معرفی جدیدترین ماشین کمپانی بوگاتی Bugatti Centodieci + عکس

معرفی ماشین جدید بوگاتی Bugatti Centodieci

در این مقاله قصد داریم شما را با یک اثر هنری جذاب و زیبا آشنا کنیم. اشتباه نکنید. قرار نیست به سراغ گالری‌های نقاشی و موزه‌های معروف دنیا برویم. این بار گنج و اثر هنری خارق‌العاده‌ای که قرار است به شما معرفی کنیم؛ حاصل تلاش مهندسین صنعت خودروسازی است. بوگانی Centodieci جدیدترین خودروی مفهومی تولیدی این شرکت است که علی رغم طراحی جذاب بدنه، فقط تعداد محدودی از آن تا کنون پیش فروش شده است. در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر مشخصات ظاهری، با مشخصات فنی این خودروی جذاب نیز آشنا شوید.

علت نام گذاری ماشین جدید بوگاتی

نام این خودرو با هدف ادای احترام به بوگاتی EB110 و در جشن تولد 110 سالگی اتوره بوگاتی، بنیانگذار این شرکت انتخاب شده است.

بوگاتی Centodieci

مشخصات فنی بوگاتی Centodieci

بوگاتی مدل Centodieciیک هایپر خودروی جذاب است که فقط تعداد محدودی از آن ساخته و به افراد مشهور فروخته شده است؛ که در کلکسیون خودروهای کریس رونالدو موجود است. این خودرو در واقع جدیدترین نسخه بوگاتی EB110 است که بین سال 1991 تا 1995 جزء بهترین مدل‌های اسپرت این کمپانی محسوب می‌شد. بسیاری از کارشناسان بدنه Centodieci را الهام گرفته شده از نشانه‌های ظاهری غیرقابل انکار EB110 می‌دانند. Centodieci بر اساس بوگاتی شیرون (Chiron) ساخته شده و مجهز به همان موتور W16 چهار توربو 8 لیتری است که بر روی شیرون نصب می‌شود. اما با وجود حجم یکسان موتور، قدرت بوگاتی Centodieci بیشتر و چیزی معادل 1578 اسب بخار است. گشتاور این دو خودرو معادل هم و برابر با 1180 پوند فوت می‌باشد. با این تفاوت که به مدل Centodieci یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و سیستم چهار چرخ متحرک نیز اضافه شده است. یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو خودرو، 44 پوند وزن کمتری است که Centodieci نسبت به شیرون دارد. با این وجود حداکثر سرعت هر دو مدل یکسان و معادل 236 مایل در ساعت است. از نظر شتاب نیز بوگاتی Centodieci وضعیت بهتری نسبت به شیرون دارد.


آشنایی با بوگاتی دیوو

محصول تازه شرکت بوگاتی Centodieci

Centodieci نسبت به مدل شیرون که بر اساس آن ساخته شده است؛ اندکی عریض‌تر و کم ارتفاع‌تر است. عرض کلی این خودرو 80.6 اینچ و ارتفاع آن 47.3 اینچ می‌باشد. طول کلی و فاصله بین دو محور این مدل نیز به ترتیب 178.9 و 106.7 اینچ است. وزن Centodieci به دلیل استفاده بیشتر از مواد کامپوزیتی در بدنه خودرو کمی کمتر از مدل شیرون است. سایر مشخصات فنی این خودرو عبارتند از:

گنجایش صندلی 2 نفر
مصرف سوخت ترکیبی 24 لیتر در 100 کیلومتر
ظرفیت مخزن سوخت 55 لیتر
وزن 1975 کیلوگرم
شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 2.4 ثانیه
شتاب 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت 6.1 ثانیه
شتاب 0 تا 300 کیلومتر بر ساعت 13.1 ثانیه
حداکثر سرعت 380 کیلومتر در ساعت

مشخصات ظاهری بوگاتی Centodieci

همانطور که اشاره کردیم؛ طراحی بدنه Centodieci تفسیری مدرن از ظاهر بوگاتی EB110 می‌باشد. اصلی‌ترین مشخصه ظاهری این خودرو چراغ‌های LED فوق‌العاده باریکی است که در شکاف‌های باریک جلو خودرو نصب شده و با جلو پنجره نعل اسبی نسبتا کوچکی که دارای خطوط افقی جذابی است؛ ظاهر متفاوتی به خودرو بخشیده است. زیر هر کدام از چراغ‌های خودرو یک اسپویلر کربنی بزرگ مشاهده می‌کنید که ظاهر جذابی به نمای روبه‌روی خودرو داده است. نمای پشت این خودرو نیز با ردیفی از چراغ‌های LED جذاب و یک بال عقب بسیار زیبا دیزاین شده است. زیر چراغ‌های عقب خودرو نیز یک دیفیوزر بزرگ نصب شده که ترکیب آن با یک جفت اگزوز در هر طرف، طراحی منحصربه‌فرد این خودرو را تکمیل کرده است.
اطلاعات کمی در مورد آپشن‌های این ماشین در دسترس است. اما می‌توان گفت که احتمالا آشپن‌های زیر روی این مدل بوگاتی نصب شده‌اند:

  • صندلی‌های برقی گرم شونده
  • فرمان قابل تنظیم برقی
  • برف‌پاک‌کن‌های مجهز به حسگر باران
  • دوربین دید عقب
  • آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن
  • سنسور پارک
  • کروز کنترل
  • سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت بوگاتی Centodieci چقدر است

قیمت بوگاتی Centodieci

این خودروی لوکس که تنها تعداد محدودی از آن ساخته شده است حدود 9 میلیون دلار قیمت دارد.

تعداد تولید شده بوگاتی Centodieci

به طور کلی خودروهای بوگاتی جزء خودروهای کمیاب بازار هستند. اکثر محصولات این کمپانی با تعداد محدود تولید و به بازارهای خاص عرضه شده‌اند. علی رغم اینکه این برند در ساخت چنین خودروهایی شهره است؛ اما مدل Centodieci سرآمد تمام خودروهای کمیاب بوگاتی است. چرا که تا کنون تنها 10 دستگاه از این خودرو جذاب و پرقدرت تولید و تمامی آنها نیز در مرحله پیش فروش فروخته شده‌اند.

بهترین ماشین بوگاتی

3.9 16 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید