تست سرعت بوگاتی شیرون

تست سرعت بوگاتی شیرون

شرکت بوگاتی بار دیگر با ساخت ابر خودروی قدرتی، رکوردار سریع ترین ماشین جهان شد!!! بوگاتی که همواره ثبت کننده پرسرعت ترین خودروها در تاریخ می باشد، با رونمایی از جدیدترین محصول خود یعنی بوگاتی شیرون، ماشینی با سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت (۳۰۰ مایل در ساعت) را به ثبت رساند. بوگاتی شیرون که دست ساخته شرکت فولکس واگن در کشور آلمان می باشد، پس از رونمایی در سال ۲۰۱۷ ضمن محبوبیت در این کشور، در انگلیس و بخصوص فرانسه نیز با استقبال بی نظیری از سوی علاقه مندان به دنیای خودروهای پرسرعت مواجه شد. البته این خودرو امروزه نه تنها در کشورهای اروپایی، بلکه در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. به همین منظور سورنا سیر، از معتبرترین مراکز اجاره خودرو تهران، با معرفی بیشتر از این سوپر اسپرت، اطلاعات جامعی از مشخصات فنی و نحوه تست سرعت بوگاتی شیرون را در اختیار شما کاربران قرار می دهد.

تست سرعت بوگاتی شیرون

تست سرعت اکثر ابرخودروها در اروپا در پیستی واقع شده در منطقه اهرا- لسین (Ehra-Lessien) آلمان، صورت می گیرد. این پیست که تا کنون پذیرای تست خودروهای بوگاتی برون و مک لارن نیز بوده است اینار به همراه مهندسان، تولید کنندگان و گروهی از خبرنگاران مجله تاپ گیر، آماده تست سرعت نهایی بوگاتی شیرون شده است. تست سرعت بوگاتی شیرون نیز علاوه بر پیستی کاملا استاندارد و بدون هیچ گونه پیچ، با داشتن کلید V مکس صورت می گیرد. V مکس یک کلید اختصاصی است که تنها به منظور تست سرعت بالای خودروهای ابر قدرت، به سازندگان و یا مهندسان تحویل داده می شود. با قرار گرفتن این کلید در جایگاه تعبیه شده در کابین خودرو، لغو عامل محدود کننده سرعت بوگاتی شیرون امکان پذیر می شود. طبق تمامی آزمایش های صورت گرفته در این پیست، نتیجه نهایی برآن شده که بوگاتی شیرون رکوردار ثبت سرعت ۴۹۰٫۴۸۴ کیلومتر در ساعت شده است. رکوردی که سبب مطرح شدن جهانی این خودرو شد. البته ناگفته نماند که نمونه آزمایش شده کمی متفاوت تر از دیگر نمونه های تولید شده از بوگاتی شیرون بوده است. تمامی کارشناسان همه سعیشان بر این بوده تا با بازطراحی نسخه جدیدی از این ابر خودرو، بتوانند رکورد پرسرعت ترین خودروی جهان را به اسم بوگاتی شیرون ثبت نمایند. ویژگی های این مدل جدید قابل تست، با طراحی مجدد شاسی خودرو از سوی شرکت دالار و استفاده از تایرهایی ویژه توسط کارخانه میشلن حاصل شده است. همچنین برای دستیابی به نتیجه کار و عملکردی بهتر، با کمتر شدن ارتفاع خودرو نسبت به نمونه های تجاری، بر طول آن تا حدود ۲۵ سانتی متر افزوده شده است. حذف کردن بال های نصب شده بر قسمت پشتی خودرو به همراه دیگر سیستم های الکترونیکی با کم کردن وزن، و نحوه قرارگیری اگزوزها نیز با تغییر به حالت دوگانه عمودی، نقش موثری را در ایجاد افزایش سرعت بوگاتی شیرون ایفا کرده است. در واقع این کار با فراهم کردن فضای اضافی برای جاگیری قطعات بیشتر باعث کاهش ضریب پسا (درگ) برای دستیابی به سرعت های بالاتر شده است. اگرچه تصویرها و فیلمبرداری های صورت گرفته از تست بوگاتی شیرون همگی نمایانگر تغییرات بیرونی می باشد؛ با این حال خبرگزاران تاپ گیر حاضر در صحنه آزمایش، اعلام کرده اند که محیط داخلی بوگاتی شیرون نیز برای ایجاد فضای کافی جهت نصب قابلیت های ایمنی و تجهیزات جدید، اقدام به حذف صندلی کنار راننده کرده است. با همه این تفاسیر نمونه مورد تست سرعت گیری بوگاتی شیرون با اعمال تغییرات مختلف، به نسخه ای جدید و کاملا متفاوتی از دیگر نمونه های بوگاتی شیرون تبدیل شده تا بتواند از شرایط و قدرت کافی برای تست سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت برخوردار باشد و منجر به تولید و پایه گذاری بوگاتی شیرون سوپر اسپرت شود. تا پیش از معرفی این خودرو، کونیگزگ آگرا محصول شرکت خودروسازی کونیگزگ سوئد با سرعت ۴۴۶.۹۷، در صدر سریع ترین مدل های ماشین قرار داشت. پس از تست سرعت، بوگاتی شیرون با حداکثر سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت توانست رکورد شرکت خودروسازی کونیگزگ را بشکند. بوگاتی شیرون که از سال ۲۰۱۷ با سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت پا به عرصه سریع ترین خودروهای جهان گذاشت، اینبار توانست با حداکثر سرعت مجاز ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت، خودروسازی جهان را با تحول شگرفی روبه رو سازد.  با این وجود و پیشرفت های چشمگیر، امید است که طی سال های نه چندان دور شاهد تولید خودروهایی با سرعت های بالای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت باشیم.

مشخصات بوگاتی شیرون

با مطرح شدن بوگاتی شیرون بعنوان پرسرعت ترین ماشین جهان، دانستن و آگاهی از مشخصات و نوع طراحی صورت گرفته شده در این ماشین برای افراد می تواند جالب توجه باشد.

  • موتور تعبیه شده در بوگاتی شیرون تنها از یک مدل موتور بنزینی بکار رفته است. این خودرو با داشتن موتور ۱۶ سیلندر W شکل با حجم ۸ لیتر، دارای ساختاری متفاوت با دیگر خودروهای فراری و… می باشد.
  • بوگاتی شیرون یک ماشین هیبریدی نیست. برای ایجاد و دستیابی به بیشترین سرعت، در این خودرو در نظر گرفته شده که بجای هیبرید کردن آن، از افزایش ۲۵% قدرت خودرو و آیرودینامیک شدن آن استفاده شود.
  • حداکثر سرعت تامین شده این خودرو، در ابتدا ۴۲۰ کیلومتر در ساعت بود که طی تغییرات برای آماده سازی تست مجدد، به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت تغییر یافت.
  • لاستیک های مورد استفاده در چرخ های جلو و عقب این خودرو در مقایسه با خودرو ویورون، به اندازه ۱۲% در تایرهای عقب و ۱۴% در تایرهای جلو، عریض تر شده است. عریض کردن این تایرها با هدف ایجاد مقاومت کافی در برابر فشار و سرعت بالا طراحی شده است.
  • اطلاعات بدست آمده از تست سرعت گیری بوگاتی شیرون از آیرودینامیک بودن این خودرو خبر می دهد. بکارگیری این سیستم در طراحی این خودرو باعث می شود تا در هنگام حرکت با عبور دادن یکسان هوا از طرفین بدنه، یک فشار پایدار ایجاد شود.
  • گفتنی است که طراحی داخلی این خودرو نیز به شکلی ویژه و بی نظیری، خاص و متفاوت است. در کابین داخلی تمامی تجهیزاتی که برای حفظ ایمنی مسافران و راننده الزامی می باشد بطور کامل رعایت شده است. استفاده از کمک فنرهای مناسب برای صندلی، شیشه های دو جداره و بدنه های کاملا عایق شده، امکان سفری راحت بدور از سرو صدا را برای سرنشینان فراهم می کند.

ما در یک مقاله جدیدترین محصول شرکت بوگاتی به اسم بوگاتی Centodieci پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

ویژگی های منحصر به فرد بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون با قدرت موتور ۱۴۸۰ اسب بخار، در دوره تست سرعت نشان داد که تا مدت زمان ۲۵ ساعت ضمن کار کردن، قادر است مسافتی را از ولفسبورگ کشور آلمان تا تا فینیکس آریزونا در آمریکا سپری نماید. این ماشین با وجود قابلیت های فراوان، بدلیل احتمال عدم کنترل حرکت و تعویض دنده در سرعت بالا، رانندگی را برای بسیاری از افراد با ترس و دلهره همراه کرده است؛ البته نباید منکر از هیجان رانندگی با سرعت۴۹۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو شد.

مشخصات فنی بوگاتی شیرون:

مشخصات فنی بوگات شیرون که شامل مشخصات بدنه، موتور، ابعاد و اندازه های طراحی شده ماشین می باشد در جدول زیر بطور کامل ذکر شده است.

مشخصات فنی بدنه مشخصات فنی موتور مشخصات ظاهری
کلاس بدنه کوپه نوع موتور موتور ۱۶ سیلند W شکل، ۸ لیتری طول ماشین ۴۵۴۴ میلی متر
کلاس خودرو S Segment قدرت موتور ۱۴۸۰ اسب بخار عرض ماشین ۲۰۳۸ میلی متر
نوع لاستیک های چرخ عقب ۲۵۳۵۵ ۲۱R مدل جعبه دنده جعبه دنده دو کلاچه ارتفاع ۱۲۱۲ میلی متر
نوع لاستیک های چرخ جلو ۳۰۲۸۵ ۲۰R میزان ظرفیت باک خودرو ۱۰۰ لیتر میزان فاصله بین محورها ۲۷۱۱ میلی متر
وزن خودرو ۱۹۹۵ کیلوگرم

 

در آخر:

تجربه استفاده از خودروهای لوکس با وجود قیمت های بسیار اگرچه امری غیر ممکن به نظر می رسد؛ اما فعالیت بنگاه ها و مراکز اجاره ماشین با خدمات رسانی بالا، امکان استفاده و تجربه رانندگی در خودروهای لوکس و گران قیمت را به شما می دهد.

5 1 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید