10 تا از بی صداترین ماشین های جهان برای آنان که دنبال آرامشند

بی صداترین ماشین جهان

رانندگی با سرعت و در مسیرهای پر پیچ و خم گرچه لذت‌بخش است؛ اما ممکن است با تولید سر و صدای زیادی همراه باشد که گاهی از این لذت می‌کاهد. موتور، تایرها و باد سه عامل تولید صدا در هر خودرویی محسوب می‌شوند که با طراحی مهندسی شده و استاندارد، قابل کنترل‌ هستند.

حتی بعد از ساخت خودرو هم می‌توان با روش‌هایی مانند تعبیه سیستم اگزوز متفاوت، استفاده از روش‌های عایق‌بندی اتاق و یا استفاده از متعلقات نرم تر برای موتور، مشکل تولید صدای بیش از حد خودرو را تا حدود زیادی برطرف کرد. برای کم کردن صدایی که منبع آنها تایرها هستند نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از تایرهای مسطح‌تر به دلیل ایجاد اصطکاک کمتر، یکی از همین راه‌حل‌هاست.

برای کنترل صدای باد، معمولا از تجهیزات آیرودینامیکی استفاده می‌کنند که باعث کاهش مقاومت هوا می‌شود. گرچه این روش‌ها امتحان شده هستند؛ اما اکثر خودروسازان سعی می‌کنند از همان ابتدا، بی‌صدا بودن را به عنوان ملاک مهم در طراحی محصول خود در نظر بگیرند.

در این مقاله از مجله شرکت اجاره خودرو سورنا 10 نمونه از خودروهایی که علاوه بر سرعت زیاد و کیفیت عالی، به عنوان بی صدا ترین ماشین جهان نیز شناخته می‌شوند را معرفی کرده‌ایم. ترتیب این محصولات بر اساس سطح NVH پایین (صدای اضافه، لرزش و خشونت کم) است.

آئودی A8

آئودی A8

اگر دنبال خودرویی هستید که هم سریع باشد و هم از نظر سطح NVH بی صداترین ماشین جهان محسوب شود؛ باید به سراغ آئودی A8 بروید که چرخ دنده‌ های موتورش بسیار نرم و با صدای بسیار کمی کار می‌کنند. البته این موتور توان تولید صدایی شبیه به غرش را دارد؛ اما فقط زمانی این صدا از موتور آئودی A8 شنیده می‌شود که پایتان را سریع و با شدت زیاد روی پدال گاز فشار می‌دهید.

مهندسان شرکت آئودی علاوه بر استفاده از چرخ دنده‌های نرم در موتور، از روش‌های دیگری نظیر شیشه‌های دو جداره عایق و صدا خفه‌ کن‌ های بیشتر برای کاهش صدای داخل کابین A8 بهره برده‌اند. این سیستم طراحی می‌تواند تا حد زیادی از ورود صدای باد و حرکت تایرها روی آسفالت به داخل کابین جلوگیری کند. سیستم صوتی این خودرو آرام، لوکس و کم صدا مجهز به اسپیکرهای بوز-14 یا اسپیکرهای 19 سیستم بنگ و اولافسن است که می‌توانید حین رانندگی و در سکوت داخل کابین، از کیفیت صدای آن لذت ببرید.

مرسدس بنز S550E

مرسدس بنز S550E

این محصول یک خودرو هیبریدی با قابلیت شارژ است که به دلیل استفاده از سوخت الکتریکی، هم صدای کمی تولید می‌کند و هم از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. موتور درون‌سوزی که روی مرسدس بنز S550E نصب شده است نیازی ندارد که برای به حرکت درآوردن خودرو، دائما کار کند و هر جا که نیاز باشد؛ کامپیوتر از موتور الکتریکی بدون صدای خودرو استفاده می‌کند. به همین خاطر این ماشین یکی از کم‌ صدا ترین خودروهای جهان است.

اما مشکلی که اکثر خودروهای هیبریدی دارند یعنی حجم کم مخزن سوخت و وزن زیاد به دلیل استفاده از باتری‌های اضافه، گریبان این محصول را نیز گرفته است. به همین خاطر است که سرعت مرسدس بنز معمولی S550 هشت سیلندری به مراتب بیشتر از S550E شش سیلندری است.

البته این موضوع را فراموش نکنید که خودروهای هیبریدی به طور کلی بی‌صداتر و آرام‌تر از خودروهای بنزینی هستند. به همین خاطر اگر دنبال اجاره بنز کم مصرف و بی‌صدا می‌گردید؛ مرسدس بنز S550E بهترین گزینه برای شماست.

تسلا مدل S

تسلا مدل S

گرچه تسلا تولیدکننده خودروهای تمام الکتریکی است که معروف به خودروهای بی‌صدا هستند؛ اما در سرعت‌های بالا ممکن است سر و صدای زیادی از موتور این محصولات شنیده شود. تسلا S در صورتی که فقط روشن باشد و حرکتی نداشته باشد؛ کاملا بدون صداست. حتی وقتی در سطح شهر و با سرعت پایین رانندگی کنید هم ممکن است آنقدر سر و صدای موتور را داخل کابین نشنوید.

اما وقتی سرعت زیاد می‌شود؛ صدای موتور نیز به مراتب بالا می‌رود. گرچه موتور درون‌سوز تسلا S سر و صدایی هنگام کار کردن تولید نمی‌کند؛ اما وقتی در حال حرکت هستید صدای کشیدن تایرها روی آسفالت و صدای باد ممکن است به داخل نفوذ کند.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

از اکثر خودروها کامپکت که کمی بزرگ‌تر از ماشین‌های سوپرمینی و کمی کوچک‌تر از ماشین‌های معمولی هستند انتظار می‌رود در زمان حرکت سر و صدای زیادی تولید کنند؛ اما هیوندای النترا یکی از اعضای این خانواده از خودروهاست که به طرز باور نکردنی آرام و بی‌صدا کار می‌کند و سطح NVH (لرزش، سر و صدا و ناهنجاری) پایینی دارد.

تولیدکننده برای طراحی و ساخت این محصول از ترفندها و تکنیک‌های مختلفی استفاده کرده است. از جمله این ترفندها می‌توان به ساخت بدنه استیل پرقدرت، استفاده از زیر فریم برای سیستم تعلیق جلویی، تعبیه صداگیرهای بیشتر در اطراف کابین و نصب شیشه ضخیم‌تر اشاره کرد.

لکسوس GS

لکسوس GS

این خودروی بی‌صدا و لوکس، از نظر ابعاد متوسط و از نظر سطح NVH یکی از کم‌ صداترین خودروهای جهان محسوب می‌شود. لکسوس GS ظاهری اسپرت دارد و سیستم تعلیق آن به صورتی طراحی شده که حتی در بزرگراه‌ها هم سر و صدای زیادی تولید نمی‌کند.

گرچه مثل تمام خودروهای بی‌صدا، وقتی پای‌تان را سریع و با فشار زیاد روی پدال گاز لکسوس GS فشار دهید؛ ممکن است صدای اگزوزش کمی به گوش برسید اما این صدا آنقدر آزاردهنده نیست که بتواند این خودرو را از لیست کم‌ صدا ترین خودروهای جهان خارج کند. این محصول در کنار موتور بی‌صدا، مجهز به صندلی‌های بسیار نرم و راحتی است که رانندگی را برای شما بسیار لذت‌ بخش می‌کند.

کیا اوپتیما

کیا اوپتیما

موتور مکش طبیعی که کمپانی کیا روی مدل اوپتیما نصب می‌کند به نرمی و قدرتمندی موتور پرخورانی که به صورت اختیاری قابل سفارش روی این محصول است نیست؛ اما از نظر میزان تولید صدا، یکی از بی‌صداترین پیشرانه‌هایی است که کیا تا کنون برای محصولات خود طراحی کرده است.

تا زمانی که پدال گاز را زیاد فشار ندهید و با سرعت رانندگی نکنید؛ صدای زیادی از این موتور تولید نمی‌شود. اگر در کنار سر و صدای کم، مصرف سوخت پایین نیز ملاک شما برای خرید یا اجاره خودرو است؛ می‌توانید اوپتیما هیبریدی که اقتصادی‌ تر است را انتخاب کنید.

در ساخت این محصول برای کاهش میزان ورود صدای باد و جاده به داخل کابین از  شیشه‌های چند لایه با قابلیت صداگیری بسیار عالی استفاده شده است. ضمن اینکه لایه‌های عایق دور بدنه در اوپتیما به مراتب بیشتر از سایر خودروهاست و همین موضوع باعث شده که در لیست ما به عنوان بی صدا ترین ماشین جهان جایگاه خوبی داشته باشد.

کادیلاک CT6

کادیلاک CT6

این محصول آمریکایی که مهم‌ترین رقیب تولیدات شرکت‌های آلمانی از نظر امکانات و کیفیت است؛ یکی از بی سر و صدا ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود. کادیلاک CT6 با وجود بدنه و اتاق بزرگ، سر و صدای زیادی تولید نمی‌کند و یکی از بی‌صداترین و نرم‌ ترین خودروهایی است که در حال حاضر در بازار جهان وجود دارد.

در این شرایط خیلی راحت می‌توانید از سیستم صوتی فوق‌العاده‌ای که روی این محصول نصب می‌شود و به نام Bose Panaray شهرت دارد نهایت لذت را ببرید و در سکوت داخل اتاق، به موسیقی مورد نظر خود با بالاترین کیفیت گوش دهید. این سیستم صوتی متصل به 34 اسپیکر است که در سراسر اتاق پخش شده‌اند.

کادیلاک CT6 در دسته ماشین‌هایی که دارای موتور چهار سیلندر پرخوران (موتورهای سبک و کوچک) هستند و با دو چرخ عقب حرکت می‌کنند؛ از نظر عملکرد سرعت موتور نیز جایگاه بسیار خوبی دارد و خودروی سریعی محسوب می‌شود.

آئودی A6

آئودی A6

کمپانی آئودی در لیست بی‌صداترین خودروهای جهان یک نماینده دیگر نیز دارد که آن هم آئودی A6 است. گرچه موتور و سیستم تعلیق این ماشین به اندازه A8 کم سر و صدا کار نمی‌کند؛ اما به نسبت خودروهای هم رده که مشخصات فنی یکسانی دارند خیلی کم صداست و از نظر سطح NVH می‌توان به آن لقب بی صدا ترین ماشین جهان را داد.

موتور این خودرو در سرعت پایین خیلی بی‌صدا کار می‌کند و در سرعت بالا هم با وجود تولید اندکی سر و صدا، آنقدر آزاردهنده نیست. به طور کلی سیستم‌های تعلیقی که آئودی برای تولید محصولات خود از آنها استفاده می‌کند؛ معمولا بی سر و صدا هستند و هماهنگی خوبی با گیربکس‌ شان دارند.

از این رو فرقی نمی‌کند که مدل رانندگی شما چطور است؛ در هر صورت معمولا با اکثر مدل‌‎های آئودی به خصوص A6 و A8 از نظر تولید صدا مشکلی نخواهید داشت. A6 از نظر تزئینات داخلی نیز یکی از زیباترین خودروهای جهان است. روکوبی‌های داخل اتاقک این ماشین چوبی هستند و ظاهر شیک و لوکسی به آن داده‌اند. فرمان‌پذیری این خودرو نیز بسیار نرم و راحت است.

کیا K900

کیا K900

این محصول کمپانی کره‌ای کیا، یک ماشین لوکس، جادار و اقتصادی است که تقریبا تمام ویژگی‌های دیگر محصولاتی که در لیست معرفی کرده‌ایم را دارد. البته در طراحی بخش داخلی این محصول از پلاستیک استفاده شده و همین موضوع آن را از نظر ظاهر داخل کابین عقب‌تر از رقبا خود نگه داشته است؛ اما از آنجایی که قیمت کیا K900 با محصولات گرانی مانند لکسوس و حتی کادیلاک قابل مقایسه نیست می‌توان از این نقطه ضعف چشم‌ پوشی کرد.

این محصول یک نقطه ضعف دیگر نیز نسبت به سایر محصولات این لیست دارد که آن هم دشواری کنترل فرمان است. در واقع طراحان و سازندگان این خودرو ادعایی روی قابلیت فرمان‌پذیری بالای آن ندارند. از طرفی کیا K900 از نظر سواری بسیار نرم و راحت است و استفاده از شیشه‌های چندلایه‌ و سینی خاص زیر بدنه‌اش آن را به یکی از 10 خودرو بی‌صدای جهان تبدیل کرده است.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

این خودرو هیبریدی با ابعاد متوسط و مصرف سوخت کم، یکی از بهترین خودروها از نظر سطح NVH محسوب می‌شود. مهندسان تویوتا در طراحی پیشرانه این خودرو از نیروی برق و سوخت فسیلی به صورت منطقی استفاده کرده‌اند و همین عامل آن را به بی صداترین ماشین جهان تبدیل کرده است.

البته دلیل بی‌صدا بودن این ماشین ممکن است به استفاده از صداگیرها و استیل مستحکمی که در ساخت آن استفاده شده است نیز مربوط باشد. نسل جدید این محصول از نظر میزان مصرف سوخت نیز نسبت به نسخه‌های قدیمی مقرون‌ بصرفه‌ تر و راحت‌ تر است و موتورش قدرت بیشتری دارد.

بنابراین اگر به دنبال خودرویی برای اجاره می‌گردید که زیاد بنزین مصرف نکنند؛ به جای اجاره تویوتا لندکروز که مصرف سوخت بالایی دارد تویوتا پریوس هیبریدی را انتخاب کنید. این ماشین هیبریدی از نظر قابلیت فرمان‌پذیری نیز نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر خودش عملکرد بهتری دارد.

4.5 2 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید