آشنایی با پرمصرف ترین خودروهای 2022!

پرمصرف تربن خودرو دنیا 2022

مقایسه بین هزینه تامین سوخت خوردوی شخصی و هزینه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، عاملی است که شهروندان بسیاری از کشورها برای تصمیم‌گیری در مورد خرید خودرو به آن توجه می‌کنند. به همین خاطر بیشتر خودروسازان سعی دارند که با هدف جذب این مشتریان، تا جای ممکن راندمان سوخت محصولات خود را بهبود دهند. اما با وجود لحاظ کردن چنین فاکتوری در تولید، هنوز هم خودروهای پرمصرفی در حال تولید است که مصرف‌کنندگان با توجه به مزایای دیگرشان، اقدام به خرید و استفاده از آنها می‌کنند. در این مقاله پرمصرف ترین خودروهای 2022 را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا خودرو کم مصرف پرطرفدار است

دو دلیل اصلی برای محبوبیت خودروهای کم مصرف وجود دارد. کاهش هزینه‌های حمل و نقل اولین دلیلی است که مصرف‌کنندگان با تکیه بر آن اقدام به خرید چنین محصولاتی می‌کنند. معمولا خانواده‌های کم جمعیت ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، یک خودروی کم مصرف تهیه کرده و همان هزینه خرید بلیط مترو و اتوبوس را خرج تهیه سوخت برای خودرو کنند. دومین دلیل کمی عمومی‌تر است و به کاهش آلایندگی‌های جوی باز می‌گردد. برخی از افراد لزومی نمی‌بینند که برای ترددهای درون شهری خود از خودروهای پرمصرفی که آلودگی زیادی تولید می‌کنند استفاده کرده و موجب افزایش آلاینده‌ها در محیط زندگی‌شان شوند.

هیوندای النترا 2022

هیوندای النترا سال، با مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که از نظر حجم موتور و نوع گیربکس با یکدیگر متفاوت هستند. نقطه اشتراک این مدل‌ها این است که همگی دیفرانسیل جلو هستند. در میان النتراهایی که تنها با موتورهای بنزینی عرضه می‌شوند؛ مدل پایه SE با موتور چهار سیلندر 2 لیتری و قدرت 147 اسب بخاری خود 7.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در شهر و 5.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در جاده سوخت مصرف می‌کند.

هوندا سیویک 2022

کمپانی هوندا یکی از محصولات پرطرفدار خود در جهان به نام سیویک را برای سال 2022 به طور کامل بازطراحی کرد. در جدیدترین نسخه این خودرو، به‌روزرسانی‌های متنوعی انجام شده که این سدان کامپکت را برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر از گذشته کرده است. سیویک مدل 2022 همراه با ظاهری جدید و آپشن‌های قوی‌تر، به قابلیت‌های عملکردی ارتقا یافته‌ای نیز مجهز شده است. در سری جدید مهندسین سعی کرده‌اند که مصرف سوخت خودرو را بهبود دهند. سیویک مدل 2022 با موتور استاندارد 2 لیتری I4 و گیربکس متغیر پیوسته (M-CVT) خود مصرف سوختی معادل 7.6 لیتر در شهر و 5.8 لیتر در بزرگراه دارد.

هیوندای اکسنت 2022

هیوندای اسکنت تولید شده در سال 2022، مجهز به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندری است که توانسته آن را نسبتا به یکی از پرمصرف ترین خودروهای 2022 تبدیل کند. این سدان تقریبا پرمصرف برای طی کردن یک مسیر 100 کیلومتری در شهر 7.1 لیتر و برای طی کردن همین مقدار مسیر در جاده و بزرگراه 5.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

تویوتا کرولا هاچ بک 2022

رتبه بعدی در لیست پرمصرف ترین خودروهای 2022 به تویوتا کرولا هاچ بک تعلق می‌گیرد. این خودرو مجهز به یک موتور 4 سیلندری 2 لیتری است که قادر است 168 اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور به همراه یک گیربکس شش سرعته روی خودرو نصب شده است. البته نسخه‌های متعددی از این خودرو در سال 2022 به بازار عرضه شده است که سری SE آن کارآمدترین نسخه کرولا هاچ بک می‌باشد. موتور این خودرو برای طی کردن مسیری 100 کیلومتری در جاده و بدون ترافیک، به 5.7 لیتر سوخت نیاز دارد. اما برای طی کردن همین مسافت در شهر باید هزینه خرید 7.3 لیتر سوخت را برای موتور آن پرداخت کنید.

تویوتا کرولا کراس 2022

تویوتا کرولا کراس 2022 از سوخت معمولی بدون سرب برای تامین انرژی مورد نیاز موتور خود استفاده می‌کند. این سری از تویوتا با موتورهای مختلفی روانه بازار شده است. بنابراین آنچه که از مصرف سوخت این خودرو در انتظار شماست؛ بستگی به نوع موتوری دارد که برای خودروی خود انتخاب می‌کنید. کرولا کراس با دیفرانسیل جلو به ترتیب در شهر و جاده حدود 7.6 و 7.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند. مصرف ترکیبی این موتور نیز 7.3 لیتر می‌باشد. از آنجایی که این مدل تویوتا یکی از پرمصرف ترین خودروهای 2022است؛ قرار شده نسخه کم مصرف و هیبریدی آن برای سال 2023 روانه بازار شود.

شورولت اسپارک

شورولت اسپارک علیرغم اندازه کوچک و حجم کم موتورش، در رتبه‌بندی مصرف سوخت نمی‌تواند جایگاه فوق‌العاده‌ای را کسب کند. در مسیرهای شهری، با اسپارک مجهز به گیربکس دستی باید انتظار 8.1 لیتر مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر را داشته باشید. این مقدار مصرف برای خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. برآوردهای مصرف سوخت بزرگراهی این خودرو در مدل Active حدود 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر و برای مدل‌های دیگر 6.2 لیتر در هر 100 کیومتر است.

فولکس واگن جتا

رتبه فولکس واگن جتا از نظر مصرف سوخت در بین سایر خودروهای هم‌رده، جایگاه مطلوبی نیست. جتاهای مجهز به گیربکس شش سرعته دستی استاندارد به 8.1 لیتر سوخت برای طی کردن 100 کلومتر مسافت در شهر و 5.5 لیتر سوخت برای طی کردن همین مقدار مسافت در جاده نیاز دارند. به طور کلی، امتیاز این خودرو در مقایسه با محصول سایر برندها، کمی بالاتر از حد متوسط است. چرا که رقبای اصلی فولکس واگن جتا مانند هوندا سیویک دستی در مجموع مصرف سوخت کمتری دارند.

کیا فورته

به طور کلی ماشین کیا فورته جدید، به عنوان یک سدان ساب کامپکت، عملکردی خوبی در مصرف سوخت دارد. اما با این وجود نمی‌توان آن را جزء خودروهای کم مصرف طبقه‌بندی کرد. مصرف سوخت کیا فورته جدید حدود 7.1 لیتر در شهر و 5.7 لیتر در بزرگراه برآورد شده است.

5 3 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
علی هاشمی

خیلی از مدل های شاسی بلند وجود ندارد چرا؟

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید