معرفی ماشین های لوکس در ایران + عکس

آشنایی با لوکس ترین خودرو های دنیا

اگر در بازار فروش یا اجاره خودرو به دنبال یک وسیله نقلیه جدید هستید؛ ممکن است تشخیص اینکه دقیقا کدام مدل خودرو برای شما بهترین است دشوار باشد. کلمه‌ای که ممکن است در زمان جستجوی برای یافتن یک خودرو مناسب جهت خرید یا اجاره با آن برخورد کنید کلمه لوکس است. اما این کلمه دقیقا چه معنایی دارد و برای چه وسایل نقلیه‌ای قابل استفاده است؟ برخلاف تصور رایج، تمام خودروسازان می‌توانند خودرو لوکس تولید کنند. در واقع برای اینکه یک وسیله نقلیه به عنوان یک خودروی لوکس در نظر گرفته شو؛ باید ویژگی‌های سطح بالایی داشته باشد که فراتر از حد معمول هستند. در این مقاله علاوه بر توضیح این ویژگی‌ها، به معرفی ماشین های لوکس در ایران پرداخته‌ایم.

خودرو لوکس چه خودرویی است؟

اصطلاح لوکس برای دسته‌بندی وسایل نقلیه‌ای استفاده می‌شود که مجهز به قابلیت‌های عملکردی بهتر و فضای داخلی مجلل‌تر نسبت به خودروهای معمولی بوده و از آخرین ویژگی‌های ایمنی و فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردارند. در گذشته فقط تولیدات برندهای خاصی مانند مرسدس بنز، بی ام و و آئودی به عنوان خودروهای لوکس شناخته می‌شدند. اما امروزه مدل‌های لوکس فراوانی توسط برندهایی مانند تویوتا و هوندا به بازار ورود پیدا کرده و به این سلطه پایان داده‌اند.

ویژگی‌های ماشین های لوکس در ایران

وقتی صحبت از وسایل نقلیه لوکس می‌شود؛ نمی‌توان به نوعی خاصی از خودرو اشاره کرد. بنابراین در همه دسته‌ها از جمله سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها، کراس اوور‌ها، ‌SUV‌ها و حتی مینی‌ون‌ها می‌توانید خودروهای لوکسی را پیدا کنید. دو نکته مهم در مورد تعریف این خودروها وجود دارد. اول اینکه یک خودرو ممکن است از نظر یک شخص لوکس به نظر برسد ولی نتواند نظر فرد دیگر را تامین کند. دومین نکته هم اینکه لزوما قیمت خودرو تعیین‌کننده لوکس بودن یا نبودن آن نیست.
چیزی که به قطع می‌توان گفت این است که هیچ تعریف روشنی از آنچه که به عنوان یک وسیله نقلیه لوکس شناخته می‌شود وجود ندارد. این خصیصیه بیشتر ظاهری است و این چشم بیننده و انتظار اوست که تعیین‌کننده است. با این وجود آپشن‌ها زیر برخی از ویژگی‌هایی هستند که ممکن است افراد بر اساس آنها استدلال به لوکس بودن خودرو کنند:

  • گرم کن فرمان
  • ماساژور صندلی
  • شیشه‌های ضد آب
  • امکانات ایمنی خودکار

اینها تنها چند ویژگی هستند که وقتی به تعریف یک وسیله نقلیه لوکس فکر می‌کنیم به ذهنمان خطور می‌کنند البته این خودروها از شرکت های معتبر می باشد ما به بهترین ماشین های چینی در ایران پرداختیم که این ماشین ها نیز بسیار معتبر و محبوب هستند.

بی ام و سری ۷

BMW سری 7 یکی از ماشین های لوکس در ایران محسوب می‌شود. مجموعه پیشرانه‌ای که در مدل‌های مختلف این خودرو استفاده می‌شود شامل یک موتور شش سیلندر V8، یک V12 و یک هیبریدی پلاگین است که همه آنها تقریبا جزء موتورهای قدرتمند بازار هستند. هندلینگ عالی و سواری انعطاف‌پذیر حتی روی جاده‌های ناهموار از ویژگی‌های اصلی این خودرو است. سری 7 دارای فضای داخلی شیک و خوش ساخت با آپشن‌ها و امکانات فراوان و یک صندوق عقب بزرگ و جادار است. این خودروی فوق‌العاده لوکس امکانات ویژه دیگری از جمله سیستم پایش خواب آلودگی راننده، هشدار برخورد با موانع جلوی خودرو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم نظارت بر نقاط کور راننده، هشدار خروج از خط‌کشی جاده، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دوربین دید عقب، سیستم دوربین پارک با دید فراگیر و سنسور پارک جلو و عقب نیز دارد و برای اجاره BMW می توانید انواع مدل آن را در بازار ایران پیدا کرد.

بی ام و سری ۷

مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس تولیدی در سال 2021 بازطراحی شده یک خودروی لوکس فوق‌العاده است و یکی از پیشرفته‌ترین وسایل نقلیه بازار محسوب می‌شود. کلاس S‌های جدید دارای فضای داخلی جذاب و مجهز به سیستم‌های پیشرفته هستند. همچنین برای راحتی بیشتر سرنشینان از امکانات بیشماری از جمله ماساژور صندلی‌های جلو و سیستم تهویه هوای کابین در این خودرو استفاده شده است. گزینه‌هایی که برای انتخاب موتور این خودرو در دسترس است شامل موتورهای شش و هشت سیلندر پیشرفته‌ای هستند که بسیار پرقدرتند. مرسدس بنز S کلاس همانطور که شایسته یک سدان لوکس فول سایز است؛ سواری فوق‌العاده راحت و نرمی دارد و تقریبا مجهز به تمام امکانات ایمنی روز است خرید و کرایه مرسدس بنز در ایران بسیار ساده است چون با توجه به محبوب بودن آن بسیار راحت انواع مدل Benz پیدا می شود.

مرسدس بنز S کلاس

پورشه پانامرا

پورشه پانامرا یکی از ماشین های لوکس در ایران است که بسته به مدل انتخابی مجهز به موتورهای V6، V8 و پلاگین هیبریدی است. در حال حاضر کمتر خودرویی را می‌توانید در بازار پیدا کنید که لذت رانندگی با این خودرو را برای‌تان تدایی کند. این خودرو هندلینگ فوق‌العاده‌ای دارد و در پیچ‌ها بسیار چابک است. طراحی داخلی بسیار مجلل و سلطنتی، ارائه فضای کافی به سرنشینان و استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا این خودرو را جزء رده خودروهای لوکس قرار داده است.

خودرو پورشه پانامرا

لکسوس RX

لکسوس RX یک SUV عالی برای رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم است. هندلینگ کنترل شده و سواری راحت این خودرو گواه همین موضوع است. موتور V6 لکسوس RX بدون هیچ سر و صدای اضافی، کار خود را انجام می‌دهد. کابین زیبا و مجلل این خودرو مجهز به دو ردیف صندلی راحت است و لیست بلندبالایی از امکانات استاندارد در آن تعبیه شده است. این مدل لکسوس حتی در رتبه‌بندی میزان مصرف سوخت، جایگاه بسیار خوبی دارد.

اجاره خودرو لکسوس Lexus Rx 350

ولوو XC90

ولوو XC90 یک SUV لوکس مجهز به سه ردیف صندلی است و دارای کابینی زیبا و جادار برای حداکثر هفت سرنشین و یک صندوق عقب وسیع می‌باشد. این خودرو مجهز به آخرین ویژگی‌های ایمنی است و موتور توربوشارژ آن، شتاب فوق‌العاده‌ای دارد. XC90 با وجود اندازه بزرگش، حتی برای رانندگی در ترافیک شهری نیز عالی است و به راحتی قابل مانور است.

مازراتی کواتروپورته

اگر به دنبال خودرویی با روح خودروهای اسپرت اروپایی و لذتی معادل لذت رانندگی با یک سدان فوق‌العاده لوکس هستید؛ کواتروپورته تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. موتور این خودرو همان موتوری است که روی فراری نصب می‌شود و هندلینگ فوق‌العاده آن در کنار کابین مجلل و امکانات رفاهی به روز، این خودرو را به یکی از ماشین های لوکس ایران تبدیل کرده است.

اجاره خودرو مازراتی کواتروپورته

پورشه ماکان

پورشه ماکان یک SUV عالی است که می‌توانید در زمان خرید، نوع موتور آن را از بین سه گزینه توربوشارژر قوی انتخاب کنید. هندلینگ چابک و سواری راحت و همچنین مصرف بنزین پایین، ویژگی‌هایی هستند که این خودرو را متمایز ساخته‌اند. شاید از داخل ماکان مدرن‌ترین شاسی‌بلند کامپکت لوکس به نظر نرسد؛ اما با توجه به معیارهای تعریف شده در بالا جزء یکی از لوکس‌ترین‌ها و شیک‌ترین‌هاست.

مازراتی گرن کبریو

این خودرو یک کوپه بسیار شیک و مجهز به موتور 8 سیلندر پرقدرتی است. بدنه مازراتی گرن کبریو علاوه بر طراحی باکلاس و شیک، کاملا آیرودینامیک بوده و با هدف پایداری بیشتر در سرعت بالا طراحی شده است. جدیدترین آپشن‌هایی که در حال حاضر در صنعت خودرو به کار برده می‌شوند را می‎توانید در این ماشین پیدا کنید و می توان گفت که یکی از لوکس ترین ماشین جهان محسوب می شود.

4.3 4 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید