سه پیشنهاد برای مسافرت جاده‌ای در تابستان امسال

سفر جاده ای

تابستان فصل سفرهای طول و دراز است. فصلی که می‌توانید با جمع خانواده یا دوستان، تجربه سفرهایی بی‌نظیر را برای خود رقم بزنید. در مسافرت جاده‌ای در کنار مقصد، لذت بردن از مسیر نیز بسیار مهم است. گذراندن ساعات طولانی در ماشین و تماشای مناظر اطراف جاده و حرکت در یک جغرافیای وسیع، می‌تواند تجربه‌ای ارزنده و لذتی عمیق برای هر سن و سالی باشد.

وقتی پای سفرهای زمینی و طولانی‌مدت وسط باشد؛ کیفیت و سلامت خودروی شما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر تعداد همسفران شما از ظرفیت خودروی شخصی‌تان بیشتر است؛ و یا اینکه خودروی شما مناسب سفرهای طولانی مدت و برون‌شهری نیست؛ یک راه حل ساده اجاره ماشین مناسب است. اجاره خودرو برای سفر برعکس تصور معمول، نسبتا ارزان و به‌صرفه است؛ و همچنین تجربه جذابی از لذت سواری و سفر با یک خودروی مدل جدید و قدرتمند بر کسی پوشیده نیست. بنابراین می‌توانید برای سفر تابستان امسال، به این گزینه نیز فکر کنید.

اردبیل

در هوای گرم تابستان، طبعیتا انتخاب مقاصد خنک‌تر اولین پیشنهاد است. استان اردبیل به عنوان یکی از خوش آب‌وهواترین و البته خنک‌ترین استان‌های کشور، مقصدی عالی برای روزهای تابستانی است.
برای رسیدن به اردبیل باید به منتهی علیه شامل شرقی کشور بروید. اردبیل یکی از استان‌های مرزی کشور است که با کشور آذربایجان مرز مشترک دارد.
طبیعتا زیبای اردبیل تنها محدود به همان مطنقه نیست و با نزدیک شدن به آن، جاده‌های بسیار زیبا، سرسبز و طبیعت کارت پستالی آن، قطعا شما را مسحور خود خواهد کرد.
در سفر اردبیل حتما سری به مشکین شهر نیز بزنید؛ و در این شهر از پل معلق مشکین شهر بازدید کنید. این پل با طول ۳۶۵ متر، طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل معلق خاورمیانه است.

همدان

همدان دومین پیشنهاد ما برای تدارک دیدن یک مسافرت جاده‌ای در طول تابستان امسال است. شهر همدان در دامنه‌های کوه الوند قرار گرفته است و با ارتفاع بیش از ۱۷۰۰ متر از سطح دریا، تابستان‌هایی نسبتا خنکی دارد. به همین دلیل می‌توان همدان را نیز در گروه مقاصد خوب تابستانی قرار داد.

اگر به همدان می‌روید بازدید از هگمتانه و طبیعت زیبا و آثار تاریخی آن را فراموش نکنید. منطقه هگمتانه، دیدنی‌های اطراف، سرگرمی‌های فراوان آن و رستوران‌ها و کافه‌های شیک و زیبایش، می‌تواند یک روز کامل شما را سرگرم کرده و خاطره‌ای خوب را برای‌تان رقم بزند.
همچنین شهر تاریخی همدان دارای آثار تاریخی بسیاری است که برای علاقمندانش می‌تواند جذاب باشد. در نهایت شهرهای اطراف همدان، به‌خصوص لاله‌جین، با آثار هنری و ظریف سفالی، می‌تواند سوغاتی‌های خوبی برای شما داشته باشد.

گرگان

اکثر مردم، شمال ایران را با گیلان و مازندران می‌شناسند. اما گرگان با مردمانی خونگرم و مهربان و طبیعی بسیار بکر و زیبا، می‌تواند مقصدی بسیار جذاب و دیدنی برای سفر تابستانی شما باشد.
البته فراموش نکنید که هوای گرگان هم مانند همه نقاط شمالی در این فصل نسبتا گرم و شرجی است. بنابراین علاوه بر داشتن وسائل و لباس‌های مناسب، بهتر است خودرویی را برای سفر انتخاب کنید که دارای کولر خنک و پرقدرتی باشد یا قبل از سفر باید تنظیم کولر خود فراموش نکنید.
در سفر به گرگان می‌توانید از طبیعت بکر آن برای کمپ زدن‌های یک یا چند روزه استفاده کنید. پارک‌های جنگلی متنوع و دارای امکانات معقول، کوه‌ها و ارتفاعات بیشتر از ۳ هزار متر از سطح دریا و روستاهای گردشگری، همگی نویدبخش سفری جذاب و خوب برای علاقمندان به طبیعت است.
در سفر به استان گلستان بازدید از روستای جهان‌نما را فراموش نکنید. این روستا را باید بام استان گلستان دانست. تقریبا هر انتظاری از طبیعت شمال ایران دارید را می‌توانید در این روستا به چشم ببینید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید