آشنایی کامل با خودرو پورشه 911 جدیدترین محصول پورشه

معرفی پورشه 911

اگر چشمان خود را ببندید و یک پورشه را تصور کنید؛ احتمالا پورشه 911 اولین تصویر ذهنی شما خواهد بود. این خودروی سریع با موتور عقب خود، یک اسطوره در دنیای خودروها محسوب می‌شود. پورشه 911 در مدل پایه با مجموعه‌ای از موتورهای تخت شش سیلندر توربو دوقلو، با 473 اسب بخار قدرت ارائه می‌شوند. همچنین مدل‌های توربو و GT3 با عملکرد بالاتر نیز در آخرین نسخه پورشه 911 در دسترس هستند. اکثر مدل‌های 911 دارای سیستم چرخ عقب متحرک هستند؛ اما سیستم تمام چرخ محرک نیز در برخی مدل‌های این خودرو در دسترس است. مدل‌های بدنه کوپه، کابریولت کانورتیبل و تارگا نیز در میان انواع خودروهای پورشه 911 ارائه می‌شوند. این مدل‌های کوپه کابینی دارند که برای دو بزرگ‌سال راحت است. در نهایت برتری 911 نه‌تنها از قابلیت‌ها و عملکرد عالی آن ناشی می‌شود؛ بلکه به این دلیل است که به اندازه کافی برای کاربردهای روزمره راحت است.

معرفی انواع مدل پورشه 911

پورشه 911 تولید سال 2023 در 5 مدل مختلف تولید شده است. مدل کاررا و تارگا احتمالا محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل پورشه 911 در این سال خواهند بود. این مدل‌ها بر اساس 17 تریم مختلف تولید می‌شوند؛ که در جزئیات تفاوت‌های متعددی با یک‌دیگر دارند. با این وجود تفاوت اصلی آنها در داشتن و نداشتن سقف متحرک است.
پورشه 911 همچنین دارای مدل توربو است؛ که در چهار تریم مختلف عرضه می‌شود. در اینجا نیز فارغ از تفاوت‌های جزئی دو مدل با سقف متحرک و دو مدل ثابت ارائه شده است. مدل سوم پورشه 911 با نام GT3 ارائه شده است. این مدل دو تریم دارد؛ و به عنوان مدل‌های سوپر اسپرت پورشه 911 شناخته می‌شوند.
مدل چهارم پورشه 911 که تنها در یک تریم عرضه شده و در سال 2023 اولین عرضه خود را تجربه می‌کند نیز با نام GT3 RS شناخته شده و دنباله همان خودروهای سوپر اسپرت قبلی است.
در نهایت آخرین مدل پورشه 911 در سال 2023 با نام Sport Classic شناخته شده و با یک تریم تخصصی، گزینه‌ای واقعی برای رانندگی در پیست مسابقه است.

مشخصات فنی پورشه 911

اگرچه پورشه 911 مجموعا 25 تریم مختلف دارد؛ که در جزئیات فنی تفاوت‌های ریز و درشت زیادی با هم دارند؛ با این وجود بررسی مدل‌های محبوب این خودرو می‌تواند تا حدود زیادی شما را با مشخصات فنی اغلب این تریم‌ها آشنا کند.
در عقب 911 یک موتور 3 لیتری تخت شش سیلندر توئین توربو نصب شده است. پورشه 911 مدل Carrera در تریم پایه 379 اسب بخار قدرت دارد. همچنین در مدل S می‌تواند 443 و در مدل GTS 473 اسب بخار قدرت تولید کند. در حالی که همه مدل‌های پورشه 911 به صورت استاندارد با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند؛ یک گیربکس هفت سرعته دستی نیز برای مدل‌های S و GTS در صورت درخواست موجود است. همچنین همه مدل‌های کوپه و کابریولت دارای دیفرانسیل عقب استاندارد هستند؛ اما می‌توان آنها را به سیستم چهار چرخ متحرک نیز مجهز کرد. مدل تارگا تنها مدل پایه دارای چهار چرخ متحرک است. همه مدل‌های پورشه 911 شتاب خیره‌کننده‌ای دارند. به عنوان مثال مدل GTS مجهز به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، تنها در 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با گیربکس هفت سرعته دستی هم پورشه 911 مدل GTS در 3.2 ثانیه به این رکورد می‌رسد.
از همه مهم‌تر اینکه 911 مثل همیشه راحت است؛ و همچنین رانندگی لذت‌بخشی دارد. فرمان آن ارتباطی عالی با جاده داشته و هر دو مدل کوپه و کانورتیبل آن چسبندگی و ثباتی عالی در پیچ‌ها ارائه می‌دهند. به‌طور کلی می‌توان گفت کیفیت سواری پورشه 911 به‌طور شگفت‌آوری بالاست.

مشخصات ظاهری پورشه 911

فضای خارجی پورشه 911 همان اصالت همیشگی را حفظ کرده است. در نتیجه نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت؛ و اگر عاشق این سبک خودروها باشید؛ قطعا یکی از بهترین انتخاب‌های شما پورشه خواهد بود.
فضای داخلی 911 نیز با ترکیبی از دکمه‌ها، دستگیره‌ها و کنترل‌های صفحه لمسی کامل به‌نظر می‌رسد. در مدل‌های جدید ابزارهای دیجیتال تا حد زیادی جای ابزارهای آنالوگ را گرفته‌اند؛ و فضایی مدرن‌تر را ارائه کرده‌اند. این صفحه نمایش‌ها دارای مشکلاتی در زمینه تجربه کاربری هستند؛ که تا حدود زیادی قابل اغماض است. البته سرعت سنج مرکزی همچنان از یک سوزن فیزیکی بهره می‌برد؛ که دور موتور را به سمت خط قرمز 7400 دور در دقیقه دنبال می‌کند. موقعیت رانندگی در پورشه 911 پایین و صندلی‌های آن فوق‌العاده است. همچنین فرمان این خودرو طیف وسیعی از تنظیمات را دارد. در نهایت اگرچه 911 همچنان در تئوری 4 صندلی دارد؛ صندلی‌های کوچک عقب تقریبا برای هیچ بزرگ‌سالی مناسب نیست.

معرفی موتور پورشه 911

همان‌طور که گفته شد محبوب‌ترین موتور نصب شده روی پورشه 911، یک پیشرانه 6 سیلندر و 3 لیتری توربو است. در هر سیلندر این موتور قدرتمند نیز 4 سوپاپ قرار دارد. این پیشرانه در مدل‌های مختلف توانایی تولید 379 تا 473 اسب بخار قدرت را دارد. همچنین حداکثر گشتاور این خودرو 450 نیوتون متر است. این قدرت آنقدر کافی است که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 2.8 الی 3.2 ثانیه زمان نیاز خواهید داشت.
البته این موتور قدرتمند را باید تا حدود زیادی پرمصرف دانست. بر این اساس مدل پایه پورشه 911 در شهر حدود 13 و در جاده حدود 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین نیاز دارد.

کدام مدل پورشه 911 مناسب‌تر است؟

بر اساس بررسی مدل‌های بی‌شمار 911، می‌توان با اطمینان بالا مدل Carrera S را توصیه کرد. این خودرو 64 اسب بیشتر از Carrera در تریم پایه دارد. همچنین گیربکس دوکلاچه اتوماتیک پورشه 911 در این تریم، احتمالا بهترین گیربکس اتوماتیک جهان است. از سویی کسانی که می‌خواهند از 911 خود در تمام طول سال لذت ببرند؛ می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتری، سیستم چهار چرخ متحرک را به این مدل اضافه کنند.

قیمت پوررشه 911

در نهایت همان‌طور که گفته شد؛ پورشه 911 در سال 2023 در 5 مدل که شامل 25 تریم مختلف است عرضه می‌شود. همچنین کمپانی پورشه امکان افزودن آپشن‌های اختیاری متفاوتی را نیز فراهم کرده است. بر این اساس بازه قیمتی پورشه 911 نسبتا وسیع است. طوری که ارزان‌ترین نسخه آن در حال حاضر 108 هزار دلار و گران‌ترین مدل آن 274 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

5 1 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید