بهترین ماشین های که می توان برای مسافرت اجاره کرد!

اجاره ماشین برای مسافرت

سفر یکی از تفریحات بسیار جذابی است که اکثر افراد به آن علاقمند هستند. اما پروسه انتخاب اینکه مسیر مبدا تا مقصد با چه وسیله‌ای طی شود؛ می‌تواند سفر را لذت‌بخش‌تر کند. انتخاب بین گزینه‌ها و شیوه‌های مختلف طی کردن این مسافت، اول از همه به اولویت‌های شخصی افراد بستگی دارد. به عنوان مثال افرادی که به مسیر بیش از مقصد اهمیت می‌دهند؛ معمولا خودروی شخصی را برای سفر انتخاب می‌کنند. اما همانطور که می‌دانید هر خودرویی مناسب سفر نیست. خودروی توریستی یا خودروهای مسافرتی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند. در این مقاله در مورد این نوع خودروها و بهترین گزینه برای اجاره خودرو مسافرتی بیشتر توضیح داده‌ایم.

خودرو توریستی چیست؟

طبق تعاریف موجود، خودروی توریستی به خودرویی گفته می‌شود که برای سفر کردن طراحی شده است. این خودروها معمولا هم نظر فنی و هم امکانات رفاهی بسیار مناسب سفر هستند و طی کردن مسافت‌های طولانی با آنها موجب خستگی نمی‌شود.

ماشین مسافرتی

مزایای کرایه خودرو برای سفر

اجاره خودرو مسافرتی دارای مزایای زیر است:

  • صرفه‌جویی در زمان. تردد با ماشین شخصی در شهر مقصد، سریع‌تر از وسایل نقلیه عمومی است. صرف کردن زمان کمتر برای حمل و نقل باعث می‌شود زمان بیشتری برای گشت و گذار داشته باشید.
  • کاهش محدودیت‌ها. تردد با وسایل نقلیه عمومی محدودیت‌های مختلفی دارد. اگر ماشین شخصی داشته باشید می‌توانید از جاذبه‌های بیشتری در شهر مقصد بازدید کنید.
  • راحتی بیشتر. با استفاده از خدمات اجاره خودرو مسافرتی وابسته به دیگر مسافرها نیستید و احساس راحتی بیشتری می‌کنید.
  • ارزش بیشتر در مقایسه با قیمت. وقتی سفر خود را از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید؛ این طور به نظر می‌رسد که حمل و نقل عمومی ارزان‌تر است. اما واقعیت این است که اتوبوس و قطار به همان نسبت که راحتی کمتری دارند ارزان نیستند.
  • عدم نیاز به جابه‌جایی چمدان‌ها. وقتی خودرو دارید؛ در مقایسه با زمانی که با هواپیما سفر می‌کنید یک بار چمدان‌ها را در مبدا بار خودرو کرده و یک بار هم در مقصد آنها را تخلیه می‌کنید. این در حالی است که در طول سفرهای هوایی دائما باید چمدان‌ها را جابه‌جا کنید.

انواع اجاره ماشین مسافرتی

خودروهای متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آنها به عنوان خودروی مسافرتی استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی که یک خودروی توریستی باید داشته باشد؛ راحتی و امکانات رفاهی خوب است. این در حالی است که برخی از افراد به مصرف سوخت، فضای زیاد صندوق عقب و کابین و آپشن‌های مختلف خودرو به عنوان ویژگی‌های اصلی خودروهای مسافرتی اشاره می‌کنند. این موضوع که خودروی مناسب برای شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد نیز تا حدود زیادی به اولویت‌های شخصی خودتان بستگی دارد. در ادامه چند خودرو را به شما معرفی خواهیم کرد که به گفته کارشناسان برای سفر عالی هستند.

هیوندا توسان

این SUV فوق‌العاده فقط برای سفرهای جاده‌ای مناسب نیست. بلکه می‌توانید برای آفرود و طی کردن مسیرهای خاکی و شنی نیز از آن استفاده کنید و در عین حال از راحتی خانواده‌تان در طول سفر مطمئن باشید. قابلیت کنترل هوا داخل کابین یکی از امکانات رفاهی این خودرو است که باعث می‌شود هم برای سفرهای طولانی در جاده‌های برفی و هم برای سفر در مناطق گرمسیری مناسب باشد. علاوه بر این توسان از نظر مصرف سوخت یک خودروی مقرون‌به‌صرفه بوده و از نظر زیبایی و راحتی بسیار کاربرپسند و راحت است.

خودرو Mazda 3

به طور کلی خودروهای تولیدی شرکت مزدا با ویژگی‌های عالی که دارند برای سفر بسیار مناسب هستند. مزدا 3 جدید، نه تنها فضای بیشتری نسبت به مزدا 3‌های قدیمی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ بلکه رانندگی راحت‌تر و بی‌صداتری نیز دارد. از سیستم ناوبری جدید به همراه ترمز اضطراری خودکار استاندارد می‌توان به عنوان دیگر ویژگی‌های این خودرو نام برد. علاوه بر این مزدا 3 مجهز به سیستم صدای فراگیر Bose است و فضای صندق عقب آن به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان هم وسایل کمپین و هم چمدان در آن جای داد.

ماشین Land Cruiser

لندکروزر یک خودروی 4 چرخ متحرک است که فضای داخلی بسیار جادار، پیشرفته و مجهز به امکانات رفاهی پیچیده دارد. این وسیله نقلیه اسپرت در واقع یک SUV ممتاز است که در مقایسه با رقبای خود مانند Forester یا Outback هم بزرگ‌تر، هم لوکس‌تر و هم از نظر امکانات رفاهی و قدرت موتور بهتر است. این وسیله نقلیه برای یک سفر جاده‌ای طولانی واقعا عالی و راحت است و اجاره لندکروز برای مسافرت انتخاب درستی است

ماشین لکسوس Nx

لکسوس Nx یک خودروی شیک و جمع و جور است که برای سفر یک خانواده 3 نفری بسیار مناسب بوده و مجهز به امکانات و آپشن‌های متعددی است. قابلیت تا شدن صندلی‌های عقب این خودرو به شما اجازه می‌دهد که فضای بیشتری برای حمل بار در صندوق عقب در اختیار داشته باشید. لکسوس Nx دارای یک موتور 2 لیتری توربو 16 سوپاپ DOHC بود که مجهز به یک گیربکس چند حالته است. بنابراین بسته به شرایط جاده‌ای که برای سفر انتخاب کرده‌اید می‌توانید از حالت‌های مختلف رانندگی با این خودرو از جمله Eco، نرمال یا اسپرت استفاده کنید. تنظیم گیربکس روی حالت Eco یا همان اقتصادی به دلیل کاهش مصرف سوخت، برای مسافرت بهتر است. این در حالی است که رانندگی روی حالت اسپرت لکسوس بسیار لذت‌بخش‌تر می‌باشد.

مازراتی گرن کابریو

این مدل مازراتی در عین زیبای بسیار قدرتمند است و با حداکثر سرعت 177 مایل در ساعت، سواری راحت و بی‌صدایی دارد. فضای صندوق عقب و صندلی‌های پشتی این خودرو برخلاف رقبایش مانند استون مارتین DB9 و بنتلی کانتیننتال GT بسیار جادارتر است و برای بارگیری چمدان بسیار مناسب‌تر می‌باشد. موتور V8 این خودرو 405 اسب بخار قدرت دارد و همین موضوع مازراتی گرن کابریو را برای اجاره خودرو مسافرتی مناسب ساخته است.

ماشین Prado new

 

تویوتا لندکروزر پرادو برای مقاومت در برابر شرایط جوی دشوار طراحی شده است. این خودرو همچنین ایمنی بالایی دارد و یکی از خودروها ممتاز برند تویوتا محسوب می‌شود. همه این ویژگی‌ها به لطف تمرکز شرکت بر روی قابلیت‌های فنی و کیفیت ساخت عالی ایجاد شده است. علی رغم اینکه پرادو برای آفرود مناسب‌تر از سفرهای درون شهری است؛ اما ظاهر شیک این خودرو آن را به خودرویی مناسب برای سفر تبدیل کرده است. پرادو دارای یک کابین جاداری است که هم فضای کافی برای شرنشینان دارد و هم 742 لیتر گنجایش صندوق عقبش است.

 

بهترین ماشین های مسافرتی

 

بهترین ماشین اجاره‌ای برای مسافرت

داشتن ماشین خوب به خصوص در سفرهای طولانی، اهمیت بساری دارد به همین دلیل انتخاب بهترین ماشین برای مسافت طولانی، خودرویی بوده که توان حرکتی بالایی داشته و به طور کلی مطمئن باشد.  به شما خواندن مقاله بهترین ماشین برای سفرهای طولانی را پیشنهاد میکنیم.

هوندا آکورد

بین مدل های مختلف هوندا، قیمت و تجهیزات خوب هوندا آکورد باعث شده که به یکی از محبوب ترین سدان های مسافرتی تبدیل شود. این ماشین حتی در جاده های ناهموار هم نرم و راحت حرکت می کند. همچنین کابین داخلی زیبا و جاداری دارد.  این ماشین با موتور چهار سیلندر و انتقال نیرو، مصرفی برابر با سیزده کیلومتر در ازای هر لیتر بنزین دارد.

هوندا آکورد هم شامل دنده اتوماتیک و هم دنده دستی است برای اینکه افراد به ترجیح خود از این امکان استفاده کنند. نوع شش سیلندر این مدل هوندا عملکرد بهتری داشته و مصرف سوخت را به یازده کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین رسانده است. صندلی عقب این خودرو مناسب دو سرنشین است و نفر سوم به سختی در آن جا می شود. اما یکی از معایب این خودرو این است که سیستم سرگرمی چندان جالبی ندارد و همچنین دوربین سمت راست که برای دیدن نقاط کور تعبیه شده، چندان کارآمد نیست. 

 

دوج دورانگو

دوج دورانگو یک ماشین جادار، بدون سر و صدا، راحت و قدرتمند است. این خودرو را می توان خیلی راحت کنترل کرد و رانندگی با آن آسان و بی دردسر است. موتورهای شش و هشت سیلندری از انواع متفاوت این خودرو، عملکرد خودکار هشت دنده ‌ای را بهبود بخشیده و در عین حال مصرف سوخت را به بهترین وضع رسانده اند. 

سیستم سرگرمی یوکانکت این خودرو، از بهترین سیستم‌های سرگرمی است. دوج دورانگو قابلیت تحمل وزن خیلی بالاتری از مشابه های خود دارد. یکی از معایب این ماشین دید محدود پشت آن است که البته این مشکل با نصب دوربین دید عقب، تا اندازه ای برطرف شده است. از بارزترین امتیازات این خودرو می ‌توان به صندلی‌ های مجهز به گرمکن، فرمان الکتریکی، استارت از راه دور و هشدار اشاره کرد.

 

شورلت کامارو کوپه

نسل ششم این خودرو دوباره طراحی شده و شامل تغییرات و آپشن هایی می شود که در نسل های قبلی وجود نداشت. جدیدترین کامارو روی پلتفرم سبک ‌تر از برند کادیلاک یعنی ATS و CTS قرار گرفته است. از بهترین خصوصیات این خودرو می توان به هندلینگ عالی، قدرت بالا، شتاب سریع و مصرف سوخت پایین اشاره کرد.

 موتور چهار سیلندری دو لیتری توربوشارژ این ماشین قدرتی برابر با 275 اسب بخار به آن داده است. گشتاور آن نیز 295 نیوتن متر است. کامارو در کمتر از شش ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می ‌رسد و مصرف سوخت آن نیز 12 کیلومتر به ازای هر لیتر است. فضای داخل خودرو نسبت به نسل پیشین زیباتر شده و تهویه هوای داخل کابین نیز یکی از نقاط مثبت آن است که خیلی خوب انجام می شود. امکانات ایمنی جدیدی ازجمله سیستم هشدار نقطه کور و حسگرهای دستیار در پارک خودرو در این ماشین تعبیه شده ‌اند.

 

تویوتا هایلندر

اگر جزو کسانی هستید که به محیط زیست اهمیت می دهید، این خودروی شاسی بلند هیبریدی با اندازه متوسط گزینه مناسبی برای شماست. این ماشین جزو آن دسته از خودروهایی است که از میزان آلایندگی پایینی برخوردارند. فضای بزرگ به اندازه هفت سرنشین، سیستم چهارچرخ محرک و مصرف سوخت بهینه (12 کیلومتر به ازای هر لیتر) از دیگر ویژگی ‌های این خودرو است که آن را بین همه محبوب کرده است.

 از لحاظ فنی هم تویوتا هایلندر با چند پیشرانه و گیربکس در بازار وجود دارد که قوی ترین آنها پیشرانه‌ V6 با قدرتی برابر با 278 اسب بخار است و 362 نیوتون متر گشتاور دارد. در این خودرو به دلیل هیبریدی بودن و وجود باتری ‌ها در آن، از فضای درون صندوق کم شده و به وزن خودرو افزوده شده است. کابین داخلی این ماشین برای استفاده خانوادگی بسیار مناسب است و صندلی هایی با روکش چرم دارد. دید خودرو نیز مناسب است و دوربین پشت آن حرکت با دنده عقب را آسان می ‌کند. بنابراین می توان برای انتخاب بهترین ماشین برای مسافرت خانوادگی تویوتا هایلندر را در نظر گرفت. 

برای مسافرت‌ طولانی داشتن یک خودروی شخصی مطمئن انتخابی اجتناب ناپذیر است. در صورتی که خودروی شخصی شما ایمنی کافی را ندارد، نباید به هیچ عنوان با آن وارد جاده شوید. بنابراین یک راه‌حل جایگزینی که پیشنهاد می‌شود این است که یک اتومبیل خارجی ایمن اجاره کنید. ما در این مقاله شما را برای اجاره بهترین خودرو راهنمایی خواهیم کرد. 

 

 

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید