قوانین هزینه و شرایط اجاره ماشین در دبی در سال 2024 برای ایرانیان

قوانین اجاره خودرو در دبی

قوانین اجاره خودرو در دبی نه تنها برای ساکنین دبی، بلکه برای مسافران و توریست‌های این شهر زیبا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع یکی از روش‌های متداول رفت و آمد در طول سفر به دبی اجاره ماشین است. به همین دلیل نیز بسیاری از مسافران دبی برای راحتی بیشتر و لذت بردن از سفر خود، از بدو ورود به این شهر، یک خودروی مناسب را برای خود اجاره می‌کنند.

این موضوع به‌خصوص در افرادی که به صورت گروهی و خانوادگی به دبی سفر می‌کنند؛ مزایای بیشتری دارد. با این حال اجاره خودرو و رانندگی در این شهرِ سر به فلک کشیده، قانون و قاعده خاص خود را دارد. بر این اساس در این نوشته به بررسی هزینه، شرایط و قوانین اجاره ماشین در دبی در سال 2024 برای ایرانیان پرداخته‌ایم.

مزایای اجاره خودرو در دبی

اگر درباره اجاره ماشین هنگام سفر به دبی دچار تردید هستید؛ بهتر است درباره مزایای آن کمی فکر کنید. البته طبیعتا این راهکار برای رفت و آمد در طول سفر برای همه مناسب نیست. با این حال می‌توان گفت اجاره خودرو روشی عالی برای اغلب مسافران این شهر مدرن و پر سر و صدا است.

البته فراموش نکنید که دبی از سیستم حمل و نقل عمومی خوب و با کیفیتی برخوردار است. با این حال دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد اجاره خودرو در این شهر را ترجیح می‌دهند. در ادامه چند نکته مهم و موثر در تصمیم‌گیری را در این زمینه بررسی کرده‌ایم.

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی

شهرت گرمای شدید آب و هوای دبی بر کسی پوشیده نیست. به‌خصوص که بسیاری از افراد در طول فصول گرم به این شهر سفر می‌کنند. البته گرمای هوا در دبی به دلایل متعددی کمتر حس می‌شود. به عنوان مثال اغلب فضاهای تفریحی، گردشگری، تجاری و کاری دبی در ساختمان‌های سرپوشیده قرار دارد. همه این ساختمان‌ها نیز به سیستم‌های سرمایشی مناسب و قدرتمند مجهز هستند. با این وجود در فضای باز چاره‌ای جز روبه‌رو شدن با هرم داغ هوای دبی نیست.

در این شرایط شاید یک راه مناسب برای کاهش اذیت شدن از گرما و رطوبت هوا، استفاده از خودروی شخصی است. همه خودروهای دبی به سیستم تهویه مطبوع مجهز هستند؛ و می‌توانید مطمئن باشید که شما را در طول رفت و آمد در این شهر از شر گرما و رطوبت آزاردهنده آن مصون نگه می‌دارد.

دسترسی به خودروهای لوکس در دبی

دسترسی به خودروهای لوکس

یکی دیگر از مزایای آشنایی با قوانین اجاره خودرو در دبی و اجاره ماشین در این شهر، دسترسی به مدرن‌ترین، به روزترین و جذاب‌ترین خودروهای لوکس و گران قیمت دنیا است. چه به دنبال یک سوپر اسپرت دو درب سریع باشید؛ و چه بخواهید تجربه رانندگی با بهترین شاسی بلندهای دنیا را تجربه کنید؛ در دبی می‌توانید بهترین گزینه‌های موجود را در دسترس داشته باشید.

البته این به معنای نبودن خودروهای میان رده و اقتصادی در دبی نیست. با این وجود اگر به دنبال برآورده کردن آرزوی سوار شدن به آخرین مدل خودروهایی مثل فراری، فورد موستانگ، پورش، مرسدس بنز، بی ام و، دوج، لکسوس و… هستید؛ آنها را می‌توانید در موسسات اجاره خودرو در دبی بیابید.

حمل و نقل خانوادگی

حمل و نقل خانوادگی

از نظر صرفه اقتصادی، بیشترین مزیت اجاره خودرو در دبی برای خانواده‌ها و افرادی است که به صورت گروهی به این شهر سفر می‌کنند. در واقع هزینه حمل و نقل عمومی برای یک خانواده 4 یا 5 نفره، به عددی می‌رسد که شما را به فکر اجاره خودرو می‌اندازد. این موضوع حتی برای گروه‌های پرتعدادتر نیز صادق است. چرا که امکان اجاره خودروهای با ظرفیت سرنشین بیشتر، مانند انواع ون نیز وجود دارد.

به هر حال در صورت سفر گروهی به دبی، اجاره خودرو فرصتی برای حمل و نقل خانوادگی و راحت را در اختیار شما می‌گذارد. این در حالی است که هزینه‌های حمل و نقل به این شیوه نیز، دیگر آنچنان بالاتر از هزینه حمل و نقل عمومی نخواهد شد. هرچند برای اطمینان از کنترل هزینه‌ها باید با قوانین اجاره خودرو در دبی آشنا باشید.

هزینه اجاره خودرو در دبی

مانند هر کشور دیگری هزینه اجاره خودرو در دبی نیز تابع عوامل گوناگونی از جمله قیمت خودرو، هزینه تعمیر و نگهداری، قیمت سوخت و هزینه خدمات است. از سویی تنها عامل متغیر در این میان قیمت خودرو است. در واقع هرچه به دنبال اجاره خودروی مدل بالاتر و گران‌تری باشید؛ باید هزینه بیشتری بابت آن پرداخت کنید. به عنوان مثال هزینه اجاره دوج دورانگو دنده اتوماتیک قطعا بیشتر از هیوندای توسان دنده اتوماتیک است.

هزینه اجاره خودرو در دبی

از سویی مواردی مانند نوع خدمات دریافتی، موسسه اجاره دهنده خودرو، مدت زمان اجاره و حتی آشنا نبودن با قوانین اجاره خودرو در دبی نیز می‌تواند در افزایش هزینه اجاره ماشین در دبی تاثیرگذار باشد.

نکته دیگر موثر بر این هزینه نیز، دریافت خدمات اضافی مانند صندلی کودک است. همچنین اجاره خودرو با یا بدون راننده نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی دارد. در این زمینه و برای خودروهای معمولی داشتن راننده روزانه 250 تا 300 درهم و برای خودروهای لوکس 350 تا 400 درهم هزینه دارد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه سوخت خودرو نیز بر عهده اجاره کننده است. نکته مثبت داشتن راننده این است که نیازی به آشنایی با قوانین اجاره خودرو در دبی از نظر راهنمایی و رانندگی نداشته و لزومی به ارائه گواهینامه نیز ندارید.

یکی دیگر از هزینه‌های اجاره ماشین در دبی به عوارض عبور و مرور در این شهر مرتبط است. این هزینه که با عنوان سالیک شناسایی می‌شود؛ مربوط به عوارض قابل پرداخت در مناطق و خیابان‌های شهر است. اگرچه این عدد پس از پایان دوره اجاره به‌طور دقیق مشخص می‌شود؛ اما معمولا موسسات اجاره خودرو، مبلغی را به عنوان میانگین آن در نظر گرفته و بر روی هزینه کلی اجاره اعمال می‌کنند.

در نهایت در جدول زیر می‌توانید قیمت حدودی اجاره ماشین در دبی را بخوانید :

نام خودرو

هزینه اجاره روزانه (درهم)

هزینه اجاره روزانه (تومان)

ماشین های لوکس

480 تا 550

7 تا 8 میلیون

ماشین های اقتصادی

50 تا 90 درهم

750 هزار تا 1 میلیون و 400 هزار

نکته مهم: در زمان نگارش این مقاله هر درهم امارات 14700 تومان بوده است.

انواع ماشین قابل اجاره در دبی

تقریبا هر مدل ماشینی را می‌توانید در دبی اجاره کنید. با این وجود برای درک بهتر ماشین‌های قابل اجاره، در این بخش لیستی از متداول‌ ترین خودروهای اجاره‌ای در دبی را مشاهده می‌کنید.

سواری‌ های لوکس در دبی

سواری‌ های لوکس

از جمله سواری‌های لوکس قابل اجاره در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرسدس بنز S500
  • دوج دورانگو
  • مرسدس بنز C300
  • اینفینیتی Qx50
  • لکسوس مدل ES350
  • لکسوس IS250

شاسی بلند در دبی

شاسی بلندها

از جمله شاسی بلندهای قابل اجاره در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیوندای توسان دنده
  • جیپ کامپس
  • کیا اسپورتیج
  • تویوتا RAW4
  • هوندا CRV
  • هیوندای سانتافه

خودروهای اقتصادی

از جمله خودروهای اقتصادی قابل اجاره در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تویوتا یاریس هاچ بک
  • کیا پیکانتو
  • نیسان سنترا
  • هیوندای سوناتا
  • رنو کپچر
  • تویوتا کمری
  • نیسان سانی
  • فورد فیگو
  • هوندا آکورد

مراحل اجاره ماشین در دبی

مراحل اجاره ماشین در دبی

مراحل اجاره ماشین در دبی پیچیده نیست. با این وجود بهتر است درباره آن اطلاعات اولیه‌ای داشته باشید. در این قسمت درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

  • آماده سازی مدارک : اجاره خودرو در دبی نیازمند دو مدرک اصلی است. وجود پاسپورت به عنوان مدارک هویتی و گواهینامه بین‌المللی به عنوان مجوز رانندگی برای این کار ضروری است. نکته اینکه برای بین‌المللی کردن گواهینامه خود می‌توانید به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید. نکته دیگر اینکه اگر قرار است بیشتر از یک راننده با خودرو رانندگی کند. باید گواهینامه بین‌المللی رانندگان دیگر را نیز به موسسه اجاره خودرو ارائه دهید.
  • بررسی خودروها : اغلب موسسات اجاره خودرو امکان رزرو آنلاین، تلفنی و حضوری خودرو را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین در وب‌سایت آنها می‌توانید خودروهای مختلف را بررسی کرده و گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • پرداخت وجه اجاره : پرداخت وجه شامل مبلغ اجاره و مبلغ بیشتری نیز بابت وثیقه است. مبلغ وثیقه تضمینی بر این است که شما خودرو را در شرایط مناسب و مانند زمان دریافت کردن، تحویل می‌دهید. این سپرده پس از تحویل ماشین و کسر جریمه‌های راهنمایی و رانندگی احتمالی، به شما بازپرداخت خواهد شد. این هم دلیل دیگری است که قوانین اجاره خودرو در دبی را جدی بگیرید.

شرایط و قوانین اجاره خودرو در دبی

هنگام اجاره ماشین در دبی، فارغ از قوانین راهنمایی و رانندگی، باید به برخی قوانین کلی و شرایط موسسه اجاره دهنده نیز احترام بگذارید. این قوانین و شرایط از موسسه‌ای به موسسه دیگر دستخوش تغییرات کوچکی می‌شود. با این وجود اصول کلی آن در اغلب آنها یکسان است.

  • سن و تجربه راننده : برخی از موسسات اجاره خودرو، ماشین‌های خاص خود را به هر فردی که تنها گواهینامه رانندگی بین‌المللی داشته باشد اجاره نمی‌دهند. بلکه شرایط سخت‌گیرانه‌تری را در نظر می‌گیرند. از جمله این شرایط سن بیشتر راننده و تجربه رانندگی بیشتر آنها است. به عنوان مثال در مورد برخی خودروهای گران‌قیمت برخی موسسات درخواست گواهینامه رانندگی با بیش از چند سال سابقه می‌کنند.
  • موسئولیت‌های راننده : با اجاره ماشین در دبی شما مسئولیت‌های آن خودرو را به‌طور تمام و کمال می‌پذیرید. بنابراین مسئولیت هر حادثه‌ای در طول مدت زمان اجاره خودرو بر عهده راننده است. همچنین بهتر است در طول مدت اجاره خودرو، با شماره موبایلی که به موسسه اجاره خودرو داده‌اید در دسترس باشید.
  • محدودیت‌ های استفاده : در بسیاری مواقع موسسات اجاره ماشین محدودیت‌هایی را برای رانندگی شما تعیین می‌کنند. به عنوان مثال به استثنای خودروهای مخصوص آفرود و بیابان‌گردی، در اغلب موارد شما اجازه ندارید با خودروی اجاره‌ای در جاده‌های غیر آسفالت و خاکی برانید. همچنین اجازه ندارید خودرو را در اختیار سایر افراد بگذارید. بنابراین هنگام رانندگی این محدودیت‌ها را نیز در نظر بگیرید.
  • اطلاع رسانی به موقع : در صورت هرگونه حادثه غیر مترقبه، مثل تصادف، خرابی و…، اجاره دهنده مسئولیت دارد تا در اولین فرصت (پس از تماس با پلیس راهنمایی و رانندگی، اورژانس و موارد مشابه) موضوع را به موسسه اجاره خودرو اطلاع دهد.
  • شرایط بیمه : همه خودروهای قابل اجاره در دبی شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هستند. با این وجود این بیمه سقف مشخصی دارد. بنابراین در شرایط خاص ممکن است مسئولیت پرداخت خسارات بیشتر از سقف مشخص شده، بر عهده راننده باشد.
  • سوار کردن حیوانات خانگی : سوار کردن حیوانات خانگی در خودروی اجاره‌ای مجاز است. با این حال انجام این کار تنها در شرایط داشتن باکس این حیوانات مجاز بوده و شما اجازه رها کردن حیوانات را در خودرو ندارید.
  • مدت زمان اجاره : معمولا مدت زمان اجاره خودرو در دبی کمتر از یک شبانه روز نیست. با این وجود برخی خودروهای خاص را می‌توان به صورت ساعتی نیز اجاره کرد.
  • شرایط دریافت و تحویل : دریافت خودرو و تحویل آن تابع ساعت مشخص، مکان مشخص و شرایط مشخص (مانند پر یا خالی بودن باک بنزین) است. بنابراین برای جلوگیری از جریمه شدن، باید به این شرایط نیز توجه کرد.

قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی

در نهایت در کنار همه موارد گفته شده، باید هنگام اجاره خودرو در دبی به قوانین راهنمایی و رانندگی در این شهر نیز احترام بگذارید. به‌طور کلی قوانین راهنمایی و رانندگی در این شهر نیز مانند سایر شهرهای دنیا بوده و تفاوت ویژه و خاصی ندارد. با این حال بهتر است در نظر داشته باشید که دبی یکی از شهرهای سختگیر در این زمینه بوده و رعایت جزئی‌ترین قوانین رانندگی در آن مهم است. از طرف دیگر جرائم تخلفات رانندگی در دبی معمولا بالاست. بنابراین در نظر داشتن قوانین اجاره خودرو در دبی در زمینه روش رانندگی بسیار مهم است.

در ادامه این بخش مهم‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی را مرور می‌کنیم:

  • سرعت مجاز : رعایت سرعت مجاز در دبی بسیار مهم است. در واقع اغلب حوادث رانندگی در این شهر ناشی از سرعت غیرمجاز است. توضیح بیشتر اینکه وجود اتوبان‌های باکیفیت و خودروهای لوکس و پرسرعت، دست به دست هم داده و موجب شده تا تخلف سرعت غیرمجاز در این شهر بیشتر شود. بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی دبی نیز با این تخلف به شکلی جدی‌تر برخورد می‌کند.
  • توجه به چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی : از آنجا که جرائم مرتبط با عدم رعایت عبور و مرور از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود؛ رعایت آن برای جلوگیری از جریمه شدن بسیار مهم است. از سویی رعایت این مورد برای حفظ حق تقدم عابرین پیاده، نسبت به سایر قوانین ضروری‌تر به نظر می‌رسد.
  • عبور و مرور در مناطق مجاز : برخی راه‌ها و مسیرها در دبی مخصوص حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی است. طبیعتا شما با خودروی شخصی اجاره‌ای، حق ورود به این مسیرها را نداشته و در صورت ورود جریمه خواهید شد.
  • محل مجاز پارک : یکی از متداول‌ترین جرایم رانندگی مسافران در دبی، اشتباه در انتخاب محل پارک است. در واقع شما در برخی نقاط مجاز به پارک خودرو نیستید. در برخی نقاط نیز برای پارک خودرو محدودیت‌هایی دارید. به عنوان مثال پارک در محل پارک معلولین، تخلفی است که پلیس راهنمایی و رانندگی دبی به جد با آن برخورد خواهد کرد.

فارغ از نکات گفته شده، نکات بسیار دیگری نیز در مورد قوانین اجاره خودرو در دبی وجود دارد. مواردی مثل بستن کمربند ایمنی، لایی نکشیدن، زدن راهنما، سوار نکردن بیشتر از ظرفیت و… نیز وجود دارد. از طرفی فراموش نکنید که شما با محیط، فرهنگ رانندگی و خیابان‌های دبی، به عنوان یک مسافر آشنایی کامل ندارید. بنابراین احتیاط بیشتر را در دستور کار قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا هزینه اجاره خودرو در دبی برای شما کمتر شده و از طرفی سفری بی‌خطر را با خاطره‌ای خوب و به یادماندنی تجربه کنید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید