خرید ماشین با ارز دیجیتال (تتر) امکان پذیر است؟ واردات خودرو با کریپتو دروغ یا واقعیت

خرید ماشین با ارز دیجیتال

امروزه پرداخت از طریق رمز ارزها یکی از جدیدترین روش‌های پرداخت در دنیا محسوب می‌شود. رمز ارزها به خصوص بیت کوین، بر پایه بلاکچین بوده و قابلیت‌های منحصربه‌فردی نسبت به دیگر واحدهای پولی دارند. با استفاده از این روش پرداخت شما می‌توانید انواع کالا حتی خودرو را نیز به راحتی خریداری کنید. اما خرید خودرو با ارز دیجیتال به چه صورت است و چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مقاله از سایت اجاره خودرو سورنا به این سوالات و چند پرسش مهم دیگر مورد روش خرید خودرو با ارز دیجیتال پاسخ داده‌ایم.

خرید خودرو با ارز دیجیتال چقدر رواج دارد؟

در کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا مانند آلمان، آمریکا، امارات متحده و… خرید خودرو با ارز دیجیتال این روزها رواج دارد و بسیاری از فروشندگان این روش پرداخت را به رسمیت می‌شناسند. اما در هر کدام از این کشورها قوانین خاصی برای این روش معامله وجود دارد. در مقابل در برخی از کشورها جهان قوانین محدودکننده‌ای در مورد روش پرداخت به این شیوه وجود دارد. بنابراین میزان رواج این شیوه پرداخت به کشوری که قصد خرید خودرو با ارز دیجیتال از آنجا را دارید بستگی دارد.

چرا فروشندگان ماشین از ارز دیجیتال استقبال می کنند

چرا برخی از خریداران از رمز ارزها برای خرید خودرو استفاده می‌کنند؟

امنیت بیشتر و حفظ اطلاعات شخصی، دو دلیل عمده‌ای هستند که باعث شده برخی از خریداران به جای شیوه‌های مرسوم و قدیمی، به سراغ خرید ماشین با ارز دیجیتال بروند. در این شیوه پرداخت، پول مستقیما از حساب خریدار به حساب فروشنده واریز شده و واسطه‌ای به نام بانک وجود ندارد که موجب به خطر افتادن اطلاعات شخصی خریدار شود. ضمن اینکه سرعت انجام این تراکنش‌ها بیشتر است و هیچ سقف و محدودیتی نیز برای آن وجود ندارد.

از طرفی یکی از مزایای نگهداری دارایی‌های نقدی به شکل رمز ارز، حفظ ارزش آنها است. با وجود اینکه خرید ماشین با ارز دیجیتال مزایای بسیاری دارد؛ اما باید با توجه به قوانین وضع شده در هر منطقه از این شیوه خرید استفاده کنید. علاوه بر این برای خرید خودرو با ارز دیجیتال توصیه می‌کنیم که حتما از طریق مراکز معتبر و نمایندگی‌هایی که مجوز پذیرش ارزهای دیجیتال را دارند اقدام کنید.

بهترین نمایندگی‌ ها برای خرید خودرو با ارز دیجیتال

نمایندگی‌های بسیاری در سراسر دنیا وجود دارد که شیوه پرداخت با بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند؛ اما برخی از بهترین‌ها از بین آنها عبارتند از:

کریپتو ایمپریوم

کریپتو ایمپریوم

کریپتو ایمپریوم یکی از بهترین خرده‌فروشان آنلاین جهان است که به تازگی امکان خرید خودرو با ارز دیجیتال را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. این پلتفرم نزدیک به 6 سال سابقه فعالیت داشته و با تکیه بر سابقه درخشان خود، امروزه به یکی از سایت‌های پیشرو تجارت الکترونیک در حوزه رمز ارز تبدیل شده است.

شما می‌توانید علاوه بر خودرو، انواع کالاهای لوکس از جمله جواهرات و حتی ملک را از طریق این پلتفرم و به شیوه پرداخت از طریق رمز ارز خریداری کنید. بیش از 45 برند مختلف خودرو از جمله فراری، لامبورگینی، پورشه، آئودی، لندرور، تسلا، تویوتا، فورد و… طیف متنوعی از محصولات خود را از طریق این سایت به مشتریان عرضه می‌کنند.

بیت کارز

بیت کارز

در این پلتفرم نیز خودروهای مختلفی عرضه می‌شود که مشتریان می‌توانند بسته به بودجه و انتظارات خود یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنند. انواع اتومبیل‌های ساخت شرکت‌های معتبر خودروسازی مانند لامبورگینی، بوگاتی، فراری، رولز رویس، بنتلی، مک لارن و استون مارتین از طریق بیت کارز عرضه می‌شوند.

کریج آتو گروپ

کریج آتو گروپ

این مجموعه زنجیره تامینی متشکل از نمایندگی‌های خودرو مستقر در ایالات متحده دارد و علاوه بر ماشین‌های صفر، خودروهای کارکرده را نیز به مشتریان عرضه می‌کند. شما می‌توانید انواع تولیدات برندهایی مانند بیوک، کادیلاک، شورلت، کیا، مزدا و جی ام سی را از طریق این پلتفرم تهیه کرده و مبلغ فاکتور خودرو از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

مکوم اکشنز

مکوم اکشنز

مکوم اکشنز یک پلتفرم اختصاصی برای فروش کالاهای حراجی است که در زمینه عرضه خودروهای کلکسیونی و موتور سیکلت‌های قدیمی نیز دستی بر آتش داد. این پلتفرم زیر نظر شرکتی با همین نام فعالیت می‌کند که سابقه تاسیس آن به سال 1988 میلادی می‌رسد. شما می‌توانید انواع وسایل نقلیه موتوری از جمله اتومبیل‌های کلاسیک و اسپرت را از طریق نمایندگی مکوم اکشنز با پرداخت انواع ارزهای دیجیتال خریداری کنید.

ایمپورت مارکز

این شرکت یکی از نمایندگی‌های فروش خودروهای لوکس و اسپرت معتبر در بریتانیا محسوب شده و البته دامنه فعالیت‌هایش در کشورهای دیگر نظیر استرالیا، چین، سنگاپور، هنگ کنگ، هند، اندونزی، تایلند، مالزی، نیوزیلند و آفریقا نیز گسترده است. خریداران می‌توانند از طریق هر کدام از این شعب، خودروی مورد نظر خود را با پرداخت انواع دارایی‌های دیجیتال خریداری کنند.

آیا می‌توان در ایران هم با رمز ارز خودرو خرید

آیا می‌توان در ایران هم با رمز ارز خودرو خرید؟

از آنجایی که انجام معاملات در ایران از طریق دارایی‌های دیجیتال قانونی نیست؛ اگر خودرویی به شما پیشنهاد شود که در ازای انتقال آن فروشنده از شما رمز ارز بخواهد ممکن است با ریسک‌های قانونی مواجه شوید. با این وجود اگر خودرویی که پیدا کرده‌اید واقعا چشم‌تان را گرفته؛ حتما در معامله خود بسیار دقت کنید تا مشکلی برای‌تان ایجاد نشود.

آیا می‌توان با ارز دیجیتال خودرو وارد کرد؟

طبق قانون داخلی کشور، واردات خودرو با ارز شخصی ممنوع است. بنابراین نمی‌توانید خودرویی که با ارز دیجیتال مبلغش را پرداخت کرده‌اید را وارد کنید. برای واردات ابتدا باید ثبت سفارش کرده تا ارز به شما تخصیص داده شود و سپس می‌توانید خودرو را با آن ارز خریداری و وارد کشور کنید.

اما ابهامی که در آیین‌نامه واردات خودرو وجود دارد این جمله است که “منابع ارزی مورد نیاز از محل صادرات، رمز دارایی سرمایه‌گذاری خارجی (با تایید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی) و دیگر منابع مورد تایید بانک مرکزی تامین می‌شود.” در این بند منظور از “رمز دارایی سرمایه‌گذاری خارجی” مشخص نیست. اما منظور قانون‌گذار از این کلمه هر چه که باشد؛ چون این ارز توسط شما تهیه نمی‌شود؛ امکان واردات خودرو با آن وجود ندارد.

شروط جدید واردات خودرو کارکرده

شروط جدید واردات خودرو کارکرده

در برخی از منابع آمده که به تازگی قوانین و مقررات جدیدی برای واردات خودروهای کارکرده تدوین شده است. بر اساس آنچه در این منابع ذکر شده؛ شرایط واردات خودروهای کارکرده به شرح زیر است:

  • واردات خودروهایی که حجم موتورشان بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی است ممنوع می‌باشد
  • برای واردات هرگونه خودرو دسته دوم باید مجوزهای سازمان ملی استاندارد دریافت شود
  • متقاضیان فقط مجاز به واردات خودروهایی هستند که کمتر از 5 سال عمر دارند و کارکردشان نیز حداقل 100 کیلومتر است
  • صدور ثبت سفارش منوط به ارائه گواهی اسقاط است
  • شرکت‌هایی که قصد واردات این کالا را دارند باید شرایط ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش را داشته باشند
  • اشخاص حقیقی نیز فقط به شرطی که کارت بازرگانی معتبر داشته باشند می‌توانند برای ثبت سفارش خودرو کارکرده اقدام کنند
  • مراحل ثبت سفارش باید قبل از ورود خودرو به کشور انجام شود. امکان ترخیص خودروهایی که مراحل ثبت‌شان پس از ورود به کشور انجام شده وجود ندارد
  • اگر خودرو وارداتی کارکرده تا قبل از ۵ سال فروخته شود؛ سازمان امور مالیاتی مجاز است نسبت به دریافت مالیات غیر متعارف از فروشنده اقدام کند

در صورت امکان واردات خودرو با ارز دیجیتال چه کنیم؟

از آنجایی که ممکن است قوانین مربوط به واردات خودرو هر لحظه تغییر کند؛ اگر قصد خرید خودرو با ارز دیجیتال را دارید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • قوانین و آیین‌نامه‌های مصوب داخلی برای تعیین میزان ارز، نوع ارز و نحوه تهیه ارز دیجیتال مذکور را به دقت مطالعه کنید
  • شرایط تبدیل سریع ارز دیجیتال خود را به ریال فراهم کنید تا در صورت نیاز بتوانید از طریق صرافی‌های معتبر یا محل‌های مورد تایید مراحل پرداخت را انجام دهید
  • در صورتی که در کیف پول خود رمز ارزهایی به غیر از استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر دارید؛ به نوسانات بازار توجه کنید تا متضرر نشوید
  • قوانین مربوط به معامله با ارز دیجیتال را در کشوری که قصد خرید از آنجا دارید به دقت بررسی کنید
  • شرایط فروشنده و نحوه انتقال ارز دیجیتال، نوع ارز دیجیتال و شبکه جا‌به‌جایی را بررسی کنید

مزایا و معایب خرید خودرو با ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که احتمالا می‌دانید به دلیل اعمال تحریم‌های بانکی، امکان تراکنش‌های مالی برای پرداخت وجه خریدهای بین‌المللی و اینترنتی برای ایرانیان وجود ندارد. در این شرایط پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال به خصوص تتر که ارزشی معادل با دلار آمریکا دارد می‌تواند راهی ساده برای تبادلات مالی و دور زدن تحریم‌ها باشد. با این وجود خرید ماشین با تتر می‌تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد.

موارد زیر مهم‌ترین مزایای خرید خودرو با ارز دیجیتال هستند :

  • امکان خرید، نگهداری راحت و انتقال پول به صورت بین‌ المللی
  • تراکنش امن و آسان مبالغ بزرگ
  • رسمی بودن این روش پرداخت در اکثر کشورهای دنیا
  • حفظ حریم خصوصی

اگر قصد خرید خودرو با ارز دیجیتال را دارید باید معایب این روش را نیز بدانید :

  • احتمال انتقال به آدرس اشتباه و عدم بازگشت مبلغ انتقال یافته
  • نیاز به داشتن دانش کامپیوتری
  • احتمال رخ‌داد کلاهبرداری و یا هک شدن در صورت عدم رعایت موارد امنیتی
0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید