ماشین کم خرج چی بخرم؟ کم خرج ترین خودرو خارجی و داخلی بدون سانسور

ماشین کم خرج چی بخرم

افرادی که قصد خرید ماشینی جدید دارند، مدام از خود می‌پرسند که ماشین کم خرج چی بخرم و در پی یافتن یک مورد مناسب هستند. در این مقاله از اجاره خودرو سورنا سیر کم خرج ترین ماشین خارجی در ایران و همینطور مدل‌های ساخت ایرانی را بررسی کرده‌ایم و با نگاهی به این لیست می‌توانید به یک تصمیم مناسب دست پیدا کنید.

پارامترهای مهم در تعیین کم خرج بودن ماشین

اگر شما هم از خود پرسیده‌اید که ماشین کم خرج چی بخرم، احتمالا مجبور هستید که هر روز از ماشین خود استفاده کرده و از این رو در پی کم کردن هزینه‌های سربار خودرو خود هستید. برای اینکه بتوان کم خرج ترین خودرو خارجی و ایرانی را پیدا کنیم، باید در ابتدا پارامترهای مهم در تعیین یک ماشین کم خرج را پیدا کنیم. اولین موضوعی که دغدغه تمام مردم دنیا است،‌ میزان مصرف سوخت ماشین است. هرچه این عدد به نسبت کیلومتر حرکتی کمتر باشد، خودرو شما در زمره ماشین‌های کم خرج به حساب می‌آید.

بحث تعمیرات ماشین نیز جای خاص خودش را دارد. هرچه ماشین از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد، این رقم بیشتر شده و در نتیجه در دراز مدت برای صاحب ماشین هزینه‌بر است. هنگام تعمیرات هم به قطعات یدکی نیاز بوده و یا به صورت دوره‌ای باید برخی از قطعات مصرفی را تعویض کنید. برخی ماشین‌ها قطعات بسیار کمیاب و گران قیمتی دارند. در نهایت نیز قیمت اولیه خودرو نیز جزو بزرگ‌ترین مخارج شما برای خرید بوده و به طور کلی هر چه رقم بیشتری در این بخش هزینه کنید،‌ در باقی موارد نیز با هزینه‌های بیشتری روبرو خواهید شد.

کم خرج ترین خودرو خارجی و ایرانی

در پاسخ به سوال ماشین کم خرج چی بخرم باید گفت بهترین گزینه ماشین‌های خارجی است. در حال حاضر کم خرج ترین ماشین خارجی در ایران سراتو است. با این حال برای خرید چنین ماشینی باید هزینه بسیار زیادی در حدود 1.5 تا 2 میلیارد تومان پرداخت کنید. به همین دلیل شاید همه نتوانند سراغ ماشین‌های خارجی بروند و باید از میان ماشین‌های ساخت ایران و با توجه به بودجه خود یکی را برگزینند.

در ادامه به معرفی ماشین‌های ایرانی و خارجی می‌پردازیم اما اصلا نمی‌توان این دو دسته را از نظر خرج و کیفیت با یکدیگر مقایسه کرد. بهتر است معیار انتخاب خود را تنها در دسته مورد نظر خود قرار داده و از یک خودروی داخلی با قیمتی ارزان‌تر، انتظار کیفیت یک ماشین خارجی را نداشته باشید.

کم خرج ترین ماشین خارجی در ایران

با توجه به پارامترهای بیان شده در بالا و همینطور دسته‌بندی‌های اصلی در بازار خودرو، ابتدا به شما می‌گوییم از بین خودروهای خارجی چطور به پرسش ماشین کم خرج چی بخرم پاسخ دهید. در ادامه مهم‌ترین گزینه‌های موجود را بررسی کرده‌ایم.

MVM 110

اگر با اتاق کوچک و نبود فضای بار در داخل ماشین مشکلی ندارید، ام‌وی‌ام 110 بهترین انتخاب برای فضای شهری است. به راحتی در هر فضایی می‌توانید آن را پارک کرده و به دلیل داشتن موتوری ضعیف‌تر، مصرف سوخت کمتری نیز خواهد داشت. با این ماشین نمی‌توانید به دل جاده بزنید اما در شرایط دیگر کاملا جوابگوی نیاز شما بوده و با قدرت 68 اسب بخاری خود، در بزرگراه‌های ایران به خوبی حرکت می‌کند. استهلاک این ماشین بسیار پایین بوده و با فواصل طولانی نیاز است که برای تعمیرات آن اقدام کنید. نرخ بیمه خودروی MVM 110 در سال 1402 از 3 میلیون و 47 هزار تومان شروع می‌شود.

سراتو از کمپانی کیا موتورز

سراتو از کمپانی کیا موتورز

این خودرو که به کیا سراتو معروف است، موتور قوی و از طرفی مصرف سوخت پایینی داشته و طراحی آن باعث می‌شود تا هم در شهر و هم در جاده از رانندگی با آن لذت ببرید. در سری‌های وارداتی این مدل، استهلاک به شدت پایین است و کیفیت قطعات و لوازم به کار رفته در آن به حدی است که تمام نیازهای شما را جوابگو است. موتور این ماشین 4 سیلندری دارای قدری 124 اسب بخاری بوده و عملا می‌تواند دو برابر MVM 110 به ماشین شما قدرت برساند. مصرف سوخت این خودرو 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که این عدد به ماشین‌های کم مصرف بسیار نزدیک شده است. نرخ بیمه این خودرو در 1402 از 4 میلیون و 200 هزار تومان شروع می‌شود.

Camry از محبوب‌های تویوتا

Camry از محبوب‌های تویوتا

کمپانی تویوتا به ساخت ماشین‌هایی بادوام مشهور است و با فروش مدل کمری خود در داخل ایران، طرفداران بیشتری نیز پیدا کرد. این ماشین 158 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند با رقبای بسیاری در بازار بر سر موضوع مصرف سوخت پایین مسابقه بدهد. با خرید چنین ماشینی تا سال‌ها لازم نیست نگران خراب شدن ماشین بوده و حتی نیاز به تعویض قطعات اصلی پیدا نخواهید کرد. هزینه بیمه خودروی کمری در سال 1402 از 4 میلیون و 241 هزار تومان شروع می‌شود.

تیگو مدل 7

تیگو مدل 7

خودروهای چینی زیادی را نمی‌توان در لیست ماشین‌های کم خرج قرار داد. معمولا کسی که از خود می‌پرسد ماشین کم خرج چی بخرم اصلا به ماشین‌های چینی فکر نمی‌کند اما تیگو 7 توانسته چنین ذهنیتی را تغییر دهد. قدرت موتور آن 147 اسب بخار بوده و طراحی زیبایی دارد. دردسرهای نگهداری از این ماشین کم بوده و تا مدتی نگران تعمیرگاه رفتن نخواهید بود. موتور این ماشین از نوع توربو شارژ بوده و مصرف سوخت متعادلی دارد. نرخ بیمه تیگو 7 در حدود 4 میلیون در سال 1402 است.

از مدل‌های ایرانی ماشین کم خرج چی بخرم؟

اگر بودجه شما به خرید ماشین‌های خارجی نمی‌رسد، بهتر است که نگاهی هم به لیست ماشین‌های ایرانی انداخته و از میان آن‌ها گزینه‌ای کم خرج را انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ترین گزینه‌های موجود را بررسی کرده‌ایم.

سمند خودروی ایرانی

سمند مخصوصا از نوع LX آن همیشه در بین گزینه‌های محبوب ایرانی بوده و با توان 114 اسب بخاری آن می‌توانید در اکثر شرایط از آن بهره ببرید. این مدل با مصرف 7.5 لیتر بنزین می‌تواند 100 کیلومتر حرکت کرده و شاید نتوان در مقایسه با کم خرج ترین خودرو خارجی، عنوان کم مصرف را برای سمند به کار برد اما در کل گزینه مناسبی به عنوان یک ماشین کم هزینه است. نرخ بیمه سمند که یک ماشین کم خرج بوده در سال 1402 از 4 میلیون تومان شروع می‌شود.

ساینا انتخابی ارزان و بی دردسر

ساینا، مخصوصا از نوع دنده‌ای، از جمله تغییراتی بود که شرکت سایپا روی مدل تیبا انجام داد و در حال حاضر این خودرو جلودار ماشین‌های ارزان ایرانی است. به دلیل قیمت پایین اکثر افراد توانایی خرید آن را داشته و با مصرف سوخت 7.2 لیتری در هر 100 کیلومتر، همچنان رتبه خوبی در بین رقبای ایرانی خود دارد. کیفیت ساخت این خودرو شاید در بالاترین حد نباشد اما قیمت لوازم یدکی آن بسیار مناسب بوده و برای تعمیرات نیز می‌توانید به هر کجا که بخواهید مراجعه کنید. نرخ بیمه خودرو ساینا در سال 1402 از 4 میلیون و 241 هزار تومان شروع می‌شود.

تندر 90

این ماشین با توجه به وزن و ابعاد خود مصرف سوخت مناسبی داشته و با پشت سر گذاشتن هر 100 کیلومتر تنها 8 لیتر مصرف می‌کند. قدرت آن برابر با 105 اسب بخار است اما شتاب بسیار خوبی داشته و استهلاک آن نیز زیاد نیست. این ماشین 4 سیلندری از نظر ظاهری اصلا جذاب نیست اما کارایی آن باعث شده جزو موارد کم خرج به حساب بیاید. نرخ بیمه تندر 90 در سال 1402 از 4 میلیون و 241 هزار تومان شروع می‌شود.

4.5 2 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید