شرکت ها و کمپانی های زیرمجموعه فولکس واگن که نامشان را نشنیده اید

شرکت ها و کمپانی های زیرمجموعه فولکس واگن

فولکس واگن نامی بسیار آشنا برای همه علاقه‌مندان به خودرو در سراسر جهان است. این خودروساز آلمانی تولید کننده انواع وسایل نقلیه موتوری است که محصولاتش در جهان به کیفیت بالا شهرت دارند. کمپانی فولکس واگن در 28 می 1937 توسط جبهه کارگر آلمان تاسیس شد و مقر اصلی آن در شهر ولفسبورگ آلمان واقع شده است. با وجود اینکه بسیاری از افراد فولکس را به عنوان تولید کننده خودروهای سواری می‌شناسند؛ اما این کمپانی تنها یک برند محبوب خودرو نیست بلکه مالک بسیاری از برندهای دیگر نیز می‌باشد. در این مقاله به بررسی شرکت‌های مختلفی می‌پردازیم که متعلق به گروه فولکس واگن هستند و به نوعی شرکت های زیرمجموعه فولکس واگن به حساب می‌آیند.

کدام کمپانی‌ها زیر مجموعه فولکس واگن هستند؟

فولکس واگن علی‌رغم اینکه نسبت به دیگر خودروسازان آلمانی مانند بنز و BMW شهرت زیاد و سابقه طولانی ندارد؛ اما با توسعه دامنه فعالیت خود توانسته بسیاری از شرکت‌های معروف دنیا را به عنوان زیرمجموعه، تحت تسلط خود درآورد. در زیر برخی از مهم‌ترین کمپانی‌ های زیرمجموعه فولکس واگن را معرفی کرده‌ایم.

آئودی

آئودی

این برند معروف خودروسازی که در سال 1910 تاسیس شده است؛ در سال 1965 به بخش مهمی از فولکس واگن تبدیل شد. با وجود اینکه قدمت برند آئودی نسبت به فولکس واگن بیشتر است؛ اما در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه فولکس واگن فعالیت می‌کند و 99.64 درصد از آن تحت تملک فولکس است. این دو کمپانی با ادغام تجربیات خود در حال حاضر محصولات‌شان را بر اساس یک پلتفرم مشترک تولید می‌کنند. اما بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند که خودروهای آئودی نسخه لوکس خودروهای فولکس واگن هستند. امروزه خودروهای آئودی به معیاری برای سنجش کیفیت زندگی تبدیل شده‌اند و اکثر افرادی که این محصولات را خریداری می‌کنند جزء طبقه خاصی از جامعه هستند.

بتنلی

بنتلی

این شرکت انگلیسی بیش از 20 سال است که زیر نظر فولکس واگن فعالیت دارد و به عنوان عضوی از خانواده شرکت های زیرمجموعه فولکس واگن شناخته می‌شود. در اختیار گرفتن صد در صد از مالکیت شرکت بتنلی توسط فولکس واگن باعث شد که این شرکت بتوانند با حمایت‌های بیشتر، سهم خود را از بازار فروش خودروهای لوکس افزایش دهد.

بنتلی بنتایگا و بنتلی کانتیننتال دو محصول مهم این کمپانی هستند که بعد از فروش مالکیت به بازار عرضه شده و توانستند فروش خوبی داشته باشند. بتنلی حتی طی چند سال اخیر توانسته با تکیه بر حمایت‌های فولکس واگن به عرصه تولید خودروهای هیبریدی نیز ورود کند و جایگاه مستحکمی را در بازار این محصولات به دست آورد. در حال حاضر نسخه‌های هیبریدی خودروهای بنتلی در چین و ایالات متحده طرفداران بسیاری دارند.

بوگاتی

بوگاتی

این کمپانی که در سال 1909 تاسیس شده است و سابقه طولانی در صنعت تولید خودرو دارد؛ یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تابعه گروه فولکس واگن محسوب می‌شود. امروزه برندهای قدرتمندی مانند پورشه و ریماک نیز توافق کرده‌اند تا یک سرمایه‌گذاری مشترک با بوگاتی انجام دهند و طی آن مدل‌های هایپرکار تولید کنند. در حال حاضر بوگاتی شیرون و ریماک نورا تمام الکتریکی دو مدل هایپرکاری هستند که تولید آن در دستور کار این سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

بوگاتی تولیدکننده محصولات لوکس و سوپراسپرت‌های بسیاری معروفی در بازار خودرو است و قیمت محصولات آن نسبت به خودروهای معمولی به شدت بالاست. به عنوان مثال نسخه‌های مختلف بوگاتی شیرونی که در بالا به عنوان هایپرکار معروفی کردیم بین 1 تا 3 میلیون پوند قیمت دارد. فرآیند ادغام بوگاتی با کمپانی فولکس واگن، از سال 1998 آغاز شد و در حال حاضر صد در صد مالکیت بوگاتی در اختیار فولکس واگن است.

لامبورگینی

لامبورگینی

شرکت لامبورگینی توسط فروچیو لامبورگینی در سال 1963 تاسیس شده است. این کمپانی ایتالیایی به دلیل طراحی و تولید محصولات با کیفیت و بی‌نظیر، توانست به سرعت به رقیبی برای فراری تبدیل شود. لامبورگینی با طراحی محصولات خارق‌العاده و خودروهای سوپر لوکس و سوپر اسپرتی که تا کنون در بازار وجود نداشتند توانست در عرض چند سال به شهرت جهانی برسد.

با این حال به دلیل فشارهای مالی، مالکین آن مجبور شدند در سال 1973 شرکت را تعطیل کرده و پس از چندین تغییر مالکیت، سرانجام در سال 1998 با فولکس واگن ادغام شوند و صد در صد سهام خود را به این شرکت آلمانی بفروشند. این شرکت از طریق ارائه فناوری‌های هیبریدی منحصربه‌فرد خود طی چند سال بعد از ادغام به میلیاردها دلار سود دست یافت و توانست اسم و رسمی در صنعت خودروسازی برای خود دست و پا کند.

پورشه

پورشه

این برند محبوب که به کیفیت ممتاز محصولات خود معروف است توسط فردیناند پورشه در سال 1931 تاسیس شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از معروف‌ترین کمپانی‌ های زیرمجموعه فولکس واگن به فعالیت خود ادامه می‌دهد. گفته می‌شود طراحی یکی از محصولات بسیار پرطرفدار و محبوب فولکس واگن به نام بیتل تحت تاثیر پورشه بوده است. اگرچه مدیران این شرکت‌ها در آگوست سال 2009 با ادغام موافقت کردند؛ اما در اواخر سال 2015 بود که فولکس واگن توانست اکثریت سهام پورشه را در اختیار خود بگیرد.

سئات

سئات

سئات اولین شرکت خودروسازی اسپانیایی است که در 9 می 1950 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در حال حاضر در مارتورل ایالت کاتالونیا واقع شده است. فرآیند ادغام این شرکت و فعالیت آن به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه فولکس واگن از سال 1986 آغاز شد. از فناوری قوی و حفظ کیفیت تولیدات می‌توان به عنوان مهم‌ترین شاخصه‎های این خودروساز اسپانیایی نام برد. این کمپانی در 75 کشور دنیا شعبات فعال دارد و بیش از 15 هزار نیروی متخصص در این شعاب و دفتر مرکزی سئات مشغول به کار هستند.

تولیدات این شرکت با دو مارک SEAT و CUPRA به بازارهای بین‌الملی عرضه می‌شوند. یکی از اهداف فولکس واگن از خرید 100 درصد سهام سئات، تولید و فروش محصولات فولکس با قیمتی پایین‌تر به مشتریانی است که درآمد کمتری دارند. سئات ایبیزا، لئون و آرونا برخی از محصولات شناخته شده این برند اسپانیایی هستند که بر اساس فناوری فولکس واگن ساخته می‌شوند. سئات در سال‌های اخیر، خط تولید محصول اسپرت خود به نام کوپرا را راه‌اندازی کرده و قصد دارد در این خط نمونه‌های قدرتمندتر از خودروهای استاندارد خود را به تولید برساند.

اشکودا

اشکودا

اشکودا (Skoda) یک شرکت متعلق به کشور جمهوری چک است که در سال 1895 توسط Vaclav Laurin و Vaclav Klement تاسیس شده است. این کمپانی برخلاف نام ناآشنا خود، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان در جهان محسوب شده که حتی امروزه نیز فعالیت گسترده‌ای در صنعت تولید خودرو دارد. شرکت اشکودا در 30 سال گذشته به عنوان یکی از چندین شرکت زیر مجموعه فولکس، بخش مهمی از گروه فولکس واگن بوده است.

اشکودا همچنین تعهد خود را برای ایجاد محیطی پایدار مانند سایر شرکت های زیرمجموعه فولکس واگن فراموش نکرده است. اشکودا اکتاویا و اشکودا سوپرب، دو محصول مشهور این شرکت هستند. این محصولات دارای ترکیبی از ویژگی‌هایی نظیر قیمت مقرون‌به‌صرفه، کیفیت ساخت بالا، ظاهر زیبا و عملکرد فنی قابل‌قبول هستند.

دوکاتی

دوکاتی

دوکاتی که دفتر مرکزی آن در شهر بولونیا ایتالیا واقع شده است یکی از معدود شرکت های زیرمجموعه فولکس واگن است که در حوزه تولید خودرو فعالیت نمی‌کند. این شرکت در حقیقت تولیدکننده موتورسیکلت است اما محصولاتش هرگز نتوانستند دوستداران موتورسیکلت را تحت تاثیر خود قرار دهند.

این شرکت توسط آنتونیو کاوالیری در سال 1926 تاسیس شد. دوکاتی در سال 2012 با قیمت 1.2 میلیارد دلار توسط فولکس واگن تصاحب شد. فولکس واگن از طریق در اختیار گرفتن مالکیت صد در صدی شرکت دوکاتی توانسته است در صنعت تولید موتورسیکلت نیز وارد شده و سهمی از بازار فروش بین‌المللی این محصول را از آن خود کند.

مان

مان

مان تولیدکننده آلمانی کامیون و اتوبوس، تقریبا قدیمی‌ترین زیرمجموعه فولکس واگن محسوب شده و تولیدات آن طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. البته این خودروساز علاوه بر این دو محصول محبوب، انواع خودروهای تجاری سبک نظیر وانت و ماشین‌آلات صنعتی نیز تولید می‌کند. دفتر مرکزی کمپانی مان در مونیخ آلمان واقع شده و سالانه 13.5 میلیارد دلار از انواع محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رساند.

اسکانیا

اسکانیا

این برند سوئدی در سال 1891 توسط Philip Wersen و Surahammars Bruk تاسیس شده است. مدیران اسکانیا در طول سال‎ها فعالیت خود در حوزه تولید خودرو و قبل از اینکه شرکت‌شان به نماینده فولکس واگن در سوئد تبدیل شود با مشکلات مالی زیادی روبرو شدند. تا سال 2008، فولکس واگن بیش از 68 درصد از حق رای و 37.73 درصد از سهام اسکانیا را در اختیار داشت. اما در نهایت در سال 2014 بود که اسکانیا به طور کامل در اختیار گروه فولکس واگن قرار گرفت و مالکیتش به طور رسمی تغییر کرد. این شرکت تحت نظارت فولکس واگن آنقدر رشد کرد که در سال 2020 توانست کامیون تمام برقی خود را عرضه کرده و به یکی از برترین شرکت‌ها در صنعت خودروهای تجاری تبدیل شود.

از آنجایی که فلسفه تاسیس فولکس واگن تبدیل شدن به یکی از پیشگامان صنعت خودرو در تولید محصولاتی بود که بازار هدف‌شان خانواده‌هایی با سطح درآمد متوسط بودند؛ مدیران این شرکت تصمیم گرفتند با خرید و ادغام شرکت‌هایی که در این مقاله معرفی‌شان کردیم هم بازار هدف را گسترده‌ تر کنند و هم سهم‌شان از فروش و حتی اجاره خودرو را افزایش دهند. امروزه خودروهای برقی فولکس واگن جزء پرفروش‌ترین خودروهای سواری در سراسر جهان هستند.

3.7 3 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید