11 مدل از جوان پسند ترین ماشین در ایران

محبوب ترین ماشین جوانان ایرانی

با نگاهی به بازار خودرو در ایران متوجه تنوع زیاد محصولاتی می‌شوید که اغلب مورد پسند جوانان هستند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین و جوان پسند ترین ماشین ایرانی را به شما معرفی کنیم.

ویژگی های جوانان برای یک خودروهای ایرانی چیست؟

قیمت مهم‌ترین اولویت برای خریداران خودرو است. با این حال، این موضوع در مورد همه مصرف‌کنندگان صدق نمی‌کند. چرا که برخی از آنها به سواری، قدرت موتور، هندلینگ و آپشن‌های خودرو نیز اهمیت می‌دهند. به عنوان مثال در گروه سنی جوان، اغلب مصرف‌کنندگان به دنبال ویژگی‌هایی از جمله ایمنی بالای خودرو و آپشن‌های متعدد هستند. این روزها، اکثر جوانان، به غیر از ظاهر بدنه و قدرت موتور، از این فاکتورها به عنوان اصلی‌ترین معیارهایشان برای خرید خودرو یاد می‌کنند. به طور کلی شش عامل اصلی مهم برای خرید ماشین در بین گروه سنی 18 تا 25 سال عبارتند از

  • قیمت
  • قدرت موتور
  • بهره‌وری سوخت
  • سواری راحت
  • هندلینگ خوب
  • جذابیت بصری

اگرچه قیمت خودرو مهم‌ترین اولویت برای مصرف‌کنندگان جوان است؛ اما کم کم و با وجود گستردگی این بازار و تولید محصولاتی جدید و مدرن، فاکتورهایی مانند قیمت و بهره‌وری سوخت در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند و جایگاه خود را به تجهیز خودرو با آپشن‌های جدید و پیشرفته می‌دهند. به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، این احتمال وجود دارد که با قوی‌تر شدن اقتصاد جهانی در چند سال آینده و معرفی وسایل نقلیه کم مصرف به بازار، خریداران اهمیت کمتری به این عوامل بدهند و حتی در اجاره ماشین کم مصرف بودن بسیار حائز اهمیت است البته در تمام دنیا یک سری اتومبیل تهیه می شود که قط مخصوص جوانان است و ما در یک مقاله 15 مدل از ارزانترین ماشین ها برای جوانان را بررسی کرده ایم.

ماشین های ارزان

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ قیمت خودرو یکی از فاکتورهایی است که جوانان در زمان خرید به آن توجه می‌کنند. این عامل در بازارهای محدود مانند بازار خودروی ایران، از اهمیت بیشتری برخوردار است. با توجه به تنوع محدود خودروهایی که بیشتر مورد پسند جوانان هستند؛ برخورداری از قیمت مناسب، کم کم به اصلی‌ترین فاکتور برای خرید تبدیل می‌شود. به همین خاطر این روزها گزینه‌های داخلی ارزان مانند تیبا، کوئیک، ساینا و مواردی از این دست و تولیدات خارجی ارزان مانند ام‌وی‌ام جزء خودروهای پرفروش ایران محسوب می‌شوند. 


اجاره ماشین ارزان

کم هزینه ترین ماشین ها

هزینه تعمیر و نگهداری و میزان مصرف سوخت دو نمونه از عواملی هستند که بیشتر خریداران بعد از قیمت، انتخاب خود را بر اساس آنها انجام می‌دهند. اگر به دنبال کاهش این هزینه به کمک بهره‌وری بیشتر مصرف سوخت هستید؛ باید به نوع موتور و تکنولوژی ساخت آن دقت کنید. در بین تمام خودروهای موجود در بازار داخلی، ام‌وی‌ام 110، تندر 90، پراید، پژو 206، سمند LX (موتور EF7)، تیبا صندوق‌دار و ساینا دنده‌ای بهترین بهره‌وری را در مصرف سوخت دارند. در مورد هزینه تعمیر و استهلاک نیز باید به وضعیت خودرو از نظر هزینه تعویض روغن موتور، قیمت لنت‌ها، تسمه تایم، شمع و کمک فنرها توجه کنید. در حال حاضر کم استهلاک‌ترین خودروهای داخلی عبارتند از:

  • پراید
  • پژو 206
  • تندر 90
  • تیبا

رنو کپچر

کپچر یکی از شاسی بلندهای جمع و جور کمپانی رنو است که مجهز به یک موتور کم حجم 4 سیلندر توربوشارژ TCe120 با ظرفیت 1.2 لیتری با قدرتی معادل 120 اسب بخار می‌باشد. این موتور 190 نیوتن‌متر گشتاور دارد و متصل به گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه می‌باشد. حداکثر سرعت رنو کپچر 192 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

رنو کپچر

ام وی ام

در حال حاضر طیف متنوعی از تولیدات برند MVM در بازار ایران وجود دارد که اکثرا از نظر ظاهری مورد پسند جوانان هستند. اما از بین تمام این گزینه‌ها ام‌وی‌ام X22 و ام‌وی‌ام 315 بیشترین فروش را دارند. MVM X22 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت خروجی 105 اسب بخار و MVM 315 نیز دارای موتوری با همین حجم با قدرت خروجی کمی بیشتر و معادل 107 اسب بخار است.

ام وی ام

پژو 206

قطعا یکی از محبوب‌ترین خودروهای جوان‌پسند ایرانی همین 206 تیپ 5 است که مجهز به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر TU5 است. حداکثر سرعت تعیین شده برای این خودرو توسط کارخانه 200 کیلومتر بر ساعت است و خروجی قدرت موتور آن نیز 105 اسب بخار می‌باشد. مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر یکی از شاخصه‌های اصلی این خودرو می‌باشد.

خودرو 206

پژو 207

تغییرات ظاهری و فنی اعمال شده روی پژو 206 منجر به تولید خودرویی به نام پژو 207 شد. موتور این خودرو نیز مانند پژو 206 چهار سیلندر 1.6 لیتری TU5 است که 105 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بابت هر 100 کیلومتر، مصرف ترکیبی سوخت این خودرو 7.1 لیتر می‌باشد.

خودرو 207

دنا

موتور 4 سیلندری EF7 این خودرو که گنجایشی معادل 1.7 لیتر را دارد؛ قادر است 115 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت ترکیبی دنا نیز 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

خودرو دنا

تیبا

تیبا مجهز به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر M15 است که 87 اسب بخار قدرت دارد. مصرف سوخت 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر این خودرو، تیبا را به یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای ایران تبدیل کرده است.

کوئیک

اصلی‌ترین تفاوت بین موتور تیبا و موتور کوئیک، استاندارد یورو 4 است که موتور 1.5 لیتری کوئیک موفق به کسب آن شده است. از نظر مصرف سوخت کوئیک کمی پرمصرف‌تر از تیبا است و برای طی کردن هر 100 کیلومتر مسیر ترکیبی حدود 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

برلیانس

برلیانس یک سدان کوچک و جوان‌پسند است که یک موتور 4 سیلندر BM16LB دارد. حجم موتور این خودرو 1.65 لیتر، قدرت آن 114 اسب بخار، گشتاورش 154 نیوتن‌متر و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.3 لیتر می‌باشد.

رانا

رانا با ظاهر جذاب و موتور قدرتمند 1.6 لیتری خود یکی از گزینه‌های مورد پسند جوانان است. موتور رانا از نوع TU5 یورو 4 است که 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

خودرو رانا

تندر90

گرچه تندر 90 از نظر ظاهر بدنه، زیاد مورد پسند جوانان نیست؛ اما گروهی از این خریداران که مشخصات فنی خودرو بیشتر برایشان اهمیت دارد از این خودرو به عنوان گزینه اصلی خود یاد می‌کنند. تندر 90 دارای موتوری 4 سیلندر با حجم 1.6 و خروجی معادل 105 اسب بخار است.

خودرو تندر

هایما S7

موتور 4 سیلندر توربوشارژ 1.8 لیتری این شاسی بلند جمع و جور، با قدرتی معادل 170 اسب بخار و مصرف ترکیبی 9.7 لیتر یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت هایما S7 در بین جوانان است.

ماشین اسپرت یا شاسی بلند، کدام مناسب جوانان است؟

ماشین‌های اسپرت تیپی بسیار مخوف و جوان پسند دارند و اغلب جوانان از آن استقبال می‌کنند. به دلیل مشخصات فنی و سایز این ماشین‌ها، برای حرکت در شهر بسیار مناسب بوده و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. هر فرد در زندگی خود علاقه‌ای دارد و عشق بسیاری از جوانان ماشین‌های اسپرت است. 

در مقابل، ماشین‌های شاسی بلند نیز به تازگی به یک ترند جدید تبدیل شده است و جوانان زیادی به دلیل لوکس بودن این خودروها، طرفدار این مدل هستند. البته باید گفت مصرف سوخت این خودروها بیشتر بوده و ممکن است رانندگی با آن‌ها برای همه آسان نباشد. اگر برای انتخاب بهترین ماشین برای جوانان بین ماشین اسپرت یا شاسی بلند رقابتی برگزار شود، به احتمال زیاد جوانان ایرانی ماشین‌های اسپرت را انتخاب می‌کنند. 

 

ویژگی ‌های یک ماشین جوان پسند ایرانی 

برای اینکه ببینیم بهترین ماشین ایرانی برای جوانان کدام است باید ابتدا یک بررسی فنی در این زمینه انجام دهیم. اصلا یک خودرو چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا برای یک نسل مناسب باشد. برای درک بهتر به این مثال توجه کنید. فرض کنید فردی خانواده‌دار با 3 فرزند هستید و همگی مدرسه می‌روند. در این صورت باید اتومبیلی تهیه کنید که فضای کافی برای هر سه فرزند و وسایل و لوازم شخصی آن‌ها داشته باشد. همچنین مصرف سوخت کم و ایمنی آن بالا باشد. 

با این توضیح به سراغ بهترین ماشین برای جوانان می‌رویم. یک اتومبیل مناسب برای جوانان باید قدرت موتور بالایی داشته باشد زیرا اغلب جوانان عشق سرعت و شتاب بالا هستند. همچنین مصرف سوخت ماشین باید کم باشد زیرا هنوز جوان به ثبات اقتصادی نرسیده است. 

دنده‌ای یا اتوماتیک بودن خودرو هم اهمیت دارد. پیشنهاد ما خودروهای اتوماتیک بوده زیرا رانندگی با آن‌ها ساده‌تر است. علاوه بر موارد گفته شده فضای داخلی اتومبیل هم باید جادار باشد. از طرفی صندوق عقب گزینه ضروری محسوب می‌شود. هیجان خرید خودروی اولین همیشه زیاد بوده اما تا ابد در ذهن ماندگار می‌شود. 

 

محبوب ترین ماشین ایرانی از نظر جوانان

با توجه به ویژگی‌هایی که در بالا گفتیم، باید ببینیم که کدام ماشین از نظر جوانان مناسب است. اگر بخواهیم این نظرسنجی را با ماشین‌های خارجی انجام دهید مطمئنا بنز و BMW برندهایی هستند که بیشتری امتیاز را کسب می‌کنند. به هخین د لیل اجاره بنز و bmw محبوبیت بیتشذی دارد.  با این حال ما در اینجا فقط به سراغ خودروهای ایرانی می‌رویم. 

بهترین ماشین ایرانی برای جوانان 206 و خانواده آن یعنی 207 است. ظاهر این ماشین بسیار جمع و جور بوده و از طرفی طرحی زیبایی دارد. خانواده پژو 206 هم به شکل دنده اتوماتیک و هم به صورت دنده‌ای در بازار موجود است. بنابراین هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند اتومبیل مورد علاقه خود را پیدا کند. 

همچنین تمام تیپ‌های 206 شتاب خوبی دارند و حتی اگر کارکرده هم باشند، گزینه مناسبی هستند. به خصوص اگر تصادف سنگینی را تجربه نکرده باشد. قطعات آن به راحتی در بازار پیدا می‌شود و ایمنی قابل قبولی دارد. از آن جایی که خودروی کوچکی بوده جای پارک هم به راحتی برای آن پیدا می‌شود. 

همچنین ماشین مناسبی برای سفرهای درون و بین شهری محسوب خواهد شد. تنوع رنگی بالایی داشته و مطمئنا برای یک جوان ایرانی انتخاب مناسبی است. علاوه بر 206، سایپا کوئیک و ساینا هم بهترین ماشین برای جوانان هستند. 

تهیه جوان پسند ترین ماشین های ایرانی

با بهترین ماشین ایرانی برای جوانان آشنا شدیم و دیدیم که چقدر ماشین‌های اسپرت مورد استقبال افراد هستند. در بسیاری از مواقع ممکن است که بخواهیم در جمع دوستان و خانواده با یک ماشین لوکس و جوان پسند ظاهر شویم اما شاید امکان خرید آن وجود نداشته باشد. در این شرایط سریع‌ترین و بهترین راه حل اجاره خودرو ایرانی است. 

شرکت‌ها و موسسات زیادی هستند که انواع خودروهای مختلف را به افراد اجاره می‌دهند. برای تهیه بهترین ماشین‌های اسپرت و جوان پسند می‌توانید به موسسه اجاره خودرو سورنا سیر مراجعه کنید. در این مرکز خودروهای روز دنیا و همینطور ماشین‌های ایرانی باکیفیت تنوع زیادی داشته و می‌توانید با توجه به شرایط و بودجه مد نظر خود، یک خودرو فوق العاده را اجاره کنید.

3.4 7 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید