مهم‌ترین نکات استفاده از خودروی اجاره‌ای

The most important tips for using a rental car

رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام استفاده از خودروی اجاره‌ای باعث خواهد شد هزینه‌های کمتری را در زمان تحویل آن پرداخت کنید و دچار حادثه نشوید. همچنین همیشه در نظر داشته باشید که قبل از اجاره از شرایط و خدمات اجاره خودرو اطلاعات کافی داشته باشید. در هر موقعیتی از یک نوع خودروی مناسب آن موقعیت استفاده کنید. مانند مسافرت به روستاها و مناطق جنگلی، خودروهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل یک گزینه مطلوب بوده و احتمال خراب شدن آن در هنگام عبور از جاده‌های ناهموار کم خواهد شد.

از طرف دیگر اگر تصمیم به استفاده از خودروی اجاره‌ای در شهرهای شلوغ را دارید و می‌خواهید برای انجام کارها به مرکز شهر بروید، خودرویی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی در مسیرهای پر ترافیک عبور کنید و در جاهای پارک که فضای کافی را نداشته باشد به راحتی پارک کنید. در زیر به چند نکته اشاره خواهیم کرد تا شما در زمان اجاره ماشین در تهران و یا سایر نقاط مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه ناشی از حوادث و تصادف و غیره نشوید.

چه چیزهایی در مورد اجاره ماشین باید بدانیم

هنگامی که برای یک سفر برنامه ریزی میکنید، یا حتی برای عروسی خود ممکن است نگرانی داشتن یک ماشین خوب را داشته باشید. ولی هیچ جای نگرانی نیست فقط کافی است با اجاره خودرو سورنا سیر تماس گرفته تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید. ولی در نظر داشته باشید که اجاره خودرو می تواند دردسر ساز نیز باشد پس قبل از اینکه اقدامات لازم را به عمل آورید با ما همراه باشید و نکاتی را که باید قبل از اجاره خودرو بدانید، را مطالعه نمایید:

اندازه و سایز

اندازه خودرو در قیمت قابل پرداخت توسط شما تاثیرگذار است. واژه هایی از قبیل “جمع و جور”، “سایز متوسط”، “لوکس” در بین شرکت های اجاره ماشین در تهران دارای معنای متفاوت می باشد. به منظور نشان دادن سایز خودرو، شرکت های اجاره ماشین مدل هایی ارائه می دهند یا تعداد افرادی که به صورت ایمن با این خودرو قابل حمل هستند را اعلام می کنند.

خرید و مقایسه

خودروی مورد نظر خود را در وبسایت های مختلف جستجو کنید. برای دستیابی به بهترین قیمت، از وبسایت های شخصی اجاره ماشین و وبسایت های مقایسه قیمت استفاده کنید. سورنا سیر مفتخر است که بهترین ماشین های مدل روز را با بهترین نرخ ها در اختیارتان قرار می دهد.

پیشنهادات و تخفیفات ویژه

اگر زمان سفر شما انعطاف پذیر و قابل تغییر است، ممکن است بتوانید خودروی مورد نظر خود را هنگامیکه قیمت ها شکسته می شوند کرایه کنید. سعی کنید جستجوی خود را برای کرایه خودروی دنده ای برای مدت زمان نیاز خود با قیمت ویژه انجام دهید. اگر چند روز قبل از زمان مورد نظر آن را رزرو کنید می توانید قیمت های پایین تری برای آن پرداخت کنید یا اینکه خودرو را به همراه بلیط هواپیما یا هتل رزرو کنید. محدودیت های مربوط به تخفیف های ویژه از قبیل تاریخ هایی که این پیشنهادات و تبلیغات در دسترس خواهند بود را مورد مطالعه قرار دهید.

قیمت ها

قیمت های تبلیغ شده برای اجاره ماشین در تهران ممکن است ایده دقیقی از قیمت های پرداختی آنها در اختیار شما قرار ندهد. سعی کنید قیمت های کرایه ای را با یکدیگر برای خودروهای مختلف مقایسه کنید که شامل تمامی هزینه های مربوط به امکانات مختلف می باشد.برخی هزینه ها به هنگام رزرو آنلاین خودرو به شما اعلام می شوند اما شما قبل از مراجعه به دفتر کرایه خودرو برای برداشتن خودروی مورد نظرتان نمی توانید از تمامی هزینه ها باخبر باشید. قرارداد خود را با دقت بخوانید و نگاهی به هزینه ها و جریمه های مربوط به اتفاقات خاص مانند تصادف نیز بیاندازید.

پیشینه جرائم گواهینامه

بسیاری از شرکت های اجاره ماشین، گزارشی از پیشینه جرائم رانندگی شما را درخواست می کنند و مواردی را که مغایر با استانداردهای شرکت باشند را رد می کنند. حتی اگر شما تمامی مراحل مربوط به رزرو خودرو را نیز انجام داده باشید، شما به یکی از دلایل ذکر شده در پایین قادر به این کار نخواهید بود:

  • رانندگی بی احتیاط
  • عدم رعایت قوانین مربوط به کمربند ایمنی
  • تصادفات فارغ از اینکه شما مقصر باشید یا خیر
  • ترک محل حادثه
  • رانندگی با گواهینامه غیر معتبر، تعلیق شده یا فاقد اعتبار

پیش از انجام مراحل رزرو و اجاره ماشین از شرکت مورد نظر درباره گزارشات مربوط به پیشینه جرائم سوالات خود را بپرسید و در صورت جریمه ماشین کرایه ای باید چیکار کنیم را بپرسید.

پرس و جو در مورد قیمت

به منظور اجتناب از شگفت زدگی به هنگام پرداخت، پیش از اجاره ماشین تهران از شرکت مورد نظر قیمت خودروی مورد نظر خود را بپرسید. و با خیال راحت برای اجاره خودروی رویایی خود اقدامات لازم را به عمل آورید.

مالیات

شرکت کرایه خودرو مالیات مربوط به شهر، استان یا کشور – به همراه مالیات مربوط به شرکت – را به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد. شما ممکن است هزینه های دیگری از قبیل “هزینه گواهی خودرو” یا “هزینه بازیابی انرژی” را نیز مشاهده کنید.

هزینه های تحویل زودتر یا دیرتر از موعد

همیشه تحویل زودتر از موعد خوب نمی باشد. برخی شرکت ها هزینه ای را از افرادی که خودرو را بیش از ۲۴ ساعت قبل از موعد ذکر شده در قرارداد تحویل می دهند دریافت می کنند. اگر قصد دارید این کار را بکنید با کارشناس آژانس مربوطه مشورت کنید.آیا کمی دیر کرده اید؟ برخی شرکت ها زمان محدودی را برای افرادی که خودرو را دیرتر تحویل می دهند بدون جریمه در نظر می گیرند که زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه است. اما، ممکن است شما مجبور به پرداخت کرایه یک روز کامل برای اقلامی چون سیستم جهت یابی و امکان پوشش مسئولیت باشید. اگر تاخیر شما بیش از نیم ساعت است با شرکت مورد نظر تماس بگیرید تا مطمئن شوید بهتر است جریمه آن روز را پرداخت کنید یا قرارداد خود را تمدید کنید.

هزینه های برون استانی

قبل از برنامه ریزی سفر خود مطمئن شوید که آیا شرکت اجاره ماشین تهران به شما اجازه خروج از استان یا محدوده ای که خودرو را کرایه کرده اید را دارید. همچنین در خصوص هزینه های اضافی که بابت خروج از استان باید بپردازید نیز پرس و جو کنید.

هزینه های به هنگام تحویل

آیا قصد دارید خودرو را در محلی به غیر از محلی که آن را دریافت کرده اید تحویل دهید؟ شما ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اندکی بابت این موضوع باشید.

هزینه های تجهیز امکانات

اگر علاقه مند به نصب امکانات اضافی بر خودروی کرایه ای خود هستید – مانند سیستم مسیریاب یا صندلی کودک – شما باید شاید لازم باشد هزینه ای بابت آن پرداخت کنید. این اقلام را از قبل رزرو کنید، میزان در دسترس بودن این اقلام در مکان های مختلف، متفاوت است.

هزینه های مربوط به راننده اضافی

آیا می خواهید از مسئولیت های رانندگی سرباز زنید؟ برخی شرکت های کرایه خودرو این امکان را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید بدون داشتن دغدغه در مورد ماشین، با گرفتن راننده، از سفر یا لحظات خود لذت ببرید. پس دیگر جای هیچ نگرانی نیست با ما همین حالا تماس بگیرید.


لیست قیمت اجاره ماشین

بررسی خودروی اجاره‌ای قبل از تحویل

همیشه خودروهای اجاره‌ای در زمان تحویل به موسسه اجاره خودرو بررسی شده و اشکالات و مواردی که احتیاج به تعمیر دارند، تعمیر شده و آماده اجاره خواهند شد. در برخی از مواقع اشکالات می‌توانند از چشم بازرسان مخفی شده و بدون این که درست شوند، خودرو آماده اجاره دادن می‌شود. اگر شما در زمان تحویل خودرو توجه کافی نداشته باشید و خودرو در زمانی که در اختیار شما است اشکالات آن مشخص شود، در زمان بازگرداندن خودرو شما باید هزینه‌های تعمیرات را پرداخت کنید.

همیشه در زمانی که تصمیم به استفاده از یک خودروی اجاره‌ای دارید بدنه ماشین را به دقت بررسی کنید و حتی می‌توانید از تمامی خط و خش‌ها و یا رنگ رفتگی‌ها عکس بگیرید، از طرف دیگر فضای داخلی را هم بررسی کنید و تمام موارد مانند پارگی در روکش صندلی‌ها، خرابی شیشه بالابر و یا موارد دیگر را گزارش دهید. اگر در برگه خودروی اجاره‌ای شما موارد اشکال ذکر نشده باشد در زمان تحویل خودرو باید هزینه‌های تعمیر را پرداخت کنید.

از تمام موارد قبل از اجاره ماشین آگاهی پیدا کنید

آیا من نیاز به خرید بیمه آسیب و خسارت از آنها دارم؟ آژانس های اجاره اتومبیل بیمه هایی برای حوادث و سرقت ارائه می دهند، اما اگر شما در حال حاضر خود یک ماشین دارید، بیمه اتومبیل شخصی شما ممکن است هر گونه خسارت و یا ضرر و زیان به اتومبیل اجاره ای را پوشش دهد. چه هزینه هایی از قبیل مالیات یا هزینه های دیگر به هزینه اجاره اضافه می شود؟ همیشه قبل از تصمیم گیری برای اجاره اتومبیل، ایده خوبی است که در مورد همه ی هزینه ها از قبیل مالیات و سایر هزینه های احتمالی اطلاعاتی بدست آورید.

وقتی ماشین را پس می دهم، چقدر سوخت باید در مخزن باشد؟ سیاست های سازمان های اجاره ماشین متفاوت است. برخی از آنها ترجیح می دهند مخزن سوخت به هنگام تحویل پر باشد در حالیکه برخی دیگر پر یا خالی بودن باک را در نظر نمی گیرند. با این حال، سازمان های دیگر ممکن است از شما بخواهند خودرو را با همان مقدار سوخت که تحویل گرفته اید، بازگردانید. تا چه زمانی فرصت دارم که خودرو را برگردانم؟ برخی از آژانس های اجاره ماشین معمولا علاقه دارند دقیقا در زمان مقرر خودرو کرایه ای را تحویل بگیرند، اما بعضی ها ممکن است یک گزینه به شما ارائه دهند، که حتی با کمی تاخیر نیز امکان تحویل خودرو برایتان وجود داشته باشد

هزینه های مربوط به تحویل دیرتر از موعد چه میزان است؟ ممکن است شرایط غیرمنتظره ای رخ دهد و شما نتوانید قادر به تحویل ماشین قبل از زمان مشخص شده باشید. بهتر است این مواقع را پیش بینی کنید و اطلاعاتی در این خصوص نیز قبل از اجاره ماشین کسب کنید.


نکات مهم قبل از اجاره ماشین

اطلاع از شرایط خودروی اجاره‌ای

هر کدام از موسسه‌های خودروی اجاره‌ای قوانین مربوط به خود را دارند و با اطلاع داشتن از آنها در هزینه‌ها می‌توانید صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال بعضی از شرکت‌ها با باک پر ماشین را کرایه می‌دهند و در زمان تحویل هم خودرو را با باک پر تحویل می‌گیرند و اگر مقدار بنزین کم باشد باید هزینه اضافه پرداخت کنید. همچنین برای مسافت طی شده هر شرکت تعرفه مخصوص به خود را دارد در صورت اطلاع از شرایط و ثبت مقدار مسافت طی شده، شما دید بهتری نسبت به شرایط پیدا می‌کنید و مجبور نخواهید بود هزینه طی کردن مسیر اضافه را پرداخت کنید.

رعایت کردن نکات ایمنی

چه در هنگام رانندگی با خودروی شخصی و یا خودروی اجاره‌ای رعایت نکات ایمنی باعث خواهد شد به سلامت به مقصد برسید و مجبور به پرداخت هزینه اضافه نشوید. در صورت تصادف اگر شما مقصر باشید باید هم هزینه‌های تعمیر خودروی اجاره‌ای و هم خودروی مقابل را پرداخت کنید همیشه در زمان رانندگی با خودرو، رعایت کردن نکات ایمنی باعث خواهد شد به سلامت و با کمترین هزینه به مقصد برسید.


نکاتی برای کم شدن مبلغ اجاره ماشین

تحویل خودروی اجاره‌ای

برخی از شرکت‌های خودروی اجاره‌ای به شما این امکان را خواهند داد در زمان تمام شدن مدت اجاره، خودرو را در پارکینگ‌های مشخص شده پارک کنید و کلید را تحویل دهید. همیشه توجه داشته باشید تا زمانی که خودرو را تحویل نماینده شرکت نداده باشید مسئولیت آن به عهده شما خواهد بود. در پارکینگ ممکن است خسارتی به ماشین وارد شود و زمانی که مسئول تحویل، ماشین را بررسی می‌کند آن خسارت به نام شما ثبت خواهد شد و باید هزینه آن را پرداخت کنید. همیشه در پایان مدت اجاره، خودرو را تحویل دهید و رسید دریافت کنید تا ناچار به پرداخت هزینه‌های اضافه نشوید.

هزینه واقعی اجاره خودرو

باید مراقب باشید، نرخی که در تبلیغات آژانس های اجاره خودرو ذکر می شود، ممکن است با مالیات های دولتی و محلی، هزینه های فرودگاه، هزینه های راننده اضافی، بیمه، هزینه بنزین و جریمه های زمان تحویل افزایش یابد و شما مجبور به پرداخت بیش از دو برابر مبلغی که انتظار داشتید، باشید. در مورد هزینه های اضافی در هزینه های پنهان اجاره خودرو بیشتر بدانید.

همچنین، مبلغ تبلیغ شده ممکن است مخصوص فصل خاصی باشد یا برای یک ماشین که برای شما نامناسب است، معتبر باشد. در سال های اخیر، موتورهای اصلی جستجو و رزرو خودرو، نسبت به نرخ اجاره خودرو شفاف تر شده اند و اکنون معمولا هزینه های اجاره ای شما را با در نظر گرفتن هزینه های اضافی، از جمله مالیات و هزینه های تخمین زده شده در اوایل فرآیند رزرو حساب می کنند.همانند شرکت های هواپیمایی، شرکت های اصلی اجاره خودرو  “مدیریت عملکرد” را به تصویب رسانده اند. به این معنی که رایانه هایشان به سرعت می توانند قیمت ها را با توجه به تغییرات موجود در عرضه اتومبیل ها تغییر دهند و بنابراین نرخ اجاره ای که شما در لحظه می بینید، معتبر باشد. به استثنای اینکه بلافاصله رزرو کنید، احتمال تغییر آن زیاد است.

در زمان برداشت خودرو

اگر اولین سفر شما به صورت شبانه از فرودگاه به هتل است، چرا از ون های شاتل هتل استفاده نمی کنید؟ این کار می تواند قیمت اجاره یک روز را برای شما ذخیره کند. حتی اگر شما باید در همان روز رسیدن پرواز خود، سفر زمینی را آغاز کنید، ممکن است مجبور نباشید ماشین را در فرودگاه تحویل بگیرید. با برداشتن آن در مرکز شهر، شما اغلب می توانید از هزینه های اضافی فرودگاه در امان باشید.

اگر بیمه اتومبیل شخصی دارید یا هزینه اجاره ماشین  را با یک کارت اعتباری عمده می پردازید، احتمالا حداقل برای آسیب های ناشی از تصادف تحت پوشش قرار می گیرید، بنابراین نیاز نیست بیمه تصادف شرکت اجاره خودرو را خریداری کنید . اگر شک دارید، از نمایندگی بیمه یا کارت اعتباری خود بپرسید.قبل از رانندگی و دریافت اتومبیل و خروج از محل اجاره خودرو ، بدنه ماشین را به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که چراغ ها و سیگنال های هشداردهنده (بوق و راهنما) به درستی کار می کنند و کیلومتر شمار خودرو را نیز بررسی می کنید. هرگونه نقص مشاهده شده را گزارش دهید.

قبل از ترک محل با نحوه کارکرد ماشین خود آشنا شوید. بررسی کنید که کدام سمت مخزن گاز شما روشن است و یاد بگیرید چگونه از چراغ جلو، برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل و سیگنال استفاده کنید. این ممکن است به نظر واضح باشد، اما شما باید مدل و رنگ ماشین خود را نیز به خاطر بسپارید به این ترتیب شما پس از پاک کردن در یک محیط شلوغ آن را گم نخواهید کرد.

تحویل خودرو

از برنامه های پیش پرداخت هزینه های بنزین مطلع باشید. قبل از تحویل وسیله نقلیه، مخزن سوخت آن را پر کنید، تا فقط هزینه سوختی که استفاده کردید را پرداخت کرده باشید.این ممکن است غیر معمول به نظر برسد اما تحویل خودرو شما زودتر از موعد ممکن است هزینه های اضافی به شما تحمیل کند. ممکن است مجبور شوید هزینه ی بازگشت زودتر از موعد را بپردازید، اما حتی بدتر از آن، ساختار نرخ شما ممکن است تغییر کند، و شما را به خاطر این تفاوت جریمه کنند. (اگر شما بر اساس نرخ هفتگی خودرو را اجاره کرده اید، اما ماشین را پس از تنها شش روز پس داده اید، ممکن است مجبور شوید نرخ متفاوتی را بابت اجاره روزانه بپردازید .)

البته، تحویل دیرتر از موعد ماشین نیز ممکن است برای شما هزینه اضافی به همراه داشته باشد بسیاری از شرکت های اجاره خودرو تهران یا دیگر شهرها فقط قبل از شروع پرداخت هزینه های دیرکرد به شما یک مهلت ۳۰ دقیقه ای می دهند.قبل از تحویل خودرو، مطمئن شوید که هیچ چیز شخصی را در ماشین جا نگذاشته اید. همچنین فراموش نکنید که بدنه ماشین را بررسی کنید شایع ترین موارد شخصی فراموش شده در خودرو شامل تلفن های همراه، عینک آفتابی و چتر است. اطمینان حاصل کنید که در بازرسی بدنه حضور داشته باشید و در مورد هر گونه آسیب بدنه با شرکت به توافق برسید. قرارداد اجاره ماشین را با دقت در مورد جریمه ها بررسی کنید.

انتخاب وسیله نقلیه

به دقت در مورد نوع وسیله نقلیه ای که لازم دارید فکر کنید. اگر شما با کودکان مسافرت می کنید، ممکن است یک سدان بزرگ یا SUV بخواهید. اگر شما به دنبال صرفه جویی در هزینه های اجاره خودرو و سوخت هستید، می توانید کوچکترین مدل موجود را رزرو کنید.اما اندازه تنها عامل نیست. به دنبال چیزی مناسب برای محیط زیست هستید؟ بسیاری از شرکت های اجاره ماشین اکنون وسایل نقلیه هیبریدی را ارائه می دهند.

آیا نمی توانید خودروی دنده ای برانید؟ در نتیجه یک خودروی دنده اتوماتیک رزرو کنید. (در بسیاری از کشورها، خودروهای دنده ای کاملا عادی و مرسوم است بنابراین قبل از رزرو، اطلاعات کافی را مطالعه بفرمایید). همچنین مطمئن شوید که شرکتی که از آن خودرو، اجارهمی کنید، تمامی لوازم جانبی اضافی که ممکن است نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهد، مانند نگهدارنده چوب اسکی، صندلی کودک یا سیستم GPS.

رزرو ماشین

شما می توانید سازمان های بزرگ اجاره خودروهای بین المللی را در سراسر جهان پیدا کنیداما بسته به جایی که در حال سفر هستید، شرکت های محلی می توانند نرخ های پایین تری را ارائه دهند؛ قبل از رزرو، توصیه می کنیم اطلاعات و مشخصات آژانس اجاره خودرو مورد نظر را برای حصول اطمینان از استانداردهای آنها مرور کنید.همیشه از سایت شرکت های معتبر اطلاعات جمع آوری کنید تا ایده های خود را در مورد نرخ های موجود مشاهده کنید، اما شما همچنین باید از وب سایت های شرکت های اجاره خودرو مورد نظر خود نیز بازدید کنید چرا که اغلب تخفیف های منحصر به فردی را ارائه می دهند.برای کاهش نرخ خود، درباره تخفیف شرکت های بزرگ اجاره ماشین، برنامه های مکرر تبلیغاتی و برنامه های کارت اعتباری که ممکن است متعلق به آنها باشد، بپرسید. آنها اغلب پیشنهاداتی را در اجاره ماشین ارائه می دهند. اگر شما توسط یک شرکت که اغلب خودروها اجاره می دهد استخدام شده اید، ممکن است نرخ متفاوتی داشته باشند که حتما باید چک کنید.

قبل از رزرو آنلاین، در اینترنت برای دریافت کد تخفیف جستجویی انجام دهید تا در مرورگر رزرو خودروی خود از آن استفاده کنید. فقط نام شرکت را به همراه « کد تخفیف » در نوار جستجو تایپ کنید که کدهای تبلیغاتی خاصی را می توانید پیدا کنید که
می تواند ۵ تا ۲۰ درصد از هزینه اجاره ماشین شما صرفه جویی کند.اگر شما قبلا این کار را نکرده اید، می توانید عضو برنامه های کانون وفاداران شرکت اجاره خودرو مورد نظر خود شوید.

این برنامه ها در هر شرکت متفاوت هستند، اما اکثر آنها برای عموم آزاد هستند و در هنگام انتخاب وسیله نقلیه، حق امتیاز خاصی را برای شما ارائه می دهند؛ اطلاعات رزرو شما قبل از دیگران در فایل قرار می گیرد و به شما این امکان را می دهد که بلافاصله به ماشین مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. شما همچنین می توانید واجد شرایط تخفیف ویژه یا بروز رسانی رایگان باشید.جدیدترین راه برای صرفه جویی در هزینه اتومبیل های اجاره ای این است که با خدمات به اشتراک گذاری خودرو متصل شوید. اگر شما دریک شهر بزرگ زندگی می کنید یا شما یک مشتری دائم هستید، می توانید با عضو شدن به سهام خودرو ، در هزینه ها صرفه جویی کنید.

درک اجاره شما

  • اگر رزرو آنلاین دارید، قبل از تأیید رزرو خود، شرایط و ضوابط را دقیقا بخوانید. اگر از طریق تلفن رزرو می کنید، از نماینده در مورد محدودیت های قرارداد خود سوال کنید. حتما شرایط رزرو را کاملا درک کنید. آیا جریمه ای برای تاخیر وجود دارد؟
  • اگر در زمان برداشتن خودرو تاخیر داشته باشید تا چه مدت خودروی مورد نظر شما را برایتان نگه می دارند؟
  • آیا هزینه اضافی برای رانندگان اضافی باید پرداخت کنید و نام آنها باید در قرارداد ذکر شود؟
  • آیا دختر ۲۰ ساله شما اجازه دارد تا ماشین را براند؟
  • در صورت بروز هر گونه محدودیت در سفر در سراسر کشور برای محافظت از خود در صورت خرابی خودرو، مطمئن شوید که این شرکت دارای دفاتر در تمام شهر ها یا نقاط کشور است.
  • در اجاره یک طرفه خودروها، از جریمه های مربوط به تحویل خودرو مطلع باشید. همیشه یک شماره تایید دریافت کنید

برای اجاره خودرو در فرودگاه ، مطمئن شوید که به نماینده شرکت اجاره خودرو، شماره پرواز و زمان رسمی برنامه ریزی شده رسیدن خود را اطلاع دهید. در این صورت معمولا رزرو شما حفظ خواهد شد حتی اگر پرواز به تأخیر افتاده باشد.


توصیه هایی برای اجاره خودرو ی موفق

۱٫قبل از هرچیزی ماشین مورد نظر خود را در اسرع وقت رزرو کنید

اینجا هم درست مثل رزرو بلیط یا میز شام، هر چه زودتر برای اجاره خودرو اقدام کنید، احتمال اینکه بهترین نصیب‌تان شود بیشتر می‌شود. ماشین های پرطرفدار مخصوصا در روزهای آخر هفته دارای طرفداران بسیاری ست پس بهتر است زودتر از موعد مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهید.

۲٫در برنامه‌های ویژه ثبت نام کنید

اگر تا به حال ماشین اجاره کرده باشید، می‌دانید که با ثبت نام در برنامه‌های مشتری‌های خاص یا سایر برنامه‌های ویژه که توسط آژانس‌های اجاره ماشین ارائه می‌شود، می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید یا حتی بعضی روزها به صورت رایگان ماشین را در اختیار داشته باشید.

۳٫به شرکت‌های مختلف سر بزنید

با مقایسه قیمت‌ها و جستجو در تبلیغ‌ها برای تخفیف‌ها و یا پیشنهادات ویژه، می‌توانید کلی پس‌انداز کنید و با قیمت‌های پایین‌تر یا تخفیفات ویژه ماشین مورد نظر خود را اجاره کنید.

وقتی با نماینده آژانس اجاره خودرو در تهران صحبت می‌کنید، حتما از تخفیف‌هایی که ممکن است تبلیغ نشده باشند هم بپرسید، چرا که بسیاری از شرکت‌ها یک سری تخفیف‌های ویژه به مشتری‌های خود ارائه می‌دهند.

۴٫در صورت عبور از مرزهای بین‌المللی از محدودیت‌ها اطلاع کسب کنید.

برخی از شرکت‌ها اجازه نمی‌دهند خودروهای اجار‌ه‌ایشان را از کشور خارج کنید، یا شرایطی دارند که رعایت کردن آنها می‌تواند گران تمام شود. حتما این موضوع را با نماینده شرکت چک کنید و تأیید کتبی دریافت کنید.

۵٫کوچکترین ماشین ممکن را رزرو کنید

این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گرفتن یک ماشین بزرگتر با قیمت پایین‌تر است، به ویژه اگر به یک فرودگاه کوچکتر سفر کرده یا در زمان شلوغی ماشین را احتیاج دارید. اکثر جاها، خودروی خیلی کوچک ندارند، بنابراین به نفع شما می‌شود.

۶٫در مورد بیمه رسیدگی کنید

با نمایندگی بیمه خود تماس بگیرید و ببیندید آیا بیمه خودرو شخصی خودتان، اتومبیل اجاره‌ای را پوشش می‌دهد یا خیر. همچنین اگر با کارت اعتباری پرداخت می‌کنید، ممکن است بیمه مورد نیاز را فراهم کند. با این حال، فرض را بر حدس و گمان نگذارید. چون اگر بیمه خودتان، ماشین اجاره‌ای را پوشش ندهد، باید با خود شرکت اجاره خودرو هماهنگ کنید.

۷٫در هنگام بررسی‌های قبل از اجاره ماشین به همه چیز توجه کنید

شرکت‌های اجاره‌ ماشین در تهران هنگام تحویل ماشین، به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه می‌کنند تا به خودرو آسیبی نرسیده باشد. قبل از بستن قرارداد حتما همه چیز را چک کنید و هرگونه آسیبی را به شرکت اطلاع دهید که بعدا مشکلی پیش نیاید.

۸٫تمام گروه‌ها، باشگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی که در آنها عضو هستید را بررسی کنید.

خیلی از این سازمان‌ها با شرکت‌های اجاره خودرو قراردادها ویژه ای برای ارائه تخفیف‌های خوب برای اعضای خود دارند.

۹٫حواستان به باک بنزین باشد

اگر مجبورید خودرو را با باک پر تحویل دهید، حتما به پمپ بنزین بروید و باک ماشین را کامل پر کنید. درغیر این صورت ممکن است شرکت هزینه‌ای دوبرابر از شما بگیرد.

۱۰٫اگر می خواهید با تمام اعضای خانواده سفر کنید، حتما ماشینی بگیرید که برای همه جا داشته باشد

به خصوص در سفرهای طولانی این موضوع باعث خسته شدن افراد می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع حتما ماشینی انتخاب کنید که به اندازه تمام افراد صندلی داشته باشد و همچنین تمام چمدان‌ها نیز جا شود. همچنین اگر قرار است به جز خودتان کس دیگری با ماشین رانندگی کند، حتما در قرارداد ذکر کنید.اجاره خودرو فرآیند پیچیده‌ای نیست، اما اگر با نوع قرارداد آشنا نباشید یا بدون آمادگی وارد عمل شوید، می تواند مشکل ساز باشد. از این پیشنهادات به عنوان یک راهنمای اساسی استفاده کنید و مطمئن شوید که معامله خوبی با آژانس اجاره خودرو انجام می‌دهید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید