷ تیپ عرضه می‌شود که محبوب‌ترین آنها مدل تورینگ AWD با قیمت ۵۰ هزار دلار است. در تولید این ماشین از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری و سیستم چهار چرخ متحرک به عنوان نیروی محرکه استفاده شده است.

سری جدید هوندا پایلوت با بدنه‌ای به مراتب جادارتر از نسل قبلی در سال 2024 به بازار عرضه شد. با این وجود بسیاری از خریدارانی که مدل خودروی قبلی‌شان نسل قدیمی پایلوت بود معتقدند که سواری سری جدید این خودرو علی‌رقم ظاهر خشن‌تر و بدنه‌ای بزرگ‌تر همچنان نرم و راحت و شبیه به یک سدان سبک است.

بزرگ‌ترین کلاس این خودرو مجهز به موتوری 6 سیلندر با توان تولید 285 اسب بخار قدرت است که با وجود قدرت زیاد، چابکی زیادی به خودرو بخشیده است. تریم تریل اسپرت این خودرو هم راحت است و هم گزینه‌ای عالی برای آفرود محسوب می‌شود. سیستم تعلیق بهبود یافته، لاستیک‌های کاراتر و دیگر آپشن‌های مخصوص آفرود از مهم‌ترین ویژگی‌های سری جدید پایلوت هستند.

لکسوس RZ

لکسوس RZ

RZ به دلیلی شعاع حرکتی کم و قیمت بالا، یکی از آن محصولات برقی بسیار خاص لکسوس است. این خودرو که در دو تیپ توسط کمپانی لکسوس تولید و به بازار عرضه می‌شود حدود 65 هزار دلار قیمت دارد. RZ به دلیل نقاط ضعفی که پبش‌تر به آن اشاره کردید شاید چند سال قبل می‌توانست بازار را تسخیر کند؛ اما در حال حاضر رقبای برقی بسیار سرسختی را پیش روی خود می‌بیند. به عنوان مثال تسلا مدل Y شعاع حرکتی بیشتر از ۴۸۰ کیلومتری دارد؛ این در حالی است که برد RZ به ۳۵۵ کیلومتر می‌رسد.

تیپ‎هایی از این خودرو که مجهز به رینگ بزرگ‌تر هستند حتی کمتر از این برد حرکتی دارند. RZ با وجود کابین جادارتر نسبت به رقبای اصلی خود، از نظر فنی قابل مقایسه با گزینه‌هایی مانند تسلا Y و مرسدس بنز EQB نیست و به همین خاطر در لیست بهترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند جایگاه زیاد خوبی ندارد. این مدل لکسوس بیشتر برای مصرف‌کنندگانی مناسب است که قصد دارند مسیرهای کوتاهی را با خودرو بپیمایند و بودجه‌ای بیشتر از 60 هزار دلار برای خرید در نظر نگرفته‌اند.

مزدا CX-50

مدل 2024 مزدا CX-50 در رقابت با شاسی بلندهای ژاپنی کوچک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آخرین نسخه از این خودرو در ۸ تیپ به بازار عرضه می‌شود که نسخه پریمیوم آن با قیمت ۳۵ هزار دلار محبوب‌ترین‌شان است. ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد تصور کنید که CX-50 نسخه ارتقا یافته مزدا CX-5 است؛ اما باید بگوییم که با وجود ابعاد مشابه، این مدل مزدا تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال CX-50 به صورت استاندارد مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است و نسبت به نسخه CX-5 قیمت بالاتری دارد. ضمن اینکه در ساخت کابین و جزئیات داشبوردش از متریال لوکس‌تر و باکیفیت‌تری نیز استفاده شده است.

مزدا CX-50

گرچه در طراحی و ساخت این خودرو از دو پیشرانه با ویژگی‌های متمایز استفاده شده است؛ اما موتور توربو 256 اسب بخاری این محصول طرفداران بیشتری دارد. گرچه متوسط مصرف سوخت CX-50 نسبت به شاسی بلندهای هم رده خود خیلی بالا نیست؛ اما در این زمینه به برخی از خودروهای این لیست مانند نیسان روگ و تویوتا RAV4 برتری ندارد. در نقطه مقابل مزدا CX-50 نسبت به دیگر تولیدات شاسی بلند همین کمپانی هندلینگ بهتر و سواری جذاب‌تری دارد.

در طول سال‌های اخیر این ژاپنی‌ها بودند که بر خلاف سایر کشورها جهان توانستند بر هنر ساخت خودرو مسلط شده و قابل‌ اطمینان‌ ترین و بادوام‌ ترین موتورها را برای تولید این محصول استراتژیک طراحی کنند. پیشرفت صنعت خودرو در ژاپن تا جایی پیش رفت که امروزه برخی از باورنکردنی‌ترین و نمادین‌ترین خودروهای این صنعت در ژاپن ساخته می‌شود. خودروهای ژاپنی نه تنها در بین مصرف‌ کنندگان نسل‌های قدیم، بلکه در بین جوانان نیز بسیار محبوب هستند. ظاهر منحصربه‌فرد در کنار توانایی فنی بالای آنها دو عاملی هستند که به محبوبیت روزافزون این محصولات در سطح بین‌ المللی کمک کرده‌اند.

خودروهایی که در این مقاله از سایت اجاره خودرو سورنا به شما معرفی کردیم؛ از جمله قابل رقابت‌ترین ماشینهای ژاپنی شاسی بلند موجود در بازار هستند. کمپانی‌های تولید کننده این محصولات ضمن حفظ کیفیت توانستند هزینه تولید را نسبت به رقبای اروپایی خود پایین نگه داشته و خودروهای تولیدی خود را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به خودروسازان اروپایی روانه بازار کنند. از نیسان و تویوتا گرفته تا هوندا، این خودروسازان افتخار صنعت خودرو ژاپن هستند. محصولات این کارخانه‌ها به عملکرد فنی خوب، دوام بالا، مصرف سوخت پایین و قابلیت اطمینان بالا در بین مصرف‌کنندگان شهرت دارند.

2.7 3 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید