8 سایت خرید و فروش خودرو دست دوم در دبی

سایت خودرو دست دوم دبی

یکی از راه‌ های بصرفه برای داشتن خودرو شخصی، خرید گزینه‌ های کارکرده یا دست دوم است. خودروهای دست دوم معمولا با افت قیمت چشم‌گیری مواجه می‌شوند؛ و همین موضوع نیز خرید آنها را برای گروه زیادی از افراد جذاب کرده است. در دبی نیز مانند بسیاری از نقاط جهان، خرید و فروش خودرو دست دوم بازار پر رونقی دارد. با این حال برای داشتن تجربه خریدی خوب و مطمئن، نیاز به اطلاعات گوناگونی است.

از آنجا که جمعیت ایرانیان مقیم دبی روز به روز در حال افزایش است؛ در این مقاله از وبسایت اجاره خودرو سورنا می‌خواهیم به بررسی شرایط و جزئیات این کار و همچنین معرفی 8 سایت خودرو دست دوم دبی بپردازیم. اگر قصد دارید به زودی خودروی شخصی خود را در این شهر سوار شوید؛ خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

چرا خرید خودرو دست دوم در دبی

دلایل زیادی برای خرید خودروی دست دوم در دبی وجود دارد. البته به‌طور کلی در همه جای جهان خرید خودروی کارکرده گزینه ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری محسوب می‌شود. با این حال در شهر دبی و به دلایل زیر این خرید گزینه جذاب‌تری نیز خواهد بود.

در درجه اول به دلیل شرایط اقتصادی مناسب بخش بزرگی از ساکنان دبی، خرید و فروش خودرو از رونق فراوانی برخوردار است. به همین دلیل نیز معمولا عمر و میزان استفاده از خودروهای کارکردهِ قابل خریداری کمتر از میزان متداول در سایر کشورها است. بنابراین شانس یافتن خودروهای باکیفیت و به اصطلاح سالم در میانِ مدل‌های کارکرده بسیار زیاد است.

از سویی دبی شهری بسیار تمیز، با خیابان‌ها و جاده‌ های با کیفیت و میزان حوادث رانندگی کم است. همین موضوع باعث شده تا استهلاک خودروها در این شهر بسیار پایین باشد. طبیعتا استهلاک پایین خودروها نیز به معنای حفظ کیفیت اولیه آنها به مدت طولانی‌ تر و به میزان بیشتر است.

در دبی مانند برخی نقاط دیگر دنیا، امکان خرید خودرو کارکرده از فروشندگان دارای مجوز خاص این کار وجود دارد. این ویژگی کمک می‌کند تا بازار خرید خودروی دست دوم ساماندهی بیشتری داشته و بتوان خودروهای کارکرده را با گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب خریداری کرد.

مهم‌ترین نکات خرید خودروی کارکرده در دبی

مهم‌ترین نکات خرید خودروی کارکرده در دبی

وقتی یک خودروی صفر کیلومتر را از کمپانی خریداری می‌کنید؛ معمولا درگیر مسائل قانونی، حقوقی و به‌طور کلی پیچیدگی‌های معاملاتی نمی‌شوید. اما در خرید خودروهای کارکرده، معمولا این پیچیدگی‌ها بیشتر است. در واقع در این شرایط مسئولیت بسیاری از موارد ریز و درشت با شخص شماست. بنابراین انجام این خرید نیازمند تجربه مناسب و آگاهی از چند نکته مهم است. بر این اساس در این بخش مهم‌ترین و متداول‌ترین نکات خرید خودروی دست دوم را در دبی مرور کرده‌ایم.

انتخاب مدل مناسب

بازار خودروی دبی از تنوع نسبتا بالایی برخوردار است. بنابراین شما می‌توانید از ارزان‌ترین تا گران‌ترین خودروهای تولید شده در اقصی نقاط دنیا را در این شهر و در قالب مدل‌های نو یا کارکرده خریداری کنید. با این حال پیش از ورود به بازار و برای جستجوی هدفمندتر، بر اساس اهداف، نیاز، بودجه و سلیقه خود یک الی سه مدل خاص را مشخص کنید.

در این زمینه به مواردی مثل میزان استهلاک و خرابی مدل‌های مختلف، مصرف بنزین، تعداد صندلی‌ها، هزینه‌ های نگهداری و موارد مشابه نیز توجه داشته باشید. در واقع تنها داشتن بودجه خرید خودرو در دبی کافی نیست. بلکه شما باید بتوانید از پس هزینه‌های معمول نگهداری از آن نیز برآیید.

ویژگی‌ های فنی

ویژگی‌ های فنی

در مورد خودروهای دست دوم مسئله اساسی سلامت بخش‌های مختلف آن است. وقتی شما خودرو دست دوم را از یک شخص خریداری می‌کنید؛ مسئولیت بررسی سلامت بخش‌های مختلف آن بر عهده شماست. در حالی که اگر خودرو دست دوم را از یک شرکت خریداری کنید؛ این مسئولیت بر عهده آنها خواهد بود. در حالت اولی در نظر گرفتن مواردی مانند بررسی سلامت موتور خودرو از نظر مشکلاتی هم‌چون روغن ریزی، روغن سوزی، صداهای غیرعادی و… بسیار مهم است.

به‌طور کلی در اغلب خودروهای بنزینی، وجود دود آبی به معنای شروع روغن سوزی و وجود دود سیاه به معنای مصرف پیش از حد بنزین است. از سویی بررسی بخش‌های دیگری مانند جعبه دنده و کیفیت گیربکس و همچنین سایر بخش‌های فنی خودرو، می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

یک روش کلی و خوب برای تست فنی موتور، چند دقیقه رانندگی با آن و سپس ایستادن و روشن نگه داشتن خودرو برای یکی دو دقیقه است. این کار کمک می‌کند تا در صورت وجود روغن‌ریزی (به هر دلیلی) از آن مطلع شوید.

در نهایت با هر میزان دقت، شما در تمامی بخش‌های خودرو متخصص نیستید. بنابراین بهتر است برای بررسی سلامت فنی خودرو مدنظر از یک مکانیک باتجربه، بی‌طرف و مطمئن کمک بگیرید.

سلامت ظاهری

سلامت ظاهری

حال که از سلامت فنی خودروی مدنظر خود مطمئن شدید؛ به بررسی سلامت ظاهری آن نیز بپردازیم. برعکس تصور بسیاری از افراد، هزینه‌های تعمیر و رفع اشکال مشکلات ظاهری خودروها، معمولا کمتر از رفع مشکلات فنی آنها نیست.

بنابراین بررسی مواردی مثل سلامت چراغ‌ها، تودوزی و بطور کلی تریم داخلی، دکمه‌ های کنترل روی داشبورد، سیستم تهویه مطبوع، نشان‌ گرهای پشت آمپر و عملکردهایی مثل تنظیم صندلی‌ها و… در این مرحله بسیار مهم است. همچنین توصیه می‌شود حتما سواری خودرو مدنظر را قبل از خرید امتحان کنید. این کار کمک می‌کند تا علاوه بر بررسی عملی کیفیت هندلینگ خودرو، مطمئن شوید که خودرو مدنظر در شرایط حرکت دچار سر و صدای زیاد ناشی از موارد مختلف نمی‌شود.

از سویی به‌طور ویژه در امارات و دبی بررسی رنگ و بدنه خودرو را به شکلی دقیق‌تر و با وسواس بیشتر انجام دهید. معمولا بررسی بدنه از نظر رنگ داشتن یا نداشتن خودرو، در ایران نشان‌دهنده سابقه تصادفات آن خودرو است.

اما فارغ از این، در امارات به دلیل وزش شدید باد و تجربه طوفان‌های شن و همچنین وجود رطوبت بیشتر در هوا، احتمالا وجود آسیب‌های ریز بر روی سطح بدنه و رنگ خودرو وجود دارد. بنابراین باید خودرو را از نظر این نقاط ریز روی رنگ و زنگ زدگی بخش‌های مختلف آن نیز بررسی کنید.

سوابق خدمات

بررسی سوابق خدمات خودرو دست دوم، یکی دیگر از نکات مهم خرید خودرو کارکرده در دبی است. به‌طور دقیق‌تر تقریبا همه خودروهای خوب و ارزشمند برای خرید در دبی، دارای دفترچه سابقه خدمات هستند. بررسی این دفترچه به شما نشان می‌دهد که خودرو کارکرده مدنظر در طول عمر خود چه تعمیراتی را انجام داده است.

از همین طریق نیز می‌توان با دقت خوبی سابقه تصادفات خودرو را پیدا کرد. پس از بررسی این دفترچه و یافتن این سوابق تصمیم‌گیری درباره خریدن یا نخریدن خودرو مدنظر با شما است. به عنوان مثال اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند خودرویی که تصادف‌ های شدید داشته، مثلا شاسی یا ستون آن ضربه خورده است را خریداری نکنید.

همچنین اگر موتور خودرویی بیش از یک بار به مرحله تعمیر اساسی رسیده است؛ احتمالا ارزش خرید ندارد. در مورد این مشکلاتِ جدی تلاش کنید که احساساتی نشوید. فراموش نکنید که شما باید یک خودرو کارکرده سالم بخرید. در نهایت فراموش نکنید که به هر دلیلی ممکن است در دفترچه سابقه خدمات، همه سوابق ثبت نشده باشد و همه حقایق را به شما نگویند.

جرایم رانندگی و سایر هزینه‌ ها

بررسی بدهکار نبودن خودرو به عناوین مختلف نیز بسیار مهم است. در واقع شما باید مطمئن شوید که صاحب فعلی خودرو همه جرایم رانندگی خود را پرداخت کرده است. از سویی سایر هزینه‌های مشابه مانند عوارض، وام و… را بررسی کنید.

در مورد وام، در برخی شرایط مالک فعلی می‌تواند ادامه وام را نیز به شما واگذار کند. در این شرایط باید مطمئن شوید که فروشنده نامه NOC را از بانک مرتبط دریافت کرده است. این نامه مجوزی برای انتقال وام است.

محبوب‌ ترین برندهای کارکرده در دبی

محبوب‌ ترین برندهای کارکرده در دبی

بررسی محبوب‌ ترین برندهای تولید خودرو در هر منطقه یا کشوری، می‌تواند واقعیت‌های زیادی را درباره آن موضوع به شما بگویید. همچنین این اطلاعات می‌تواند به نوعی در انتخاب خودروی مناسب برای خرید نیز تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال هر چه خودرویی در یک بازار پرفروش‌تر باشد؛ خدمات پس از فروش، فراوانی قطعات یدکی، تعمیرکاران با تجربه و… مورد نیاز آن نیز بیشتر خواهد بود.

بر همین اساس توصیه می‌کنیم هنگام خرید خودرو کارکرده در دبی حتما به برندهای محبوب در این شهر نیز دقت کنید. البته به‌طور خاص در مورد دبی، ممکن است خریداری برخی برندها از نظر قیمتی برای بسیاری از افراد به‌صرفه و منطقی نباشد. با این حال خارج شدن از لیست کلی این برندها و رفتن به سراغ برندهای ناآشنا و کم فروش در این منطقه نیز، دردسرهای زیادی داشته و در بلندمدت به‌صرفه نخواهد بود.

با ذکر این مقدمه در ادامه برندهای محبوب خودرو در دبی را فهرست کرده‌ایم:

  • هوندا
  • شورلت
  • آئودی
  • لندرور
  • لکسوس
  • مرسدس بنز
  • نیسان
  • بی‌ ام‌ و
  • تویوتا

 به عنوان توضیحات بیشتر، مثلا برای انتخاب خودروهای اقتصادی می‌توانید به سراغ نیسان، تویوتا و هوندا بروید. برای خرید خودروهای لوکس‌تر نیز طبیعتا سایر گزینه‌ها به‌خصوص برندهای لکسوس، مرسدس بنز و بی‌ام‌و گزینه‌های محبوبی هستند.

واگذاری مالکیت خودرو کارکرده در دبی

واگذاری مالکیت خودرو کارکرده در دبی

پس از در نظر گرفتن همه جوانب و وقتی خودروی مدنظر را پسندیده و مالک فعلی آن به توافق رسیدید؛ زمان انتقال مالکیت خودرو فرا می‌رسد. در این مرحله کار پیچیده‌ای روبه‌روی شما نیست. با این حال ذکر جزئیاتی در این مورد مهم است.

در درجه اول انتقال مالکیت نیازمند حضور هر دو طرف در دفاتر مشخص این کار است. ثبت یا رجیستر کردن خودرو کار مهم اصلی است که باید انجام شود. این کار شامل بازرسی سلامت و عملکردهای خودرو است و به اصطلاح به آن RTA می‌گویند. این بازرسی در دفاتر RTA یا شَمیل انجام می‌شود. در این مرحله خودروی مدنظر از ابعاد مختلف بررسی شده و وضعیت سلامت آن ثبت می‌شود. طبیعتا بهتر است جایی را انتخاب کنید که به هر دو طرف معامله نزدیک باشد.

از سویی RTA تنها برای خودروهایی است که نتایج تست قبلی آنها منقضی شده است. در نهایت با پایان یافتن این تست و مشخص شدن وضعیت دقیق خودرو، کار انتقال در همان دفاتر انجام شده و پلاک‌گذاری خودرو و تحویل اسناد جدید به صاحب جدید خودرو در زمان کوتاهی در همان روز انجام می‌شود.

آماده‌ سازی مدارک

حال که خودروی مدنظر را انتخاب کرده و از جزئیات آن مطلع هستید؛ پیش از ثبت و انتقال مالکیت باید موارد متعددی را آماده کنید. البته آماده‌سازی هیچ‌کدام از موارد پیچیده نیست. در ادامه این بخش، فهرستی از این مدارک را آورده‌ایم:

کپی پاسپورت خریدار و فروشنده

برگه قدیمی ثبت خودرو

برگه جدید ثبت خودرو (در صورت انقضای برگه قدیمی)

پلاک خودرو

گواهی حقوق و دستمزد خریدار (در صورت درخواست وام خودرو)

8 سایت خودرو دست دوم دبی

اما مهم‌ترین مرحله و فعالیت برای خرید خودرو کارکرده در دبی یافتن گزینه مناسب است. در دبی نیز مانند بسیاری از کشورها، مکان‌های مختلفی برای بررسی و خرید حضوری خودروهای دست دوم وجود دارد. با این حال بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم تا از طریق سرویس‌های آنلاین به بررسی گزینه‌های موجود در بازار بپردازیم. بر همین اساس در ادامه این بخش، به معرفی 8 سایت خودرو دست دوم دبی می‌پردازیم.

کار 24

کار 24

این وب‌سایت به آدرس cars24.com در دسترس عموم است البته کار 24 یک آگهی‌نامه خودروی معمولی نیست. این سرویس در ده‌ها شهر در مناطق شرقی دنیا به فعالیت مشغول است. بنابراین برای دیدن خودروهای موجود در امارات باید به آدرس cars24.com/ae مراجعه کنید.

در واقع این سرویس با بررسی دقیق خودروهای پیشنهادی کار خود را انجام می‌دهد. این کار کمک می‌کند تا هنگام بررسی خودروها بتوانید گزارش فنی دقیق آن را نیز بخوانید. امکان رزرو خودرو، رانندگی آزمایشی با آن، دریافت گارانتی و تضمین بازگردانی خودرو به مدت یک هفته، از جمله مهم‌ترین مواردی است که خرید خودرو از کار 24 را جذاب می‌کند. هرچند همین سخت‌گیری باعث شده تا تنوع خودروهای موجود در این سایت خودرو دست دوم دبی بالا نباشد.

دوبی کار

دوبی کار

این وب‌سایت که در آدرس dubicars.com در دسترس شما قرار دارد. گزینه دیگری برای خرید و فروش خودرو در دبی محسوب می‌شود. فروش خودروهای نو و کارکرده اولین مزیت این سرویس است. همچنین تنوع خودروها در این مجموعه بالاتر است. دبی کار از سال 2014 راه‌اندازی شده و به صورت تخصصی در بازار خودروی دبی فعال است.

بنابراین می‌توان آن را گزینه‌ای آشناتر و بومی‌تر در فضای دبی دانست. دبی کار خود را شفاف‌ترین سامانه خرید و فروش خودرو در این شهر می‌داند. همچنین مدعی است که کم‌ترین کارمزد را برای فروش خودرو از فروشندگان می‌گیرد. بنابراین گزینه مناسبی برای فروشندگان نیز محسوب می‌شود.

از سویی ارائه محتوای پروموت شده به کمک ابزارهای مولتی‌مدیا مانند ویدئو در مورد خودروهای خاص و مقایسه انواع آنها با یک‌دیگر، این سایت را گزینه خوبی برای بررسی خودروهای مختلف تبدیل نموده است.

در نهایت جالب است بدانید که دبی کار یک مارکت‌پلیس یا بازارچه آنلاین است که در حال حاضر 470 نمایشگاه خودروی فعال در شهر دبی در آن عضو هستند. بنابراین احتمالا نظارت بر خودروهای آگهی شده در این مجموعه، در مقایسه با کار 24 کمتر باشد.

یالا موتور

یالا موتور

یالا موتور نیز یک سرویس آنلاین خرید و فروش خودروی کارکرده است. این سرویس در حال حاضر در شش کشور عربی، از جمله امارات متحده عربی و در نتیجه دبی فعال است. در این سرویس نیز می‌توانید خرید انواع خودروهای نو و دست دوم را انجام دهید.

نکته جالب اینکه این سایت خودرو دست دوم دبی علاوه بر سرویس‌های مرتبط با خرید و فروش خودرو، در زمینه سرویس‌های دیگری مانند تعمیر و بازسازی خودرو نیز به ارائه خدمت می‌پردازد.

در نهایت این سایت در سال 2012 راه‌اندازی شده و مدعی است که با ماهانه بیش از یک میلیون خریدار بالقوه خودرو، مورد اعتماد ترین و محبوب‌ترین سرویس موجود در دبی است. برای بازدید از این سایت به آدرس uae.yallamotor.com بروید.

اتومال

این سایت خرید و فروش خودرو کارکرده در دبی در آدرس automalluae.com در دسترس شما است. این سایت از نظر تنوع خودروهای موجود محدود است؛ با این حال ویژگی‌هایی دارد که بررسی آن را ارزشمند می‌کند.

از جمله اینکه اتومال علاوه بر همه مدل‌های خودروی سواری، به صورت اختصاصی بر روی خودروهای ون و پیکاپ نیز کار می‌کند. همچنین این مجموعه فرآیند دقیقی برای بررسی خودروهای فروشی دارد. به همین دلیل نیز همه خودروهای دست دوم قابل خریداری از این مجموعه دارای یک سال خدمات پس از فروش هستند.

در نهایت ویژگی‌هایی مانند امکان خرید آنلاین، گارانتی بازگشت وجه هفت روزه، امکان تست رانندگی خودرو، امکان دریافت وام‌های مختلف خرید خودرو و در نهایت امکان ارزش‌گذاری بر روی خودرو فروشندگان، از دیگر ویژگی‌هایی است که این سایت خودرو دست دوم دبی را ارزشمند کرده است.

کار ویچ

کار ویچ پنجمین سایت فروش ماشین دست دوم در دبی است که به معرفی آن می‌پردازیم. این سایت نیز در قالب یک سرویس آنلاین ارائه شده و در حال حاضر علاوه بر امارات در کشور عربستان نیز کار می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی کار ویچ همکاری مناسب آنها با موسسه‌های مالی و اعتباری برای اعطای وام خودرو است. از سویی خدماتی مانند بررسی خودرو در دو نسخه استاندارد و ویژه، پرداخت امن، ارائه ضمانت‌نامه قابل تمدید و… در کار ویچ آن را به گزینه‌ای قابل اعتمادتر تبدیل کرده است. برای بازدید از این سایت می‌توانید به آدرس carswitch.com/uae مراجعه کنید.

اتو تریدرز

این سایت فروش خودرو دست دوم در دبی را می‌توانید در آدرس autotraders.ae بیابید. این سایت در واقع یک آگهی‌نامه آنلاین است. بنابراین تنوع و تعداد خودروهایی که در آن می‌توانید بیابید بیشتر است.

از سویی این سرویس در دسته‌بندی‌های خود روی مواردی مثل موتور سیکلت، قایق، دوچرخه، شماره پلاک‌های خاص و شماره موبایل‌های خاص نیز کار می‌کند. همین ویژگی آن را متنوع‌تر کرده است.

با این حال در نظر داشته باشید که به دلیل نبود سیستم بررسی خودرو در این سرویس، اعتماد کردن به گزینه‌های موجود و بررسی کیفیت آنها بر عهده خود شما خواهد بود.

آلبا کارز

در این سایت فروش ماشین دست دوم در دبی همه چیز به‌طور تخصصی انجام می‌شود. بنابراین ویژگی اصلی این سرویس نیز اعتماد بالا به خدمات، در مقابل گزینه‌های محدودتر برای انتخاب است. خرید خودروهای کارکرده در امارات در چند سال اخیر شاهد رونق بوده است؛ و آلبا کارز در زمینه این تغییر پیشگام است.

همه خودروهای این نمایشگاه با گواهینامه سلامت ارائه می‌شوند. در واقع قبل از ارائه برای فروش، به‌طور گسترده از نظر کیفیت بررسی شده‌اند.

از سویی آلبا کارز در یک فرآیند کاملا حرفه‌ای، خودروهای مدنظر را کاملا بازسازی کرده و یک خودروی کاملا سالم و مشابه نو را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. بنابراین کیفیت تمامی خودروها توسط همین مجموعه تضمین می‌شود. برای بازدید از این نمایشگاه خودرو می‌توانید به وب‌سایت آن به آدرس albacars.ae مراجعه کنید.

دابیزل

آخرین گزینه برای معرفی به عنوان سایت خودرو دست دوم دبی نیز یک آگهی‌نامه آنلاین و عمومی است. در واقع در این آگهی‌نامه می‌توانید در دسته‌بندی‌های متنوعی در شهرهای مختلف امارات به جستجوی محصولات و خدمات مورد نیاز خود از جمله خودرو کارکرده بپردازید.

این آگهی‌نامه به دلیل شرایط ساده ثبت آگهی از تنوع بسیار زیادی در بخش خودرو برخوردار است. با این حال در اینجا نیز سیستم نظارت‌کننده خاصی وجود نداشته و به همین دلیل مسئولیت کامل یافتن خودرو و خرید آن بر عهده خودتان است.

در نهایت امیدواریم با خواندن این مقاله و بررسی سایت‌های معرفی شده، بتوانید خودروی مناسب خود را در بازار خودروی امارات و شهر دبی بیابید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید