بهترین ماشین خارجی در ایران برای سفر [۵ ماشین برتر مسافرتی]

بهترین ماشین خارجی در ایران

اگر به زودی قصد رفتن به یک سفر جاده‌ای هیجان‌انگیز را دارید و دنبال خودروی اجاره‌ای مناسب برای سفر می‌گردید؛ تا انتهای این مقاله که به معرفی بهترین ماشین خارجی در ایران برای مسافرت اختصاص دارد ما را همراهی کنید.

بهترین ماشین خارجی در ایران برای سفر

گرچه خودروهای زیادی در بازار فروش محصولات کارکرده و نو وجود دارد که برای سفر گزینه مناسبی هستند؛ اما اگر می‌خواهید یک سفر جاده‌ای ایده‌آل داشته باشید؛ باید به سراغ خودروهای شاسی بلند و سدان‌های کم مصرف و جمع و جوری که هم از نظر فنی قدرتمند هستند و هم آپشن‌ های رفاهی زیادی دارند بروید.

این محصولات بهترین ماشین خارجی در ایران برای مسافرت محسوب می‌شوند. علاوه بر این گزینه‌ها، ماشین‌های دو محوره و دارای قابلیت آفرود نیز برای سفر بسیار عالی هستند؛ به‌خصوص اگر سفر جنبه طبیعت‌گردی داشته باشد.

میتسوبیشی پاجرو

خودروسازان ژاپنی به تولید محصولات با کیفیت و قدرتمند در جهان معروف هستند. شاسی بلند پاجرو که یکی از محبوب‌ترین محصولات کمپانی میتسوبیشی است؛ از نظر قدرت فنی خودروی بسیار خوبی برای سفر است و ایمنی بالایی دارد. میتسوبیشی روی این محصول خود از یک موتور 6 سیلندری 3.8 لیتری استفاده کرده که قدرت را از طریق دو دیفرانسیل به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

بنابراین یکی از نقاط قوت پاجرو، دو دیفرانسیل بودن این محصول است. این پیشرانه، قدرتی معادل 250 اسب بخار و گشتاوری معادل 329 نیوتن متر دارد و متصل به یک گیربکس اتوماتیک 5 دنده است. با وجود قدرت بالای موتور و حجم زیاد داخل کابین و صندوق، پاجرو مصرف سوخت بالایی ندارد.

میتسوبیشی پاجرو

طبق آنچه که خودروساز در دفترچه راهنمای این محصول عنوان کرده است؛ پاجرو به صورت ترکیبی برای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت به 13.7 لیتر بنزین نیاز دارد. استفاده از انواع سیستم‌های هشداردهنده و سنسورهای ایمنی و وجود 8 کیسه هوا در اطراف کابین، این خودرو را به بهترین ماشین خارجی در ایران برای سفر تبدیل کرده است.

مهندسان میتسوبیشی در کنار این امکانات ایمنی از کروز کنترل، سیستم ضد لغزش و سنسور دنده عقب به عنوان شاخص‌ترین آپشن‌های رفاهی در تولید پاجرو استفاده کرده‌اند. آخرین سری از این خودرو در سال 2019 وارد ایران شد و در حال حاضر با قیمتی حدود 10 میلیارد تومان در بازار معامله می‌شود.

چری آریزو 5

چری آریزو 5

آریزو 5 یک خودروی چینی است که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. این سدان جمع و جور هم از نظر امکانات رفاهی و هم از نظر ظاهری، خودروی بسیار خوبی برای مسافرت محسوب می‌شود. فضای داخل کابین این ماشین بسیار جادار است و در کنار امکانات و آپشن‌ های کافی، از مصرف سوخت پایینی نیز برخوردار است.

به همین خاطر بهترین ماشین خارجی در ایران برای مسافرت به حساب می‌آید. موتور چری آریزو 5 چهار سیلندر است و گنجایشی معادل 1.5 لیتر دارد. این پیشرانه با وجود مصرف پایین می‌تواند 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ضمن اینکه گیربکس این خودرو 5 دنده دستی و دیفرانسیل آن در قسمت جلو قرار گرفته است.

با این خودرو شما می‌توانید حداکثر 185 کیلومتر در ساعت سرعت بروید. موتور توانمند چری آریزو 5 قادر است در عرض 10.5 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند.

همانطور که اشاره شد؛ مصرف سوخت پایین یکی از دلایلی است که باعث می‌شود سفر با چری آریزو 5 مقرون‌به‌صرفه شود. مصرف ترکیبی این محصول چینی که باک آن گنجایش 48 لیتر بنزین را دارد فقط 5.7 لیتر است. امکانات ایمنی چری آریزو 5 شامل مجموعه‎ای از سیستم‎ها، سنسورها و 2 ایربگ است.

ضمن اینکه این خودرو مجهز به آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل، کنترل سرعت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسور عقب، مانیتور 7 اینچی لمسی و دوربین عقب نیز می‌باشد. شما با پرداخت حدودا 1 میلیارد تومان می‌توانید مدل صفر کیلومتر فیس لیفت این سدان جذاب را خریداری کنید.

مزدا 3

مزدا 3

نسخه صندوق‌دار مزدا 3 هم خودروی بسیار مناسبی برای سفرهای طولانی جاده‌ای است. این محصول اصیل ژاپنی با پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند و کیفیت ساخت بالای خود، هم عملکرد فنی خوبی دارد و هم مصرف سوختش به نسبت کیفیت سواری بسیار عالی است.

این سدان دیفرانسیل جلو، بدنه‌ای جمع و جور داشته که به کمک موتوری 4 سیلندر و 2 لیتری به حرکت درمی‌آید. این پیشرانه 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور دارد و توسط یک گیربکس 5 دنده و اتوماتیک نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. حداکثر سرعتی که این موتور قادر به رسیدن به آن است 204 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صدش نیز چیزی در حدود 9 ثانیه است.

مزدا 3 به صورت ترکیبی حدود 7.6 لیتر بنزین برای پیمودن هر 100 کیلومتر استفاده می‌کند و باکش حدود 55 لیتر گنجایش سوخت دارد. از جمله امکانات فنی و آپشن‌های رفاهی این خودرو نیز می‎توان به کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور باران، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، پدال شیفتر و فرمان حساس به سرعت اشاره کرد.

این محصول ژاپنی قدرتمند، از نظر ایمنی هم گزینه خوبی برای سفر به خارج از کشور با ماشین شخصی است. مزدا 3 مجموعا دارای 6 ایربگ، سیستم تعلیق بهبود یافته و سیستم‏‎ها و سنسورهای ایمنی مختلفی است که در ترکیب با آپشن‌هایی نظیر سیستم صوتی با 6 اسپیکر، مانیتور لمسی، نویگیشن، قابلیت پشتیبانی از پورت‎های مختلف و سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه این محصول را به یکی از بهترین خودروهای جهان برای سفر رفتن تبدیل کرده است. در حال حاضر قیمت مزدا 3 نیو صندوق‌دار در بازار ایران نزدیک به دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان است.

جک S5

جک S5

جک اس 5 دومین خودروی چینی است که در لیست ما به عنوان بهترین ماشین خارجی در ایران برای مسافرت معرفی می‌شود. این خودرو هم درست مانند آریزو 5 در ایران مونتاژ شده و از پیشرانه قدرتمندی برخوردار است. از جمله نقاط قوت این خودرو که برای سفر نیز بسیار مفید هستند می‌توان به جادار بودن کابین، پیشرانه خوب و SUV بودن آن اشاره کرد.

این محصول چینی از نظر طراحی ظاهری نیز بسیار زیباست و کیفیت ساخت بالایی دارد. جک S5 از نظر فنی یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود که نیروی مورد نیاز برای حرکت را از طریق یک پیشرانه 4 سیلندر توربوی 1.5 لیتری تامین می‌کند. این پیشرانه 171 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی تولید شده را توسط گیربکس 6 دنده اتوماتیک و دو کلاچه به چرخ‌های منتقل می‌کند. شما می‌توانید حداکثر 190 کیلومتر سرعت با این خودروی چینی ایمن در جاده‌ها برانید.

از جمله آپشن‌های رفاهی و امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به 4 ایربگ، کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل پایداری، سنسورهای عقب و جلو، سنسور باران، ترمز پارک برقی و فرمان حساس به سرعت اشاره کرد.

در کنار این موارد خودروساز در تولید جک S5 از سیستم صوتی با 6 اسپیکر، مانیتور، نویگیشن، دوربین عقب، قابلیت پشتیبانی از پورت‎ها و فرمت‎های مختلف، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک و ایزوفیکس صندلی نیز استفاده کرده است. مدل صفر کیلومتر این خودرو در حال حاضر در بازار با قیمتی نزدیک به یک میلیارد و ششصد میلیون تومان معامله می‌شود.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

آخرین خودرویی که در بازار فروش محصولات دست دوم ایران می‌توانید مدل‌های قدیمی‌اش را پیدا کرده و سفری هیجان‌انگیز را با آن تجربه کنید؛ تویوتا لندکروزر است که از نظر کیفیت ساخت، دوام و قدرت موتور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودروی 2 محوره مجهز به موتوری 6 سیلندر و 4 لیتری است که بیش از 270 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور دارد.

توانایی آفرود، عایق‎بندی مناسب کابین در برابر ورود صدا، فضای جادار کابین، فنربندی نرم، قدرت بالا و کیفیت ساخت عالی از جمله نقاط مثبتی هستند که باعث شده این محصول در لیست ما جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. محور محرک این خودرو، دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدود کننده لغزش و گیربکس آن 5 دنده اتوماتیک همراه با شیفت لاک است.

تویوتا لندکروز با وجود اینکه موتور 6 سیلندر دارد و اتاق و بدنه‌اش به نسبت بزرگ است؛ مصرف سوخت متعادلی داشته و برای طی کردن هر 100 کیلومتر مسیر جاده‌ای و شهری، به صورت ترکیبی فقط 13.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند. شتاب، حداکثر سرعت و حجم باک این خودرو نیز به ترتیب 11 ثانیه، 200 کیلومتر بر ساعت و 138 لیتر است.

کروز کنترل، سنسورهای عقب و جلو و فرمان هیدرولیک حساس به سرعت از جمله مهم‌ترین آپشن‎های فنی هستند که این خودروساز ژاپنی، محصول ارزنده خود را به آنها مجهز کرده است. شما در طول سفر جاده‌ای خود با لندکروز می‌توانید از دیگر امکانات رفاهی لوکس این محصول نظیر سیستم صوتی با 6 اسپیکر، مانیتور 8 اینچی، مانیتور سقفی، دوربین‎های عقب، جانبی و 360، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، کول باکس، گرمکن و سردکن صندلی‎های جلو، ایزوفیکس صندلی و سانروف نیز استفاده کنید. آخرین سری از این خودرو که قیمتی نزدیک به 16 میلیارد تومان دارد؛ در سال 2013 وارد ایران شد.

نکات مثبت سفر با ماشین شخصی

اگر امکانات این خودروها برای‌تان جذاب است و قصد دارید با اجاره خودرو ارزان یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید اما هنوز قانع به انجام این کار نشده‌اید؛ این بخش مقاله را با دقت بخوانید. در این قسمت مزایای سفر با خودروی شخصی به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی را توضیح داده‌ایم.

انعطاف ‎پذیری بیشتر

انعطاف‎پذیری بالا در طول مسیر، یکی از بزرگترین مزیت‎های سفر با ماشین شخصی است. شما با انتخاب این شیوه سفر می‏توانید هر چقدر که دوست دارید در هر بخشی از مسیر که می‌خواهید توقف کنید؛ با سرعتی که مد نظرتان است رانندگی کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید. هیچ کس نمی‌تواند به شما دیکته کند که کجا توقف کنید و چند ساعت از طول مسیر را به دیدن مناظر اطراف و استراحت کردن اختصاص دهید.

عدم محدودیت حمل بار

برخلاف هواپیما که محدودیتی جهت حمل بار دارد؛ با خودروی شخصی می‌توانید تقریبا هر چیزی که ممکن است حتی یک بار هم در طول سفر به آن نیاز پیدا کنید را با خودتان ببرید. ضمن اینکه نیازی نیست وقتی در صف چک این فرودگاه ایستاده‌اید نگران این باشید که وزن چمدان‌هایتان از حد مجاز گذشته است یا نه؟

لذت بیشتر

دید بهتر یکی دیگر از مزایای بزرگ سفر با ماشین شخصی است. وقتی با هواپیما سفر می‎کنید؛ دیدنی‌های طول مسیر را از دست می‌دهید. چرا که بخش عمده‌ای از مسیر را از بالای ابرها عبور کرده و عملا دیدی به پایین ندارید. بنابراین اگر هدف‌تان از سفر لذت بردن از مسیر است؛ خودروی شخصی بهتر می‌تواند این نیاز شما را تامین کند.

صرفه اقتصادی

یکی دیگر از مزایای بزرگ سفر با ماشین این است که می‎تواند در هزینه‌های سفر خود صرفه‎جویی کند؛ به ویژه اگر با دوستان و اهل خانواده سفر می‌کنید. از آنجایی که قیمت اجاره ماشین به نسبت قیمت بلیط هواپیما بسیار کمتر است و اجاره روزانه بین تعداد سرنشینان سرشکن می‌شود؛ می‌توان گفت که حتی با وجود طولانی شدن تعداد روزهای سفر، مسافرت با ماشین بسیار به‌صرفه‌تر است.

3 1 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید